Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:00

Ik ben normaal een meelezer, maar wil graag laten weten dat ik aan jullie denk. Heel veel sterkte.

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:24

Leverproblemen ik ken er alles van.. Die van mij zouden ook eerder dood dan levend zijn volgens het papier. Maar hier vallen ze dan weer niet af, zijn ze hondsbrutaal en af en toe kierewiet..

Hun waardes zijn schommelend (gamma-gt): 300, 500 zelfs 900 is hier geen uitzondering..

Ik lees zeker mee! Hopelijk vind je wat het is!

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:35

Wat een verdrietig nieuws ;( Hoe kan dat nou?? Zo'n jong diertje...
Hopelijk morgen duidelijkheid en veel kans op herstel !
De duimen draaien hier voor Gracia ! :(:)

@Sheenegro hebben ze daar ooit de oorzaak van gevonden van die hoge waardes ?

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:51

Hier ook een meelezen. Sterkte!

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:39

Nee ruitje...:(:) sterkte!

Hopelijk komt er nog een relatief gunstige diagnose en komen jullie ook achter de oorzaak.

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:41

Succes morgen en hopelijk valt het toch nog mee en is het te behandelen.
Arme jullie beide. :(:)

1810naomi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-03-11
Woonplaats: Omgeving Haarlem

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:52

Ik lees normaal ook alleen mee, maar wil je nu toch heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat ze er boven op komt!

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 07:06

Wat een hoop lieve berichten! Wist ook niet dat er zoveel meelezers waren :o

We kunnen pas rond 14.30 terrecht omdat ze wilde dat er mensen waren om haar te helpen dus het is nog even afwachten.

Heb er vanacht echt van wakker gelegen, ook omdat het zo 'oneerlijk' voelt. Je snapt gewoon niet hoe dit kan, ik heb juist echt alles gedaan, OCD onderzoek, haar echt heel erg rustig beleerd, netjes het land in gedaan zodat ze nog wat kon groeien. Heeft altijd op het beste voer gestaan wat er is. Ik snap gewoon niet hoe een jong paard dan aan leverproblemen komt....

Maargoed, je moet je er ook bij neerleggen dat je gewoon niet alles onder controle heb. Is een goede levensles voor mij #controlfreak :')

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:37

Goede morgen
Citaat:
Ik denk dat ik mij juist te lang door haar 'fitheid en brutaalheid' heb laten misleiden

En dat verwijt je jezelf nu zeker ?
Niet doen!!! Wie rekent hier nou op , dat kun je niet voor zijn .

Veel sterkte vanmiddag ,ik ga hard duimen voor jullie.
Er worden vanmiddag een hoop aan jullie gedacht en met jullie meegeleefd.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:03

Jemig zeg, als stille meelezer schrik ik me het ongans hier. Dit kun je jezelf niet verwijten, Ruitje. Ik ga duimen dat ze snel vinden wat dit veroorzaakt en ze nog sneller mag opknappen. Ze is zo'n heerlijk karaktertje, ik hoop nog veel meer over haar te mogen lezen.

Happy16

Berichten: 4613
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:42

Wat een rotbericht zeg :\
Ik hoop dat ze snel weer wat opknapt!!

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:46

Wat enorm schrikken! Ik duim voor jullie dat er iets uit komt waar makkelijk iets aan te doen is.

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:41

Heel veel sterkte Cathy! Wat kan de wereld soms oneerlijk zijn!
Mijn duimen draaien voor een goed herstel!

Zoraida_04

Berichten: 311
Geregistreerd: 01-09-08
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:15

Ik ben altijd een stille meelezer geweest. Wat enorm schrikken zeg...
Wil je onwijs veel sterkte wensen! Mijn duimen draaien mee voor een goed herstel!

Martie

Berichten: 2395
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:16

Ik schrik er ook van! Maar je hebt inderdaad nooit alles in de hand ondanks al je goede zorgen.
Ook helaas een stukje natuur....
Ik hoop dat je goed bericht krijgt bij de DA.

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:17

Heel veel sterkte Cathy! Vreselijk dit, hopen dat het meevalt.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:24

Tsjessus, hoe kan zoiets nou? Heb er helaas geen ervaring mee, dus heb geen idéé hoe een paard aan zulke afwijkende leverwaardes zou kunnen komen.

Hoop dat er n.a.v. het onderzoek toch nog enig licht in de duisternis kan worden gebracht. Sterkte!

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:31

Ruitje, heb je er ook al aan gedacht dat de werkelijke oorzaak ook nog wel eens bij de vorige eigenaar zou kunnen liggen? Er gaat vaak langere tijd (soms zelfs maanden) overheen bij leveraandoeningen voor de symptomen zichtbaar zijn.

Maik79

Berichten: 1258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:34

Jee Ruitje, sterkte! Hopelijk vind je vandaag in ieder geval wat ze mankeert, onzekerheid is vreselijk. Ik duim!

daphiena

Berichten: 472
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:10

Sterkte ruitje :(:)

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:26

Wat een nare wending dit. Heb je een idee dat ze ooit een bloedwormen besmetting heeft gehad? Mijn paard heeft daar namelijk ook erg veel last van gehad van haar lever.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:31

Jeetje Cathy, wat een nare berichten in eens.
Ik was een stille meelezen die enorm van Graasje genoot en ik ga echt keihard duimen dat alles goed komt!

Veel sterkte in ieder geval vandaag!

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 17:13

Net thuis, zonder Graasje overigens. Die moet een nachtje blijven :)

De DA vond haar nog erg 'helder en brutaal' , maar ik heb gemeld dat ze eigenlijk normaal gesproken nog 10 keer ADHD achtiger is. Even op de weegschaal gezet, 341, niet schokkend en ze beschreef haar als 'iets schraal' . Hart en longen klonken goed.

Toen kwam de gehele vragenlijst, o.a. of ze geen bloed verliest( lever heeft te maken met de stolling van het bloed) en waar ze gelopen had en voer e.d. . Maarja, zoals ik al wist is daar eigenlijk niets raars aan de hand. Dit was goed nieuws, want als ze wel stollingsproblemen zou hebben zou de biopt erg gevaarlijk worden.

Dus toen opvoelen, daar vond ze 2 kleine bloedwormpjes maar eigenlijk vond ze dat niet schokkend gezien ze gewoon altijd ontwormd is, kan ook een kwestie zijn van haar slechte weerstand nu. Wel gaat ze de mest onderzoeken op spoelwormen, want dat kan wel voor deze klachten zorgen ( verder zou gewoon wormen of die bloedwormen niet voor deze leverklachten kunnen zorgen) Alleen spoelwormen kunnen doordringen tot in de lever.

Toen de echo van de lever, ze hadden nog nooit zo'n grote lever gezien. Overal waar ze het het apparaat tegen de buik aan hielden zagen ze 'm in principe :o . Wel zag hij er 'goed' uit, dus geen tumoren, abcessen, of tekenen dat hij aan het afsterven was. Ook de gal en de nieren zagen er goed uit.

Ze was nu dus iets positiever, omdat dit waarschijnlijk betekend dat het acuut is i.p.v. chronisch en dat dus een grotere kans op herstel geeft.

De biopt gaan ze vanavond doen, er gaat dan een naald achter haar rechterrib richting haar linkerelleboog en dan komen ze ergens de lever tegen en daar word dan een stukje vanaf gehaald. Als er meteen pus o.i.d. te zien is op dat stukje lever, weten ze direct wat het is en kunnen we behandelen. Als dat niet zo is word het naar het lab opgestuurd en hoor ik eind volgende week pas de uitslag.

Ze blijft daar nu een nachtje om er op tijd bij te zijn bij eventuele infectie.

Ik weet dus eigenlijk nog 'niks' , behalve dat er een aantal dingen al wel weggestreept kunnen worden nu.

Ik had in ieder geval het idee dat ze iets positiever was nu ze Graasje had gezien, ze ziet er ook niet ziek uit natuurlijk, ze gaf zelf aan een keer eerder een paard met deze waardes en symptomen gehad te hebben en die was hard met zijn hoofd tegen de muur aan het duwen omdat hij dus echt 'gek' werd. Graasje scoort dus weer een 10 voor hardheid en karakter, nu maar hopen dat dat haar er doorheen trekt en dat we snel weten wat het is.

Iedereen bedankt voor het duimen, blijkbaar heeft het een beetje geholpen want ik heb in ieder geval nog geen slechter nieuws gehad vandaag, alleen maar lichtelijk positief, behalve dan dat we natuurlijk nog steeds niet weten waar die absurd grote lever vandaan komt :(

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:41

Gelukkig een klein beetje positief nieuws! Ben wel benieuwd waar die grote lever vandaan komt. Hopelijk krijg je snel nog meer positief nieuws!

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:44

heel klein juichmomentje dus.. :)
En nu nog het spannende wachten, pff. We gaan weer in de duim-modus, dat Gracia nog vrij helder en brutaal is vind ik een positief iets