Lekker bezig in de maand december met mijn paarden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Lekker bezig in de maand december met mijn paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 14:25

De afgelopen maand heb ik weer wat afwisselende dingen met mijn paarden gedaan, waar ik graag wat beeld van deel :)

Met de storm van afgelopen tijd appte een stalgenootje me dat mijn deken niet windbestendigd is :')
Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft de bilkoorden wat strakker gedaan en sindsdien is het gelukkig niet meer gebeurd. Maar ik moest wel erg lachen om haar hoofd erbij!

Op 10 december werd er bij ons op stal een kerstconcours georganiseerd. Ik kon helaas niet meedoen met de dressuur, maar het leek me (na meer dan een half jaar niet springen) wel grappig om mee te doen met de springwedstrijd. Wel maar 30-40 cm, zodat ze er ook nog overheen kon stappen. Ik heb haar natuurlijk eerst geknot (niet mijn grootste talent en hobby :+ ).

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk moest ook de kerstmuts weer even opgezet worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik mocht nog even draven in de bak en alvast wat sprongetjes oefenen.


Uiteindelijk ging het rondje heel goed en ben ik weer helemaal enthousiast geworden om meer te gaan springen!

Wel merkten we deze maand dat Ivy weer wat harder aan het werk moest. Met het rijden was ze erg stijf, dus ze moest weer meer losgewerkt worden. Daarom leerde ik mijn bijrijder om bijgezet te longeren. We begonnen met het elastiek op het langst. Het plan was om alleen stap en draf te doen, maar daar dacht Ivy anders over :D

Afbeelding



Ten slotte hebben we vlak voor kerst een schriktraining gedaan met een zeil. In het begin vond ze het best spannend, maar uiteindelijk liep ze er braaf overheen.


En ook met Shan zit ik natuurlijk niet stil! Hij houdt helaas al een tijdje veel vocht vast, dus we proberen erachter te komen hoe dat komt en hoe we dat kunnen oplossen. Gelukkig is hij nog steeds erg blij en bokt en rent hij graag veel af.


Bedankt voor het kijken! Tips en reacties zijn altijd welkom!

Draems
Berichten: 30
Geregistreerd: 30-12-23

Re: Lekker bezig in de maand december met mijn paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:59

Heel leuk die kerstmutsen :)

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Lekker bezig in de maand december met mijn paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 15:48

Haha ja wij vonden ze zo leuk samen!