Joly's Limoncello A new time for us

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16094
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:16

Art_Ificious schreef:
dat hij er volgens jullie slechter uitziet is erg vreemd want hij glanst wel en is lekker actief. Hij heeft goede bloedwaarden. Staat op een grote rijke wei met heel veel lekker gras, krijgt goed voer aangevuld met grasmix (halve emmer), vitaminekorrel en supplement tegen de artrose. Wat moet hij dan nog meer krijgen?

Maatjes, structuur in het werk, een goede opleiding en een gedegen opvoeding, duidelijkheid.

Zo random een paar dingen :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:17

SinneJ schreef:
Art_Ificious schreef:
Wat moet hij dan nog meer krijgen?


Vriendjes, een degelijke opleiding, een deken? ...

ik had het over het te mager zijn volgens jullie

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:17

Art_Ificious schreef:
SinneJ schreef:

Vriendjes, een degelijke opleiding, een deken? ...

ik had het over het te mager zijn volgens jullie


Daar heeft zij het ook over...

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:19

Art_Ificious schreef:
SinneJ schreef:

Vriendjes, een degelijke opleiding, een deken? ...

ik had het over het te mager zijn volgens jullie


Geloof me dat vriendjes daar best mee zouden kunnen helpen, net als die degelijke opleiding. Al jaaaren onderschat je nu het mentale aspect.

En begin nu niet over die ene keer dat hij wel een vriendje had en het niets veranderde. Soms is het zoeken met welk paard het past en liefst krijgen ze wat meer ruimte om hun relaties uit te zoeken en minstens 2 vriendjes.

En een deken helpt ook.

Eigenlijk kan ik gewoon heel mijn reactie herhalen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:20

Doe alsjeblieft iets aan zijn ogen. Dat is echt niet om aan te zien.
Sorry ts ik heb een paar pb's van je ontvangen en het is me al helemaal duidelijk dat ik met een "ja maar" type te maken heb.
Neem eens wat van een ander aan, in het belang van je paardje. Of hou gewoon geen paarden (is geen noodzaak in het leven)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:23

duidelijk geen nut iets in boktforum te posten.

Doeiii

beslijk dit topic maar verder, ik zal er niks meer van oppikken dus doe maar lekker door met het typische boktgedrag (kindjes)

Ik geef verdomme elke keer 70 euro uit aan mijn trainster maar nee niks is goed genoeg als het niet gaat zoals jullie het willen. Jullie kunnen hem niet eens zelf vasthouden als limo besluit te gaan rennen :') prutsers !!


zoeken met welk paard het past? Hoe dan? Keer op keer aankopen en weer verkopen als het niet klikt?

nou dat is pas gekkenwerk. Heb je echt geen betere gedachten dan zoiets lomps?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:23

Art_Ificious schreef:
duidelijk geen nut iets in boktforum te posten.

Doeiii

beslijk dit topic maar verder, ik zal er niks meer van oppikken dus doe maar lekker door met het typische boktgedrag (kindjes)

Ik geef verdomme elke keer 70 euro uit aan mijn trainster maar nee niks is goed genoeg als het niet gaat zoals jullie het willen. Jullie kunnen hem niet eens zelf vasthouden als limo besluit te gaan rennen :') prutsers !!


zoeken met welk paard het past? Hoe dan? Keer op keer aankopen en weer verkopen als het niet klikt?

nou dat is pas gekkenwerk. Heb je echt geen betere gedachten dan zoiets lomps?



Klopt, als 90% van de mensen hetzelfde zeggen is 90% van de mensen meestal gek.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:24

Maar is dat dan genoeg TS? Als iets simpels als een vliegenmasker niet kan volgens jou? Hoe vind je zelf dat je paard eruit ziet dan? Behalve wat je al zei over glanzen etc. Je ziet die opgezette ogen en irritatie niet?

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:25

Je had helemaal niks moeten uitgeven remember ;-)

Zonder een paar mensen hier had hij nog steeds verbanden om. Wie noem je dan prutsers?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:26

De weg van de minste weerstand...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:27

Ach beter een prutser dan bewust een dierenbeul.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:27

Zou die gratis dekens dan ook maar terug geven aan die prutsers. Je zegt veel maar op die dekens reageer je niet eens? Vind dat echt profiteren tot en met.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:27

Nou ik ben ondertussen een leugenaar, prutser, lomp en een kindje _O- maar ik wilde je wel gratis helpen tot je zo tegen ons deed. Je laat je ware aard nu ook openbaar zien.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:29

Oef.. lieve TS.. Ik schrik eigenlijk enorm van hoe Limo er nu uit ziet. Je was zó goed onderweg en ik had echt vertrouwen in je! Nu ik hem zo zie vraag ik mij af waarom je niks van de bokkers hebt aangenomen die bij je zijn wezen kijken en waarom je (alweer) een nieuwe trainer hebt. Limo heeft behoefte aan duidelijkheid en niet aan elke 2 maanden een andere trainer.
Ik volg het verhaal van Limo al sinds het begin van je volgtopic maar volgens mij heeft hij er nog niet zó slecht uitgezien. Misschien een optie om Limo te verkopen aan iemand die er een "project" in ziet en zelf wat lessen te volgen op een plek waar je zelf de eindverantwoordelijkheid niet hebt? Dan behoed je jezelf voor de hoge uitgaven, is Limo bij iemand die hem kan geven wat hij nodig heeft en kan je zelf meer ervaring op doen vóór je een volgende paard koopt?

Oké even reageren op je laatste post. Deze "prutsers" hebben je geholpen, ze hebben hun tijd in jou en in je paard gestopt en ze hebben je zelfs spullen gegeven zodat je kon trainen met hem. Een paard dat gaat rennen kan je niet houden (hooguit tot je touw breekt). De vraag is alleen: waarom gaat hij rennen? Hoe komt het dat hij dit doet? Hoe kan het dat dat nog niet is opgelost in de 2 jaar dat je hem hebt?

Ik ben altijd heel beleefd naar je geweest en heb altijd goede hoop gehad dat het goed zou komen maar nu begin ik ernstig te twijfelen.. sorry ts.
Laatst bijgewerkt door HopeMyDay op 18-08-19 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:29

Dit gaat net als in de vorige topics van de ts en haar pony's, het wordt niks en ze komen allemaal weer te koop. Maar het ligt niet aan haar maar aan de bokkers die er alles aan doen om haar te helpen. Doe het beestje aan iemand over die er wel goed voor kan zorgen en de juiste training geeft en zoek zelf een andere hobby. Dat is het beste wat je kan doen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:30

Hopemyday Goed plan
Laatst bijgewerkt door Nikass op 18-08-19 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:30

Eigenlijk is dit compleet lachwekkend (en dan heb ik het over de Ts en haar topics. Maar het verdrietige is dat dit om een levend wezen (=paard) gaat en dat de Ts niet een inziet wat de basisbehoeften zijn en hoe een gezond paard er uit hoort te zien.

En respect voor de mensen die nog de tijd en moeite nemen om adviezen te geven.
Meer woorden wil ik er niet vuil aan maken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:32

nou ik geef 3.000 euro uit aan onderzoeken omdat bokt zonodig aandrong eerst onderzoeken te doen alvorens aan inslapen te denken, hierdoor voel ik een druk en voel ik me verplicht om die onderzoeken te doen. Maar wederom, het is nooit goed wat ik doe.
Nu vinden jullie hem er slecht uitzien en toen ik dat vond zag ik beren/spoken op de weg, en moest ik niet zo negatief denken. Maar limo liep toen echt niet gelukkig (keek toen ook niet vrolijk uit zijn ogen maar nee dat waren waanbeelden van mij volgens jullie) en steeds gespannen en nu loopt hij er vrolijk bij briest al grazend, staat relaxed als hij eet, laat me los in de wei zijn voeten oppakken (kon eerst ook niet).
Maar hij mankt wel als hij wat langer gelopen heeft en jullie komen af met trainen? ocharme een dier dat misschien zonder trainen al pijn heeft nog meer laten afzien?

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:33

Waarom ben je er dan op gaan zitten?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:34

Art_Ificious schreef:
nou ik geef 3.000 euro uit aan onderzoeken omdat bokt zonodig aandrong eerst onderzoeken te doen alvorens aan inslapen te denken, hierdoor voel ik een druk en voel ik me verplicht om die onderzoeken te doen. Maar wederom, het is nooit goed wat ik doe.
Nu vinden jullie hem er slecht uitzien en toen ik dat vond zag ik beren/spoken op de weg, en moest ik niet zo negatief denken. Maar limo liep toen echt niet gelukkig (keek toen ook niet vrolijk uit zijn ogen maar nee dat waren waanbeelden van mij volgens jullie) en steeds gespannen en nu loopt hij er vrolijk bij briest al grazend, staat relaxed als hij eet, laat me los in de wei zijn voeten oppakken (kon eerst ook niet).
Maar hij mankt wel als hij wat langer gelopen heeft en jullie komen af met trainen? ocharme een dier dat misschien zonder trainen al pijn heeft nog meer laten afzien?


Even samenvatten.

In deze volgorde:

1. vriendjes
2. wat aan de vliegen doen
3. handelbaar maken op enkele weken
4. deken
5. fysieke training
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 18-08-19 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:35

TS, ik volg je al vanaf het begin en ik heb gezien hoeveel je probeerde met Limo. Ik vind het echt een super leuk dier, maar mijn 25 jarige die geen zak doet (op wat wandelen en buiten rijden na) ziet er 10 keer zo goed uit en zit goed in haar vel.

Als je naar de foto’s kijkt, wat zie je dan? Naast glimmende vacht, ook kijken naar zijn oogjes, bouw en standen.

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:35

Ts ik heb je topics doorgaans gevolgd. Soms had ik echt medelijden met je. Maar vaak ook met je pony’s. Maar nu kan ik alleen maar medelijden hebben met Limo. Arm beestje, kijk dan zelf hoe hij eruit ziet. Weet ook al hoe dit gaat eindigen: Limo gaat naar een handelaar, jij koopt met dat geld weer een jong goedkoop paardje en over een paar jaar staat ook dat beestje weer bij een handelaar. Werk eerst eens aan jezelf voor je met dieren verder gaat.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:36

omdat het toen nog niet was dat hij mankte of dat ik het niet gezien had. 2 Dagen nadien toen we over de straat naar de vorige wei zijn gewandeld en hij daar volledig los mocht gaan en hij zich goed uitgeleefd had mankte hij in draf en galop. Dag nadien zag ik hem in de wei ook manken toen hij begon te rennen en zag ik dat het gebied tussen kroonrand en kogel wat opgezet was toen ik hem bij me had staan.
Rest van de week als hij wat door de wei rende zag ik hem ook manken.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-08-19 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:36

Jammer dat je het zelf niet in ziet dat je pony onder de vliegen zit en mager is. Wat je er ook aan uitgegeven hebt, het werkt niet goed genoeg. Deze pony moet een goede plek hebben, overdag in een goede wei en in de nachten op stal. Een vliegenmasker en een deken heeft hij ook nodig. Wij leren dat soort dingen jonge paarden in een paar dagen aan. Jij bent al jaren bezig en kan er nog niets mee. Je kan er nog duizenden euro's aan uit geven maar dat is zinloos. Het ontbreekt jou aan de juiste locatie, kennis en inzicht om deze pony een goed leven te geven.

Sintara

Berichten: 7424
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:36

Niemand zegt dat je er fout aan hebt gedaan hem te laten onderzoeken, en als hij kreupel is zou ook niemand zeggen dat je hem aan het werk moet zetten.
Maar dat staat los van het feit dat hij er niet goed en ongelukkig uitziet. Hoe rottig dat ook is