Oud en nieuw paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 16:50

Frits onze kleine draak!

Wat hadden we het 3 jaar geleden moeilijk zeg. Wel verkopen of niet verkopen. Zijn karakter was heftig, maar voor een marathon was het een geweldig paard. Wij konen hem dat niet geven school, werk en noem maar op. We besloten om voor onze maat die al een rotleven had gehad een topplek te zoeken.

Frits is als 1 jarige bij ons gekomen. Zwaar verwaarloosd. Mijn zusje zag hem op een paardenmarkt, hij zag er niet uit en brak heel de markt af. Ja en ik ken haar niet anders dan dat ze hem moest hebben. Ze ging in gesprek met de man en hij wilde er 150 eu voor. Ze rende weg om mij te bellen en ik zei at het goed was. Teruggekomen was hij weg! Waarheen dan? Frits was teruggezet in de trailer omdat hij te heftig was. Ze kocht hem en ik kwam aan om hem naar de wei te lopen. Hij stond erin, maar je raad het al we hebben hem 4 weken niet kunnen pakken. Uren heeft mijn zusje op een emmertje gezeten in de wei om contact met hem te krijgen en dat wierp zijn vruchten af. Wat waren die 2 gek op elkaar.


Afbeelding

Helaas kwam na 2 jaar de verkoop eraan en wat was er veel animo voor onze ooit verwaarloosde vriend!

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



We leken het beste huisje gevonden te hebben dat er was. Hij werd opgehaald en maandenlang hebben wij contact gehouden met de man die hem kocht voor zijn vierspan met schimmels. Hij bleek hem alleen na de koop gelijk te hebben doorverkocht voor het dubbele en dat terwijl we de afspraak maakten dat hij hoe dan ook terug zou komen indien hij weg ging. De zoektocht begon! Waar was onze kleine maat heen. We wilde hem niet terug, maar we wilden wel dat hij het goed had. Al zoveel meegemaakt en een apart karakter. Weinig vertrouwen, maar met voor zusje deed hij alles en kende geen angst.

Gevonden!!!! Hij had een superplekje aan huis bij een vrouw die stapeldol op hem is en inderdaad bevestigd dat zijn karakter nogal heftig is. Het kost haar veel moeite, maar ze heeft er alles voor overgehad om hem te houden.

Afbeelding

Mijn zusje is hem gaan opzoeken en wat had hij het goed, maar wat was Frits blij om haar weer te zien.


Afbeelding


Afbeelding

Nu 3 jaar na zijn verkoop hebben wij te horen gekregen dat hij de verkoop weer in zou gaan en zonder aarzelen hebben wij besloten dat Frits maar op 1 plek hoort te zijn en dat is bij Mijn zusje om na verloop van tijd te starten met mijn kleine in de bixie-ring!!!!

Hier dus ons oude maar toch ook nieuwe paard Frits!
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 11-04-17 17:00, in het totaal 3 keer bewerkt

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:58

Wat een lieverd <3 Veel plezier samen en ik hoop dat hij heel oud mag worden bij jullie!

Wat was eigenlijk de reden dat jullie hem toen hadden verkocht?

Rizette
Berichten: 4394
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:00

Wat een bijzonder verhaal met een happy end. Heel veel geluk en plezier nog met Frits!

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 17:03

Hij was van mijn zusje. Middelbare school enzo en ik full time werk en al een paard. Hij kreeg te weinig aandacht voor zijn energie. Wij dachten dat hij het beter zou hebben bij iemand die met hem ging mennen. We kozen oprecht voor hem.

De tijd is nu gekomen dat ik geen paard meer heb, maar wel een dochter van 1,5 die stapelgek is op paarden en mijn zusje de tijd heeft om hem weer op te gaan pakken.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:26

Welcome home Frits

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:38

Die Frits heeft geluk!

Balou_k

Berichten: 14069
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:42

Fijn dat hij weer terug thuis is!

ChuntGrander

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:44

Wat fijn zeg! Leuk dier om te zien!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:49

Zo fijn om te lezen dit! Heel erg veel plezier met jullie vriendje, die écht wel thuis gekomen is nu!

hwn
Berichten: 4721
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:56

Wat een fijne geschiedenis! Soms is iets gewoon voorbestemd, hoeveel omwegen je ook aflegt.

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:59

wat een knappe pony

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:00

Wat hou ik van dit soort verhalen! *\o/*
Geniet van jullie maatje! +:)+

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 14:49

Jaaaa we zijn helemaal blij. Hij wordt nu opgehaald. Dus zal nog wel een topic komen.

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:52

Wat fijn dat hij bij jullie terug kon komen en kan blijven.
Ik wens jullie veel geluk en plezier met hem!:)

GabberGill

Berichten: 5806
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 11:07

Hartstikke bedankt. Hij mag zeker blijven! Mijn kleine is nu al dol op hem en mijn zusje is dat altijd al geweest

veranadautje
Berichten: 1289
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Oud en nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:13

welcome home. knap dier