Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:13

WolinLotte schreef:
Arme ziel.. En wat een vreemd verhaal, dat van de deuren dicht doen :? .. Erg apart, je probeert toch alle paarden eruit te halen? Hoe is het met de rest afgelopen?

Hopelijk knapt het dier nu verder goed op, zonder al te veel pijn.. want brandwonden laten nog tot jaren erna littekens achter, die pijn kunnen veroorzaken.
Bah.. dit is toch je ergste nachtmerrie..



Dat snap ik inderdaad ook niet helemaal?

Ik ga geen mening vellen over het wel of niet opknappen over een dier in zo'n toestand, heb er geen ervaring mee.

Ik vind wel dat hij er al weer erg goed uit ziet! En wat is het een mooi, imposant dier!

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:14

Ik wilde jullie ook nog graag laten weten dat Pacha te zien is in Ternat op 12 en 13 maart!
Dat zal zijn eerste wedstrijd weer zijn, na dit ongeluk.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:16

Ik vraag me af aan alle bokkers.

Als jullie de voor en na fotos zien...denken jullie dan nog dat het beestje beter is af geweest bij in laten slapen of kunnen jullie er eerlijk vooruitkomen dat ie het super doet en goed is opgeknapt en waardig is om hem te laten leven

Gwen09

Berichten: 853
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:18

Ik heb echt diep respect voor jullie zeg! Zolang hij geen pijn heeft gehad in ieder geval. Want dat vraag ik me af.... heeft hij niet enorm geleden afgelopen tijd?

Freedom1
Berichten: 1954
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:19

Arabiertje* schreef:
Ik wilde jullie ook nog graag laten weten dat Pacha te zien is in Ternat op 12 en 13 maart!
Dat zal zijn eerste wedstrijd weer zijn, na dit ongeluk.


Van wat uit is het een wedstrijd? Van lrv? Ik woon namelijk tegen ternat en het is altijd leuk eens een wedstrijd te zien!

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:19

Ik moet er ook even bij vertellen, dat de laatste foto een foute foto is. (Waar dat Pacha een wortel overneemt van de man) Deze foto is 3dagen na de brand. Het heeft 3 maanden geduurd eer al het verbrande vel van Pacha's lichaam was. De filmpjes zijn immers niet zo heel oud, en daar kan je ook heel goed de vorderingen op zien.

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:20

Charlot schreef:
Arabiertje* schreef:
Ik wilde jullie ook nog graag laten weten dat Pacha te zien is in Ternat op 12 en 13 maart!
Dat zal zijn eerste wedstrijd weer zijn, na dit ongeluk.


Van wat uit is het een wedstrijd? Van lrv? Ik woon namelijk tegen ternat en het is altijd leuk eens een wedstrijd te zien!


Ze gaan me op de hoogte houden wanneer Pacha precies zal springen en om hoe laat. Ik kan je eventueel ook dan wel op de hoogte houden, en dan kunnen we hem samen ontmoeten!

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:21

Jezus :oo , ik kreeg er echt de kriebels van

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:23

Ik heb veel respect voor jullie, dat jullie dit paard met veel liefde en zorg proberen op te knappen. Ik hoop ook zoals gezegd dat het beesie geen pijn heeft gehad. Wel vind ik dat dit paard lekker van ze leventje nog moet genieten en vraag me dan ook af of hij er wel plezier in heeft dat hij weer bereden word?? immers zadel op het iele huidje, ookal is het 9 maanden geleden.

hoe is het afgelopen met de andere paarden (wil het denk niet weten)?
edit: had niet alles gelezen, maar heb t al gezien.

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:25

Pacha heeft geen pijn als er een zadel op ligt. Anders zou hij ook niet zo ontspannen lopen onder het zadel, en het wordt ook altijd nagekeken.

De andere paarden hebben het niet overleefd. Er is er nog eentje naar het ziekenhuis gebracht maar deze eigenaars hebben het paard laten inslapen. De andere zijn in de brand gebleven omdat ze niet uit de stal durfde.. :'(

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:29

DjunDjun schreef:
WolinLotte schreef:
Arme ziel.. En wat een vreemd verhaal, dat van de deuren dicht doen :? .. Erg apart, je probeert toch alle paarden eruit te halen? Hoe is het met de rest afgelopen?



Dat snap ik inderdaad ook niet helemaal?



Die beslissing wordt vaker genomen om deuren en ramen dicht te houden. Zo kan er geen vers zuurstof bij wat het overslaan/uitslaan van een brand kan beperken.

SLS_Focus

Berichten: 619
Geregistreerd: 06-09-08
Woonplaats: Naast de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:31

Jullie zeggen wel wat moet hij een pijn hebben gehad , dat is ook zo , maar ik neem aan dat hij daar ook medicatie voor heeft gekregen , pijnstillers etc. en zo min mogelijk pijn heeft gehad .

Enorm veel repect voor die mensen die hebben gevochten voor dit paard !

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:37

Ik persoonlijk zou het paard zeer zeker hebben ingeslapen. Brandwonden bij zowel mens als dier zijn zeer pijnlijk en zullen nooit genezen. Heb zelf een paard met een brandwond ter grote van een tennisbal op de rug. Dit heeft ze al zeker 15 jaar en is nooit meer 100% genezen en is pijnlijk!!!

Ik zal nu wel half bokt over me heen krijgen maar ik vindt het onverantwoord om zo'n dier te laten leven en zelfs te rijden. Ik heb heftig ontzag en respect (en niet voor de eigenaar) voor dit dier dat zich laat rijden en het tuig accepteert..............

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:40

Ik denk ik zelf m in had slapen, maar als ik de foto's van nu zie, is ie behoorlijk goed opgeknapt!

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:44

Aah gos arm beesie,
Ik hoop sat hij snel beter word

Kirstennn_
Berichten: 365
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:46

Wauw, Ik vind dat hij erg is opgeknapt.
Heb zelf 't hele topic doorgelezen. En wat ook wordt verteld: je moet een paard in werkelijkheid zien wil je zo'n beslissing maken. Zelf heb ik geen ervaring met brandwonden bij paarden.. We moeten ze ook zeker niet vergelijken met onszelf.
Ik denk, dat de eigenaren die in deze situatie stonden, de goede beslissing hebben gemaakt.

Hij zal nooit meer 100% genezen, maar dat doen wij ook niet altijd. Dus waar baseren we dat dan op?
Ik vind het fijn om te horen, dat er zoveel tijd/geld/energie en zeker liefde in dit paard is gestoken!!
Knap , echt petje af. ;)

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:46

Arabiertje* schreef:
Ik moet er ook even bij vertellen, dat de laatste foto een foute foto is. (Waar dat Pacha een wortel overneemt van de man) Deze foto is 3dagen na de brand. Het heeft 3 maanden geduurd eer al het verbrande vel van Pacha's lichaam was. De filmpjes zijn immers niet zo heel oud, en daar kan je ook heel goed de vorderingen op zien.


Ging na aanleiding van deze post nog even kijken maar op de laatste foto is zjin hele hals zo goed als genezen en weer gewoon zijn vacht terug, helemaal mooi weer. Als je dat vergelijkt met de eerste foto dan kan dat bijna niet 3 dagen daarna zijn lijkt me? Hij is daar wel erg mooi genezen, hoop dat hij uiteindelijk helemaal mooi geneest en zijn vacht weer terug krijgt overal !

Mar77

Berichten: 718
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: anna paulowna

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:48

Ik denk dat het enige is waar je straks aan moet denken is dat als de zon schijnt je hem goed in de zonnebrandcreme moet zetten.

Elise95

Berichten: 4204
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:48

Jeetje wat erg.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:49

Hier heb ik helemaal kippenvel van gekregen, bah wat naar brand op stal.

Was het zo erg verbrand dat er geen gevoel meer in zat, waardoor hij geen pijn heeft gehad of had hij hele goede pijnstillers?

Wat een lief paard om te zien. echt waar.

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:54

deniece schreef:
Arabiertje* schreef:
Ik moet er ook even bij vertellen, dat de laatste foto een foute foto is. (Waar dat Pacha een wortel overneemt van de man) Deze foto is 3dagen na de brand. Het heeft 3 maanden geduurd eer al het verbrande vel van Pacha's lichaam was. De filmpjes zijn immers niet zo heel oud, en daar kan je ook heel goed de vorderingen op zien.


Ging na aanleiding van deze post nog even kijken maar op de laatste foto is zjin hele hals zo goed als genezen en weer gewoon zijn vacht terug, helemaal mooi weer. Als je dat vergelijkt met de eerste foto dan kan dat bijna niet 3 dagen daarna zijn lijkt me? Hij is daar wel erg mooi genezen, hoop dat hij uiteindelijk helemaal mooi geneest en zijn vacht weer terug krijgt overal !



Na 3 dagen is het nog niet genezen nee, maar er staat ook, dat het 3 maanden heeft geduurd voordat het verbrande vel losliet, dus na 3 dagen zat dat vel er ook nog. :)

Edit* heb diep respect voor de eigenaren, maar ook voor het paard!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:57

Djeez, wat een verschrikking...
Gelukkig gaat het nu beter.

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:07

jeejtje wat een verhaal, en wat een foto's zeg, mijn god! :oo
Fijn dat hij zo opgeknapt is.

Ik ga verder niet in details treden, maar ook ik heb zo mijn sterke twijfels of het wel paardwaardig is geweest om hier mee door te gaan, en ga mee in de reactie van velen voor wat betreft pijn en behandeling.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:08

Ja daar heb je wel een punt JoyCie007:

Ik had mijn paard wel in laten slapen, t blijft een moeilijk iets.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:10

ik denk dat inslape of niet echt puur ligt aan de eigenaar die zo een paard op zo een moment heeft..

ik vind dat t paard enorm is verandert..t oogt vrolijk enz..kijkt goed uit ze ogen