Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
romysch22
Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Groningen

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:04

Ook ik wil je nog veel sterkte wensen. Graas was een bijzonder paard wat veel mensen niet snel vergeten volgens mij. Maar ook jou manier van handelen naar haar toe toen ze zo ziek was en ook nu vind ik heel bewonderinswaardig.

Anoniem

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:06

Wat een knaller van een paard was ze toch. In haar korte leventje heeft ze zo'n enorme indruk op zoveel mensen gemaakt en een hele hoop vooroordelen weg genomen. Een enorm karakterpaard wat helaas nu al klaar is op aarde.

Heel veel sterkte met het verlies, maar wat een dapper besluit.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:27

Jemig, heel erg veel sterkte :(:)

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:05

Jeetje, ik lees dit nu pas.
Ik wil je heel erg veel sterkte wensen ruitje. :(:)

Rox87
Berichten: 504
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:00

Stille mee (en vooral bijlezer) vanaf het prille begin. Wat ontzettend rot om te lezen hoe het gelopen is.

Super veel sterkte met het verwerken van het verlies van je prachtige paard Y;(

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:22

Ook hier tranen.
Vorig jaar mijn once in a lifetime paard verloren op Veel te jonge leeftijd. Weet hoe het voelt en kan je alleen maar heel veel sterkte wensen met dit enorme verlies. De speciaalsten zijn het snelste klaar op aarde Y;(

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:25

Ik lees vandaag het topic bij en lees dat graasje het niet gered heeft. Wat óntzettend droevig...

... maar paasei, ik heb diep, heel diep ontzag voor jou ts. Wat heb je voor haar gevochten, en wat knap dat je de juiste beslissing hebt genomen. Graasje heeft jou, de jij die je nu bent, daarmee een beetje helpen vormen.

Heel, heel, heel veel sterkte ts. Voor het paard heb je het beste gedaan wat je had kunnen doen. Denk nu om jezelf.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:16

Ook ik lees het vervelende nieuws nu paa, ik was een stille meelezer en de laatste tijd weinig tijd gehad om bij te lezen. Ondanks alles had ik nooit gedacht dat het zo zou aflopen...
Dat lieve, sterke paardje wat zoveel mensen voor zich gewonnen heeft hier op bokt, die leken heeft laten zien hoe de training van een koersdraver gaat en vooroordelen over de drafsport minder heeft gemaakt door de uitleg die je kon geven bij het handelen. Ik denk dat ze bij iedere meelezer een plekje in het hart veroverd heeft.

En o, wat heb ik een respect voor jou zeg. Alles gedaan voor je kleine meisje, je once in a lifetime horse, nooit opgegeven, positief gebleven.. En uiteindelijk toch moeten laten gaan. Hier, en natuurlijk ook uit de berichten die je poste, kan je de liefde van je paard uit opmaken, alsof je zegt: ik mag niet egoïstisch zijn. Voor haar heb je de beste beslissing genomen, maar jij blijft achter met verdriet en een gebroken hart.

Dit is een paard wat jij nooit meer gaat vergeten, maar met jou zijn er nog heel veel bokkers waar ze in het hart zit.
Heel veel sterkte.

Rozepaard
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:24

Ook ik lees nu pas het verschrikkelijke nieuws.. Trouwe maar stille meelezer geweest. Ik heb je laatste verhaal met tranen in mijn ogen gelezen. Heel veel respect voor jou, en fijn dat je ons tot het laatst op de hoogte hebt gehouden.
Heel veel sterkte ts!

Zil
Berichten: 361
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:07

Wauw. Dan ga je zo'n leuk topic vol overgave mee lezen, om meerdere redenen. En dan zo'n wending en dan ga je je beseffen dat je echt om het paard gaat geven... Terwijl je ze helemaal niet kent. En wat een sympathieke iemand Ruitje is en zo leuk schrijft.
En dan de vreselijkste maar toch ook de dapperste en enige juiste (denk ik) beslissing kan en moet maken voor dit bijzondere dier.

Heel heel heel veel sterkte en bedankt voor dit fijne topic. 1 van de redenen dat ik meelees op bokt

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:27

Jeetje,
Ik ben de afgelopen dagen erg druk geweest en ik heb niet dit topic kunnen checken. Dus toen ik zag hoeveel pagina's er bij waren hoopte ik op goed nieuws.
Helaas.

Lieve Cathy, ik wil je bedanken voor een kijkje in het trainen van jonge dravers, je hebt mij een aantal dingen laten zien die ik zal gaan gebruiken bij de paarden die ik opleid(en waar ik nooit dieper over nagedacht heb, omdat het eigenlijk alleen in het draver/rensport wereldje gebruikt wordt)

Maar vooral wil ik je bedanken voor een kijkje in het leven van Graasje. Ik ben je dankbaar dat we zo'n bijzonder paardje van zo dichtbij (maar toch veraf) hebben mogen meemaken. Het was net als of we haar dagelijks zagen en we haar echt kende.
Ze was zo ondernemend en ondeugend, ze deed mij zo ontzettend denken aan mijn eigen draakje (maar dan nog een slagje erger) ik vond het heerlijk om te lezen naar haar streken en naar haar ondeugende gedrag.
Ze was een once in een lifetime paardje, maar ze was ook nog eens bijzonder voor de vele bokkers uit dit topic en zelfs daar buiten.

Soms kom je een bijzonder paard tegen die vele mensen raakt. Graasje was zo'n paard.
En ik vind het vreselijk dat ze zo'n kort leven heeft gehad en dat het haar niet gegund is om langer te mogen leven.
Maar hoe kort ook, ze heeft wel een mooi leven gehad en ze heeft geluk gehad dat ze een deel van haar leven bij jou heeft mogen zijn.
En niemand zal Graasje vergeten, en dit topic zorgt er misschien wel voor dat andere paarden sneller geholpen kunnen worden omdat het ziektebeeld van Graasje bekend is.

Maar ik vind het heel erg voor je dat je jou Graasje hebt moeten laten gaan en ik wil je veel sterkte en kracht wensen bij het verwerken er van.
Want jij en Graasje, jullie hoorde bij elkaar... Zij was wat jij nodig had en jij was wat zij nodig had. Jullie waren samen 1.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 13:15

Iedereen weer enorm bedankt voor de fijne posts, sommigen verwoorden echt precies hoe ik er over denk :) . Het is precies zoals Koper en MDH zeggen: Ik heb het idee dat ik meer van Graas heb geleerd dan van welk ander paard ook en dat zij was wat ik nodig had.

Ik ben de laatste week heel erg aan het nadenken over wat voor soort paard ik nog zou willen en ik denk dat ik toch wel weer voor een jong paard zou willen gaan. Sporttechnisch, financieel en qua risico's kan ik veel beter een koerspaard nemen. Maar ik denk zelf dat ik meer plezier haal uit het proces dan uit het 'resultaat' .

Er komt vast wel weer iets op mijn pad, voor nu is paardloos zijn even prima :) Graas moet eerst wat meer uit het systeem voordat een ander paard erin past :+

Super leuk ook om te lezen dat we echt vooroordelen hebben weggenomen en dat mensen dingen overnemen, ik heb zoooo getwijfeld of ik het allemaal zou delen omdat ik dacht dat ik heel bokt over mij heen zou krijgen :o . Mooi dat Bokt ook zo anders kan zijn :)

1810naomi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-03-11
Woonplaats: Omgeving Haarlem

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:13

Mocht er met de tijd weer een ander jong paard op je pad komen, laat je dat proces dan ook zien? Of vind je het wel genoeg geweest zo? Ik vond het onwijs interessant om te volgen en vind het nog steeds heel erg dat Graas er niet meer is.

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:04

Ik zou het ook super gaaf vinden als je dan weer een topic opent! Maar snap het ook als je daar geen behoefte aan hebt...

Daphne__
Berichten: 12487
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 02:16

Heel veel sterkte!

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:16

Duizenden woorden om te zeggen, maar hoeveel zullen je hart bereiken?

Gracia, zo dapper gevochten, zo oneerlijk verloren.

Een dapper paard, met een wilskracht om u tegen te zeggen.

Ruitje, wees verdrietig, denk aan jezelf. Graas zou de strijd al eerder verloren hebben als ze jou niet had gehad.

Dit topic was lachen, huilen, ups & downs maar het was het zo waard!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:18

Och jeetje Ruitje |(
Ik was al even niet op bokt geweest. Schrik toch wel van dit bericht. Dit is natuurlijk niemand gegund....
Veel sterkte, en ik hoop dat je troost kan vinden in het feit dat je hebt gedaan wat voor Graasje het best is. En dat je die korte tijd toch van haar hebt mogen genieten en leren.

Helabitha

Berichten: 354
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: haarlem

Re: Gracia: Van jaarling naar koersdraver, het begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:56

Nou wat oneerlijk. Zo'n leuk paard, jullie waren zo'n mooi stel met een geweldige toekomst.