Ermelosche Paarden Twee Daagse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Ermelosche Paarden Twee Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 15:53

Dit weekend was de Ermelosche Paarden Twee Daagse georganiseerd. Alweer de 6de editie. De eerste 2 jaar hielp ik altijd als vrijwilliger mee op de zaterdag. Daarna 2 jaar alleen de zaterdag meegereden met mijn lease pony. Iets met werken op de andere dag. Vorige jaar voor het 1ste 2 dagen meereden met dezelfde pony. Maar dit jaar voor het 1ste met mijn eigen pony mee gedaan (Ik heb de lease pony overgekocht :+ )

Altijd super fijn geregeld. Goed en duidelijk uitgezet (al zijn er soms omstanders die lintjes wegtrekken 8)7 -:(-, gelukkig ken ik de meeste routes redelijk tot goed) altijd goed verzorgde lunch plekken.

Ik ga altijd helemaal in 1 kleur, en altijd 1x in het knal oranje. Dit jaar hadden we zaterdag de kleur groen, liefst neon groen, maar had zelf nog geen shirt in die kleur. En vandaag (zondag red.) waren we in onze vaste kleur oranje.

Heb nog niet alle foto's binnen van de grooms. En de foto's van de fotografen al helemaal nog niet, maar ik had zelf genoeg foto's om alvast een topic te openen :+


De lange route (je kon ook een korte rijden, maar wij hebben de lange gepakt) van zaterdag:
Afbeelding

De route op zondag (zondag altijd meer 1 afstand)
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Vlak langs de Solse Gat:
Volgens een oude legende stond op de plek van het Solse Gat ooit een klooster. Vanwege het liederlijke gedrag van de monniken werd het door de aarde verzwolgen. Op gezette tijden zouden de klokken van het klooster nog te horen zijn en zouden de geesten van de monniken verschijnen.
Afbeelding



Afbeelding


En toen waren we bij de heide. Jammer genoeg hier maar weinig foto's kunnen maken. Pony zag al die ruiters voor haar en werd een beetje erg heet. De spaanse rijschool was er niks bij :') We waren ook snel thuis daarna, want hoewel de passage, piaffe en levade heel mooi werden getoond, was de stap en rustig draven niet meer van toepassing.. _-:( Jammer, want er waren nieuwe, hele smalle ruiterpaden tussen de heide planten geopend. Ik had daar graag mooie foto's van gehad. Deze paden waren zo smal dat mij wagen er maar net tussen paste. Misschien ergens de komende dagen nog een keer erheen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nu zie ik dat ik alleen foto's van zaterdag heb uitgezocht. Dus hierbij nog een oranje. Mocht ik meer foto's binnen krijgen zal ik die nog even posten:
Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ermelosche Paarden Twee Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:51

He wat leuk zeg, vorig jaar hebben we ook meegedaan. Zag er weer leuk uit :D

Elisa2

Berichten: 37187
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ermelosche Paarden Twee Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:18

Dat ziet er heerlijk relaxt uit! Solse gat ben ik ook eens geweest, leuke legende en de natuur is daar sowieso prachtig allemaal.

pjerJarig
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:33

ooh was dat dit weekend al? Ik had er wel een aankondiging van gezien maar op een inschrijfformulier na kon ik verder geen enkele informatie erover vinden. Hoelang waren de routes? en zijn er dan pauze plekken etc?

Het ziet er wel mooi uit zo op de foto's. Ik ben wel benieuwd naar meer fotos :-)

Hoeveel mensen doen nou mee aan zo'n tocht? start je met tijd ertussen of tegelijk? Ik ben namelijk ook een beetje bang om 15km of meer te moeten 'vechten' met een paard wat iedereen wil bijhouden terwijl dat niet zijn eigen tempo is.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 10:43

pjer schreef:
ooh was dat dit weekend al? Ik had er wel een aankondiging van gezien maar op een inschrijfformulier na kon ik verder geen enkele informatie erover vinden. Hoelang waren de routes? en zijn er dan pauze plekken etc?

Het ziet er wel mooi uit zo op de foto's. Ik ben wel benieuwd naar meer fotos :-)


Op de Facebook pagina's van Ermelosche Paarden Tweedaagse en Stichting Hippisch Platform Ermelo was alle informatie te vinden erover. De inschrijfformulier stond op de site van Rijnstone Ranch.

De routes waar je uit kon kiezen op zaterdag waren 16 of 26 km. Op zondag was de route 16 km. Op zaterdag is de pauze plek op de locaties waar de routes gaan splitsen.
Dit was 2021? de pauze plek van de zaterdag:
Afbeelding

Op zondag is de pauzeplek pakweg halverwege.
Ik heb verder weinig foto's van dit jaar. We waren iets te druk met kleppen zeg maar :') En de foto's van de fotograven heb ik nog niet binnen. Die moeten ergens deze week online komen.

Heb wel foto's van die omgeving van mijn normale ritten en van vorige edities.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding