Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 10:58

Imre schreef:
Ai, die was mager zeg! :(:) Ik snap helemaal dat je hem hebt meegenomen, fijn om te zien dat hij zo snel bijtrekt! Mijn IJslandse merrie heeft als jaarling ook even heel schraal gestaan en daar een obsessie aan voer aan overgehouden. Nu is het een Obelix met een voer-obsessie :') maar helaas wel een beetje klein gebleven.


Ohh sneu als ze er dan ook zo'n voernijd aan over houden! Je omschrijft het dan wel weer grappig :') Tot dusver lijkt dat bij Bjarni gelukkig niet het geval. Hij deelt gerust zijn eten met Flyt. Ben wel echt ontzettend benieuwd hoe Bjarni uit gaat groeien.


Melzazu schreef:
Wat een schatje en wat is het al een groot verschil in slechts 9 weken.
Fijn voor hem dat jij een maatje nodig had zeg, hij heeft veel geluk met zijn huidige huisje.

Dankje! Ben echt zo blij met hoe leuk die twee samen zijn!


Mirjam79 schreef:
Wat een super leuk topic! Toch wel heel fijn dat je hem hebt kunnen ophalen. Wát een verschil zie je nu al.
Op naar een hele mooie toekomst!

Dankje! Ben ook echt oprecht heel blij hoe fijn hij vooruit gaat!


Esplen schreef:
Wat een droppie! Wat heeft hij het getroffen bij jullie. Ik begrijp helemaal waarom je op hem gevallen bent.

Hij is echt op te vreten zo schattig ja :D . En dat karakter <3 . Komt tussendoor gezellig knuffels halen, maar is ook echt niet te verlegen om flink te laten zien wanneer hij het ergens niet mee eens is haha!

---------------------------------------

Fotootje van gisteren toen de zon even 3 minuten doorkwam. De nieuwe doorkomende vacht krijgt zowaar al echt een mooie glans <3 En lijkt ook best weer een 'tint gloed' te hebben qua kleur. Ik ben zó benieuwd hoe hij er van het zomer uitziet en bij staat!

Afbeelding

En zojuist terwijl hij zijn bijvoer aan het eten was <3
Afbeelding

Door het uitharen zaten de plakaten mest/modder niet meer zo dicht op de huid
Afbeelding

Dus kon nu mooi met een schaar het dikste er uit knippen. Dat moet toch prettiger voelen! De klit bovenin zit (nog) te dicht op de huid om veilig weg te knippen.
Afbeelding

Een foto van het hele lijf maken is altijd een beetje een uitdaging. Want hij volgt overal :D
Afbeelding

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:22

Dat is dan alvast ook een goeie eigenschap : nieuwsgierigheid :D
En hij wordt voorzeker heel mooi als hij volwassen is, want dat is hij nu eigenlijk ook al, hé :)

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:33

Ach wat een sneu ding. Gelukkig heeft hij nu een gouden stalletje bij jou. Fijn dat hij toch zo snel al is opgeknapt. En gezellig met een vriendje samen.

Horsejansdam
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-11-22

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 16:40

Wat een schatje zeg!

_Tarzan

Berichten: 11175
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:22

Wat een scheetje is het en wat is hij mooi bij 'nt trekken!
Zelf vorig jaar ook zo'n mager ding opgeknapt, ze zijn zo dankbaar he! <3

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:20

Wat een cutiepatoetie!
Als hij zo mooi bijtrekt waarom zou je er dan alsnog geen rijpaardje van maken? Kunnen de vriendjes samen op pad en avonturen beleven.

Furst
Berichten: 618
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:17

Wauw! Wat een leuk topic. Ik denk dat hij nog wel zal groeien hoor. Bij jou kan die aansterken en daarna energie geven aan groeien. Mogelijks is dat een oorzaak geweest bij de oude eigenaar!
Erg dat je zo een paard in die toestand laat, maar ja. Kijk wat een geweldig leven hij nu heeft met Flyt :D

Veel succes samen!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 14:54

Marilu schreef:
Dat is dan alvast ook een goeie eigenschap : nieuwsgierigheid :D
En hij wordt voorzeker heel mooi als hij volwassen is, want dat is hij nu eigenlijk ook al, hé :)


Zeker een goede eigenschap :D :D Ik vind hem echt quasi perfect qua karakter.


Misty12 schreef:
Ach wat een sneu ding. Gelukkig heeft hij nu een gouden stalletje bij jou. Fijn dat hij toch zo snel al is opgeknapt. En gezellig met een vriendje samen.

Dankje!


Horsejansdam schreef:
Wat een schatje zeg!

Ja hij heeft schattig zijn echt tot een kunst verheven!


_Tarzan schreef:
Wat een scheetje is het en wat is hij mooi bij 'nt trekken!
Zelf vorig jaar ook zo'n mager ding opgeknapt, ze zijn zo dankbaar he! <3

Dat heb ik toen ook nog deels als stille meelezer gevolgd! Inderdaad heel erg dankbaar.


cissy schreef:
Wat een cutiepatoetie!
Als hij zo mooi bijtrekt waarom zou je er dan alsnog geen rijpaardje van maken? Kunnen de vriendjes samen op pad en avonturen beleven.

Ach dat kunnen we altijd over de tijd nog bekijken! Het is meer dat het gewoon geen doel an sich is. Er zijn gelukkig ook heel erg veel leuke dingen samen te doen zonder er op te gaan zitten! Wandelen, mee naast de fiets, mee als handpaard, grondwerk, werk aan de hand... En wie weet. Als hij groot genoeg wordt en de achterhand wordt ook sterk genoeg... Dan kan alsnog beleren altijd nog tzt. Eerst maar eens verder opknappen en volwassen worden!

Furst schreef:
Wauw! Wat een leuk topic. Ik denk dat hij nog wel zal groeien hoor. Bij jou kan die aansterken en daarna energie geven aan groeien. Mogelijks is dat een oorzaak geweest bij de oude eigenaar!
Erg dat je zo een paard in die toestand laat, maar ja. Kijk wat een geweldig leven hij nu heeft met Flyt :D

Veel succes samen!


Dankje! En groeien zal hij sowieso nog wel doen, dat doet hij nu al flink haha :D Het zou alleen wel kunnen dat hij door deze slechtere periode in zijn leven niet meer zijn maximale groei capaciteit bereikt. Gelukkig is dat hier niet erg!


-------------------------------------------

Toen hij hier kwam had hij ook nooit geleerd om mee te lopen. Dat pakt hij ook super goed op. Weglopen van de rest aan een los touwtje <3 . Hij is wat bezweet omdat hij hiervoor ongeveer een half uur lang aan het rennen en stoeien is geweest haha :D . En hij is al behoorlijk wat kwijt van zijn mamoetvacht, maar voor deze plotseling hoge temp is hij nog behoorlijk wollig natuurlijk.

Afbeelding

lailapri

Berichten: 22124
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:46

Wat leuk om het verhaal te lezen en wat zie ik toch een knappe palomino op de achtergrond :D
Veel succes met je ijsjes

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:09

Wauw, die is op korte tijd al flink bijgekomen! En hij heeft idd een lief hoofdje!

Celebi
Berichten: 3671
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 20:16

Wat een dotje. <3

Zo fijn dat je hem zo'n goed huisje geeft!

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:46

Wauw, die is opgeknapt zeg, wat een goed werk heb jij geleverd, die Bjarni wordt later een echte Bjarn!!! Over 4 / 5 jaar kan dat best een prima maat worden om evt wel te gaan rijden, weet je zijn afstamming?
Maar de komende jaren mag hij samen met je andere ijslander heerlijk opgroeien, wat een bofferds!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 19:40

lailapri schreef:
Wat leuk om het verhaal te lezen en wat zie ik toch een knappe palomino op de achtergrond :D
Veel succes met je ijsjes


Dankje!


Lukasje schreef:
Wauw, die is op korte tijd al flink bijgekomen! En hij heeft idd een lief hoofdje!

Momenteel toont hij als een mottenballetje door het verharen haha!
Maar dat lieve hoofdje blijft :knuffel:


Celebi schreef:
Wat een dotje. <3

Zo fijn dat je hem zo'n goed huisje geeft!

Dankje :D


maras schreef:
Wauw, die is opgeknapt zeg, wat een goed werk heb jij geleverd, die Bjarni wordt later een echte Bjarn!!! Over 4 / 5 jaar kan dat best een prima maat worden om evt wel te gaan rijden, weet je zijn afstamming?
Maar de komende jaren mag hij samen met je andere ijslander heerlijk opgroeien, wat een bofferds!


Ja ik ben heel benieuwd! Zijn moeder was 1.38 en ook best een leuk dier (die stond er nog toen ik bij hem ging kijken). Zijn vader zou geloof ik 1.40 moeten zijn. Heb de namen even weer op moeten zoeken, vond ik niet zo belangrijk ook bij hem.

Maar zijn vader is Kristall frá Hrafnkelsstöðum (V: Glymur frá Innri-Skeljabrekku).
Zijn moeder (ook een "Hrafnkelsstöðum") komt uit Bjalmi fra Bjalmholti.

Heb hem overigens gekocht als vierganger, maar heb hem al een keer twee passen overduidelijk zien telgangen toen hij over de track aan het vliegen was :D




Bjarni zelf zit weer in een mega groeispurt. Hij stond zo enorm overbouwd dat hij zelf even niet meer wist wat hij nu met zijn lange stelten achter moest :(:)
Ik probeer er elke dag zoveel mogelijk haar uit te borstelen en knip ook dagelijks de vervilte stukken er zoveel mogelijk uit. Door de slechte kwaliteit van vacht die hij had, gaat het verharen niet helemaal zonder slag of staat. De nieuwe vacht de er onder uit komt (nu nog vooral op het hoofd) glimt echt als een spiegeltje <3

Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:49

Wat een leuk frummeltje zeg!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 08:16

GabberGill schreef:
Wat een leuk frummeltje zeg!

Ja ik ben echt zo blij met hem <3
Hij heeft ook echt zo'n enorm fijn karakter! Wel een klein vuurvretertje, waar ik van hou. Maar ook echt heel knuffelig!

Flyt vind wel dat het vrij vermoeiend is, zo'n kleuter vermaken :+ :') Gelukkig is dat gekke pluiseding wel heel zacht. Dus dan kan je er zo heerlijk met je hoofd op liggen slapen :')

Afbeelding
Was gisteravond nog even met Bjarni aan het knuffelen terwijl ik nog wat extra vervilte klitten eruit aan het plukken was en toen kwam hij er heerlijk zo blij slapen.

Verkoper gaf overigens aan dat Bjarni smokey black was. Kleur maakte mij verder niks uit, ik kocht hem echt op de kraalogen in dat lieve koppie. Maar het viel me al wel op dat hij niet "standaard zwart" is. En inmiddels valt het met name de laatste week op dat er echt een heel veel lichtere vacht onder vandaan begint te komen. Mede na de vraag van Maras nog eens gekeken naar wat er voor zit aan genen en denk dat de kans vrij groot is dat hij wildkleur zwart is. Een creme verdunning is heel onlogisch als ik kijk naar zijn ouders/grootouders. Maar de meeste zijn wél wildkleur.

Deze heb ik ergens vorige week gemaakt geloof ik. Omdat ik het zo opvallend vond hoe licht de nieuwe vacht is. En omdat ik de overgang tussen nieuwe vacht en oud er onder ook wel komisch vond :')
Afbeelding

Ook wordt zijn aalstreep wel heel duidelijk nu, zeker met direct licht erop. Deze gisteravond even gemaakt met de zaklamp er op.
Afbeelding


Ben zó enorm benieuwd hoe hij er straks volledig in zomervacht uitziet! Het zou stiekem wel erg leuk zijn als hij ook wildkleur is. Uiteindelijk maakt de kleur me niks uit. Maar het is wel een leuke bonus natuurlijk.

GabberGill

Berichten: 5777
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:04

Het wordt al een heel ander gezicht zeg. Hij is al zoveel voller!

Ben benieuwd wat voor kleurtje het dan echt is. Je kan nou ook niet zeggen dat hij bruin van de zon is. Deze is er namelijk nooit.

Ik ga deze kleine knapperd volgen want ik vind hem helemaal leuk en benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit zal zien

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:49

Ach wat een schattige foto dat hij als kussen fungeert <3

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:12

Zijn kleur kan nog alle kanten op, van mooi grijs/zwart naar misschien chocobruin ( dat lijkt dan op de kleur van zijn vader) Goed voer doet veel voor zijn vacht dus ik ben heel benieuwd hoe hij eruit gaat zien in zijn zomervacht, hij wordt hoe dan ook prachtig!!

Celebi
Berichten: 3671
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:14

De zwarte IJslander bij ons op stal is momenteel bijna net zo bruin als mijn bruine ruin. Ondanks weinig zon kan het dus best. :')

Ben echt heel benieuwd hoe deze knappert gaat uitgroeien!

Lys_PPA

Berichten: 1343
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:58

Die foto van Flyt <3 te schattig

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:14

Achgos, wat leuk zo dat het beestje al helemaal prima is maar er nog wel wat bonussen prijsgegeven gaan worden, altijd heel erg leuk en fijn zo'n extra beloning voor je goede zorgen +:)+

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 11:20

GabberGill schreef:
Het wordt al een heel ander gezicht zeg. Hij is al zoveel voller!

Ben benieuwd wat voor kleurtje het dan echt is. Je kan nou ook niet zeggen dat hij bruin van de zon is. Deze is er namelijk nooit.

Ik ga deze kleine knapperd volgen want ik vind hem helemaal leuk en benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit zal zien


Haha nee de zon an sich kan het niet aan liggen :') Vaak zie je wel dat bruine door tekorten. Dat is waar ik tot dusver steeds vanuit ben gegaan. Maar het is wel opvallend hoe de nieuwe vacht die er tussendoor komt piepen toont. Wachten duurt lang haha :+


Melzazu schreef:
Ach wat een schattige foto dat hij als kussen fungeert <3

Was ook echt een te schattig moment <3


maras schreef:
Zijn kleur kan nog alle kanten op, van mooi grijs/zwart naar misschien chocobruin ( dat lijkt dan op de kleur van zijn vader) Goed voer doet veel voor zijn vacht dus ik ben heel benieuwd hoe hij eruit gaat zien in zijn zomervacht, hij wordt hoe dan ook prachtig!!


Ja ik ben ontzettend benieuwd haha! Er lijken wel echt wat 'wildkenmerken' door te komen (strepen/vlek op de schouder, er lijken nu ook wat wildkenmerken op de benen door te komen). Maar de tijd zal het leren! Geweldig is hij inderdaad sowieso <3 <3 . En dat karakter <3 <3


Celebi schreef:
De zwarte IJslander bij ons op stal is momenteel bijna net zo bruin als mijn bruine ruin. Ondanks weinig zon kan het dus best. :')

Ben echt heel benieuwd hoe deze knappert gaat uitgroeien!

Zelfs de "simpele" kleuren kunnen soms aardige toverballen zijn :')


Lys_PPA schreef:
Die foto van Flyt <3 te schattig

Is ook zo'n heerlijk dier <3 En samen zijn ze helemaal fantastisch :D

pmarena schreef:
Achgos, wat leuk zo dat het beestje al helemaal prima is maar er nog wel wat bonussen prijsgegeven gaan worden, altijd heel erg leuk en fijn zo'n extra beloning voor je goede zorgen +:)+


Net een cadeautje wat zichzelf heel langzaam uitpakt uithaart :D


Nog een foto van gisterochtend voor de nieuwe regenellende. Volgens de regenmeter vanochtend is er weer 19,5mm gevallen -O-
De "echte" kleur is ook eigenlijk gewoon niet echt goed op de foto te krijgen haha.
Afbeelding

Maar al die regen geeft wel weer de gelegenheid een nieuwe "doorweekt" foto te maken qua voortgang. De foto is niet helemaal recht genomen en ik heb matten rond de voerbak liggen waardoor hij voor wat hoger staat dan achter, dus helemaal fantastisch is het niet. Maar hey.

Zijn hals begint nu echt minder "hol" te worden. Verder blijft hij momenteel op het lijf een beetje stabiel schraal. Maar deze mate van schraal is voor zijn leeftijd niet dramatisch en bovendien verhaart hij als een malle én groeit hij als een gek. Ik zie hem meerdere keren per dag en dan nog af en toe het idee als ik s' ochtends weer buiten kom dat ik denk "whut, volgens mij ben je de nacht over weer gegroeit?!?". Hij lijkt flink in te halen. Daar is ook bijna niet tegenop te voeren. Al doe ik een goede poging :D

Afbeelding

Profiel van boven is zo goed als normaal inmiddels. En buiten dat hij duidelijk de hoogte in gaat en steeds beter op zijn benen staat, begint er ook lengte in te komen :D . Het was echt zo'n kort propje toen hij hier net was

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:28

Kijk eens, dat gaat er steeds meer uitzien als een prima okee paardje +:)+

Die achterbenen staan ook niet meer zo gek nu.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Van (verzopen) hamster naar toch een jonge IJslander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 12:03

Jeetje, wat is die rap aan het bijkomen.

Degene waarvan je hem hebt gekocht, moet zich op zijn minst de ogen uit de kop schamen dat ie zo’n beestje had lopen.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 20:35

pmarena schreef:
Kijk eens, dat gaat er steeds meer uitzien als een prima okee paardje +:)+

Die achterbenen staan ook niet meer zo gek nu.


Ja de stand is echt enorm bijgetrokken al! Toen hij er net was, was hij zó slap, dat hij soms gewoon sprong van zijn ene achterbeen achter de andere haakte... Hij 'hing' echt in zijn skelet. Ben er steeds wel vanuit gegaan dat dat met meer spier, energie en kracht wel goed zou komen, maar het is toch wel echt een opluchting ook dat het echt zo is.


tienus63 schreef:
Jeetje, wat is die rap aan het bijkomen.

Degene waarvan je hem hebt gekocht, moet zich op zijn minst de ogen uit de kop schamen dat ie zo’n beestje had lopen.


Ja ben echt heel blij hoe goed hij gaat nu! Met hoe hij begon had ik niet verwacht dat hij er nu al zo bij zou staan. En hij groeit me een partij hard!



Even een "hallo" van vanochtend <3
Boven alles heeft hij vooral ook gewoon zo;n heerlijk karakter. Lekker boevig, maar ook gek op knuffels en aandacht

Afbeelding

Hoofd is ook echt al minder "baby"