Kriebelen en knuffelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Kriebelen en knuffelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 13:17

In februari verloor ik m'n lieve paard Peppy. We waren 2 handen (/hoeven) op 1 buik en konden lezen en schrijven met elkaar. Haflinger Aron had ik toen net 2 maanden. Met hem heb ik heel hard gewerkt om ook zo'n band op te bouwen en we zijn inmiddels op de goede weg gelukkig! Aron is eigenwijs en sterk, net als Peppy, maar omdat je elkaar nog niet zo goed kent botste dat soms en kon ik hem wel achter het behang plakken zo af en toe! Maar goed, dat hoort bij een haflinger, dat wist ik van te voren! Je moet een flinke dosis humor en geduld hebben of soms juist even heel streng zijn :+ Inmiddels zijn we al weer een stuk verder en gaan we aanstaande zaterdag zelfs meedoen met Equiday! Of beter gezegd, hij gaat mee doen en ik ga vooral kijken hoe de demogever met hem gaat werken. (Succes! :')) Ik ben heel benieuwd. Naast alle stappen die we in het rijden en grondwerk hebben gemaakt, geniet ik juist ook van al die momenten dat je je echt close voelt met een paard! Uiteindelijk draait het daar bij mij wel om. Een echt maatje hebben!

Ik kan allemaal rijfoto's of perfecte plaatjes laten zien maar ipv kies ik om een intiem klein momentje van kriebelen en knuffelen te laten zien.

Aron van de Leeuwerik, 6 jaar, 1.57m, sinds november 2018 van mij. Geen vervanger van Pep, maar een nieuw begin van een groot avontuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Kriebelen en knuffelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:02

Leuke foto's! Ik kan ook altijd zo genieten van zo'n kriebelmomentje (en paard uiteraard ook). Veel plezier met hem!

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Kriebelen en knuffelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:10

Heerlijke foto's! Genieten toch! En met een haflinger heb je altijd verrassingen. zowel positief als negatief. Wij hebben zelf een vierjarige merrie.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Kriebelen en knuffelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 18:22

Bedankt!
@Bloemmeke, is jouw haflinger ook zo lekker eigenwijs? :+

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kriebelen en knuffelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:57

Wat een lief ondeugend koppie zit daar op!!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 22:34

Vandaag op Equiday geweest! Hij was zo braaf :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Kriebelen en knuffelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:40

Aaw, tof! Wat moest ie precies doen?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:48

Ah, heb ik je gemist op de Equiday, wat jammer!

Met Peppy maakte je een belangrijke reis; met Aron maak je een nieuwe reis, met eigen belangrijke momenten. Goede reis, tot ziens.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 07:08

AnnickT schreef:
Aaw, tof! Wat moest ie precies doen?

Ik maak denk ik binnenkort een apart topic er over maar hij was uitgekozen voor een demo om paardentaal uit te leggen. De demogeefster kende Aron niet en ging aan de longeerlijn met hem aan de slag, terwijl ze uitlegde waarom hij bepaalde dingen deed (bijv naar je toe komen als hij op de cirkel moest lopen) en hoe je daar mee kan omgaan en op kan lossen. Was erg interessant!

ikke schreef:
Ah, heb ik je gemist op de Equiday, wat jammer!

Met Peppy maakte je een belangrijke reis; met Aron maak je een nieuwe reis, met eigen belangrijke momenten. Goede reis, tot ziens.

Ah jammer zeg!
Mooi gezegd. Zo voelt het ook echt!