Onze kleine mini-kudde op de foto..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Onze kleine mini-kudde op de foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 14:23

Allereerst, excuses als dit verkeerd staat :)

Mijn moeder en ik hebben sinds kort ons eigen stukje grond, waar onze 4 paarden lekker rond kunnen scharrelen <3

Met het lekkere weer wat we nu hebben, heb ik de camera tevoorschijn gehaald voor wat mooie plaatjes :o

Tips zijn welkom, maar ik ben toch echt maar een amateur die ontzettend van haar paarden geniet :)

Mijn jongste telg, 3-jarige NMPRS-appaloosa Otje, met op de achtergrond de shet van mijn zusjes, Daisy. Otje heb ik gekocht toen hij nét een jaar oud was.
Afbeelding
Knap stippelkoppie <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De tinker van mijn moeder, en de oudste van het stel, Willow. Willow is ongeveer 25 jaar oud, is geboren in Ierland, heeft toen 17 jaar bij dezelfde mensen gewoond, en is vervolgens bij mensen terechtgekomen die hem niet konden geven wat hij nodig had. Mijn moeder heeft hem daar 3 jaar geleden als mager gratenpakhuis weggehaald, en nu mag hij heerlijk oud(er) worden bij ons <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daisy, nu 9 jaar oud en bij ons sinds haar 6e, oprecht de vriendelijkste pony die ik ooit heb gezien. Een ontzettend "meisje", met een gouden karakter :o Daisy is van mijn zusjes van 6 en 8.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn grootste liefde, die normaal érg fotogeniek is, maar er vandaag even wat minder zin in had.. Eten gaat voor :') Linda, ik heb haar gekregen toen ze 4 was, ik was 13. Ik heb haar dus al meer dan de helft van mijn leven <3 Ondertussen bijna 19 jaar oud.
Afbeelding
Afbeelding

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:40

Lief! <3

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:56

Wat een heerlijke kudde! Wat fijn ook dat Willow zo goed is opgevangen door jullie, niet iedereen zal zomaar een paard van 22 overnemen. <3

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 00:03

Suikerspinda schreef:
Wat een heerlijke kudde! Wat fijn ook dat Willow zo goed is opgevangen door jullie, niet iedereen zal zomaar een paard van 22 overnemen. <3

Ze zijn geweldig <3 En ja, Willow is ondertussen echt mijn moeders grote liefde, vanaf het eerste moment dat ze elkaar zagen. Over zijn leeftijd zijn wat twijfels, volgens zijn paspoort is hij van 2000, dus was hij 19 toen hij bij ons kwam, maar van zijn tijd in Ierland weten we niets. Onze tandarts gaf wel aan dat er een grote kans is dat 'ie best wel eens ouder zou kunnen zijn, dus hij gaat door het leven als 23-25-jarige :) Hoe dan ook, hij mag de rest van zijn leven lekker bij ons genieten <3

Anastasia24

Berichten: 2714
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Onze kleine mini-kudde op de foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 00:54

Ach wat een leuke foto's (en fan van otje, :+ ) Fijn dat jullie paarden bij jullie oud mogen worden(en zijn). Knap stel!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:14

Goudhaan1 schreef:
Ze zijn geweldig <3 En ja, Willow is ondertussen echt mijn moeders grote liefde, vanaf het eerste moment dat ze elkaar zagen. Over zijn leeftijd zijn wat twijfels, volgens zijn paspoort is hij van 2000, dus was hij 19 toen hij bij ons kwam, maar van zijn tijd in Ierland weten we niets. Onze tandarts gaf wel aan dat er een grote kans is dat 'ie best wel eens ouder zou kunnen zijn, dus hij gaat door het leven als 23-25-jarige :) Hoe dan ook, hij mag de rest van zijn leven lekker bij ons genieten <3


Ah ja, van zo'n paspoort kan je niet uitgaan helaas := gelukkig maakt zijn leeftijd niet uit voor jullie, echt hartverwarmend <3

miereneter

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Onze kleine mini-kudde op de foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 07:56

Zo'n lieve kudde, wat een leukerds! Bijzonder om zo samen met je paard op te groeien. En geweldig van je moeder om de tinker nog een goed leven te geven, heel fijn dat hij zijn laatste jaren comfortabel kan slijten.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 14:08

Anastasia24 schreef:
Ach wat een leuke foto's (en fan van otje, :+ ) Fijn dat jullie paarden bij jullie oud mogen worden(en zijn). Knap stel!

Hahaha fijn dat er meer Otje-fans zijn :D Hij is zo leuk, kleine clown <3
We hebben enorm veel geluk met deze liefjes <3

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 14:10

miereneter schreef:
Zo'n lieve kudde, wat een leukerds! Bijzonder om zo samen met je paard op te groeien. En geweldig van je moeder om de tinker nog een goed leven te geven, heel fijn dat hij zijn laatste jaren comfortabel kan slijten.

Ja, dat zeker! Mijn Haflinger en ik zijn samen volwassen geworden, en wat een avontuur was het :')
1 ding is zeker, deze 4 gaan nooit meer weg <3

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Onze kleine mini-kudde op de foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 18:18

En dan staan we ook nog in Uitgelicht! Wat leuk!

Sellyxx

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 15:59

Wat is Daisy een ongelofelijke schattige pluizenbol, hoe ze daar staat op de 1e foto, te schattig. <3

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 15:06

Sellyxx schreef:
Wat is Daisy een ongelofelijke schattige pluizenbol, hoe ze daar staat op de 1e foto, te schattig. <3

Ja, daar kan je toch alleen maar verliefd op worden <3 Ons bolletje haar op pootjes. Echt de vriendelijkste, meest zachtaardige pony die ik ooit heb gezien :o

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 22:43

Ik kwam nog een oude foto van m'n Otje tegen..
Nét 1 jaar oud, kleine baby..
Afbeelding
3 jaar oud, toch een flink verschilletje.
Afbeelding

Sellyxx

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:22

Goudhaan1 schreef:
Sellyxx schreef:
Wat is Daisy een ongelofelijke schattige pluizenbol, hoe ze daar staat op de 1e foto, te schattig. <3

Ja, daar kan je toch alleen maar verliefd op worden <3 Ons bolletje haar op pootjes. Echt de vriendelijkste, meest zachtaardige pony die ik ooit heb gezien :o


Bolletje haar op pootjes, geweldig :D En wat een leuke stippendot!