Marie en ik weer in kostuum

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 11:37

Fotograaf René Mourik wilde graag eens paarden op de foto zetten, en had Marietje en mij gevraagd of we model wilden gaan staan. Dus dat hebben we vorige week zondag gedaan!

Marietje was ontzettend braaf die dag <3 Mijn vriend was ook mee om te helpen en dat bleek ontzettend fijn te zijn, hij is dol op Marietje en zorgde ook voor wat rust in mijn hoofd :+ Model staan is toch echt wel wat voor introverte ik, zeker als de fotograaf niet zoveel ervaring heeft met paarden en soms toch wel even uitspreekt hoe lastig het is. Het waaide ook wel een beetje, dus des te knapper hoe braaf Marietje was. M'n haar vond het wel een beetje lastig om de goede kant op te waaien :+

Marietje heeft zomereczeem en een deel van haar manen is altijd kort. Op deze foto's heeft ze een toupet in! Die heb ik laten maken door Manon Copal van Extensions voor paarden, en ik ben echt ontzettend blij dat ik dat gedaan heb. Ze heeft er absoluut geen last van en het belangrijkste: ik kan ze er meteen weer uit halen zodat ze het niet te warm krijgt door die extra manen. Ik wilde niks blijvends en Manon heeft me ontzettend goed geholpen, dus ik wilde haar toch nog even noemen :)

Desondanks zijn er echt hele leuke foto's uit gekomen! René heeft de RAW bestanden opgestuurd, dus alle foto's zijn door hem gemaakt en door mij bewerkt.

Stoer kijken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liefste pony (kijk vooral ook even naar dat tongetje)
Afbeelding

Afbeelding

Rode jas :) Ik heb prachtige nieuwe beugels! Alleen de beugelriemen zijn nog ietsjes te lang, omdat deze beugels wat groter zijn. Dat zie je op de rijfoto's dus wel duidelijk. Ik heb ondertussen nieuwe (eigenlijk hele oude, van een vriendin van me) beugelriemen die wel kort genoeg zijn.
De beugels zijn gemaakt door Sebastiaan van Arre - Remaining History, welke toevallig genoeg een zoon van een bokker is :) Hij heeft er echt iets prachtigs van gemaakt en ik ben er ontzettend blij mee.
Afbeelding

Trucje
Afbeelding

Onder het zadel kan ze ook, maar vindt ze wel iets lastiger.
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:51

Oh ja prachtig. En Sebastiaan is echt heel goed in staat soort dingen (maar een hele vriendelijke jongeman). Heb ooit een workshop leerbewerken bij hem gedaan.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 13:51

Dankjewel! Ja het is echt een heel vriendelijk iemand, en hij maakt echt prachtige dingen :D

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:02

Knappe foto's van jullie weer! Echt prachtige optoming en vooral de foto's met je rode jas vind ik heel mooi! Heeft ze al last van haar eczeem? De mijne is nog jeukvrij en staat nog zonder deken.

Hevonen

Berichten: 5618
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:32

Wat een prachtige foto's en mooie modellen in een fantastische outfit!

Die laatste foto zou je zo als 'deurposter' kunnen verkopen, op heel groot formaat dus. Heel erg mooi!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 15:30

Dank jullie! :D
Ja die laatste vind ik ook heel erg tof. Ik ben ook heel blij met hoe de jas over het paard valt! Ik heb al mijn outfits met de hand gemaakt (en dus ook zonder naaimachine) en de jas duurde verreweg het langst door alle naden. Dus ik ben echt blij met hoe hij past en valt.
Imre: Marie heeft nog geen last, alleen het stukje manen is altijd wat broos door de deken en de jeuk en is alleen in de winter aangegroeid, dus niet zo lang als de rest. Vandaar dus het stukje manen erbij :) Marie staat trouwens nu wel onder een deken, ze is echt mega gevoelig en ik wilde geen risico lopen. Super fijn dat de jouwe nog zonder kan!

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 15:39

Wauw foto 5 <3 <3

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:50

<3 <3 <3 <3 geweldig

Horse_Jo
Berichten: 203
Geregistreerd: 22-12-21

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:29

Die laatste is prachtig! De rest is ook leuk.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:43

Het leuke van jouw introverte zelf is dat de foto's daardoor wel gewoon meer sfeer krijgen. Soms zie ik kostuumfotos waar zoveel tijd en moeite ingestoken is maar waarbij de betreffende persoon heel geposeerd de camera in kijkt wat afbreuk doet aan het plaatje.

Jij kijkt gewoon lekker onverstoord. Komt de foto's ten goede. Heel gaaf.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:17

Prachtige foto's! Het is omdat je het erbij hebt geschreven maar anders was me haar toupet niet opgevallen. Mooi gemaakt dus :)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:28

Super mooi! Vind dat dekje zo leuk, is dat een tafelkleedje oid?

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 13:45

Dank jullie!

Wat ontzettend leuk dat we in uitgelicht staan :D
Captain: dankje! Het is een handgeweven wollen vloerkleedje die ik zelf wat ingekort heb en gaten voor de singelstoten in heb gemaakt. Oh en ik heb er een half pad onder, de lusjes heb ik door het wol gestoken maar dat kan je hier niet zien :D

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:53

Wat zijn jullie een leuke, stoere combinatie. En dan ook nog zo'n outfit. Tof!
Heeft de fotograaf mooi vastgelegd.

Anoniem

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:00

Ik vind het ook hele gave foto's! En wat leuk dat Sebastiaan wat moois voor je gemaakt heeft. Hij maakt inderdaad toffe dingen!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:19

Knappe haf!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 07:49

Prachtige foto's, je rode jas is echt geweldig! Wat heb je dat mooi gemaakt.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marie en ik weer in kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 12:30

Dank jullie! <3