Joly's Limoncello A new time for us

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:17

Art_Ificious schreef:
Tja, jullie hebben zelf gezien hoe hij kan wegvluchten van iets kleins. Ik ga hier niet verder op in, verpest mijn topic maar alweer met jullie gezeur.



We hebben vooral gezien hoe jij van elk probleem een wereldramp maakt op bokt. En daar heeft je pony helemaal niets aan.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:17

Mag iedereen die jou dan toen heeft geholpen en dekens gedoneerd, ze dan terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:18

Art_Ificious schreef:
Tja, jullie hebben zelf gezien hoe hij kan wegvluchten van iets kleins. Ik ga hier niet verder op in, verpest mijn topic maar alweer met jullie gezeur.

Méén je dit, jullie gezeur? En dat tegen mensen die een hele dag hebben uitgetrokken om je te komen helpen en hun best voor je hebben gedaan om ook te blijven helpen?

Bizar.

Fijn dat je een nieuwe trainer hebt gevonden maar ik vind Limo er absoluut niet goed uitzien. Triest verhaal dit zo :roll: Ik was vorige keer in je andere topic positief over hoe je dingen aan probeerde te pakken maar als ik dit soort dingen hoor... Bizar en zeer ondankbaar. Heb er niet meer over te zeggen en zal dat dan ook niet doen.

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:19

SinneJ schreef:
Ja dan kan je hem beter laten inslapen en geen paard meer kopen. Want met deze aanpak komt het met geen enkel paard goed.


Dit inderdaad. Feit dat je het zelf nog steeds niet inziet en alles als gezeur ziet, zegt me wel dat je geen steek opgeschoten bent tijdens je afwezigheid. Ik ben blij dat Spirit een nieuw huis heeft en daar laat ik het bij. Succes en ik hoop op het beste voor Limo.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 21:23

tja eerlijkheid zie ik ook nergens terug in jullie laatste update. Vooral veel gedramatiseerd.

Ik laat het hierbij. Dacht een leuke update te geven met dit topic; Maar het is wel duidelijk dat jullie gewoon altijd weer negatief moeten kunnen doen. Limo is buiten de artrose volledig in orde. Bloed is ook nog onderzocht recent (geen ontstekingswaarden, negatief op Lyme, rest goede waardes). Tandarts staat ook gepland. Het is dus niet dat ik niks voor hem doe. Trainster kost me zelfs al een ferme duit elke keer.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-08-19 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:25

Art_Ificious schreef:
tja eerlijkheid zie ik ook nergens terug in jullie laatste update. Vooral veel gedramatiseerd.

Ik laat het hierbij. Dacht een leuke update te geven met dit topic; Maar het is wel duidelijk dat jullie gewoon altijd weer negatief moeten kunnen doen.


Ik wil verantwoordelijkheid nemen voor elke onwaarheid die daarin gestaan zou hebben. We kunnen het er gerust over hebben als je dingen wil rechtzetten. Iedereen die eraan meegeschreven heeft leest mee en kan je vragen beantwoorden.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:26

Wat goed dat hij nu zo naar je toe komt! Hij lijkt minder schrikkerig op de filmpjes. Ik denk dat je met deze methode echt wel kan oefenen met een deken samen met je trainster? Stapje voor stapje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:32

Jongens... Moeten wij echt weer direct zo streng en veroordelend reageren? Ts wou het paard inslapen, kreeg ze een hoop veroordelende reacties en werd het zeker afgeraden. En nu komen er weer vervelende en nare reacties want hij ziet er niet gelukkig uit. Wat willen jullie dan? Wat moet TS volgens bokt dan doen?

Zij heeft er duizenden euros tegenaan gegooid, een dure behandeling toegepast en volgt nu les om het toch maar zo goed mogelijk te doen. Zou ik het doen zoals TS het deed en doet? Nee. Maar ik zie wel iemand die al veel heeft gedaan voor dit paard.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:34

DeMolenhoek schreef:
Jongens... Moeten wij echt weer direct zo streng en veroordelend reageren? Ts wou het paard inslapen, kreeg ze een hoop veroordelende reacties en werd het zeker afgeraden. En nu komen er weer vervelende en nare reacties want hij ziet er niet gelukkig uit. Wat willen jullie dan? Wat moet TS volgens bokt dan doen?

Zij heeft er duizenden euros tegenaan gegooid, een dure behandeling toegepast en volgt nu les om het toch maar zo goed mogelijk te doen. Zou ik het doen zoals TS het deed en doet? Nee. Maar ik zie wel iemand die al veel heeft gedaan voor dit paard.



Sorry maar in paarden houden is er geen 'medal for effort'.

Je moet het gewoon juist doen en paarden correct trainen, gezelschap bieden, je inlezen en dekens en andere ondersteuning voorzien als het nodig is. EN alle opvoeding die nodig is om al die dingen te kunnen te bieden. En dat alles niet morgen maar vandaag. En dat is hard, maar je bent verantwoordelijk voor een ander leven.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:35

Je vergeet even dat een deel van de mensen die nu reageren erheen is geweest en haar via andere middelen ook heeft proberen te coachen. Dus het is niet dat we niets doen, het is meer dat alles wat we doen, geen enkel nut heeft gehad.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:36

Art_Ificious schreef:
Dekendiscussie ga ik niet nog eens aanhalen. Ik ken limo en weet hoe hij op dekens reageert, ga ik niet nog eens 1000x herhalen. Tenzij jullie hem al die extra stress en onnodige vluchtreacties door de wei echt willen aandoen.

Eerlijk is eerlijk, ik heb toen ter tijd enkele dekens bij je achtergelaten zodat je voor de winter wat dekens had voor Limo en om ermee te oefenen. Als je toch niet van plan bent ze te gebruiken, heb ik ze liever zelf terug tbh.

Goed dat je al een afspraak voor de tandarts hebt staan, ook erg belangrijk met een jong paard.

Oehlala
Berichten: 4314
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:38

dat weet ook iedereen wel en dat hoeft niet iedere keer zo benoemd te worden. stuur dan maar een pb.

ts, fijn dat het beter gaat met je pony. hopelijk heb je een stijgende lijn te pakken. volhouden zo!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:39

Wauw is dit paard vijf jaar??
Ik ken de hele voorgeschiedenis niet, maar hoe komt het dat een vijfjarige er zo bijloopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:41

SinneJ schreef:
DeMolenhoek schreef:
Jongens... Moeten wij echt weer direct zo streng en veroordelend reageren? Ts wou het paard inslapen, kreeg ze een hoop veroordelende reacties en werd het zeker afgeraden. En nu komen er weer vervelende en nare reacties want hij ziet er niet gelukkig uit. Wat willen jullie dan? Wat moet TS volgens bokt dan doen?

Zij heeft er duizenden euros tegenaan gegooid, een dure behandeling toegepast en volgt nu les om het toch maar zo goed mogelijk te doen. Zou ik het doen zoals TS het deed en doet? Nee. Maar ik zie wel iemand die al veel heeft gedaan voor dit paard.



Sorry maar in paarden houden is er geen 'medal for effort'.

Je moet het gewoon juist doen en paarden correct trainen, gezelschap bieden, je inlezen en dekens en andere ondersteuning voorzien als het nodig is. EN alle opvoeding die nodig is om al die dingen te kunnen te bieden. En dat alles niet morgen maar vandaag. En dat is hard, maar je bent verantwoordelijk voor een ander leven.


En iedereen heeft een ander idee over het juist doen. Jij doet het waarschijnlijk totaal anders dan dat ik doe.

Ik heb de post gelezen van de hulp. Ts beweerd dat het vol leugens staat, dus die post negeer ik. Duidelijk een 2 kanten verhaal.

Tieneke

Berichten: 21689
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:43

Wat de kanten ook volgens jou zijn: je neemt geen dekens aan van iemand om er dan vervolgens niks mee te doen. Geef ze dan eerlijk terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:46

Waarom moet dit openlijk uitgevochten worden en kan dit niet privé? Ik snap echt niet waarom alles de laatste tijd altijd moet uitgesmeerd worden om internet.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:48

Denk omdat dit al zo lang aansleept dat men het zat is.
Ze heeft al 300 trainers versleten, beest is schraal zacht gezegd maar kan écht geen deken op.
Nou als die R+ trainer zo goed was kwam die deken echt wel goed maar ts wil het niet.
Die pony redt de winter niet zo zonder deken zeker niet met die rug, ik heb het met het beest te doen.
Prp is leuk maar als het verder niet klopt schiet je er geen ene reet mee op.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:49

DeMolenhoek schreef:
Waarom moet dit openlijk uitgevochten worden en kan dit niet privé? Ik snap echt niet waarom alles de laatste tijd altijd moet uitgesmeerd worden om internet.


Als je de update zou lezen, zou je weten waarom. Ik ga dr niet stalken op bokt als ze de struisvogel wil uithangen, maar ik zal me altijd uitspreken wanneer een paard niet naar behoren verzorgd wordt, objectief gezien

Anoniem

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:52

Ik heb die gelezen. De tegenreactie van Ts is dat die niet volledig klopt. Ze volgt nog maar net les. Geef haar toch wat tijd ivm de dekens. Maar goed, ik laat het hierbij voor wat het is. Ik vind dit persoonlijk echt geen reclame voor sommigen van jullie.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:53

Weet je, als je eerlijk terug kijkt, dan kon je dit eigenlijk allemaal al toen hij eerder ook alleen stond. Je hebt hem al eerder bij een ander paard weggehaald omdat hij anders niet komt.
Nu staat hij weer alleen en komt dus ook weer naar je toe. Is dat echt een stap voorwaarts of toch niet stiekum een teken van eenzaamheid?

De dikke ogen vind ik echt sneu eerlijk gezegd. Als het zo‘n goede trainer is dan had ze je toch wel kunnen helpen om hem een vliegenmasker om te clickeren?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 21:55

Allereerst is de trainer nog maar 2x geweest en zijn we dus nog maar pas bezig met die nieuwe methode. Het is voornamelijk werken aan vertrouwen op dit moment. Als ik haar veel eerder had gekend waren we al in een verder stadium.

Ik kan haar vragen hoe zijn het zou aanpakken met het deken.

Laat wel duidelijk zijn dat deken opleggen het probleem niet is, maar dat limo keer op keer gespannen loopt met dat deken op.
Hij heeft voorheen al een x aantal weken met deken gestaan. Echter Elke keer hij het deken ergens langs schuurt of eens zijn benen tikt rent hij in vluchtgalop weg en blijft enkele rondjes rennen door de wei, hij staat er dan ook erg gespannen bij alsof elke nieuwe bron hem kan doen ontploffen. Al die extra stress zorgt er weer voor dat limo niet zal aankomen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 21:56

Sizzle schreef:
Weet je, als je eerlijk terug kijkt, dan kon je dit eigenlijk allemaal al toen hij eerder ook alleen stond. Je hebt hem al eerder bij een ander paard weggehaald omdat hij anders niet komt.
Nu staat hij weer alleen en komt dus ook weer naar je toe. Is dat echt een stap voorwaarts of toch niet stiekum een teken van eenzaamheid?

De dikke ogen vind ik echt sneu eerlijk gezegd. Als het zo‘n goede trainer is dan had ze je toch wel kunnen helpen om hem een vliegenmasker om te clickeren?

Bij welk paard dan? Bedoel je toen bij mijn ex z'n kennissen? daar kwam hij niet omdat hij achter het andere paard ging staan en wegrende als ik hem probeerde te pakken. Maar dan spreken we wel over 2017 en had ik hem helemaal zo lang nog niet en was het vertrouwen in mensen echt nog zoek.

Op de manege stond hij namelijk steeds met een merrie en soms een ruin en kon ik hem keer op keer makkelijk pakken. Daar was hij zelfs lastiger als hij alleen stond buiten.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 18-08-19 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:57

Ts, je schermt weer met de hoeveelheid geld die je er in hebt gestopt , dat heb je en staat je te prijzen , zonder meer . Maar geld uitgeven aan onze dieren betekend niet dat we superbazen zijn, was het maar zo. Het betekend alleen dat we ze niet direct opgeven. Jij hebt je best gedaan, inspuiten werkt niet, benen zijn kapot, rug is kapot en de winter komt er aan . Dier loopt nog regelmatig kreupel , alhoewel je dat bij hem minder zal zien want waarschijnlijk zijn alle vier de benen slecht. Mocht hij geen dekens dulden dan rest je als baas een taak waar we allemaal liever nooit aan denken . Rijden zal nooit gaan met hem en kun je pijnvrij spelletjes spelen , prima, zo niet dan ook dan je verantwoording nemen.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:59

Hij mocht toch niet in de kudde omdat je hem dan niet meer kon pakken?
Ik heb alleen maar foto‘s gezien van dat stoffige padockje waar hij in z‘n eentje stond in de zomer.
Als hij daarnaast ook nog met anderen stond dan excuus.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 18-08-19 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:00

Ik had gehoopt bij het zien van de topictitel een blije Limo te zien. Ipv zie ik een paard wat er slecht uitziet die eigenlijk in de bloei van zijn leven moet zijn.

Ik hoop echt dat je een keer eerlijk durft te zijn waar Limo gebaat bij is ipv uitwegen zoeken om het niet te doen.