Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:52

Ja, vanaf jaarling! Het was een erg leuke, nieuwsgierige kudde van 13 hengsten in alle leeftijden, waaronder Haflo's, en Lippizaner, een PRE, QH's, NRPS en KWPN en een kruising Fjord / Fries.
De 2 Alpha's zijn echte leiders, ook ons zagen ze in het begin een beetje als indringers. Ze komen overigens wel geregeld in mensenhanden, allemaal waren ze goed knuffelbaar! Ze hebben gras, een ondiep, stromend armpje (de Radbuza) om uit te drinken, bomen om onder te schuilen (en aan te knagen), dammetjes en heuvels om de wind te laten breken en op te klimmen. Sommige paarden zijn echte klimmers, de fotograaf moest flink hoog zitten :+ .

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:03

De opfok regelt vaak het vervoer. En dan doen ze dat zo dat de paardjes samen reizen. Kan dus zijn dat jij bijvoorbeeld je paardje bij ons zou kunnen brengen en wij dan bijvoorbeeld met meerdere rijden. Of als jij zelf wilt rijden, dat je dan onderweg die van een ander ophaalt en ook mee neemt.
Ze vinden er altijd wel wat voor.

De hengstengroep staat echt geweldig!
Kijk maar eens op de VeulenVrij hyves: http://veulenvrij.hyves.nl/fotos/?ga_ca ... Box_Header

Vanaf de 2e pagina zie je de hengstengroep.

rejov

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Laar (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:02

Zelf hebben wij ook een hengstveulen die we graag willen aanhouden.
Toen kwam de vraag doen we hem in de opfok of blijft hij thuis.
We hebben hier namelijk weiland genoeg en een mooie stal waar hij indien nodig in kan staan.
Maarja helemaal alleen is niet wat we willen!!
Dus wij zijn opzoek naar een maatje voor ons hengstveulen waarme hij heerlijk kan rennen en spelen in de wei.
Mocht er iemand zijn die ook een maatje zoekt en dit ook liever niet grootschalig wil kan gerust via pb contact met me opnemen.

starlet

Berichten: 908
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:18

We hebben onze twentermerrie onlangs verplaatst van een groot opfokbedrijf naar een kleinschalige bedrijf. Ze staat nu bij de familie de Zwaan in Putten, dat bevalt tot nu toe erg goed! Ze hebben 3 opfokstallen waar maximaal 5-6 dieren (vooral pony's) in staan.

Magic_Ice

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:23

Stal Huusstede (Aalten, gelderland), erg leuke mensen met gevoel en kennis!

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:26

Mijn hengst staat bij stal de Heamar! in koudum friesland
van april tot oktober 24/7 weidegang op hele mooi grote wei in een natuurgebied dus geen vrij toegang voor onbevoegde. Zelf mag je er wel komen ;) Staan in groepen van hengsten van 1 tot 4. dit jaar heeft er ook een oude merrie bij gestaan met haar 2 veulens.
Swinters overdag buiten snachts op stal.

Pb maar voor meer info.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:09


Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:12

Veulen Vrij in Tsjechie. Een endje weg, maar ze gaan echt super om met de paarden.
Plus dat je echt een 'hard' paard terug krijgt wat er aan gewend is om in bergen te lopen, in wat voor weersomstandigheden dan ook.
Ze krijgen ook allemaal individuele aandacht gewoon, word echt goed voor de paarden gezorgd. +:)+

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:39


papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:56

dan heb je m op een prima adres.

Lisenka

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 11:29

papagroom schreef:
dan heb je m op een prima adres.


:j Daar ben ik van overtuigd. We gaan niet zo vaak heen, juist omdat het gevoel zo goed is. Deze mensen zijn zo vol passie naar de paarden. Die van mij staat er nu 1,5 jaar.

Mijn vriendin heeft nu ook haar jaarlinghengst daar in de opfok. Toen zij op vakantie ging heeft ze ook voor een paar weekjes haar volwassen paarden daar naartoe gebracht.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:18

Stal Veldhuisen in NIgtevecht, topopfok!

kimmbliej

Berichten: 35
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:52

Mijn hengstenveulen staat in Zalk, bij van t Hul.. Ben super tevreden.. Deze mensen hebben er verstand van, denken mee en houden je op de hoogte.. Hier laat ik hem echt met een gerust hart achter.. Al ga ik wel vaak een kijkje nemen bij mijn mannetje natuurlijk..!!! :o

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:33

Omdat ik toch met een vraag zit die ongeveer hetzelfde is en er geen nieuw topic voor wil openen even hier:

Ik ben op zoek naar een goede opfok het liefst in de buurt van Deventer (is geen harde eis opzich), waar ze het hele jaar door buiten komen (s'winters niet alleen in een loopstal maar ook in de paddock bijv.) en waar er vooral goed toezicht is.

Verder is mijn veulen van oktober en moet hij dus maart/april van de moeder af, hoe werkt dit ongeveer? Als ze alleen in mei veulens aannemen heb ik natuurlijk een probleem :+

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:09

EsmeeBlom schreef:
Omdat ik toch met een vraag zit die ongeveer hetzelfde is en er geen nieuw topic voor wil openen even hier:

Ik ben op zoek naar een goede opfok het liefst in de buurt van Deventer (is geen harde eis opzich), waar ze het hele jaar door buiten komen (s'winters niet alleen in een loopstal maar ook in de paddock bijv.) en waar er vooral goed toezicht is.

Verder is mijn veulen van oktober en moet hij dus maart/april van de moeder af, hoe werkt dit ongeveer? Als ze alleen in mei veulens aannemen heb ik natuurlijk een probleem :+

Zie mijn filmpje een paar berichten eerder....is weliswaar niet zo in de buurt maar echt een SUPER adres..ennuh nee ik heb er geen aandelen in.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:18

mijn veulen staat naar volle tevredenheid bij de Huusstede in Aalten
zomer dag en nacht in de wei, en nu in ruime loopstal en overdags aantal uur paddock

vanessakusje
Berichten: 919
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Zwammerdam

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:40

De 2 kleintjes van mij staan nog altijd lekker in de mooie omgeving van Friesland. Heerlijk ruim en goeie verzorging. (stal Geertsma)

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:26


Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:48

Wij bieden in Burdaard (friesland) opfok aan voor €80,- per maand, excl ontwormen en bekappen en evt veearts kosten.

De paarden staan in groepjes van 3 tot 5 paarden en komen elke dag buiten.

www.doniahoeve.mysites.nl

vanessakusje
Berichten: 919
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Zwammerdam

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 09:26

Heb even op de site gekeken Vulina, ziet er erg goed uit! Ook die cams zijn zuper gaaf!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:14

Dankje :)

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:44

Ik ben 2 weken terug wezen kijken bij de Eifelopfok.
Was toch na de winter, maar was geen erg blubberzooi en de paarden zagen er goed uit.
Mooi in conditie, speels en tevreden.

Paarden hebben er alle plaats, heuvelgebied, met schuilstallen, een beekje, bosjes, bomen... Echt heel mooi. Juist door de heuvels en begroeiing konden ze ook fijn in de luwte staan. Daardoor ook heel erg geschikt voor warmbloeden! Onbeperkt ruwvoer tot de beschikking en de afrastering was netjes in orde.

Eigenaresse is betrokken kent de paarden met hun eigen karaktertrekjes en ze worden goed in de gaten gehouden. Vooral de hengstengroep was een genot om naar te kijken met hun geren en gespeel.
Nou was het ook wel een fantastisch mooie dag.

Persoonlijk vond ik het heel fijn dat de merries en hengsten tijdig gescheiden zijn en de leeftijdsgroepen door elkaar lopen. Zo leren ze onderdanig en dominant te zijn en krijgen ze toch manieren bij gebracht door de oudere dieren.

Ik weet waar Gabbana naar toe gaat!

beemst36
Berichten: 478
Geregistreerd: 18-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:52

wat leuk, ons veulen is toendertijd ook naar de eifelopfok gegaan en staat daar nu nog steeds. Bevalt ons ook erg goed, we hebben ook regelmatig foto's via de mail toegestuurd gekregen en zijn ook een aantal keer wezen kijken. Werden hartelijk ontvangen en waren altijd welkom. Wel even aangeven zodat er wel iemand thuis was voor ontvangst.

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:02

Vond ik ook ja. Week van te voren gemaild dat ik wilde komen kijken en kon gelijk komen. Geen enkel probleem. Dan heb ik hem/haar wellicht gezien :D

beemst36
Berichten: 478
Geregistreerd: 18-02-10

Re: Welke opfok bedrijven zijn aanrader's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:39

Dat zou best kunnen. Het is een bijna 4 jarige newforester, hij is sinds een paar weken geruind.