[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:52

Cynthia, komend veulen fok ik voor mezelf (doe ik altijd maar nu lap ik welsh fokregels helemaal aan mijn laars) en sportgericht en heeft voor welsh stamboek totaal geen meerwaarde. Daarnaast groeit het sowieso uit de maat.
De hengst is NRPS gekeurd en nog niet veel gedekt dus zien veulen graag op de keuring dan. Merrie heb ik al NRPS overgeschreven ;)

Had wel gevraagd of ik eigen stalnaam kon houden en kreeg niet echt duidelijke reactie. Stalnaam is gewoon geregistreerd. Als ze toch moeilijk doen wordt het welsh WPBR inschrijven :D

Muronia

Berichten: 19587
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:36

Salatiga welkom terug!

Ik lees elke dag braaf alles mee hier, maar omdat ik alles op mijn mobiel doe, lukt het me niet om op iedereen te reageren.

Ik las over een zadel dat op maat wordt gemaakt. Ach, als het niet te veel moeite kost en je kunt weer even vooruit, prima denk ik? Ik begin er zelf niet aan. Inmiddels ben ik al echt aan het afbouwen met Veroon. We zijn nu ook over de 7 maanden heen inmiddels.

Namen, dat blijft wel een uitdaging. Ik vind de E geen makkelijke beginletter hoor,bedenk er maar eens iets mee pff.

StalMelyn ik ga mijn stalnaam (Stal Muronia) nu ook aanvragen bij het stamboek. Kost bij ons 62 euro las ik. Dat is wel te doen.

Morgen eens kijken of ik weer eens een buik-foto kan maken. Ze staat onder een deken, dus ik ben zelf ook wel benieuwd of ze weer wat gegroeid is.

_Lente

Berichten: 307
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:49

Voor nameninspiratie heb ik gegoogled op: Nederlandse/Engelse/Italiaanse/... jongens-/meisjesnamen met een 'letter'. Zitten soms lijsten bij met tientallen namen voor één letter.

Hengstennaam heb ik. Merrie nog twijfel.
En denk nog na over iets er achter zetten. Ik was uit een 'portugese' toevoeging van de 'koosnaam' van mijn merrie. Dat klonk leuk, maar leest op zijn Nederlands nogal dom.... 'Do Moor' 8)7

Muronia

Berichten: 19587
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:53

Haha oeps!

Nou ja.. ik fok met een Duitse hengst en voor het Groninger stamboek. Dus een chique naam is niet heel passend. Moet maar een Egbert of Evert ofzo worden denk ik _O-

_Lente

Berichten: 307
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:57

Enzo (Ferrari :-)), Edin, Edzard, je komt vast op wat leuks!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:15

De jaarletter van het Fjordenstamboek is in 2021 de S. Ik wil graag een Noorse naam en heb al opties voor beide geslachten :D

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:03

Vandaag kwam ik in gesprek met een andere fokker. Ik vertelde hem dat mijn merrie best al een buikje heeft en dat ze nog altijd probeert om helemaal rond te rollen. (grote hobby van haar :+ ).

Hij gaf aan: "Ik wil je niet ongerust maken maar dat kan leiden tot een baarmoeder draaiing. Was ze van mij dan zou ik haar een antirolsingel omdoen".

Ben daar eerlijk gezegd toch een beetje van geschrokken en het zit me niet zo lekker. Zijn hier ervaringen bekend bij de doorgewinterde fokkers?

Wat betreft de namen zal het veulen de beginletter krijgen van de merriestam, in dit geval een K. Trakehner stamboek en merriestam is heilig :+

Cynthia82

Berichten: 9317
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:24

Nooit van gehoord!
Fiore rolt gewoon nog met gemak helemaal om tot vlak voor de bevalling. Dus zo knap is het niet als ze het nu nog doet :)

Cioccolato

Berichten: 6622
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:50

Ik vind rollen ook niet een probleem.. tenzij het extreem of opvallend veel/lang rollen is.

mirjamalvaro

Berichten: 14652
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:51

Hier rollen ze ook gewoon om gedurende de dracht.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:59

Hier rollen ze ook gewoon tot 't einde van de dracht om hoor. Geen probleem.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:41

Renske_W schreef:
Met een R is helemaal niet moeilijk, gewoon Renske :j :')

Hier moeten de hengstveulens met een A beginnen, en merrie 1 met een A en 1 met een O
Hoewel de merries niet verplicht is, maar je ziet het eigenlijk altijd wel dat ze de 1e letter van de merrie gebruiken. :j

Ariel wordt niet meer gereden, die is van zichzelf al heel rond, en nu met die buik helemaal. Daar is geen passend zadel voor te vinden. :')
Olivia loopt nog volop in training, die is nu 152 dagen drachtig en begint nu een klein buikje te krijgen.
Dit jaar heeft ze 24 februari een veulen gekregen, ze is toen tot eind oktober fanatiek gereden, tot eind december heeft ze voor de koets gelopen en vanaf januari liep ze alleen nog wat aan de longe om in conditie te blijven.
Ariel sleept de bak nog af en toe met een pallet en loopt nog wat aan de longe, verder mag ze lekker bakken en genieten van de rust.


Obrigada Mãe (= bedankt moeder) :)

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:11

Hier rollen ze ook nog gewoon. Ze zijn niet lenig voor rondje door, maar altijd als ze de paddock in gaan zie ik ze lekker rollen.

Naam M steden: Miami. Lekker simpel :D

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:16

Zo ben ik ook weer eens....
Hier redden sommigen het niet meer om door te rollen. Als ik de benen om het lichaam bind zijn het nu al rollade hahaha.

Letters en namen verzinnen.. Altijd leuk. Ik ben vrij in naam, maar heb wel altijd een opvolgende letter. Volgend jaar is het de o. Twee van mijn merries beginnen met HD Kids...
De derde begint met HD's Lovely....
De amerikaantjes hebben waak een iets langere naam. De nmprs vaak enkel de roepnaam. Of als het lekker bekt ook een langere naam.
Heerlijk als je het zelf mag bepalen. Ik verzin vaak wel namen, maar soms ook pas als de veulen er is.

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:36

Welkom nieuwe (sorry ff naam kwijt), gezellig dat je er bij bent! Mooie merrie hoor :)

Ik vind t zo heerlijk al die buikjes <3 Bij sommige lijkt voorbij te vliegen en heb t idee dat wij vooruit kruipen...

Wij hebben ook wel al een paar namen, merrie namen zijn echt leuk (vind ik) hengsten namen weet ik nog niet of dit t is... (zou dat een teken zijn...? :+ )

Luutje
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:50

Haha....Balou_lover..dat denk ik ook weleens. Mijn hengstennaam heb ik al heel lang! En voor een merrie wil het gewoon niet komen, maar goed, we hebben nog ff.

Bij mijn 2ling hadden we ook 4(!) jongensnamen, en maar 1 meisjesnaam, dus daar dacht ik ook dat er vast en zeker 1 van de 2 een jongen zou zijn....maar mooi dat ik 2 meiden kreeg! Dus baby 2 is de 1e anderhalf uur van haar leven naamloos geweest... :o
Uiteindelijk is het goedgekomen natuurlijk, hihi!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:58

Hier moet de naam met een y beginnen. Muronia dan vind ik de e toch leuker :')
Al heb ik wel al wat leuks bedacht.

Geen ervaring met rollen, ik heb een palomino met smetvrees dus die gaat nu ook nooit rollen.
Het is vooral een samenloop van omstandigheden op het verkeerde tijdstip.
Als ze natuurlijk koliek hebben dan zou ik me zorgen maken of een extreme roller zijnde misschien. Ja lastig altijd die keuzes.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 00:40

Ik ben vrij van naamkeuze, bij de NAS doen ze er gelukkig niet aan. Kan NRPS inschrijven, maar bij een hengstveulen krijg ik een probleem, mijn stalnaam begint met een R en dan moet de naam met een H beginnen.

Stedennamen met een M?
Mardrid, Malaga, Melbourne, Minneapolis, Maastricht, Malmö, Mainz, Modena, Marrakesh, Milaan, Metz, Moskou, Milwaukee, Memphis, Mexico, Macau, Manaus, Montevideo, Medellin, Matale, Matara, Margilan, Moermansk

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 02:43

Wat een leuk welkom zo weer :o <3

Mijn merrie gaat richting het einde van de dracht wel steeds minder rollen, ze durft het volgens mij niet meer zo goed maar lijkt me dat het niet kwaad kan als ze het niet extreem veel/lang doen.

Goh Fotsy mag mijn palomino even bij de jouwe in de leer dan? Die heeft alles behalve smetvrees :')

Riv_Q

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-10-13
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 10:26

Haha ja leuk he dat schaap. De vorige bewoners kregen hem niet in de trailer en wilde haar niet opjagen met haar 10 jaar. Dus mocht ze blijven, ze denkt dat ze een paard is. En leuk maatje voor de veulens.

Lotus haar veulen wordt ingeschreven bij AES en Quenza haar veulen bij PRE stamboek (cruzado). Dus hier ook niet aan een letter gebonden. Heb al 1 naam op mijn lijstje :+

Wat zijn sommige al ver joh. Kan niet wachten tot de eerste uiers weer gaan groeien en we weer in spanning mee kunnen lezen <3

AnsoDM

Berichten: 234
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:27

U vraagt wij draaien :+

Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:02

AnsoDM schreef:
U vraagt wij draaien :+

[ [url=m/0Lt7js.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:17

_O- geweldig die uier

Salatiga altijd welkom. :)) Al is het niet besmettelijk. Men dunalino heeft het nog niet overgekregen helaas.
Maar das echt het properste paard dat ik in gans men leven al gezien heb. Kan je gewoon een kruiwagen in de stal zetten op de juiste plaats en smorgens weer uitrijden. :P
Eigenaardig hoeveel verschil erop zit en heeft ze ook niet van haar moeder.

Cynthia82

Berichten: 9317
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:41

Hahahaha! Heerlijk dat uier! Vooral als hij straks vult. Dan wil ik nog een foto! :D

DDDara
Berichten: 993
Geregistreerd: 30-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:55

Hier is net de zadelmaker geweest...... de zadels lagen nog slechter dan ik zelf al dacht uiteindelijk was het alleen nog mogelijk mijn springzadel opmaat te maken.....
Mijn paard was zelfs al lichtjes gevoelig op haar rug geworden (achterkant van het zadel)
Dus voor iedereen die nog rijd en dat nog even wil blijven doen..... let heel goed op je zadel?