[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:19

Och jeetje met recht een horror bevalling soezee
Hopelijk gaat het vanaf nu van een leien dakje

En bedankt voor de welkom

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:31

Fotsy. Fijn dat het beter gaat!

Soezee. Klinkt idd echt als een horror bevalling. Hopen dat het goed afloop.

Cp. Mooie combinatie's. Hopen dat de rest nu wel netjes drachtig worden.

Seven. Welkom. Klinkt veelbelovend.

Zelf geen ervaring met natuurlijke dekkingen. Het dekstation waar Formidable staat zijn ook 2 haflingers, deze dekken wel natuurlijk.

Zelf scan ik liever vaker. Komt ook omdat Wild een vruchtje is verloren rond de 60 dagen. Ik vind het fijn om zekerheid te hebben :j

Esmeralda hebben we vandaag weer terug meegenomen. Jeetje wat was ze blij om Wild Thing te zien en andersom. Kon haar bijna niet houden :')
Duimen op dracht zodat we net zo'n prachtig veulen als dit jaar krijgen <3
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:50

Maar met een verloren dracht op60 dagen zit je meestal al heel laat in het seizoen,en worden ze ook niet meer hengstig. Wordt het sowieso erg lastig.

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:00

fokfanaat schreef:
Maar met een verloren dracht op60 dagen zit je meestal al heel laat in het seizoen,en worden ze ook niet meer hengstig. Wordt het sowieso erg lastig.


Is zeker waar. Vind het gewoon een fijn gevoel om te weten of alles nog goed zit :j

Als de dierenarts toch moet komen voor Esmeralda, laat ik Wild Thing gelijk mee scannen.

Cynthia82

Berichten: 9341
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:05

Fotsy, fijn dat ze al een stuk beter is. Hopelijk is ze snel weer thuis!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 00:23

Ja ik scan ook graag op regelmatige basis kost me 17.5 euro per keer. En idd kan je niks meer tegen doen maar dan weet je wel dat je ook ijs moet verwachten of dat veulentje goed groeit.

Welkom Seven

Omg wat een terror bevalling. Echt op kliniek zie je ook alleen maar die verhalen. Het gaat niet altijd van leien dak.

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:58

Ik scan ook wel wat vaker denk ik. Net hoe 't uit komt. De ene merrie die vroeg drachtig was gaat af en toe mee met de andere merrie, die was later drachtig. Toen zij de 18 dagen scan had, ging de ander ook mee. We reden toch al.. Nu 't goed groeit nemen we der alleen nog voor de gust regeling mee. Ik zal nog even moeten kijken wanneer dat is.
De andere merrie moeten we nog heen voor het hartje, deze of volgende week

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:43

Voor m'n gevoel wil ik ook wel vaker scannen was bij m'n eigen zwangerschap ook geeft toch wat meer rust maar moet er gewoon vertrouwen in hebben dat het goed komt.

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:32

Oef wat een vreselijke bevalling hierboven. :(:)

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:43

Het gaat voor de moment gelukkige goed met de merrie en veulen. De boel zat al niet meer zo gezwollen en met het spoelen was ze volledig proper.

AM wat een knap veulen inderdaad.

Ik scan ook meestal maar 2maal en als ik zie dat de buik tegen de winter niet dikker wordt dan nog eens om te zien wat er gaande is.
Bij gust scannen doe ik meestal niet want het is toch te laat en heb meestal geen hengstenhouder die daar moeilijk over doet.
Mijn zus haar paard hebben we 2 jaar geleden wel regelmatig laten controleren omdat het een vrij heel dure dek was en ze toen een maand bij de HH heeft gestaan.
Het was 5u rijden maar dit hebben we gedaan omdat je enkel daar vers kon krijgen.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:53

@Fotsy
Hoe gaat het nu? Sal heeft ook altijd koliek aanvallen tijdens de dracht we dachten dat het bij de innesteling was maar lazen dat dit pas rond de 35 dagen is en bij haar meestal na een dag of5 en dat blijkt het moment te zijn dat de ei rond springt in de baarmoeder. Bij haar hielp geen buscopan of iets maar gewoon een pijnstiller en dag later voelde ze zich weer zichzelf.

@Angelpam ik ook tot de 28ste pfff duurt lang dan he

@2a54z6e45r6r i hoop het niet voor je dat zou erg jammer zijn!

@Noisy ja die kunnen we gerust samen zetten one big happy family

@corinadrenth maar ben je niet bang dat ze dan op beide eitjes pakt?

@AM horses ook op het wachtbankje dus. Sal dr eitje was ook niet zo groot maar volgeds de DA was het goed zacht en baarmoeder was goed hengstig hij was ook een aantal uur later gesprongen Ergens zegt mijn gevoel dat nu niet gepakt heeft puur omdat het anders gegaan is als normaal.

@Murosch mooi zeg die 2de scan is altijd wel spannend vind ik. Op de scan van vorig jaar kon ik ook maar weinig uithalen ik noemde het maar Blub.

@jeannaa Ja mijn dierenarts zei ook laatst dat er echt aar enkele merries zijn die daarop reageren.

@seven pff bijna hoe is je gevoel erbij?

@CP die 4de combi WOW!!

@soezee bah blij dat mijn veulen er net is en ik dat gedeelte achter de rug heb. hoop dat het goed gaat met beide

Ik scan 16-18 dagen 30 dagen en met 100 dagen. vorig jaar 1 keer vaker gescand omdat sal meer als 12 uur plat had gelegen en we niet wisten of het daar een deuk van opgelopen had.
28 ste moeten we voor de eerste scan ergens zegt mijn gevoel dat het niet gelukt is omdat het normaal nooit zo snel gebeurt bij haar. we zullen het meemaken anders maar weer een ronde ….

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:32

Candalisa
Ik weet het niet ik denk ergens niet drachtig

Cynthia82

Berichten: 9341
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:33

Ik heb met Deja maar één keer gescand, met 18 dagen. Nu misschien toch rond de 35/40 dagen voor het hartje. Of ik laat haar opvoelen als ze geënt worden in oktober. Mocht ze nu niet meer drachtig zijn, gaat ze toch niet terug naar de hengst. Ze heeft even genoeg voor dr kiezen gehad.

Goed, ik dacht: ik zet een stukje wei af voor Fi en zet Vie erbij. Dan kan ze weer langzaam wennen aan het gras en hoeft ze niet heel de wei door te lopen (groot en ongelijk op een dijkje) en kan Dais dr ook niet pakken.

Maar voorlopig wordt er niet gegeten. Ze zijn veel te blij dat ze elkaar weer zien
Afbeelding

tiwi1969

Berichten: 7670
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:09

Wat een lekker stel Cynthia, fijn dat het weer kan.

Voor mij schuift de scandatum steeds verder op, ondanks dat ik het deze ronde eigenlijk niet wilde, vanmiddag voor de vierde keer deze ronde geïnsemineerd en uiteindelijk toch maar het ei afgespoten.
Nu tot 1 juli op het wachtbankje hoop ik, maar maandag weer schouwen en mocht ze dan nog hengstig tonen dan weer scannen. Kees heeft wel een abonnement op lange procedures.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:43

Tiwi bij Sal vorig jaar ook het ei afgespoten en ei is alsnog 7 dagen blijven zitten dus 3 keer moeten insemineren toen zelfs nog een 2de ei aangemaakt.

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:49

Tiwi. 4e keer al! Ze neemt de tijd ervoor :wow:

Cynthia. Wat fijn zo samen!

Heel aantal denken dat hun merrie niet drachtig is. Hopen dat jullie ongelijk hebben :j

Wie moet er binnenkort weer scannen?

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:06

Maandag worden mijn bruine en zwarte gescand. Ik hoop (en vermoed, maar ik wil het eigenlijk niet hardop zeggen :D ) dat die wel direct drachtig zijn geworden.

Ik lees overigens wel bij, maar ik ben met van alles bezig en heb de puf eigenlijk niet voor uitgebreide bijleesposten. Als ik denk inhoudelijk iets te kunnen toevoegen in de vorm van advies dan doe ik dat, maar verder kom ik niet, sorry.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:36

Raven had donderdag dus een ei klaar zitten van 3,5cm maar ze is nog niet hengstig. Laatste twee cycli waren telkens eisprong op zondag. Vorige cyclus was ze de woensdagavond al op 4cm (ofja zogoed als 4; 3,95 zoals de DA het zei :p ).
Ik check ook haar vulva maar nog niets dat wijst op hengstigheid.
Ik baal wel dat ik niet heb kunnen meekijken op de echo omdat ik haar moest vasthouden..

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 00:49

Das altijd moeilijk als ze ei maken rn baarmoeder nog niet hengstig toont. Soms blijft het ei wat langer hangen maar eigenlijk zou dit perfect zijn voor je technisch probleem

Oh ergens blij te horen dat er nog al koliekerige merries hebben gehad tijdens dracht.
Men andere merrie had dit vorig jaar ook eens maar minder erg. Toen ging wel over met buscopan of misschien gewoon pijn diewegebde, heb ook uren op haar buik staan wrijven en daar genoot ze van.
Morgen even op bezoek gaan naar de kliniek bij men meisje tenzij ze me morgenvroeg bellen dat ik haar mag halen natuurlijk.

Jeetje tiwi die duurt lang

<3 zusterliefde Cynthia mooi he

WoW cp weer heleboel leuke combi’s

Soezee blij te horen dat het goed gaat met moeders en veulen

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:49

Ik kom mij ook even melden :wave:
Mijn merrie wordt dit jaar voor het eerst gedekt. Ze is nu 7 jaar een haar afstamming is Elfado x United. Ze wordt gedekt door In Style. We hebben haar gisteren naar het dekstation gebracht. Ze is hengstig gespoten, want ze was helaas niet hengstig.. Kom op het moment niet zoveel op stal om dat in de gaten te houden := Als het goed is, verwacht ik haar volgend weekend op te kunnen halen. En dan natuurlijk hopen dat het in 1x gelukt is :D :o
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:08

Leuk Laura, mijne gaat ook weer bij in style volgende week.
Ben je bewust zo laat begonnen met dekken?

LauraEH

Berichten: 654
Geregistreerd: 13-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:12

fokfanaat schreef:
Leuk Laura, mijne gaat ook weer bij in style volgende week.
Ben je bewust zo laat begonnen met dekken?


Bedoel je qua leeftijd van de merrie of omdat het al juni is? Het stond eigenlijk niet gepland om haar dit jaar al te dekken. Maar omdat ik een scooterongeluk heb gehad en een jaar niks kan met haar en zij ook ineens wisselend kreupel werd, toch besloten om haar te dekken. Dus nee is niet bewust :') :o

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:42

Heb juist het idee dat veel mensen “vroeg” begonnen zijn dit jaar volgens mijn dierenarts in juni juist het drukte maand en juli ook nog daarna zijn het nog enkele. Ik had zelf liever een maand eerder gedekt maar ja gaat moeilijk als veulen niet eerder wilt komen

corinadrenth

Berichten: 1862
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:23

Wij hebben ze vandaag weer opgehaald. Nu maar hopen dat ze drachtig is nu

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:58

Welkom!

Hopelijk zijn ze allemaal drachtig vanaf nu! Duimen duimen duimen.

Ik ben vroeg begonnen voor het geval het niet zou pakken.........