Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 17:25

Dag Bokkers!!

Ik open niet snel een topic omdat ik nooit veel reacties heb.. Maar deze keer vind ik dat ik mijn lieve merrie wel eens in de spotlight mag zetten..

Soraya Van Het Trichelhof is een 9 jarige merrie van Don Ruto. We kochten haar toen ze 4 was en sindsdien.. Is het telkens weer een feestje op haar rug :D
Ze doet elke keer opnieuw haar uiterste best om mij niet teleur te stellen.
En op 13 september, toen het écht belangrijk was, deed ze er gewoon een schepje bovenop.

13 september was voor ons D-day: Vlaams kampioenschap. Enkel de ruiters/amazones van het hoogste provinciale niveau (= niveau 3 in België) kunnen hieraan deelnemen.
Het hele seizoen probeerde we ons in de kijker te rijden zodat we een selectie kregen voor dit Vlaams Kampioenschap.
En we mochten gaan! Missie = geslaagd!

De dag zelf verliep erg fijn. De sfeer tussen de ruiters zat goed, de paarden stonden in stallen, het weer zat mee.. Kon niet beter! Of toch??

In de voormiddag moesten we de M4 rijden, een proef die we nog niet vaak gereden hadden. Maar op de één of andere manier had ik bij het inrijden al door dat het wel best oké ging gaan.
De proef zelf ging heel goed. Er zaten nog wat kleine storingen in, maar ik was heel tevreden.

Toen begonnen natuurlijk de zenuwen op te komen. De proef was goed.. Zouden de jury’s het ook goed vinden? Hoeveel % zouden we hebben? … Je kent het wel :D
Na een half uurtje wachten werd onze afgevaardigde van de provincie helemaal hysterisch toen hij de uitslag zag: GEWONNEN, LIEN, GE HEBT GEWONNEN! *\o/*
67,917% kregen we voor de proef, daar was ik natuurlijk héél blij mee :D

In de namiddag mochten we een kür rijden. Omdat we dit jaar wel enkele keren een kür konden gaan rijden, had ik er eentje laten maken door Jeroen Hendrickx.
Als ik de muziek hoor, krijg ik nog steeds kippenvel. Zo mooi vind ik ze!
Op de één of andere manier had ik ook totaal geen zenuwen voor de kür.. Ik zat helemaal in een soort ‘flow’.

Na de proef begon het besef te komen: oei, wie weet kunnen we hier wel gewoon Vlaams kampioen worden? Zou dat lukken? Oh waar blijft die uitslag.
Het wachten duurde lang en de stress werd me echt bijna te veel. Ik wist op den duur geen blijf meer met mezelf.
Tot ik de afgevaardigde opnieuw hysterisch hoorde brullen dat ik gewonnen had :D (Achteraf gezien spijtig dat ik daar geen filmpje van heb)
We hadden 72,250% en ook de kür hadden we op onze naam gezet.

*\o/* *\o/* *\o/* Door de twee proeven te winnen, mogen we ons nu dus de nieuwe Vlaamse Kampioen 2014 noemen! *\o/* *\o/* *\o/*

’t Is niet te omschrijven wat je op dat moment voelt. Ik kan het nog steeds niet omschrijven.
Maar ik weet wel dat ik ongelofelijk trots ben op mijn Soraya. Wat een ongelofelijk paard!!!

Ik hoop dat jullie even hard gaan genieten van de filmpjes als ik.
Ik krijg er nl. nog steeds kippenvel van.

Onze M4:




Onze kür:




Ons verdere doel? Volgende week starten we onze eerste nationale wedstrijd (M10) en we trainen rustig verder richting St George.
Er moet nog een hoop beter, maar voor nu ben ik vooral blij dat ik dit allemaal mag meemaken.

Groetjes,
Lien!!

Ps: Hoewel ik een hele fijne lesgever heb, zijn tips altijd welkom!

eike
Berichten: 352
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Sinaai

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:27

geweldig

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:32

Gefeliciteerd zeg! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!

lientjeds
Berichten: 1160
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Ergens tussen Gent & Lokeren (België)

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:41

Fantastisch Lien, wat een prestatie!

Super dikke proficiat.

Sonador

Berichten: 664
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:49

Gefeliciteerd!

Je hebt jou paard verschrikkelijk mooi aan het lopen.
Train je haar op de klassieke dressuur manier?

singa

Berichten: 741
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:50

Een heeele hele heeeeele dikke proficiat Lien! Jullie hebben dat keigoed gedaan, wat een combinatie! Op naar de nationale wedstrijden, ook daar gaan jullie gewoon knallen +:)+

rea

Berichten: 748
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Pallieterstad aan de Nete

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 17:59

Proficiat Lien ! De droom van velen; zo'n titel op je naam mogen schrijven.

Als je later 'groot en beroemd' bent, dan denken wij : "Héhé, die kennen we nog van op Bokt" ! :D

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:17

Wauwie Lien. Knappe prestatie *\o/*

Het enige waar ik me soms aan stoor tijdens je proef is het drijven en als reactie het staartgezwiep, maar verder is het echt super fijn gereden hoor, petje af _/-\o_

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:30

Mooi paard, fijn zittende ruiter en geweldig resultaat, tips??? Er zijn wel een paar dingen die nog beter kunnen, bvb keertwendingen iets kleiner en de uitgestrekte gangen maar dat komt allemaal nog wel. Ik vind het top zoals je rijd, simpele trens en fijne aanleuning, nog heel veel plezier en succes in de toekomst.

Luckystory
Berichten: 3468
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:01

Super Lien! Proiciat!
En Soraya is een knappe merrie. Hele mooie combinatie zijn jullie.
Dat wordt nog wat het komende jaar. :)

janouk
Blogger

Berichten: 17914
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:06

_/-\o_ respect

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:14

Nogmaals gefeliciteerd Lien!!! Toppers!

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:10

proficiat Lien! op naar het volgende niveau!!!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:40

Gaaf Lien!Ik vind je kür echt heel mooi en je paard daar het beste lopen.
De muziek neemt haar echt mee.
Wat een rot proef is die 1ste proef zeg!Dat gedraai en gekeer in dat kleine bakje.
Mag je vanaf nu in een grote baan?

Donnatella

Berichten: 436
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:09

Dikke proficiat! Geniet maar van je fantastische merrie!

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:29

BIFF'ie, in één woord, wauw!! Jullie staan er als combinatie en het einde is nog niet in zicht! Knallen die handel meid!!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:34

*\o/*
Het gaat echt goed lien!
M10 gaat ook goed komen.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 10:16

Dankjewel allemaal!! Wat een leuke reacties seg!

Sonador: Ja, zie je dat? :D Ik ken niet veel van de verschillende ‘stijlen’ van rijden. Ik volg al 16 jaar les bij mijn lesgever en dat gaat nog altijd goed, dus ik ken ook enkel deze manier van rijden.

Rea: Groot en beroemd.. :’) Dat zal dan toch wel iemand anders zijn! En een droom was het inderdaad..

Betadine: Dat staartgezwiep doet Soraya altijd wel wat.. Ook als ik mijn benen stil zou houden gaat mevrouw haar staart vrolijk rond :D Twee weken voor die wedstrijd is mijn jong paard naar huis gekomen en die vond ze wel errug interessant. Ze heeft dan ook nog nooit zo hengstig gestaan als dat weekend.
Om te illustreren wat ze dat weekend deed: nog wat harder zwiepen met haar staart, en héél erg veel hengstige pipi doen.. in de stal, in de wei, tijdens het rijden.. Ze kreeg er dat weekend geen genoeg van :D Het was zo erg dat ze tijdens het instappen gewoon een keer stopte om te laten zien dat ze hengstig was.
Normaal doet ze zo’n dingen echt niet.. Ik had dus wel een beetje schrik dat het onze ‘prestatie’ ging beïnvloeden. Maar gelukkig had ze er met het rijden zelf geen last van (behalve de staart dan).
Wel bedankt om me op het drijven te wijzen. Ik wist niet dat ik dit zo erg deed.. Moet ik wel afleren want het is totaal niet nodig bij Soraya, ze is van nature erg goed vooruit.

Bigone: klopt helemaal. Die keertwendingen krijg ik op de één of andere manier niet zo goed in mijn proef. Al is het nu wel beter want vroeger deden we gewoon omdraaien op 1 sec :D De uitgestrekte gangen kan ze 10x beter, zeker in de draf. Maar ook dat vind ik zelf moeilijk. Volgens mijn lesgever moet ik wat meer durven rijden in mijn proef. Gelukkig mogen we nu 20x60 gaan rijden en ik hoop dat dat wel gaat helpen. Dat simpele trensje is vanaf nu verleden tijd.. Vanaf de M10 zijn we hier verplicht op stang en trens te rijden en dat vind ik erg spijtig. Soraya doet alles heel fijn op trens en dan moet je verplicht die stang erin gaan hangen..

Ambre: Zo zijn de proeven hier :D Gelukkig mogen we nu idd 20x60, gaat Soraya ook fijner vinden denk ik! En nu zijn de proeven ook logischer opgebouwd.
De muziek vind’k ook heel tof! Hopelijk hebben we ooit nog een kür nodig, dan mag Jeroen die zeker terug maken.

Biffie :’) Wat ben je lief! Of we gaan knallen weet ik niet, maar we gaan ons best doen! Volgende vrijdag is het zover!! (En jij trouwens ook dikke proficiat met jouw prachtige merrie, die deed het dit weekend ook goed hé ;-) )!!

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:28

lienbono schreef:
Biffie :’) Wat ben je lief! Of we gaan knallen weet ik niet, maar we gaan ons best doen! Volgende vrijdag is het zover!! (En jij trouwens ook dikke proficiat met jouw prachtige merrie, die deed het dit weekend ook goed hé ;-) )!!

Je best doen én genieten, meer kun je niet doen! Maar bij jou twijfel ik daar niet aan. Wanneer krijg ik nu mijn langverwachte handtekening? :+

Hihi ja mijn Baby heeft het ook super gedaan op het Nationaal! <3

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:40

Wat betreft de keertwendingen, ze zijn op zich niet verkeerd alleen stapt ze bij ipv over met haar achterbenen, de verzamelde stap nog wat meer verzamelen en rustig met de keertwendingen door oefenen, komt vast helemaal goed, prachtig paard.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 12:03

Haha, Biffie. Zot :D

Bedankt voor de tip Bigone! Ga ik zeker mee aan de slag.

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:07

Ga later je filmpjes bekijken. Voor nu PROFICIAT wat een geweldige uitslag!

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:44

Ook hier nogmaals gefeliciteerd. Knap gereden hoor!

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:27

WD-K -> ITP

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Soraya v/h Trichelhof - Vlaams kampioen dressuur!!! *VIDEO*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:32

Hey das op Hulsterloo :D

Gefeliciteerd met je behaalde resultaten en mooi paard!!