Het begin van een nieuw tijdperk: welkom Luna

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Het begin van een nieuw tijdperk: welkom Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 17:13

Mijn man en ik hadden samen vier paarden.... en nu hebben we er vijf <3 We willen er vier blijven houden, zodat we altijd samen kunnen gaan rijden zonder dat er één alleen achterblijft.... Banjer is nu 27, en als ik realistisch ben, heb ik haar geen 5 jaar meer. Een tijdje terug had ik voor iemand bij Ibbel geïnformeerd of zij wat te koop had staan... en dat had ze.... nog niet direct, maar wel over een tijdje. Diegene voor wie ik informeerde, had uiteindelijk toch geen belangstelling... en Luna en Joker bleven maar in mijn hoofd spoken, dus ik heb Ibbel nogmaals benaderd en wat meer informatie over de karakters van allebei gevraagd. De conclusie was dat ik dacht dat Luna het beste bij me zou passen, en daar was Ibbel het mee eens.... :D Na wat overleg heen en weer, zijn we tot een overeenkomst gekomen... en sinds afgelopen vrijdag (19 januari) woont Lunaire bij ons. Haar roepnaam is (en blijft) Luna.. :)

Ze is een bijzonder lieve en knappe merrie, met als vader Cassanova du Bois, dus ze is een (half)zusje van mijn Kneel <3

Afgelopen vrijdag is Luna dus aangekomen met de vrachtwagen. Ze is vervoerd door Luma Equi Service. Nadat ze een uurtje was bijgekomen in de paddock naast onze paarden, zijn we begonnen met de introductie in onze groep. Als eerste ging Knelis erbij.... dat ging eigenlijk best wel heel goed... :) Daarna hebben we Cobus erbij gezet, en zo zijn ze de nacht in gegaan.

1. In de paddock naast onze paarden
Afbeelding

2. Met Knelis
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding


5. En toen kwam Cobus erbij
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Mevrouw werd spontaan hengstig.. voor een merrie dé manier om snel geaccepteerd te worden door een stelletje mannen :))
Afbeelding

9. De volgende dag mocht ze kennismaken met Oregon. We hebben haar eerst met Oregon alleen gezet, toen Kneel er weer bij, en daarna Cobus
Afbeelding

10.
Afbeelding

En uiteindelijk ging ook Banjer erbij. Daar heb ik helaas nog geen foto's van, want Banjer vindt Luna nog niet zo heel leuk.... tja... Banjer is en blijft een echte merrie := Inmiddels gaat het echt heel erg goed in de groep. Luna is eigenlijk al zo goed als volledig geaccepteerd... alleen met voeren jagen ze haar nog weg... maar ook dat zal ergens deze week wel goedkomen. Onze staleigenaar heeft een extra kist met kuilgras neergezet, zodat Luuntje ook voldoende gelegenheid heeft om ruwvoer te eten :)

11. Lekker eten in het schuilstalletje
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. En tot slot de eerste selfie met Luna, die ik niet hoef te censureren voor Bokt en social media :))
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:51

Wat is ze leuk! <3

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:54

Ze kan haar geluk niet op: hooi uit een bak, ipv uit een slowfeedernet waar je moeite moet doen om er wat uit te peuteren :))
En maar propp'n en maar propp'n - zou Herman Finkers zeggen :+ Moet je die bakkes met hooi zien op foto 11 :D

Lavitabella

Berichten: 1718
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:55

Wat een leuke kudde heb je zo ! <3 Ga maar lekker genieten van haar!

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Het begin van een nieuw tijdperk: welkom Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:12

Hey wat leuk zeg! Maak je er een volg van? En hoe oud is ze?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Het begin van een nieuw tijdperk: welkom Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 18:28

Dank jullie <3

Ibbel: ze staat het hooi vooral tussen de spijlen van de kist door te trekken :))

Monique: ze is ruim 3,5 :) en als er belangstelling is, wil ik wel een volgtopic van onze hele kudde maken hoor… :D

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:00

Banjer schreef:
Dank jullie <3

Ibbel: ze staat het hooi vooral tussen de spijlen van de kist door te trekken :))

Monique: ze is ruim 3,5 :) en als er belangstelling is, wil ik wel een volgtopic van onze hele kudde maken hoor… :D


Ja, doen! Altijd leuk. Ik opteer vast voor volgen, ik heb dit ook aangestipt.