Extreme Mountain Trail met Rock!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 21:14

Na een aantal hele gave topics vorig jaar over deze sport, stond het heel hoog op mijn bucketlist op dit jaar met Rock te gaan doen. Een paar maanden geleden kwamen de data voor open trainingen op Facebook en heb ik ons opgegeven, onder het mom: wie niet waagt wie niet wint!
Er kwam een onverwachte verhuizing tussendoor, dus ik dacht even aan afzeggen, maar gezien Rock de verhuizing zo ontzettend goed oppakte, besloot ik er gewoon voor te gaan. En vandaag was het zo ver! *\o/*


Het was voor ons de eerste lange rit met de wagen, Rock heeft er nooit langer dan 30 minuten in gestaan. Na bijna een uur, werd hij toch wel erg onrustig, maar uiteindelijk heeft hij het goed doorstaan. Eenmaal van de wagen, was hij weer zijn vreselijk brave zelf.

De training zat heel fijn in elkaar, het park is ruim opgezet maar toch mooi overzichtelijk. We mochten zelf door het park heen gaan en bekijken wat we wilden doen, er was begeleiding indien nodig of gewenst. Dat vond ik erg fijn, want het gaf ons de gelegenheid om gewoon een beetje door het park heen te struinen en af en toe een hindernis mee te pakken. Mijn doel voor vandaag was vooral heel veel plezier hebben, voor beide kanten, en dus een goede ervaring op doen. Niets moest (behalve op de terugweg de veewagen in ;) ) en alles mocht.
En dat is dubbel en dwars gelukt *\o/*

We hebben lang niet alles gedaan, ik heb hem tussendoor veel laten grazen, kijken naar anderen en op de een of andere manier rolt het zand in Brabant beter dan in Zuid Holland, want hij lag verdacht veel op zijn rug. :D
Ook ben ik op een gegeven moment gestopt, ik wilde hem sowieso niet overvragen en hij was overal zonder aarzeling overheen gegaan. Het was goed zo. :j En wát een lol hadden we :D


Mijn vriend heeft ons gereden en foto's gemaakt!

1.
Afbeelding
Het blok maar dan wat groter, peanuts voor hem :D

2.
Afbeelding
Trekkerbanden ook geen probleem (ook met 4 benen op gestaan, maar ik heb hem niet laten klimmen).

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Op de hoge brug!

5.
Afbeelding
Voorbeentjes op de wiebelbrug

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Bergbeklimmen {:}

8.
Afbeelding
Súper trots, hij ging er in! Nog nooit te water geweest, maar plonste zo achter me aan :D

Samen spetteren!

9.
Afbeelding
Dit is leuk!

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding
:oo Calamiteit!

Ja hoor plat kan ook prima _O-


12.
Afbeelding
Nog een keer over de brug


Maar toen viel hij er af!! (Grapje natuurlijk ;) )

13.
Afbeelding
Door het keienveld

14.
Afbeelding
En als afsluiting nog even het water in!


Eigenwijs gewoon nog een keer snorkelen!

15.
Afbeelding
<3 Mijn knappe dappere kerel!



Dit was, ondanks de afstand, absoluut voor herhaling vatbaar!

Anoniem

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:21

Het plezier spat er letterlijk van af! :D Wat een gezellige foto's en wat is Rock toch leuk <3

Je filmpje is wel geniaal _O- Hoe heb je hem er ooit nog weer uitgekregen, volgens mij vond hij het wel best daar :D

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:22

Gaaaaaaaaf!!! *\o/* <3

Kijk hem dat eens even stoer doen, de lol straalt er vanaf! Van jullie allebei :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102082
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:25

Je hebt een waterrat, ik zie geen paard hoor. :D
Tof dat hij alles zo makkelijk deed, over een paar jaar doe je dit onder het zadel!! :))

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:34

Rock doet dit duidelijk met heel veel plezier! Wat een prachtige en gelukkige uitstraling heeft dit paard toch! Stoer dier!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:45

Gaaf! En wat doet hij alles gewoon braaf,
Hoe ging de terugreis?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:27

Bellatrix schreef:
Je hebt een waterrat, ik zie geen paard hoor. :D
Tof dat hij alles zo makkelijk deed, over een paar jaar doe je dit onder het zadel!! :))

Zou ik alleen dat liggen in de waterbak even achterwege laten :')

Super gaaf!! Wat fijn dat jullie zo'n lol hebben gehad :Y)

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:52

Wat een heerlijke foto's dit is echt lol met je knol. Zie jullie eens genieten. Volgens mij moet je op zoek naar een goede zwemplek in de buurt van stal voor de waterrat.

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 08:20

[***] schreef:
Je filmpje is wel geniaal _O- Hoe heb je hem er ooit nog weer uitgekregen, volgens mij vond hij het wel best daar :D


Hij is gelukkig heel braaf en komt hij wel mee als ik hem vraag :D


justkid schreef:
Gaaf! En wat doet hij alles gewoon braaf,
Hoe ging de terugreis?


Probleemloos! Even in zijn achteruit voor de klep maar dat hadden we al verwacht. Hij stond er uiteindelijk met een paar minuten op dus waar gaat het over :D onderweg heeft hij geen kik gegeven.


Idd maar niet in het water rollen als ik er op zit graag. :')
Er zit in de buurt wel een strandje maar het is me niet helemaal duidelijk of we daar mogen komen om te zwemmen met paard, hoor wisselende verhalen. Moet ik maar eens uit gaan zoeken :))

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Imre

Berichten: 14212
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:47

Wat heerlijk om jullie zo te zien genieten! Het straalt er gewoon van af!

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:59

Het is gewoon een zeepaard :D hij is echt dol op water zo te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:08

Oh wat zalig! Wat een plezier! Rock is met recht een rots in de branding. Wat heeft hij een fantastische uitstraling. Wat een volwassen koppie heeft ie gekregen en bovenal: wat een vertrouwen en liefde straalt er tussen jullie! <3

Daihyo

Berichten: 88096
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:19

Super gaaf! Wat een geweldige ervaring zo!

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:46

Ziet er uit als een zeer geslaagde dag!! En wat een gave foto's!!

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 22:13

Bedankt! :D
Hij is inderdaad het afgelopen jaar veel volwassener geworden in uitstraling en omgang. Hij heeft daar ook een stukje rust in gevonden. Van zichzelf is hij wel nuchter maar het stukje onzekerheid is steeds kleiner geworden. :) Dat betaalt nu uit.

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:04

Ahh daarom had je de bus nodig! :D

Ziet er echt super gaaf uit! En wat doet Rock het allemaal braaf zeg. Het is wel duidelijk dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. :)

Hoop dat alles goed met jullie gaat verder en dat jullie het fijn hebben op de nieuwe plek!

Monique1963

Berichten: 8695
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:10

Wat een leuke dag hebben jullie gehad en heerlijk hoeveel lol hij met water heeft!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132218
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:43

Ha, hij is het dus toch! Ik zag een foto op de voorpagina voorbij komen en had zoiets van 'dat lijkt Rocky wel'..... is ie het gewoon ook echt :D

Jullie zijn echt stoer! En dat water lijkt ie wel heel leuk te vinden! 'k Denk dat ie een volgende keer niet meer mee naar huis wil :))

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:53

Wat super gaaf om te doen met je paard! Leuk filmpje, genieten in het water! Misschien heb ik er overheen gelezen. Waar was dit precies?

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 12:04

Frummels schreef:
Ahh daarom had je de bus nodig! :D

Ziet er echt super gaaf uit! En wat doet Rock het allemaal braaf zeg. Het is wel duidelijk dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. :)

Hoop dat alles goed met jullie gaat verder en dat jullie het fijn hebben op de nieuwe plek!


Het gaat gelukkig super met ons, hij heeft het goed naar zijn zin op zijn nieuwe plek en ook met de training schiet hij weer vooruit! Echt geweldig om te zien :j het wordt nog eens een echt rijpaard :D


Coentjuh schreef:
Wat super gaaf om te doen met je paard! Leuk filmpje, genieten in het water! Misschien heb ik er overheen gelezen. Waar was dit precies?


Dit was bij Stal Tilburgs in Bergeijk (Brabant). Het park hoort bij de stal maar ze hebben ook open trainingen waar je voor kunt inschrijven. Er zijn volgens mij twee van dit soort parken in Nederland. :)


Oscar schreef:
Ha, hij is het dus toch! Ik zag een foto op de voorpagina voorbij komen en had zoiets van 'dat lijkt Rocky wel'..... is ie het gewoon ook echt :D

Jullie zijn echt stoer! En dat water lijkt ie wel heel leuk te vinden! 'k Denk dat ie een volgende keer niet meer mee naar huis wil :))


Mee naar huis was het enige wat hij echt moest :D maar hij heeft absoluut genoten!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:21

Super gaaf!
Mooi paardje ook, wat leuk dat ie zo het water in ging.
En stiekem kan ik zo een beetje inspiratie op doen voor mijn eigen oefenterrein in wording.


Spoiler:
Bijzondere hindernis op de achtergrond bij foto 13 :')

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 12:35

Bedoel je die stapel stenen? Volgens mij was dat geen hindernis :D


Ja ik werd ook heel hebberig qua ideeën :') ooit misschien haha!

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:37

Die foto dat hij van de brug afvalt #)
Super leuke foto's!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Extreme Mountain Trail met Rock!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:06

Volgens mij heb ik jullie bezig gezien, mijn paard staat daar gestald.. Sta er nu bijna een jaar en heb nog steeds geen gebruik gemaakt van het park. Ellen is ook mijn instructrice en na aanleiding van dit topic ga ik me toch een keer aanmelden voor zo'n clinic.

Vind dat je een heel mooi paard hebt, en wat heeft hij een plezier gehad :)

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 15:25

theadora99 schreef:
Die foto dat hij van de brug afvalt #)
Super leuke foto's!


Uiteraard is hij er niet echt af gevallen hè :D



CharmingS schreef:
Volgens mij heb ik jullie bezig gezien, mijn paard staat daar gestald.. Sta er nu bijna een jaar en heb nog steeds geen gebruik gemaakt van het park. Ellen is ook mijn instructrice en na aanleiding van dit topic ga ik me toch een keer aanmelden voor zo'n clinic.

Vind dat je een heel mooi paard hebt, en wat heeft hij een plezier gehad :)


Wat leuk! En dankjewel :)

Echt doen, ik vond het een aanrader. Was erg jaloers op iedereen die daar op stal staat :))