Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 15:19

In 2020 kregen wij onze paard aan huis en na de komst van shetje Pino wilden we er ook graag een paard bij. We hebben als gezin paarden, dus de afspraak was dat het nieuwe paard ons alle vier aan moest spreken. Nou ik kan je vertellen, dat valt niet mee. Welgeteld één keer hadden we een paard gezien, maar die was al meteen verkocht.
Wij gingen ondertussen verder kijken, ons paard zou nog wel komen. Op bokt stuitte ik op het topic van Cheytjuh en haar Gelderse paarden. Haar merrie had net een veulentje gekregen, Paso Doble WFTM, oftewel Pumba. Het veulentje was een WV Saron. Een WV Saron, halfbroer van ons overleden paard Liberty. Dat zou toch wel heel mooi zijn! Cheytjuh meldde in haar topic dat het veulen ws wel te koop zou komen te staan. Meteen met de rest besproken of ze het wat vonden, want tja, naar een veulen waren we natuurlijk niet op zoek, maarja hij was prachtig en ook nog een soort van familie!

De eerste foto die we van hem zagen, we waren alle vier echt onder de indruk! <3
Afbeelding
Wie vindt dit nou niet een mooie man?!

Meteen Cheyenne een berichtje gestuurd en ze wilde ‘m misschien wel aan ons verkopen. Meteen een afspraak gemaakt en dit was onze eerste ontmoeting

Afbeelding
Ik geloof dat Pumba niet veel van ons vond, maar dat geeft niet, hij was nauwelijks droog achter de oren en wij vonden hem wel heel erg leuk. Pumba zou lid van onze familie worden.

We zijn, dat hij weer iets ouder werd, nog eens op bezoek gegaan en hebben meteen maar een familiefoto gemaakt.
Afbeelding

We wilden dat Pumba zo lang mogelijk bij zijn moeder kon blijven, maar helaas heeft hij dat voor zichzelf verpest door zijn moeder weg te houden bij het voer, ze begon helemaal terug te vallen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk, dus Pumba ging verhuizen, we waren er helemaal klaar voor.

De dag dat hij bij ons kwam

Afbeelding

Shetje Pino en Pumba waren meteen dikke vrienden, Flash heeft wat langer moeten wennen, maar dat is ook helemaal goed gekomen. Wat wel grappig is, is dat bijdehandte ventje dat zijn moeder zo terroriseerde nu onderaan in de rang staat, zelfs onder shet Pino. Dat levert wel eens grappige situaties op.

Hieronder nog wat foto’s van Pumba over de afgelopen drie jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nog even het vergelijk met de eerste foto die we zagen. Niks veranderd alleen wat groter geworden!

Afbeelding
Afgelopen drie jaar hebben in het teken gestaan van vooral veel plezier maken en veulen zijn, maar toch ook wel opgevoed worden. Hij was een echte brokkenpiloot, maar merken nu echt dat hij wat ouder en wijzer aan het worden is. Heel rustig aan hebben we een begin gemaakt met grondwerk, loswerken en longeren en zullen binnenkort ook beginnen met zadelmak maken. Echt rijden wachten we nog mee, dat komt volgend jaar wel. Alles op z’n tijd en rustig aan.

Gefeliciteerd lieve Pumbie, hopelijk mag je nog vele jaren bij ons blijven.
Laatst bijgewerkt door Elsje123 op 22-04-23 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 15:23

Ik vond hem 3 jaar terug ook al zo'n machtig paard. Hij kwam voor mij toen een jaartje te vroeg.

Ik vind hem prachtig uitgegroeid. Hoe groot is hij nu?

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 15:26

Rocamor hij is nu ongeveer 1.65 en hoewel wij dit heel mooi vinden, lijkt hijzelf nog niet klaar met groeien

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 15:34

Da's een mooie hoogte inderdaad, voor de gemiddelde ruiter

Wendy15

Berichten: 11101
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:19

Gefeliciteerd! Wat heerlijk dat je zo lekker rustig met hem aan de gang bent en hem de tijd geeft om uit te groeien. Prachtig dier.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:29

Ik snap wel waarom jullie voor hem gevallen zijn. <3

Cheytjuh

Berichten: 4027
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 04:11

Ach Pumbie <3 wat ben ik als fokker toch dankbaar dat hij bij jullie is gekomen :j hij ontwikkelt zich prachtig en ik geniet steeds weer van de foto’s die jullie met me delen.

Van harte gefeliciteerd met jullie zwarte parel *\%/* *\%/*

Bedankt dat jullie zo zuinig op hem zijn , als fokker zijnde ook altijd weer een geruststelling <3

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:07

Héél mooi paard inderdaad <3
Heb zelf een zwartbruine Gelderse merrie, super fijne en betrouwbare allrounder.
Veel geluk nog met hem!

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:48

Schitterend paard en ik denk dat hij ook heel erg boft met baasjes die het lekker rustig aan doen met hem!

Speirs

Berichten: 1683
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:29

Wauw, wat een schitterend paard!

Ellen_ov

Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:41

Prachtig dier!

Mirjam79

Berichten: 1726
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Hiep hiep hoera Pumba alweer drie jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 13:42

Wat een super leuk paard is ie!