[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinadrenth

Berichten: 1863
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:24

AM_Horses schreef:
simpie94 schreef:
@AM_Horses
Dat is ook een lastige kwestie zeg. Gelukkig nog vroeg in het seizoen.

Ik vind je Taminiau veulen erg goed gelukt!


Is idd nog vroeg genoeg, maar de tijd vliegt ook voorbij :j

Ben er idd erg blij mee. Hij ziet er goed uit. Ik wil ook wel graag een andere hengst proberen, maar kom er gewoon nog niet uit welke.
Nu heb ik op mijn lijstje. Lowlands, Furst Dior, Dante Us, Mister diamond.


Zoek je perse voor het kwpn? Anders kan ik je het ihw ook aanraden

AM_Horses

Berichten: 2640
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:25

Niet perse kwpn, maar zeker geen IHW dit past echt niet in mijn fokdoel.

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:00

AM_Horses schreef:
simpie94 schreef:
@AM_Horses
Dat is ook een lastige kwestie zeg. Gelukkig nog vroeg in het seizoen.

Ik vind je Taminiau veulen erg goed gelukt!


Is idd nog vroeg genoeg, maar de tijd vliegt ook voorbij :j

Ben er idd erg blij mee. Hij ziet er goed uit. Ik wil ook wel graag een andere hengst proberen, maar kom er gewoon nog niet uit welke.
Nu heb ik op mijn lijstje. Lowlands, Furst Dior, Dante Us, Mister diamond.


Van dit lijstje spreken Lowlands en Furst Dior mij het meeste aan. Lowlands is grootramiger en aangezien dat met Taminiau ook goed heeft uitgepakt?

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:05

Hopen dat ze over 18 dagen ineens "het licht" gaat zien AMhorses, tijd gaat altijd te hard wanneer het in het begin niet lukt.
Knap veulen heb je!

Wat een power paarden Keresa! Gave dieren.

AM_Horses

Berichten: 2640
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:55

Keresa. Stoere pony's. Ben benieuwd wat voor knapperd daar weer uit komt

Ik vind de tijd altijd vliegen als het niet lukt. En als het wel lukt dan gaat de tijd heel langzaam :')

Ik vind de hengstekeuze nu ook wel heel lastig omdat ik geen hengst in real-life heb gezien. Vorig jaar was ik er zo uit. Nu hoorde ik van iemand dat dante us echt een flink paard is. Nu ben ik niet bang met mijn merrie voor dat achterbeen. Ladignac vind ik ook heel gaaf, maar zit verder al Jazz in

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:02

[quote="AM_Horses]Ik vind de tijd altijd vliegen als het niet lukt. En als het wel lukt dan gaat de tijd heel langzaam :')
n[/quote]

Echt he :D

Muronia

Berichten: 19653
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:02

De hengstenkeuze had ik geluk mee, onze hengstenkeuring was net voor de corona-crisis aan dus ik had mijn keuze al gemaakt. Alleen voor de oude merrie heb ik wat getwijfeld. Ik wou een KWPN-hengst omdat het wel eens het laatste veulen kan worden. In eerste instantie dacht ik richting gelders, maar ik heb toch voor een dressuurhengst gekozen. Als het goed is heb ik er straks al 2 zwaardere exemplaren uit en ik wou er toch graag een meer dressuur-gefokt veulen nog uit halen. Alhoewel het nog maar even afwachten is wat die dit jaar van plan is. 341 dagen drachtig, dikke pens maar 0,0 uier nog steeds. Ik denk volgende week toch maar even laten checken, want ik durf geen nacht doorslapen zo en voor het zelfde geld blijkt het een merriebrok-buik te zijn. Dan kunnen we snel aan het nieuwe seizoen beginnen.

Veronia is vanmiddag geïnsemineerd! Zondagochtend moeten we terug naar de kliniek, kijken of het ei weg is. We zijn dus officieel begonnen voor 2021.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:05

Ik heb mijn hengstenkeuze gebaseerd op de kwpn stallionshow in januari.
Daar liepen Lowlands en First Date dus mee. Las Vegas stond ook op mijn lijstje, maar toch net wat te groot voor mijn merrie.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:10

Net door de dierenarts gebeld. Morgen wordt ze geïnsemineerd! Zondagochtend checken en dan mag ik haar ophalen. Hopelijk lukt het in één keer!

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:21

Nicole schreef:
Wat voor pony hengst zoek je?


D-pony, mag wel wat vergroten eventueel, Mis is maar 1.41. Ik wil graag een all-round fijne pony fokken, dat is Mistral ook. Verbeterpunten zijn de zware hals aanzet en wat korte rug. Qua gangen heeft ze zelf een goede stap en galop, de draf zou wat meer ruimte kunnen gebruiken. Met rijden heeft ze een super instelling, op stal kan het een behoorlijke merrie zijn.

Ik weet niet wie haar ouders zijn en ben dus ook niet gebonden aan een bepaald stamboek.

Quir

Berichten: 17380
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:53

_Liv schreef:
Nicole schreef:
Wat voor pony hengst zoek je?


D-pony, mag wel wat vergroten eventueel, Mis is maar 1.41. Ik wil graag een all-round fijne pony fokken, dat is Mistral ook. Verbeterpunten zijn de zware hals aanzet en wat korte rug. Qua gangen heeft ze zelf een goede stap en galop, de draf zou wat meer ruimte kunnen gebruiken. Met rijden heeft ze een super instelling, op stal kan het een behoorlijke merrie zijn.

Ik weet niet wie haar ouders zijn en ben dus ook niet gebonden aan een bepaald stamboek.


Pony hengsten uit zoeken vond ik ook een uitdaging haha. Nu moesten ze ook in het buitenland beschikbaar zijn in mijn geval, wat het nog wat lastiger maakte. Overigens wel echt voor dressuur hengsten gegaan (zelf uiteindelijk gekozen voor Deense kampioen Mangold en de andere champion de luxe).

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:54

Kijk maar de van Olst hengstenshow maar diegene die ik wil zien komt natuurlijk weer als laatste.

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:27

Besloten om dit jaar toch weer te dekken. Van de zomer beleer ik de 3 jarige en van het najaar moet de hengst worden klaargemaakt voor de keuring van februari 2021. Eigenlijk staat ze dan maar want ben toch wel meer een mooi weer ruiter.

In de week van 20 april heb ik vakantie en als goed is mag ik nog langskomen om de hengst in het echt te bekijken. Dus dat even afwachten.
Vind het wel echt reuze spannend en kijk er naar uit maar zie er ook al tegenop ergens. Maar ik ga er gewoon van uit dat volgende keer gewoon weer goed gaat en dit pure pech was.

MallyBelly

Berichten: 3547
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:33

Toch even een stipje. In het 2020 kon/kan ik al meepraten maar ik twijfel nog heel erg om 1 van de twee merries toch nog n keer terug te dekken. Dit zou dan echt de allerlaatste keer zijn.
Ze heeft in 2018 een super veulen gegeven, kwa bouw, karakter en gangen. Nu even afwachten wat eruit komt en dan nog maar is goed over denken. Tot die tijd lekker mee kijken voor iedereens hengst keuze en mee duimen voor vlot dragend raken. ♥️

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:52

Fijn dat je het toch weer gaat proberen StalMelyn!
Voor welke hengst ga je?

Ik moet hier Shiloh (veulen van dit jaar) zo snel mogelijk leren meelopen aan een touwtje. 25 april gaan ze namelijk 24/7 het land op en scannen en insemineren moet op stal. Dus dan moet ik 10 minuten met ze naar stal lopen. Ik voel een uitdaging :+

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:33

Dapper dat je het weer probeerd stalmelyn. Ik probeer mij persoonlijk altijd een beetje bij de woorden: de bliksem slaat nooit twee keer op dezelfde plek in, te houden.

Oja, dat klinkt inderdaad nogal als een uitdaging cynthia82 :')

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:32

Spannend allemaal! *\o/* Cynthia, succes! :')

Wij zijn vandaag voor de tweede keer bij de hengstenhouder geweest om te kijken hoe het ervoor staat bij mijn merrie die nooit iets van hengstigheid toont. Twee weken terug zat ze nog in de winterslaap en ik was eigenlijk wel bang dat ze nooit uit die winterslaap is geweest, maar de dierenarts zag een geel lichaam, dus haar hormonen werken blijkbaar wel. Ijskonijn. :')
Volgende week woensdag weer opvoelen om te kijken of ze dan aan het begin van een hengstigheid zit.

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:58

Spannend allemaal!

Imaginaerum, hopelijk gaat het bij jou makkelijker whaha.

Carienke vrijdag gescand, eitje was niet weg wel flink groter geworden, ei weg gespoten, zaterdag weer geinsimineerd. Vanmorgen voor de zekerheid gescand en 3 x raden.... Het ei zat er nog, wel was die anders van structuur en gevuld met een vloeistof ofzo ik snapte er niet veel van..

Kans is 50 % dat het toch goed gaat. Iemand hier ervaring mee?

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:24

Euh, het zegt me wel iets Brigitte. Maar vaag ergens.

Ik heb DVsperma bij Jeroen Strik liggen, dus dat moet nog deze kant op komen. Als het die niet zouden worden, staat er daar wel een hengst op de DV-lijst waar ik alles voor zou doen om een veulentje van te hebben <3

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:57

Wij hebben voor dit jaar besloten het voorlopig bij 3 merries te houden. We hebben nog dekkingen vanuit Italië, maar het is nu lastig om het sperma hier te krijgen natuurlijk. Dan zouden we voor diepvries moeten gaan en dat brengt gewoon hele flinke (onnodige) kosten met zich mee. Mocht het nou over een paar maanden weer anders zijn dan kijken we dan of we toch alsnog gaan insemineren. En op zich is 3 veulens ook wel genoeg, toch? :+ Kunnen we dit jaar misschien nog gebruiken om wat te verkopen.

simpie94

Berichten: 838
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:18

Brigitte_D schreef:
Spannend allemaal!

Imaginaerum, hopelijk gaat het bij jou makkelijker whaha.

Carienke vrijdag gescand, eitje was niet weg wel flink groter geworden, ei weg gespoten, zaterdag weer geinsimineerd. Vanmorgen voor de zekerheid gescand en 3 x raden.... Het ei zat er nog, wel was die anders van structuur en gevuld met een vloeistof ofzo ik snapte er niet veel van..

Kans is 50 % dat het toch goed gaat. Iemand hier ervaring mee?


Volgens mij had AM_Horses een merrie waarbij het ei niet ovuleerde.

Cioccolato

Berichten: 6666
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:41

Hier gaan we hopelijk morgen insemineren :j

AM_Horses

Berichten: 2640
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:28

Klopt mijn merrie is ook niet geovuleerd -O-
Als ei gevuld is met vloeistof klinkt het meer als een bloed ei. Daar ben je ook zeker niet blij mee.

Stalmelyn. Moedig dat je voor een nieuwe poging gaat. Is verschrikkelijk om je veulen te verliezen

Goldenarrow. 3 is een mooi aantal toch :j

Cio. Spannend!

Cynthia. Altijd leuk :') succes

Imaginaerum. Fijn dat het op gang komt *\o/*

Mijn Jazz merrie is ondertussen bevallen en gaan we van het weekend scannen hoe het eruit ziet.

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:53

Ja, bedankt hè :')

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:56

Brigitte_D schreef:
Spannend allemaal!

Imaginaerum, hopelijk gaat het bij jou makkelijker whaha.

Carienke vrijdag gescand, eitje was niet weg wel flink groter geworden, ei weg gespoten, zaterdag weer geinsimineerd. Vanmorgen voor de zekerheid gescand en 3 x raden.... Het ei zat er nog, wel was die anders van structuur en gevuld met een vloeistof ofzo ik snapte er niet veel van..

Kans is 50 % dat het toch goed gaat. Iemand hier ervaring mee?

Oh, dat is balen.. -O- Hoop dat het goed uitpakt!

Gefeliciteerd met je veulen, AM_horses!