[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6678
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:20

Redbag betekend fout. Dan zie je ipv wit eerst rood omdst alles gelijk komt. Dus kan het veulen snel stikken. Gelijk losmaken veulen er af.

Haha kabayo. Ik wou vandaag een nette foto maken. Gister was ze nml gepoetst, manen geknipt enzo. 3 keer raden waar haar hoofd heeft gelegen vannacht.. ze is niet toonbaar. _O-

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:42

Wat een mooie bolle buikjes! De eerste veulens zijn al in zicht aan het komen!

Ik heb ook altijd een vlecht in, blauwe spray voor naveltje, bij redbag mijn sleutel gebruikt die in mijn zak zat :P en trek touwtjes ook nog nooit nodig gehad.

SunnyHorse
Berichten: 1273
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:43

Opzich zou ik ook graag de veulens geheel volgens planning medio april/ begin mei willen.
Maar het laat zich niet altijd afdwingen. Nu een veulen half maart en een veulen begin juni. Liever beide rond dezelfde periode en dan liever maart dan juni.

Herken ook wat Neonlight zegt, er zijn door allerlei “organisatorische belangen en perikelen” ook nog eens druk gekomen op de de timing wat ik zelf heel vervelend vindt. Dus met mijn Friese veulen in juni levert dat gedoe met keuringen op en plekjes in de opfok raken vol etc.

Jacky: hoe gaat het met je blessure? Nog veel pijn? Super onhandig als je zo “onthand” bent. Beterschap.

CP: jullie nieuwe bewoner al helemaal ingeburgerd? Is het een brave reus?
Dat bolletje wol van 4 januari 2 jaar geleden: wat ongelooflijk schattig!! Denk ook dat gezonde veulens en merries ook veel kunnen hebben en zich goed kunnen aanpassen. Heb het liever wat koud en fris dan warmte.

AnsoDM: hoe gaat het nu met de 30 jarige? Slaat hij zich erdoorheen?

Kabayo: Ontplofte Zilver := ze is ontzettend drachtig inderdaad. Mooi man.

Riv: ik ben vooral even afgeleid door het schattige schaapje (?) wat erbij ligt. Voelt hij zich paard? En hoe zit het met zijn horens, die lijken omgedraaid? Gaat dat goed samen met de paarden?

Tanja: ik heb het met je te doen! Lijkt me zenuwslopend als je zo in duister tast over de duur van de dracht. Goed dat je alle voorbereidingen maar alvast treft. Zo’n camera is al geruststellend dat je haar in de gaten kunt houden.

Muronia: glans of niet: ze ziet erg goed en happy uit.

Suffie: koeien, houden jullie die hobbymatig? Is ook nog een wens van mij. <3 nu geen ruimte voor, maar wie weet ooit.

Inaginaerium: wauwwwww dat is zijde glans zwart. Prachtig! Je zou eigenlijk model moeten staan voor glansspray. En wat een flinke buik al.

Stal HD: hahaha, zo ziet mijn Tinker er eigenlijk ook altijd uit. In permanente staat van vies/nat/mest en moddervlekken. 1 keer goed borstelen en na 15 minuten gaat ze zichzelf paneren met wat er maar voor handen is, gras, modder zand etc.

Ben ook benieuwd wat trektouwtjes wellicht aan voordelen biedt dan je handen gebruiken?

Onze Tinker gaat goed. Die is helemaal in de nopjes met zichzelf. Volgens mij is drachtig zijn iets waar ze zich fijn bij voelt. Medio Maart uitgerekend, zo gaaf dat het nu opschiet.

Afbeelding

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:48

@SunnyHorse; tot voor 4 jaar geleden hadden wij een melkveebedrijf met ruim 100 Fleckvieh koeien. Na de verkoop en de verhuizing heb ik mijn man een Dexter met een vaarskalfje cadeau gedaan. Als je altijd koeien hebt gehad, mis je dat echt. Deze Dexter krijgt nu voor de 3e keer bij ons een kalf. De Fleckvieh pink heb ik 1,5 jaar geleden als kalfje van 2 weken bij kennissen van ons gekocht. Die is echt schaapmak, echt een knuffelkoe en beiden luisteren ze ook goed naar hun naam.

Cioccolato

Berichten: 6678
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:13

Wij vinden de touwen fijner dan handen. Met je handen glipt t zo snel weg omdat het zo vies nat is. Met touwtjes heb je veel meer grip.
Die zitten weer aan stokjes die je in je hand hebt.

Wij helpen in principe altijd als we er bij zijn. Met de merrie mee. Liever makkelijke bevalling en zo min mogelijk energie verspild.

Cioccolato

Berichten: 6678
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:14

Oke. Zo ziet mn merrie er dus uit..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal poep. Terwijl ik oprecht een grote stal heb en net gister een plak nieuw stro. Dus dit is gewoon een speciale kwaliteit...

Dit is ze totaal. 259 dagen
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2075
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:23

Poep ligt gewoon lekker warm cio.

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:24

Muronia, ze staat er mooi bij, lekker rond inderdaad!

Imaginaerum, wat een knapperd!!! Ben fan van zwart, zeker zo'n spiegeltje <3

Sunnyhorse, Stoffer het schaapje denkt inderdaad dat ze een paard is. Doet alles na en kan ook niet zonder ze. Trekt vooral op met Nova van 8 maanden. Ze heeft inderdaad dubbele hoorns, hoort bij het ras. Er waren er twee maar 1 is overleden helaas. Het gaat super, de paarden hebben haar meteen geaccepteerd. Soms zit Nova haar wat te pesten, maar dan kan ze gewoon onder het draadje door.

Je tinker ziet er goed uit! En dat gevoel heb ik ook altijd bij Quenza, dat ze zich enorm fijn voelt als ze drachtig is. Veel zachtaardiger en vrolijker.

Maar cioccolato, ze is wel lekker rond al!!! En die poepvlekken, gelukkig is ze al bruin :+ :+

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:27

Ben wel extra benieuwd naar die van jou Cio *\%/*

Tanja84

Berichten: 0
Geregistreerd: 07-01-21

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:11

Link ga je niet veel mee zijn,babyfoon word niet meer verkocht := was een pio van tattou
Ja ik d8 ik probeer het eens, is dat weer uitgespaard en ik kan in bedje blijven liggen bij vals alarm.
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6678
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:23

Bwhahaha. Als dit een schimmel was, was ik heel ongelukkig denk ik _O-
Dat poep warm ligt geloof ik wel ja.

Misschien moet ik vloer verwarming jn de stal maken.....

LaDonna75

Berichten: 2202
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:53

Over planning gesproken: gisteren is bij een van onze Black Angus-koeien een kalfje geboren, volkomen onverwacht :+ ze bleek vlak voor ze bij ons kwam, illegaal gedekt te zijn door een Belgisch Blauwe stier. Dus nu hebben we geen Black Angus kalf maar een halfbloedje. Moeder en kind lopen lekker buiten!

Piarens
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:23

Naar wie heeft die dan de looks Ladonna?

Nou cio das Idd lekker vettig }>

Renske_W

Berichten: 13848
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:35

Dat vraagt om foto's ladonna. :D

Hier Ariel vandaag op de foto gezet.
Nog 99 dagen tot uitgerekende datum.
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 244
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:30

Sunny: ik weet het niet. Ben al twee dagen niet op stal geweest. En ik ben niet iemand die ga rondvragen hoe het met hem gaat. Morgen ben ik wel op stal dus ik zal zeker eens gaan kijken.


Als ze vuil zijn dan hebben ze naar hun zin vind ik.
Deze foto’s van men halve stal gekregen vandaag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas staat ze momenteel alleen omdat ze haar weide genootje aanviel. Lang leven drachtige merrie’s.

Nog 87 dagen

Cioccolato

Berichten: 6678
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:45

Jij hebt makkelijk praten. Het wit is gewoon nog netjes wit!

florie71
Berichten: 132
Geregistreerd: 17-07-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:53

Afbeelding
Vandaag 296 dagen. Het schiet al op.
Volgens mij heeft ze regelmatig last van dr buik...dan kruipt ze zo zielig tegen de wand aan.
Bij hoeveel dagen hangen jullie het geboorte alarm eraan?
We hebben nu alleen nog maar een camera.

SunnyHorse
Berichten: 1273
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:58

:= hahaha, klopt: zo prachtig mooi schoon en bont, jaloers om van te worden. Maar ze is dus wat ontoerekeningsvatbaar geworden met haar hormonen...

Mijn Tinker gebruikt ook een hoopje als hoofdkussen... waarom!!?? >;) Haar hele stal keurig en schoon. Legt ze een hoopje. Gaat ze echt iedere keer met haar hoofd op liggen. Dat kan geen toeval meer zijn. Ik zie het gewoon gebeuren op camera. Heb haar meerdere maken betrapt.

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:59

SunnyHorse schreef:
:= hahaha, klopt: zo prachtig mooi schoon en bont, jaloers om van te worden. Maar ze is dus wat ontoerekeningsvatbaar geworden met haar hormonen...

Mijn Tinker gebruikt ook een hoopje als hoofdkussen... waarom!!?? >;) Haar hele stal keurig en schoon. Legt ze een hoopje. Gaat ze echt iedere keer met haar hoofd op liggen. Dat kan geen toeval meer zijn. Ik zie het gewoon gebeuren op camera. Heb haar meerdere maken betrapt.




Dat is tinker eigen helaas. Ik heb er meerdere die het doen :))
Was altijd leuk als je ze strak gewassen op stal zette voor concours de volgende morgen :j :n

SunnyHorse
Berichten: 1273
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:00

Florie dat is zeker sneu. Ze heeft ook al een mooi buikje. Hopelijk hoeft niet lang te overdragen.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:16

Zo Florie, dat is ook te begrijpen met zo een buik! Arm schaap... nog even doorbijten :(:)

Anso, herkenbaar! Suusje was vorige dracht gewoon haar lieve zelf. Maar nu vreet ze iedereen in de kudde bijna met huid en haar op :wow:
Ze mogen NIET in de buurt komen en al zeker niet wanneer zij haar aandacht denkt te willen.
Ik heb haar nog nooit zo meegemaakt :=
Gelukkig naar mensen niet. Ze wil nog steeds graag haar aandacht, maar als ze die dan krijgt weet ze toch niet meer zo goed of ze dat wel wou. Om vervolgens dan toch maar te denken van wel. En dan toch niet. Of wel?
Vorige keer haar eens uit de kudde genomen voor een wandelingetje. En daar genoot ze wel heel erg van.

AnsoDM

Berichten: 244
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:27

Cioccolato: ja nu wel maar dat is vaak anders ze ziet er meer zo uit _O- nu met deken op is het wel iets makkelijker natuurlijk maar zonder is het veel poetswerk _O-
Afbeelding

Sunnyhorse: ja ze is zoiezo soms wat b*tchy maar de laatste keer was het er over. En wil ongelukkig voorkomen.

Knolselder: ja laatst wilde ik haar binnen halen. Ze stond te wacht aan de draad. En paard naast haar stond zeker 2 meter ver van haar was ze toch aan het dreigen. Oren plat en dan
Eens haar been opheffen. Zowel weide maatje als dat paard zijn buren van haar. Ze heeft dan nog een ruin als buur en dat is allemaal goed. :+

LaDonna75

Berichten: 2202
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:58

Nou vooruit, onze halfbloed, echt een Blauwe Angus qua kleur en uiterlijk:
Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1273
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:05

Ladonna, knap ding! Zo mooi, lekker bij de mama. Hoe werkt dat bij koeien, wanneer worden die afgespeend? (Zeg je dat ook zo bij koeien?)

Jacky84

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-02-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:25

Sunny gaat goed, weinig pijn, maar vooral onthandig idd.

Dat redbag verhaal is nieuw voor mij, vandaar dat ik daar op reageerde....
Als dat gebeurt, je ziet dus een rode vochtblaas ipv een witte, wat moet je dan doen? Lees stuk maken, graag uitleg , wat en waarom, veulen kan je er dan toch niet zo uittrekken?
Ik begrijp dat die situatie niet goed is, maar wat en in welke volgorde te doen?