Nooit verwacht... aan de fjord!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:16

Marcella schreef:
Morganlefay schreef:
Fjorden hebben een eigen mening en planning dus als ze gras zien.... o ja verrek er zit een mens aan de andere kant van het touwtje.
Dus achter dat lief rustig kopje zit een levend wezen met een eigen mening. Mede door hun niet echt diervriendelijke (en mensvriendelijke oorspronkelijke leefwereld) is hun kijk op de wereld wat anders dan de rest van de paarden en wordt hun wijsheid nog wel eens als eigenwijsheid ervaren.

En toch is dat een stukje opvoeding van de baas vandaan en ligt het niet aan het dier of ras.

:+
Fjorden zijn karakters die niet iedereen kan waarderen.
Uit eigen ervaring weet ik dat als je je mogen :)

Chelleke1981

Berichten: 157
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:34

Aaah wat een leukerd <3
Heel veel plezier saampjes :)

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:38

Eigenwijze fjorden zijn gewoon niet opgevoed. Ik vind dat altijd zo jammer dat er zo over het ras gesproken wordt. Mijne is streng opgevoed en die bedenkt echt die "typische fjorden streken" zoals men ze noemt, niet. Die denkt echt eerst wel even na voordat ze iets bedenkt te gaan doen en een stemverheffing is genoeg.

Maar evengoed een leuke fjord !

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nooit verwacht... aan de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:04

Over het algemeen zit het volgens mij wel in het ras (net als bij de meeste Haflingers, Tinkers, Shetten enz) en is het niet voor niets iets dat je er uit moet trainen :P

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:23

Leuk dat je haar gekocht hebt. Ik had haar ook te koop zien staan en ze klonk echt heel aansprekend. Een type paardje dat veel mensen zoeken :) Veel plezier samen!

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 11:11

pmarena schreef:
Over het algemeen zit het volgens mij wel in het ras (net als bij de meeste Haflingers, Tinkers, Shetten enz) en is het niet voor niets iets dat je er uit moet trainen :P

Vooral niet moet "willen" trainen.

Ach iedereen z'n ervaringen en gedachtes, voor mij persoonlijk zit echt wel een verschil tussen de Tinker, haflinger en de fjord. Wat voor mijn gevoel zeker karakter gebonden is.
Maar dat is voor iedereen anders en het mooiste, dat mág ook voor iedereen anders zijn :)