Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 22:31

Sinds 2 maanden eigenaar van deze leuke champagne merrie van 3 jaar.
Leuke bijkomstigheid die stippen, is negatief getest op LP (Appaloosa gen) vertelde verkoopster, de test heb ik ook in mijn bezit. Echter door meerdere erop gewezen dat ze wel heel veel kenmerken heeft (gestreepte hoeven, wit in de ogen, de stippen, dunne staart), dus haar door een ander bedrijf opnieuw laten testen en inderdaad ze heeft het LP gen en is dus ook Appaloosa!

IK BEN BENIEUWD OF JULLIE DE ANDERE RASSEN IN HAAR KUNNEN RADEN?!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:38

Wauw wat een prachtig paard <3 <3 <3 .
Heeft ze papieren ?
Wie is haar vader ?

Echt een prachtig paard !

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:39

Leuke merrie!

Maar 1 ding kan niet...de merrie kan niet eerst negatief op LP getest zijn en nu positief...het is een gen, daar wordt ze dus mee geboren.
Of de verkoopster heeft haar niet getest en zuigt het uit haar duim dat ze negatief getest is, of de verkoopster heeft haar getest en verzwegen dat ze LP draagt in de hoop dat een 100% champagne kleurig paard meer zou opbrengen ofzo...of ze heeft niet orgineel DNA ingeleverd van deze merrie maar wel onder haar naam laten testen...
Maar het kan niet zo zijn dat ze "vroeger" negatief op LP was en nu positief haha

Ik durf geen gok te wagen op de andere rassen in haar.

Tevens zou je haar bij het NAS kunnen inschrijven aangezien ze LP draagt en dus gewoon een champagne appaloosa is.
Ik zag je andere topic net voorbij komen met je vraag dus een gok op de andere rassen is nu niet meer eerlijk hahaha
Ik durf niet zeker te zeggen of je bij het NAS wel een hoofd stamboek registratie krijgt ivm de andere rassen die ze bij zich draagt

Je hebt een erg leuke merrie TS, heel veel plezier en geluk met haar en voel je vooral gezegend dat ze EN champagne is EN appaloosa _/-\o_
Laatst bijgewerkt door kim_1990 op 21-08-23 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 22:40

Dank je wel windsor! Zitten verschillende rassen in dus geen vol papier wel paspoort van Royal Belgium Palomino.

Vader Gucci Blue
Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:43

Faya_barock schreef:
Dank je wel windsor! Zitten verschillende rassen in dus geen vol papier wel paspoort van Royal Belgium Palomino.

Vader Gucci Blue
[ [url=m/RmW8aT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoezo geen vol papier? Ze kunnen de ouders toch vermelden? Sterker nog, dat moet als ze bekend zijn.

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 22:46

kim_1990 schreef:
Leuke merrie!

Maar 1 ding kan niet...de merrie kan niet eerst negatief op LP getest zijn en nu positief...het is een gen, daar wordt ze dus mee geboren.
Of de verkoopster heeft haar niet getest en zuigt het uit haar duim dat ze negatief getest is, of de verkoopster heeft haar getest en verzwegen dat ze LP draagt in de hoop dat een 100% champagne kleurig paard meer zou opbrengen ofzo...of ze heeft niet orgineel DNA ingeleverd van deze merrie maar wel onder haar naam laten testen...
Maar het kan niet zo zijn dat ze "vroeger" negatief op LP was en nu positief haha

Ik durf geen gok te wagen op de andere rassen in haar.

Je hebt een erg leuke merrie TS, heel veel plezier en geluk met haar en voel je vooral gezegend dat ze EN champagne is EN appaloosa _/-\o_


Ja ik heb de volledige test van haar als veulen, er werd door kenners gezegd dat bij dit bedrijf het nog wel eens mis ging met het LP gen, dus advies was haar ergens anders te laten testen, en nu dus positief.

Dank je wel voel me ook erg gezegend, helemaal ze nu drachtig is van een homozygoot champagne hengst, dus veulen kan dan of 1x champagne zijn, of 2x champagne en 50% kans op appaloosa, ook nog eens 50 % kans op zilver, kans op extra gang, kans op nd1, ben zo benieuwd!

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 22:47

[/quote]
Hoezo geen vol papier? Ze kunnen de ouders toch vermelden? Sterker nog, dat moet als ze bekend zijn.[/quote]

Moeders afstamming is niet bekend

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:04

Aparte verschijning <3

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:19

Faya_barock schreef:
kim_1990 schreef:
Leuke merrie!

Maar 1 ding kan niet...de merrie kan niet eerst negatief op LP getest zijn en nu positief...het is een gen, daar wordt ze dus mee geboren.
Of de verkoopster heeft haar niet getest en zuigt het uit haar duim dat ze negatief getest is, of de verkoopster heeft haar getest en verzwegen dat ze LP draagt in de hoop dat een 100% champagne kleurig paard meer zou opbrengen ofzo...of ze heeft niet orgineel DNA ingeleverd van deze merrie maar wel onder haar naam laten testen...
Maar het kan niet zo zijn dat ze "vroeger" negatief op LP was en nu positief haha

Ik durf geen gok te wagen op de andere rassen in haar.

Je hebt een erg leuke merrie TS, heel veel plezier en geluk met haar en voel je vooral gezegend dat ze EN champagne is EN appaloosa _/-\o_


Ja ik heb de volledige test van haar als veulen, er werd door kenners gezegd dat bij dit bedrijf het nog wel eens mis ging met het LP gen, dus advies was haar ergens anders te laten testen, en nu dus positief.

Dank je wel voel me ook erg gezegend, helemaal ze nu drachtig is van een homozygoot champagne hengst, dus veulen kan dan of 1x champagne zijn, of 2x champagne en 50% kans op appaloosa, ook nog eens 50 % kans op zilver, kans op extra gang, kans op nd1, ben zo benieuwd!



Ja...die optie is er inderdaad ook nog hahaha.
Welk lab heeft de eerste test en welke de 2e test gedaan? Ik wil mijn appie ook laten testen dus dan weet ik even bij welke ik niet moet zijn haha

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:26

Haha door de kleur ging ik richting Quarter denken. Champagne komt bij quarters toch al vaker voor dan bij andere rassen.

Maar daar vond ik het hoofd niet bij passen, aan het hoofd dacht ik richting Spaans.

Ze is een plaatje. Ben zeer benieuwd naar haar veulen.
Welke extra gang kan het veulen krijgen? Tölt?

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 01:45

Dat is een prachtig mengsel! Knap paard ts! Ben erg benieuwd naar haar veulen, interessante en mooie combo. <3

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 03:18

Ze is bijzonder goed gelukt zeg. Wat een mazzeltje dat je zo'n kanjer kon kopen!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:07

Wat een knap paard zeg! <3

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:17

Heel knap dier!

Er gaat in het lab best geregeld eens wat mis. Wij laten vrij veel testen bij diverse labs, heb al meerdere keren een foutieve pssm1 uitslag gehad, en ook al eens een kleurtest die niet klopte. Zouden wel eens mensen kunnen zijn die daar werken O:)

Veel geluk met deze schoonheid!

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 09:46

Art_Ificious schreef:
Haha door de kleur ging ik richting Quarter denken. Champagne komt bij quarters toch al vaker voor dan bij andere rassen.

Maar daar vond ik het hoofd niet bij passen, aan het hoofd dacht ik richting Spaans.

Ze is een plaatje. Ben zeer benieuwd naar haar veulen.
Welke extra gang kan het veulen krijgen? Tölt?


Ja klopt er zit, Quater, Arabier, PRE en ook dus Appaloosa in.

Extra gang durf ik niet te zeggen.

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 09:49

Citaat:
Ja...die optie is er inderdaad ook nog hahaha.
Welk lab heeft de eerste test en welke de 2e test gedaan? Ik wil mijn appie ook laten testen dus dan weet ik even bij welke ik niet moet zijn haha


1e keer Etalon, 2e keer Genimal Biotechnologies

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:14

Wat een prachtig paard, als ik op zoek was geweest en die tegen kwam had ik hem ook niet laten staan! Veel plezier

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:31

Wat een plaatje! Aparte combinatie van rassen maar het werkt.

Ben nu wel benieuwd door welke hengst je haar hebt laten dekken. Ga je toevallig een volgtopic openen? O:)

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:32

DemDeempel schreef:
Ben nu wel benieuwd door welke hengst je haar hebt laten dekken. Ga je toevallig een volgtopic openen? O:)


Gezien de kleurkans op silver en de extra gang gok ik een Rocky Mountain Horse :+

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 10:35

Ja maar welke, zijn er meer natuurlijk

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 10:52

Ze is gedekt door El Perrier van 't Pietershof (Perry)

Homozygoot Champagne (Amber Champagne Zilver met wildkenmerken) dekhengst:
El Perrier van ’t Pietershof
(Roepnaam: Perry )
El Maymoun (NRPS) x Champagne Troubadour (Rocky Mountain) x Fantoche MP (Peruaanse Paso)
Geb. 06-05-2020
Homozygoot Champagne
Kleurcode: EE Aa ChCh Z/n nd1/nd2
Ofwel: Amber Champagne Zilver met wildkenmerken
%OX: 43,75
Vrij getest van alle bekende testbare erfelijke ziektes, zoals CA, LFS, SCID, IMM, GBED, HYPP, MH, myt, PSSM, FIS, AS, Herda, Lordosis.
Stokmaat: 1,50 m (verwachte stokmaat 1,55 m)
Perry is half gangenpaard en verder drager van het zilvergen, nondun, en agouti en ook homozygoot voor zwart. Zijn veulens zullen dus altijd classic- of amber champagne zijn met eventueel zilver en/of wildkenmerken. Verder kan deze kleur gecombineerd worden met wat de merrie eventueel draagt aan bont en/of appaloosa patronen en/of verdunningen. Perry heeft 1 DMRT3- gen wat staat voor gangaanleg.

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 10:55

Perry

Afbeelding

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:18

Zijn dit niet gewoon birdspots? Ze is wel heel knap trouwens :)

Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 13:11

Earth schreef:
Zijn dit niet gewoon birdspots? Ze is wel heel knap trouwens :)


Ja dat dacht ik eerst ook, als ze negatief getest is op LP zullen het wel birdcatcher spots zijn. Maar birdcatcher spots komen alleen bij donker gekleurde paarden voor en vooral voskleurig.

Maar ik werd erop gewezen dat ze alle kenmerken van LP heeft, en dus bij een ander bedrijf laten testen, waar WEL LP uitkwam. Dus appaloosa.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Mijn nieuwe champagne merrie, die stiekem ook Appaloosa bleek te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:25

Oh sorry daar heb ik even overheen gelezen := ben een beetje moe dus krijg niet alles mee :')