Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:54


Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 01:49

comikasa schreef:
Als dat zo zou zijn dan zouden de opfokbedrijven geen stallen hoeven neerzetten en klaar zouden zijn met schuilstallen op hun weilanden....
Ik woon in een landelijke omgeving en hier zie je nooit kwpn-ers s'winters op het land staan, nergens niet eigenlijk en dat verklaart een hoop.
Er was een paar jaar geleden iemand hier in de buurt die dacht dat het kon en heeft de dierenbescherming deze paarden waarvan de helft DOOD in het weiland lag opgevangen.Het vriest namelijk ook wel in Nederland dat moet je niet vergeten en zoals ik al eerder zei de weilanden worden en blijven nat en dan is een schuilstal niet goed genoeg met bijvoeren helaas, het zijn nogmaals warmbloedpaarden!


Ik heb vier KWPNers waarvan er drie in de opfok in de Eifel (bij claudnr9) staan. Eén tweejarige en twee jaarlingen. Ze staan daar 24 uur per dag buiten met schuilstallen en doen het daar werkelijk prima. Sterker nog, ik zou mijn paarden nergens anders in de opfok willen. De zorg is prima en ik ben er echt niet bang voor dat mijn paarden iets tekort komen of opgevangen zouden moeten worden door de dierenbescherming. De Eifelopfok heeft in mijn ogen ruimschoots bewezen dat dit wel de manier is om een jong paard gezond op te laten groeien.

Ieder zijn eigen mening en ervaring natuurlijk, maar ik vind je erg kortzichtig met je opmerking dat warmbloedpaarden niet 24-uur per dag buiten zouden kunnen staan.

comikasa
Berichten: 66
Geregistreerd: 05-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:50

Anoeska27 schreef:
comikasa schreef:
Als dat zo zou zijn dan zouden de opfokbedrijven geen stallen hoeven neerzetten en klaar zouden zijn met schuilstallen op hun weilanden....
Ik woon in een landelijke omgeving en hier zie je nooit kwpn-ers s'winters op het land staan, nergens niet eigenlijk en dat verklaart een hoop.
Er was een paar jaar geleden iemand hier in de buurt die dacht dat het kon en heeft de dierenbescherming deze paarden waarvan de helft DOOD in het weiland lag opgevangen.Het vriest namelijk ook wel in Nederland dat moet je niet vergeten en zoals ik al eerder zei de weilanden worden en blijven nat en dan is een schuilstal niet goed genoeg met bijvoeren helaas, het zijn nogmaals warmbloedpaarden!


Ik heb vier KWPNers waarvan er drie in de opfok in de Eifel (bij claudnr9) staan. Eén tweejarige en twee jaarlingen. Ze staan daar 24 uur per dag buiten met schuilstallen en doen het daar werkelijk prima. Sterker nog, ik zou mijn paarden nergens anders in de opfok willen. De zorg is prima en ik ben er echt niet bang voor dat mijn paarden iets tekort komen of opgevangen zouden moeten worden door de dierenbescherming. De Eifelopfok heeft in mijn ogen ruimschoots bewezen dat dit wel de manier is om een jong paard gezond op te laten groeien.

Ieder zijn eigen mening en ervaring natuurlijk, maar ik vind je erg kortzichtig met je opmerking dat warmbloedpaarden niet 24-uur per dag buiten zouden kunnen staan.


Dan vindt jij dat maar, ik vindt warmbloeden niet geschikt om 24/7 buiten te zetten(in de winter) en dat is mijn mening, ze zijn daar ook niet voor gefokt. Alsof paarden er daar beter van worden?Zegt echt niets over hun toekomst.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:55

Paarden hebben een goede wintervacht. Met een schuilstal en voldoende ruwvoer kunnen ook warmbloedpaarden de strenge kou overleven, enkele uitzonderingen daargelaten.
Maar daar gaat dit topic niet over.

Ik heb net mijn 3 jarige merrie uit de opfok opgehaald :) Stal Veldhuisen in Nigtevecht. Ben er zo enorm tevreden over.
Super verzorging, veel controle, nette prijs. De paarden hebben het er super. Worden regelmatig van wei gewisseld en keurig op schema ontwormd.

Anoniem

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:01

Evelli vergeet nog te melden dat de kwaliteit van de weilanden bij Veldhuisen enorm goed is. De bodem is mooi stevig waardoor botten en pezen goed sterk kunnen worden tijdens het opgroeien. Ook na veel regen zakken ze er niet in weg, de bodem kan dan wel wat glad worden natuurlijk, maar dat vind ik persoonlijk minder erg dan dat ze voortdurend tot over de kogels in de veenprut zakken.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:27

Lovely schreef:
Evelli vergeet nog te melden dat de kwaliteit van de weilanden bij Veldhuisen enorm goed is. De bodem is mooi stevig waardoor botten en pezen goed sterk kunnen worden tijdens het opgroeien. Ook na veel regen zakken ze er niet in weg, de bodem kan dan wel wat glad worden natuurlijk, maar dat vind ik persoonlijk minder erg dan dat ze voortdurend tot over de kogels in de veenprut zakken.


Dat is ook de reden dat ik het veulen in de opfok wil, ik sta op veengrond.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:30

hier is al eerder een topic over geweest :)

Onderwerp: Opfok stallen?

Citaat:
Nederland:

Zuid Holland: Afbeelding
Het Paradepaardje in Woerdense Verlaat
De Vrijhoeve in Hazerswoude
Muilwijk in Alblasserwaard
Reapshille in Strijensas
De Roosa Hoeve in Vuren
Stal Zwetsloot in Oud-Ade (op de grens van Noord Holland)
Hofstede de Eendracht in Zuid-Beijerland
Anicare in Oude Tonge
Paardenopfok Go in Middelharnis
Stal van Eck in Sommelsdijk


Noord Holland:Afbeelding
Eagles Ranch in de Waal

Brabant:Afbeelding
Heerebeek in Oirschot
Pitt's Ranch in Nistelrode
Beemdhoeve in Helvoirt
Stal Eijckendonck in Den Dungen
Empelaer in Lage Mierde
Stoeterij Hoefnagel in Sprang Capelle

Flevoland:Afbeelding
Stal Bennesse in Zeewolde

Gelderland:Afbeelding
Stal de Viersprong in Groesbeek
Paardenfokbedrijf Bakhuis in Geesteren
Vossegat in Uddel
D'n Aspert in Horssen
De Lindehoeve in Emst
Paardenopfok D'n Aspert in Horssen
Stal Pelgrim in Nieuw-Wehl
Stal de Wilderij in Hall
Stal van Laar in Nijkerk

Overijssel:Afbeelding
Johannahoeve te Weerselo (Twente)
Stal Hofstee in Lattrop
Paardenopfok van thul in Zalk
Stal de Borgelink in Lettele
Zandra Hoeve in Baars
Stal Retto in Kamperveen
Hof van Ede in Vorden
Moravita in Coevorden
Stal de Lage Vlakte in Genemuiden


Zeeland:Afbeelding
Stal Goodwill te Heinkenszand (Zeeland)
Klein Popkensburg in Sint Laurens
Stal Groot Prooyen in Middelburg

Drenthe:Afbeelding
Vosbergen in Nijensleek
Amberfield in Donderen
Irmasieling in Grolloo
Anema Stables in Stieltjeskanaal
Arcadia Horses in Vledder
Stal Eurohill in Veeningen
Stal Boreel in Grolloo

Friesland:Afbeelding
Beekdalhoeve in Ureterp
De Gouden Hoep in Blije
De Burd in Veenhoop
Van Veulen tot Paard in De Blesse
De Heide Hoogte in Oldeholtpade

Limburg:Afbeelding
Paardenfokbedrijf Ebbers in Ottersum
Stal het Koningspaard in Koningsbosch
Frencken Lextor in Broekhuizenvorst


Utrecht:Afbeelding
Stal Veldhuisen in Nigtevecht
Paarden Vreugd in Eemnes

Groningen:Afbeelding
Wobbesheerd te Oostwold

Buitenland

België:Afbeelding
Nederhof

Duitsland:
Eifelopfok

Frankrijk:
Le Colas Chavet
Haras la Fleuterie in Aillieres Beauvoir
Haras Les Tredrix in Sure

Tjechië:
Veulenvrij in Tasnovice



En voor onderstaande, indien iemand weet in welke provincie hij thuis hoort hoor ik het graag:
Roos-Stables in Oldetrijne
Waola Hoeve in Drijber

willyr

Berichten: 74
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:46

Mijn 2 ijslandse merries staan bij De Gouden Hoep in Blije. Van mei t/m oktober, dan haal ik ze weer op en staan ze bij huis. Ik ben er heel erg tevreden over, Er is 2 x daags controle op de paarden. Ze staan op een prachtige plek aan zee. Mijn ene merrie is bij zee eczeemvrij.En als je eens bij je paard wil komen kijken, kun je hun bellen en ben je welkom.
Ook de stallen voor de paarden in de winter zijn prachtig. Ruime stallen waar meerdere paarden in staan, op hun site staan er ook foto's van. Kortom een aanrader!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:49

Ik zou trouwens niet erg happig zijn op een opfok waar je een afspraak bij moet maken om je paard te bezoeken.
Snap dat veel staleigenaren het fijn vinden om te weten wanneer iemand langs komt, maar ik krijg er altijd de kriebels van.
Vond het dan ook erg fijn van stal Veldhuisen dat je je niet hoefde te melden van te voren en je gewoon het erf op kan lopen (uiteraard binnen de openingstijden, het is ook een pensionstalling)

comikasa
Berichten: 66
Geregistreerd: 05-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:20

Die van mij staat ook in Blija en bevalt me prima!
Als de paarden achter de boerderij staan dan kan je gewoon langskomen dat doe ik ook wel maar als de paarden buitendijks staan dan is het handig als er even eentje mee gaat van de stal, zij brengen je er dan even heen en als je er 1x bent geweest kun je gewoon zelf langskomen want dan weet je waar ze staan...

Anoniem

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:24

Van 't Hul in Zalk is een gouden adres. Relatief kleine groepen, 's winters lekker binnen in grote groepsstallen met overdag uitloop in een grote paddock (lijkt meer een bak). Mensen zijn erg kundig en kijken goed naar je paard en zijn/haar behoeftes. Niks dan lof voor deze mensen.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:35

willyr schreef:
Mijn 2 ijslandse merries staan bij De Gouden Hoep in Blije. Van mei t/m oktober, dan haal ik ze weer op en staan ze bij huis. Ik ben er heel erg tevreden over, Er is 2 x daags controle op de paarden. Ze staan op een prachtige plek aan zee. Mijn ene merrie is bij zee eczeemvrij.En als je eens bij je paard wil komen kijken, kun je hun bellen en ben je welkom.
Ook de stallen voor de paarden in de winter zijn prachtig. Ruime stallen waar meerdere paarden in staan, op hun site staan er ook foto's van. Kortom een aanrader!


Dit is iets wat mij dan weer minder positief in d oren klinkt. Op zich kan ik de uitleg van Comikasa wel begrijpen, maar ik stel het niet zo op prijs om een afspraak te moeten maken om langs te kunnen komen.

comikasa
Berichten: 66
Geregistreerd: 05-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:35

gr_roos schreef:
willyr schreef:
Mijn 2 ijslandse merries staan bij De Gouden Hoep in Blije. Van mei t/m oktober, dan haal ik ze weer op en staan ze bij huis. Ik ben er heel erg tevreden over, Er is 2 x daags controle op de paarden. Ze staan op een prachtige plek aan zee. Mijn ene merrie is bij zee eczeemvrij.En als je eens bij je paard wil komen kijken, kun je hun bellen en ben je welkom.
Ook de stallen voor de paarden in de winter zijn prachtig. Ruime stallen waar meerdere paarden in staan, op hun site staan er ook foto's van. Kortom een aanrader!


Dit is iets wat mij dan weer minder positief in d oren klinkt. Op zich kan ik de uitleg van Comikasa wel begrijpen, maar ik stel het niet zo op prijs om een afspraak te moeten maken om langs te kunnen komen.


Je hoeft geen afspraak te maken...ik rijdt er altijd zo heen...is alleen om even uit te leggen waar de paarden staan want er staan er namelijk honderden...

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:40

Stal van Laar in Nijkerk. Lekker centraal gelegen, super locatie, mensen met verstand, niet te duur en je mag altijd langskomen!
Volgende week zaterdag gaat mijn merrieveulen er naar toe!

_Amara_

Berichten: 343
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 04:59

las per toeval dit topic,
ik heb mijn twenter merrie bij de gouden hoep in blije staan. alleen zomer periode ( mei - okt )
erg tervreden, en imo helemaal niet duur. mooi plekje daar. er wordt goed naar ze omgekeken.
ik weet niet of de tip al is gegeven, heb het topic niet helemaal door gelezen, maar reserveer op tijd. ze zitten snel vol

gr_roos schreef:
willyr schreef:
Mijn 2 ijslandse merries staan bij De Gouden Hoep in Blije. Van mei t/m oktober, dan haal ik ze weer op en staan ze bij huis. Ik ben er heel erg tevreden over, Er is 2 x daags controle op de paarden. Ze staan op een prachtige plek aan zee. Mijn ene merrie is bij zee eczeemvrij.En als je eens bij je paard wil komen kijken, kun je hun bellen en ben je welkom.
Ook de stallen voor de paarden in de winter zijn prachtig. Ruime stallen waar meerdere paarden in staan, op hun site staan er ook foto's van. Kortom een aanrader!


Dit is iets wat mij dan weer minder positief in d oren klinkt. Op zich kan ik de uitleg van Comikasa wel begrijpen, maar ik stel het niet zo op prijs om een afspraak te moeten maken om langs te kunnen komen.


ze willen liever ook niet jan en alleman in het weiland hebben, daarom stellen ze het ook op prijs om even van te voren te bellen dat je komt. en het is idd soms ook even zoeken. ze staan regelmatig in een ander stuk weiland.

augurk

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 08:50

Anoeska27 schreef:
comikasa schreef:
Als dat zo zou zijn dan zouden de opfokbedrijven geen stallen hoeven neerzetten en klaar zouden zijn met schuilstallen op hun weilanden....
Ik woon in een landelijke omgeving en hier zie je nooit kwpn-ers s'winters op het land staan, nergens niet eigenlijk en dat verklaart een hoop.
Er was een paar jaar geleden iemand hier in de buurt die dacht dat het kon en heeft de dierenbescherming deze paarden waarvan de helft DOOD in het weiland lag opgevangen.Het vriest namelijk ook wel in Nederland dat moet je niet vergeten en zoals ik al eerder zei de weilanden worden en blijven nat en dan is een schuilstal niet goed genoeg met bijvoeren helaas, het zijn nogmaals warmbloedpaarden!


Ik heb vier KWPNers waarvan er drie in de opfok in de Eifel (bij claudnr9) staan. Eén tweejarige en twee jaarlingen. Ze staan daar 24 uur per dag buiten met schuilstallen en doen het daar werkelijk prima. Sterker nog, ik zou mijn paarden nergens anders in de opfok willen. De zorg is prima en ik ben er echt niet bang voor dat mijn paarden iets tekort komen of opgevangen zouden moeten worden door de dierenbescherming. De Eifelopfok heeft in mijn ogen ruimschoots bewezen dat dit wel de manier is om een jong paard gezond op te laten groeien.

Ieder zijn eigen mening en ervaring natuurlijk, maar ik vind je erg kortzichtig met je opmerking dat warmbloedpaarden niet 24-uur per dag buiten zouden kunnen staan.


Ik heb dus 3 kwpn's in de opfok staan. Een 2 jarige in Nederland, 's-zomers buiten en 's-winters binnen en 2 jaarlingen ook bij Eifelopfok. Super adres +:)+
Mijn veulen van dit jaar gaat dus op zeker naar de Eifel! dus 24/7 buiten ;) Zou dus nooit meer kiezen voor de opfok in Nederland.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:03

Mijn hengstveulen staat in de opfok in Bergen(noord-holland) bij pensionstal Polle. Dit is een kleinschalige opfok en goed voor mekaar. Zomer dag en nacht weidegang en in de winter loopstallen en overdag in een paddock naar buiten. En een heel groot voordeel dat je altijd langs mag komen en je met je paardje mag doen wat je wil.

Ik zie dat de eagles ranch op Texel ook in het rijtje staat, daar kwamen ze hun afspraken niet na en heb ik mijn paarden in zeer slechte conditie weggehaald.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:06

gr_roos schreef:
willyr schreef:
Mijn 2 ijslandse merries staan bij De Gouden Hoep in Blije. Van mei t/m oktober, dan haal ik ze weer op en staan ze bij huis. Ik ben er heel erg tevreden over, Er is 2 x daags controle op de paarden. Ze staan op een prachtige plek aan zee. Mijn ene merrie is bij zee eczeemvrij.En als je eens bij je paard wil komen kijken, kun je hun bellen en ben je welkom.
Ook de stallen voor de paarden in de winter zijn prachtig. Ruime stallen waar meerdere paarden in staan, op hun site staan er ook foto's van. Kortom een aanrader!


Dit is iets wat mij dan weer minder positief in d oren klinkt. Op zich kan ik de uitleg van Comikasa wel begrijpen, maar ik stel het niet zo op prijs om een afspraak te moeten maken om langs te kunnen komen.


Als je een kijkje neemt achter de zeekdijk, dan begrijp je wel waarom je beter even kunt bellen van tevoren :D Dat gebied is immens groot! De paarden staan er wel op stukken van 60 hectare.. en ze hebben meerdere groepen.

In de winter reden wij wel zo langs, want dan staan ze binnen ;)

Stal_Fiore

Berichten: 9361
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:24

Wie weet er dan nog een goede pony opfok?
De meeste bedrijven nemen geen pony veulens aan.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:50

@ Angelsditch: Dat probleem heb ik ook. Ik wil ook geen welsh hengstje in een groep van 9 kwpners hebben.

Ik ben ook op zoek naar een kleinschalige ponyopfok

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:26

Mijn 2 jarige paarden staan ook in de Eifel, het is een gigantisch verschil met paarden houden in de 'lage landen'. Het is uitstekend voor de spier-en botopbouw, de paarden staan nooit te vet doordat ze arbeid verrichten om de heuvel op- en af te lopen en ze vinden het fantastisch om in een grote groep te vertoeven.
De paarden voelen zich er echt thuis en je voelt de rust van ze afstralen.
Echter pas op met stukken tussen de bomen, open weides zijn gezonder.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 13-08-10 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Annash
Blogger

Berichten: 26557
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:33

Ik heb net een plekje gevonden voor mijn veulentje, over twee weken gaat hij erheen. Het is in de Achterhoek, Gelderland. www.stalhuusstede.nl
Zomer op de wei, winter overdag naar buiten (grote uitloop of bij goed weer gewoon de wei) en 's nachts in groepsstallen. Groepen van maximaal 10 paarden.
Hopelijk heb ik een goede keus gemaakt. :)

sologirl

Berichten: 2718
Geregistreerd: 25-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 14:19

Bubsj schreef:
Wobbes in Oostwold = http://www.wobbesheerd.nl

Heb zelf mijn merrie daar staan en veulen gaat er ook in de opfok. Ik ben ontzettend kieskeurig maar hier laat ik ze met een gerust hart achter :)


Heeft mijn dikke ook gestaan. echt een superopfok! Helaas voor mij erg lang rijden, mijn andere baby gaat hoogstwaarschijnlijk naar Anicare, hoor daar alleen maar goede verhalen over, ook veel grote stallen brengen hun veulens er!

Cynthia82

Berichten: 9317
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:13

Ik ben vorige week met een vriendin bij haar jaarling geweest. Zij staat bij stal Zwetsloot in Oud Ade.
Wat mij opviel was dat alle paardjes naar ons toekwamen. Ze waren supermak, heel vriendelijk en erg nieuwsgierig! Ze zagen er goed uit!
In de zomer staan ze 24/7 buiten en in de winter gaan ze met hun eigen groepje 6 uur per dag de paddock in, ook als het slecht weer is.
De stallen voor 's winters zijn licht en ruim en de eigenaren zijn vriendelijk.

Ik kijk nog even rond, maar ik vind het zeker een mooi plekje om mijn veulen volgend jaar heen te brengen.

cocktail

Berichten: 3023
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Almere

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:16