Een jaar lang met mijn kleine monster

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Een jaar lang met mijn kleine monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 11:37

Een jaar lang in Foto’s, en wat een jaar..

Meer dan een jaar geleden al weer dat ik huilend bij de wei zat. Carolien, de merrie die ik jaren lang heb gereden en verzorgd en als mijn eigen mocht beschouwen, en haar veulen lina zouden beide verkocht worden. Dat terwijl mij altijd was beloofd dat als carolien ooit weg zou moeten ik haar zou krijgen zolang ik die kosten kon dragen.
Boos en verdrietig ging ik op zoek naar een oplossing, want ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om een merrie van 24 nog te moeten zien verhuizen.
Haar dochter, north Carolina (aka lina) deed me ook zeer, want stiekem was ik me toch gaan hechten aan het enige en laatste merrie veulen wat carolien ooit zou krijgen. Echter wist ik dat zij nog wel een zeer aannemelijke kans had om wel goed terecht te komen.

Een week later gebeurde er iets wat ik nooit had durven dromen. Ik had het geld niet om twee paarden te kopen in een keer, maar het onderhoud was geen probleem. De eigenaar van de vader van lina kreeg te horen dat beide paarden te koop stonden en heeft ze gekocht. Carolien voor haar zelf, om misschien nog 1 veulentje uit te fokken, en lekker met pensioen te laten. En lina heeft ze aan mij gesponsord, omdat ze toevallig zo’n project had lopen en ook wel iets in mij zag.

En zo kwam een droom uit. Lina is nu een jaar van mij en Carolien staat ook nog lekker op de stal waar ik ook sta.

Maargoed.. nu genoeg van dat sentimentele gedoe en Penny verhalen :') , de foto’s zeggen genoeg.

1. Dit is inmiddels al 1,5 jaar geleden maar toch, Lina net een dag oud, op slag verliefd <3

Afbeelding

Afbeelding

2. De eerste dag dat ze echt van mij werd

Afbeelding



3. Lina’s favoriete hobby is lekker in de stal liggen en knuffelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


4. Om er dan vervolgens als een wandelend zaagsel monster uit te komen

Afbeelding

5. En ze komt altijd iets te graag in je persoonlijke ruimte, foei :D

Afbeelding

6. Toen ik op krukken liep was ik eerst zelf een eng monster volgens lina, om een dag later zo braaf achter mij aan te hobbelen toen ik haar perse met krukken en al zelf naar binnen wilde doen.

Afbeelding

7. Een paar dagen voor ik op vakantie ging mijn zusje meegesleept naar stal voor foto’s, ze had net een camera gekocht om te oefenen, en was dus een mooi slachtoffer voor meer paarden foto’s }:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8. En gisteren, 1,5 jaar oud en iets meer dan een jaar van mij <3

Afbeelding

Afbeelding

9. En met mamma gaat het ook heel goed, die staat rond en gezond te genieten van haar oude dag ❤️

Afbeelding


Bedankt voor het lezen en bekijken, ik besef me maar al te goed dat het net een soort Penny sprookje is die je vroeger als klein kind las, maar gelukkig is die van mij werkelijkheid. Ik ben de mensen om mij heen die dit verhaal mede mogelijk hebben gemaakt zo ontzettend dankbaar!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Een jaar lang met mijn kleine monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:37

Wauw, een echt Penny verhaal <3 Hopelijk wacht jullie een mooie toekomst!

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:50

is ze nou zo groot of ben jij niet erg groot?
mooi dier, leuke foto’s :D

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:59

ellepel schreef:
is ze nou zo groot of ben jij niet erg groot?
mooi dier, leuke foto’s :D


Bedankt beide!

Ik ben 1,63, we hebben haar laatst gemeten op 1,56. Hopelijk kloppen de meeste richtlijnen en de handelaars methode, dan zou ze ongeveer nog 8-10 cm moeten groeien. Heel veel groter hoeft ze namelijk niet van mij :+