Joly's Limoncello A new time for us

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:53

Nynkster helemaal mee eens.

Het is helemaal van de zotte dat een aantal personen hun frustraties af reageren op TS terwel ze duizenden euro heeft geïnvesteerd in de onderzoeken en dan is het weer niet goed? Ik Keur ook zeker niet alles goed wat TS doet. Met z'n allen tegen een alleen is gewoon gemeen en valt onder de categorie pest (gedrag). Accepteer gewoon dat TS bepaalde hulp niet wil krijgen en ga door met je leven.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:55

Het jammere is dat de mensen die TS verdedigen geen idee hebben wat we hebben voorgesteld.

We hebben eerst al haar wensen besproken. Het enige waar we niet aan wilden meehelpen was het kopen van een nieuw paard, maar zelfs als ze Limo wilde verkopen zouden we daarbij helpen. De helpers wilden dan een klein percentage van de verkoop als ze die beslissing zou maken na de training. We stonden open voor alles en hebben aangegeven om te kunnen met onzekerheid zolang ze niet loog of achter onze rug alles veranderde. Dat bleef ze wel doen, meerdere keren en meerdere keren hebben we begrip getoond omdat ze ocharme zo onzeker is. We hebben zelfs coaching voor haarzelf aangeboden.

Maar dat verlaten van alle groepen zonder iets te laten weten om erna mijn lieve trainer en vriend zwart te maken en vooral Daphne, die al weken de komst van Limo voorbereide zonder ooit antwoord te krijgen op de vraag 'Wanneer wil je limo brengen?' (die vraag die we allen meerdere keren gesteld hebben) die zonder meer aan de kant geschoven is... dat was de druppel. En je zou denken dat ze na zoveel maanden besef zou hebben van haar gedrag en zich zou excuseren, maar ze kan enkel slecht praten over ons.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:02

Maar je kunt niet iemand redden, en zeker geen totaal onbekende die je via internet tegen bent gekomen en waar je verder geen band mee hebt anders dan ‘redder zijn’, die dat -als puntje bij paaltje komt- zelf niet wil. Helaas, maar zo is het. Jammer dat het geen succesverhaal is geworden, ik begrijp dat de redders dat graag hadden gezien. Ook voor hén een leerervaring.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 19-08-19 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:03

Elanor schreef:
Maar je kunt niet iemand redden, en zeker geen totaal onbekende die je via internet tegenkont, die dat -als puntje bij paaltje komt- zelf niet wil. Helaas, maar zo is het. Jammer dat het geen succesverhaal is geworden, ik begrijp dat de redders dat graag hadden gezien. Ook voor hén een leerervaring.


Iets met een nagel en een kop.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:07

Als dat klopt, dan hebben de ‘redders’ dus teveel gewild. :) Dat ze teleurgesteld zij kan, maar dat zit m.i. dan ook in hun eigen hoop en verwachtingen dat ze TS konden veranderen. Ze kunnen dan dit topic dan nu gewoon aan hen voorbij laten gaan wat mij betreft.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:08

Elanor schreef:
Als dat klopt, dan hebben de ‘redders’ dus teveel gewild. :) Dat ze teleurgesteld zij kan, maar dat zit m.i. dan ook in hun eigen hoop en verwachtingen dat ze TS konden veranderdn. Ze kunnen dan dit topic dan nu gewoon aan hen voorbij laten gaan wat mij betreft.


Niemand van de initiële 'redders' wil TS nog veranderen, geloof me, maar we zitten in met dat paard.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:09

Munchhausen by proxy maar dan met je paard.
Dier heeft van alles, kan na drie jaar nog niks en zij is de enigste die hem begrijpt .
Er zal maar eens iemand zijn die hem binnen vier weken door de goede aanpak omtovert in een prima dier die dekens accepteert , voetjes geeft enz.
Nee, alleen zij begrijpt hem.

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:10

DeMolenhoek schreef:
Oji: Geen idee of jij ook op mij doelt maar ik heb ook al gezegd dat hij niet gezond is. Maar die overroepen reacties vind ik ook niet ok. Zoals dat mager zijn en in de weide gooien met deken en na weken zal hij wel rustig worden. Hij is niet mager en een paard met angst voor een deken maar met een deken de weide in gooien is ook niet ok.

Dan vraag ik mij af of de rest van de hulp en oplossingen ook op dergelijke gedachtengangen was gebaseerd. Dan snap ik Ts ook al weer wat meer. Limo is niet gezond, dat klopt. Ts ziet dat ook in.
Maar ik ben er van overtuigd dat zij dit niet express doet, alhoewel anderen dit wel denken. Zij denkt oprecht dat zij het beste voor heeft met hem en hij geen beter baasje kan hebben. Wat logisch is. En wat ook zo is: Zij heeft het beste met hem voor. Volgens haar is dat zo en als zij niet het beste met hem voor had, dan waren al die dure onderzoeken ook niet gebeurt. Zij was 100% overtuigd dat het allemaal fysiek was en is ook met die overtuiging verder gegaan. Dan kun je wel zeggen: Ja maar alle bokkers zeiden dat. Als je dat idee hebt en je wilt dat laten onderzoeken is dat een teken dat je een goede eigenaar bent.

Hoeveel bokkers hebben de oplossing voor een probleem bij hun paard wel niet gevonden omdat zij verder bleven gaan uit hun gevoel en overtuiging, ook al riep iedereen dat het dat zeker niet was? Veel. Die worden dan bejubeld, dat ze zo een doorzettingsvermogen hadden. Ts heeft hetzelfde gedaan. Bij haar was de uitkomst anders en zij krijgt de wijzende vingers, de zie je wel en de wij hadden het toch gezegd.

Ts ziet haar paard graag. Wat anderen ook mogen beweren. En voor die reden alleen al mag er vriendelijker gereageerd worden.

Purny: Mijn atrosepaard staat 24/7 op een volle weide met voordroog erbij. Zonder medicatie kun je dan zelfs ribben tellen. Een paard met echte pijn krijg je met het beste voer van de wereld niet dik. Dus dat Limo ergens pijn heeft is wel duidelijk.


Ik sluit me aan bij de twijfels van jou, @demolenhoek. Ik heb een groot gedeelte van de topics gelezen en het kan heel goed zijn dat Limo en Marijke niet de juiste match zijn. Maar Marijke is een heel onzeker iemand (schrijft zij zelf ook in haar profiel) en ik kan mij voorstellen dat al die hulp, al die meningen en verstand van zaken heel erg overweldigend is. Ze heeft coaching voor haar houding buiten Limo aangeboden gekregen; ik kan me zomaar voorstellen dat een onzeker iemand als Marijke geen nee heeft durven zeggen en ook niet goed wist hoe ze er nog onderuit kwam. En nee, dan is haar manier zeker niet goed te praten maar ik snap dan wel beter hoe het verlopen is.

Net als @demolenhoek kan ik me ook voorstellen dat jullie reacties ook best wat overroepen zijn geweest. Hoe goed bedoeld ook he, want daar twijfel ik ook helemaal niet aan.
Ik schrik er echter wel heel erg van hoe er op TS wordt gereageerd hier on dit topic. Wat vinden jullie daar de toegevoegde waarde van, als je goed bedenkt dat jullie het tegen iemand hebben die intrinsiek enorm onzeker is?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:11

Voor mezelf sprekend denk ik dat de redders hoopten dat persoonlijk contact zou ondersteunen. TS gaf vaak in topics aan dat iedereen vanachter z’n schermpje maar wat riep, en ik denk dat we hoopten dat uit die anonimiteit komen zou helpen.
Daar kom je alleen achter door het uit te proberen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:12

Ik vind het allemaal prima dat mensen met onzekerheid begrip moeten krijgen en dat je ze moet aanmoedigen, maar ze heeft al 3 (!!!!) paarden zo om zeep geholpen en die hebben daar geen boodschap aan.

Echt waar het houden van paarden en het 'maar ze doet zooo haar best' staat volledig los van elkaar, want het moet gewoon goed! Je best doen kan je doen met zingen, tekenen, dansen... en dan wil ik echt klappen voor elke vooruitgang, maar met de hobby paarden houden moet je het gewoon goed doen. En als je best niet goed genoeg is, stop je ermee.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:14

SinneJ schreef:
Elanor schreef:
Als dat klopt, dan hebben de ‘redders’ dus teveel gewild. :) Dat ze teleurgesteld zij kan, maar dat zit m.i. dan ook in hun eigen hoop en verwachtingen dat ze TS konden veranderdn. Ze kunnen dan dit topic dan nu gewoon aan hen voorbij laten gaan wat mij betreft.


Niemand van de initiële 'redders' wil TS nog veranderen, geloof me, maar we zitten in met dat paard.


Maar je kan niet alles redden. :) Niet alle dieren in asiels, niet alle koeien in de bioindustrie, niet alle paarden waarvoor je het anders zou willen. Zorg goed voor wat in je bereik is en schud het hoofd over de rest. Daarom snap ik ook niet dat er ineens voor een totaal onbekende zo’n “reddingsplan” is opgezet. Bizar gewoon.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:18

Als de meiden toen niet waren gaan helpen weet ik zeker dat limo nog langer met de bandages om had gestaan.
En het feit dat TS de meiden prutsers heeft genoemd valt bij mij in verkeerde aard.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:19

SinneJ schreef:
Elanor schreef:
Als dat klopt, dan hebben de ‘redders’ dus teveel gewild. :) Dat ze teleurgesteld zij kan, maar dat zit m.i. dan ook in hun eigen hoop en verwachtingen dat ze TS konden veranderdn. Ze kunnen dan dit topic dan nu gewoon aan hen voorbij laten gaan wat mij betreft.


Niemand van de initiële 'redders' wil TS nog veranderen, geloof me, maar we zitten in met dat paard.

Ik vind inzitten met het paard niet nodig.Er zijn zat paarden die er veel slechter aan toe zijn.Paardje is niet graad mager of iets.
Er zijn meer als genoeg paarden ,ook hier op bokt die het veel slechter hebben.Ik lees nog steeds topics van paarden die 23 uur op stal staan.Dan staan ze ook alleen en dan nog eens zonder beweging.
Er is bij Limo veel te verbeteren en het is voor Art zelf jammer dat ze er niet meer mee kan,maar dat is haar eigen keuze.

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:19

Dat snap ik en ik zou denken dat iemand ook de conclusie trekt dat iets niet werkt en dat je je paard (en jezelf) een betere toekomst wenst dan dit. Maar het is duidelijk dat het niet werkt in dit geval. Dat hebben jullie geconstateerd toch? Wat heeft het dan voor zin om dit steeds in een topic zo uit te vechten? Limo wordt er toch ook niet mee geholpen zo? En dan snap ik je frustratie echt wel.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:21


oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:24

DeMolenhoek schreef:
Oji: Geen idee of jij ook op mij doelt maar ik heb ook al gezegd dat hij niet gezond is. Maar die overroepen reacties vind ik ook niet ok. Zoals dat mager zijn en in de weide gooien met deken en na weken zal hij wel rustig worden. Hij is niet mager en een paard met angst voor een deken maar met een deken de weide in gooien is ook niet ok

Ik gaf ook aan dat ik hem niet te mager vind. Wel heel slecht bespierd en in zijn algemeenheid niet fit tonen.

Wat betreft de dekens. In principe vind ik dat een new forest pony die niet geschoren wordt en die niet in het zweet gewerkt wordt en in een wei met schuilstal staat, geen deken om hoeft. Vorige winter vond ik een ander verhaal, toen kwam Limo van een heel najaar en groot deel van de winter binnen staan en daarop zijn wintervacht had aangemaakt, en juist op het koudste moment van de winter 24 x 7 buiten gedaan wordt en niet de schuilstal in durven. Dat dier was zichtbaar ellendig en koud. Als hij het hele najaar gewoon buiten staat en daarvoor zijn vacht maakt èn in de schuilstal durft zou een deken niet nodig moeten zijn. Maar alleen als hij ook daadwerkelijk de schuilstal in durft.

Maar ik vind wel dat je een paard moet leren te dealen met dekens, dat dat wel jou verantwoording is als eigenaar want je weet nooit of er omstandigheden komen waarbij het wel nodig gaat zijn en dan ben je te laat.

En zoals ik het lees is daar ook vooral alle commentaar op naar TS. In ieder geval het mijne. Kijk of ze er ooit mee kan gaan rijden is mij een biet. Maar als je een paard al ruim 2 jaar in je bezit hebt en er mee aan het werk poogt te zijn en het is je nog niet gelukt om werkelijk de simpelste basics om een paard gezond en fit te houden erin te krijgen. Dat je paard nog niet naar de bekapper kan, dat een da nog niet een buigproef kan uitvoeren en dat je geen verband kunt verwijderen en feitelijk nu op je borst klopt dat je na 2 jaar eindelijk je paard uit de wei kan pakken...maar omdat dat te kunnen moet ie wel zijn dagen alleen slijten... Maar dan kun je de hele wereld die gepoogd heeft te helpen prutser noemen (ook alle professionals die hier hun vingers aan gebrand hebben) maar dan is er maar 1 die daadwerkelijk keer op keer steken laat vallen en de zaken verkeerd aanpakt. TS zal best van haar paard houden, dat wil ik best geloven.... maar je spaarpot omkeren en er met veel geld tegenaan smijten maakt je geen goed eigenaar. En dat heeft TS in mijn ogen echt wel bewezen in de topics, dat zij geen goede eigenaar is. Dat ze steeds weer in dezelfde fouten valt en daar steeds weer de schuld voor bij een ander legt.... maar er is hier maar 1 iemand die de zaak verkloot. En ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat blijven verdedigen en goedpraten.

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:26

Avalanche81 schreef:
[PP] [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Ik stel voor dat iedereen even de laatste pagina's van dit topic doorleest. Te beginnen op pagina 199.


Al gedaan. Maar dan blijft mijn vraag nog steeds staan. Wat proberen jullie nu te bereiken door zo op TS in te hakken? Jullie punt is duidelijk. Twee kanten aan een verhaal en TS heeft jullie absoluut niet netjes behandeld. De reacties hier nu in dit topic (en dan bedoel ik de reacties die toch een beetje lijken op door blijven drammen op wat al gezegd is) zijn ook wat kinderachtig.
Voor mij is duidelijk dat TS zélf vindt dat zij en Limo een prima match zijn. Wat wij daar ook van vinden.
En nu?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:28

Waarom accepteren een aantal mensen niet dat TS geen hulp wil hebben van hun?

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:31

Ik denk ook dat het wel duidelijk is zo. Wat niet wil zeggen dat de bokkers geen gelijk hebben. Dit is niet te plaats om dit uit te vechten en ik denk ook dat dit hier verspilde moeite is. Het heeft geen nut om andere bokkers te willen overtuigen, ik denk dat de meeste mensen de situatie echt wel kennen.

Misschien moet er gewoon niet zoveel aandacht aan besteed worden steeds. Negatieve aandacht is ook aandacht. TS doet toch wat ze zelf wil en dat is ook haar goed recht. Het is jammer dat er een paard mee gemoeid is maar dat is verder niet aan ons.

Isab123
Berichten: 45
Geregistreerd: 04-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:32

Het siert alle bokkers enorm hoe ze TS hebben willen helpen, maar uiteindelijk is het haar eigen keuze wat ze daarmee doet. Heel erg jammer hoe het is gelopen, alle moeite en tijd, en hoe er nu gecommuniceerd wordt. Helaas kun je niet alles redden, hoe graag je dat ook zou willen.
Ik denk vooral dat jullie de eer aan jullie zelf moeten houden, het is een prachtige eigenschap om iemand zo belangeloos te willen helpen. Als TS dit niet waardeert is dat haar verlies en vooral voor haar paard.
Ik wens je succes TS.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:33

Anoniemk2 schreef:
Waarom accepteren een aantal mensen niet dat TS geen hulp wil hebben van hun?


Het is best moeilijk te volgen hoor. Eerst wou ze wel dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet. En doe dit maal 10.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:34

*vind deze popcorn niet lekker*

|(

Heel veel moeite en zo weinig resultaat.

Art, ik waardeer het dat je pogingen onderneemt en ik hoop dat R+ goed blijft gaan.

*ontstipt*

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:39

Anoniemk2 schreef:
Waarom accepteren een aantal mensen niet dat TS geen hulp wil hebben van hun?

Ohhh maar dan heb jij niet goed gelezen. TS accepteerde de hulp wel. Wat zeg ik? Ze was super dankbaar. Ze maakte zelf de app en voegde iedereen toe, en er zijn ook apps gemaakt voor de instructeurs die zouden opvolgen.

En toen ze de dekens had, het verband eraf was, en alles prima leek te gaan, en niet iedereen reageerde op een filmpje waarin 3 haren scheef zaten, werd iedereen geblokt en ging ze uit de groepsapps.

Wij hebben haar dat niet door de strot gedrukt hoor, ze was dolenthousiast, we konden gisteren nog komen

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:42

SinneJ schreef:
We hebben eerst al haar wensen besproken. Het enige waar we niet aan wilden meehelpen was het kopen van een nieuw paard, maar zelfs als ze Limo wilde verkopen zouden we daarbij helpen. De helpers wilden dan een klein percentage van de verkoop als ze die beslissing zou maken na de training. We stonden open voor alles en hebben aangegeven om te kunnen met onzekerheid zolang ze niet loog of achter onze rug alles veranderde. Dat bleef ze wel doen, meerdere keren en meerdere keren hebben we begrip getoond omdat ze ocharme zo onzeker is. We hebben zelfs coaching voor haarzelf aangeboden.

Heel lief dat jullie geholpen hebben met Limo zijn bandages uit te doen. Maar het vervolg lijkt me redelijk beklemmend.
Vooral "we hebben zelfs coaching voor haarzelf aangeboden" :?
Het is niet omdat je iemand helpt dat je zijn leven moet overnemen.
Het is niet omdat je iemand helpt met een verhuis dat je daarna kan bepalen hoe het huis ingericht wordt.
Ik vind het nogal flauw dat elk topic van TS eindigt in het afkraken van alles.
Limo ziet er niet briljant uit maar ook niet slecht.
Hij staat in een wei met buurpaarden. Kan beter, maar kan vooral ook heel veel slechter.
Een beetje een dik oog van de vliegen? Dan kan je hem vandaag een vliegenkap opzetten, morgen de kap ergens in de wei gaan zoeken en dan de schuurwondjes verzorgen. Of lintjes aan het halster hangen. Dan is er onmiddellijk iemand die zegt dat een halster aanlaten op de wei levensgevaarlijk is.
TS zal zelf haar weg moeten vinden, maar ik vind het wel erover dat iedereen haar zo aanvalt.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:45

Sclimpre schreef:
Het is niet omdat je iemand helpt dat je zijn leven moet overnemen

Ze had overal zelf de keus in hoor, en ze accepteerde alle hulp maar al te graag. Alles is aangedragen als een idee, en zijzelf was iedere keer dolenthousiast. Er was alle ruimte om nee te zeggen.