Mijn 3 lieve vriendinnen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Mijn 3 lieve vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 08:40

Hoi!

Afgelopen maand heeft _Deniise_ mooie foto's gemaakt van de paarden! Dit was lang geleden en ik ben héél blij met de foto's.

De paarden:

[***]; vos merrie, NRPS, 24 jaar, 8 jaar mijn verzorgpony. [***] is, zeker mentaal, nog heel fit, maar staat nu zo'n 1.5 jaar 'stil' (werk ad hand en wandelingen) omdat haar organen niet goed werkten. Het grootste deel is hersteld, maar we zitten nog in het zoek en herstelproces. Niet alles zal beter worden, maar we zorgen voor zo goed mogelijk.

[***]; bonte merrie, 11 jaar (vandaag jarig), kleine 3 jaar mijn verzorgpony. [***] heb ik 2/3 weken geleden ook voor de kar gezet, dit heeft ze nu een paar keer gedaan en dat gaat heel goed!

[***]; witte merrie, Lusitano, 9 jaar, eind vd zomer 2 jaar mijn verzorgpony. [***] komt uit portugal en kende toen ze bij ons kwam helemaal niks (halster). We zijn toen langzaam begonnen met alles en na een tijd ook het inrijden. Het gaat allemaal goed en lekker op een rustig tempo.

Allemaal zijn ze geweldig, we beleven veel avondturen, super veelzijdig en we blijven samen leren en genieten.

Het hoofdstel die [***] en [***] om hebben met rijden, is het FRA Alizee Mistral hoofdstel, deze won ik een tijdje terug bij Divoza!


1.
Afbeelding
2. [***]
Afbeelding
3. [***]
Afbeelding
4. [***]
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8. Princesje
Afbeelding
9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
11. 3e keer voor de kar, leren sturen met mijn zusje, af en toe een stukje zonder dat ik mee loop bij haar hoofd.
Afbeelding
12.
Afbeelding

_Deniise_

Berichten: 717
Geregistreerd: 11-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:05

Top team!! Mooi topic van je super vriendinnetjes <3 :D

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 16:33

:o

Anoniem

Re: Mijn 3 lieve vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:45

Wat een lekker ontspannen foto van Czee met het lange lijnen/teugelen :D

Mooie verzameling verzorgpaardjes heb je daar!

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 08:40

[***] pakt het lange teugelen super! Werkt echt heel fijn, bij [***] ook trouwens. Voor [***] een perfecte ondersteuning voor het inrijden/doorrijden. Leuk dat je het ziet!

Anoniem

Re: Mijn 3 lieve vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:18

Wat leuk om de Alizee Mistral eens in gebruik te zien. :j
Volgens mij ben je een van de weinigen in Nederland die hem heeft, want hij is verschrikkelijk duur als je hem moet kopen. :x Hoe bevalt hij in praktijk? En hoe strak moet je de neusriem doen om te voorkomen dat hij meeschuift met een teugelhulp?

Nummer 5 vind ik trouwen geweldig; lekker de beentjes van de vloer! :D

waanders
Berichten: 56
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:23

wat een prachtige fotoos, echt heel veelzijdig wat je allemaal met ze doet!
Geniet er lekker van, groetjes Jolanda. *\o/*

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 23:14

xyzutu2 ; Ja heel duur dan inderdaad! Bevalt goed tot nu, de neusriem moet wel echt helemaal aan.. Bij [***] is hij wat te groot, dit rijdt in de bak nu niet fijn daardoor (nog gaatjes bij maken). En ik hoop en denk dat het ook nog uitmaakt met schuiven als het leer straks helemaal gevormd is, nu staat dat nog heel rond.
Blijft natuurlijk een dingetje bitloos echt fijn te krijgen. Maar deze springt er nu samen met de micklem wel uit. Micklem nadeel dat ook de kaak nog vast zit, en slecht verstelbaar waardoor bij bijna ieder paard te laag op de neus, maar schuift nooit. De Alizee Mistral dus wel wat sneller schuiven als het niet echt vast zit, maar dan verder wel vrijer en goed te verstellen. Ook heel fijn direct contact. De kwaliteit leer is trouwens super mooi (voor zover ik nu zie dan), echt wauw, nou ken ik ook normaal niet zulke dure hoofdstellen haha.
Spiek net in je profiel, grappig ik heb jou boek! Leuk zeg

:D Dankje Jolanda!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Mijn 3 lieve vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:19

Leuk topic en mooie foto's +:)+

Kaya is lekker aan het uitzwaren!
Ze doen er leuk :j

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Mijn 3 lieve vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 12:57

Wat leuk dat je dat ziet van [***]!! De laatste 4 maanden vliegen de spieren eraan! Super gaaf en we proberen dat vol te houden

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Mijn 3 lieve vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:52

Leuke foto's hoor!! :)
Je kunt ook aan de paarden zien dat ze er veel plezier in hebben +:)+