Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:16

oei bah zeg.
Is het met dat linker oog wel weer wat beter?

Mijn eerste gedachte bij het zien van de foto's? Die had ik laten gaan. Uiteindelijk mooi opgeknapt maar ik moet dan echt overtuigd worden voordat ik zo'n paard dit wil laten doorstaan.

Behalve dat. Ze is prachtig zeg. Wat een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:16

tita schreef:
Waar is je mening op gebasseerd dan...jullie zien enkel het hoofd en voelen daarbij je eigen pijn grens en trekken daar een conclusie uit.

Een paard wat 48-96 uur loopt te vechten tegen koliek met helse pijn is normaal of een paard wat 3 maanden in een beugel ligt omdat de botbreuk 100% kan genezen is dus ook acceptabel

Ik zie een zwaar verbrand hoofd en een paard wat onomstotelijk pijn heeft. No way dat je dat met morfine helemaal weg kan krijgen. Daarnaast weet je van voren af aan dat dit niet in een paar weekjes opgelost is. Op basis daarvan zou het voor mij meteen een einde betekenen. Ik ben ook niet het type wat een paard in banden zou hangen.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:17

Juliette86 schreef:
tita schreef:
Waar is je mening op gebasseerd dan...jullie zien enkel het hoofd en voelen daarbij je eigen pijn grens en trekken daar een conclusie uit.

Een paard wat 48-96 uur loopt te vechten tegen koliek met helse pijn is normaal of een paard wat 3 maanden in een beugel ligt omdat de botbreuk 100% kan genezen is dus ook acceptabel

Ik zie een zwaar verbrand hoofd en een paard wat onomstotelijk pijn heeft. No way dat je dat met morfine helemaal weg kan krijgen. Daarnaast weet je van voren af aan dat dit niet in een paar weekjes opgelost is. Op basis daarvan zou het voor mij meteen een einde betekenen. Ik ben ook niet het type wat een paard in banden zou hangen.



:D jij bent da hoor ik iid een zwaar beschadigd hoofd durf te wedden dat meer dan 50% van de zenuwen kapot zijn dus praktisch geen pijn...of acceptabel.
Maar goed ga eens naar de kliniek paarden die echt pijn hebben en niet willen....eten niet drinken niet gaan liggen en wachten.....blijkbaar gaf dit paard ander signalen af.

Ik vind het toppie

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:20

Jeetje zeg, die foto's lijken bijna nep :\ wat moet dat paard in angst hebben gezeten gedurende de brand en de weken, misschien wel maanden daarna, maar als ik de foto's van negen maanden later zie, denk ik dat de eigenaren er goed aan hebben gedaan.
Laten we nou niet allemaal de eigenaars gaan afbranden, misschien moeten we ons in hun verplaatsen. Ze hebben veel tijd en geld in de zorg voor dit paard gestoken en als zij zich daar goed bij voelen dan hebben ze het goed gedaan. Ik ga jou toch ook geen spuit geven als ik je uit een brand heb gered? Mensen moeten toch ook maar doorgaan doorgaan en doorgaan?

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:20

Erg schokkende foto´s... Tuurlijk heeft dit paard pijn gehad maar toch ziet hij er best rustig uit op de foto´s. Aangezien hij zelf bleef eten en staan en drinken wou hij dit ook overleven en de eigenaren hebben dat proces zo goed mogelijk en zo fijn mogelijk voor hem laten verlopen. Als het paard nou zelf had opgegeven door te gaan liggen en niets meer te eten dan hadden ze hem laten gaan zoals in de OP staat.

Wat een liefde hebben de eigenaren gehad voor dit paard en wat een ongelovelijk sterke overlevingskracht heeft dit dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:20

tita schreef:
:D jij bent da hoor ik iid een zwaar beschadigd hoofd durf te wedden dat meer dan 50% van de zenuwen kapot zijn dus praktisch geen pijn...of acceptabel.
Maar goed ga eens naar de kliniek paarden die echt pijn hebben en niet willen....eten niet drinken niet gaan liggen en wachten.....blijkbaar gaf dit paard ander signalen af.

Ik vind het toppie

Misschien verstandig om eens langs te gaan bij het brandwonden centrum. En dan ook het lef hebben om die mensen te vertellen dat ze geen tot nauwelijks pijn hebben, omdat de zenuwen verbrand zijn. Dat de punten kapot zijn wil nog niet zeggen dat de rest van de onbeschadigde zenuw dieper in het lichaam nog prima functioneert.

Eline_Lady
Berichten: 24
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Creil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:23

Jeetje, wat een verhaal!
Super dat er zo voor het dier is gezorgd, petje af!

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:25

Ik heb vroeger een paard veel vergeleken met een mens. Maar in dit geval, doe ik dat niet. Een paard is denk ik veel sterker als een mens omdat een paard denkt van dag tot dag. En van minuut op minuut.. Een paard kan zich niet zorgen gaan maken om de dag die gaat komen. Pacha is altijd een moeilijk paard geweest, en dat heeft in zijn voordeel gespeeld. Pacha is nooit een bangerik geweest, daarom dat hij ook zo slim geweest is om toch te gaan lopen en nadien te gaan rollen om de brand te blussen.

Zijn oog is immers weer volledig in orde, het rijden doet hem geen pijn en ook het hoofdstel niet. Een paard weet wat pijn is, en als het hem pijn zou doen. Dan zal hij dat ook wel laten voelen of laten weten. De band tussen dit paard en de eigenaars kan niemand hier ooit beschrijven. Er zijn niet veel mensen die dit er voor hebben.. Zeker niet in de omstandigheden dat de eigenaars zaten. Ze hebben elke dag, uren en uren aan Pacha besteed. En dat mag nu wel beloond worden. Ik breng binnenkort een bezoekje aan Pacha, en mag dit prachtig en sterk paard ook voor mijn lens hebben.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:26

Wat een doorzetter..
Ongeloofelijk!!

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:27

Wat is hij mooi opgeknapt zeg!

Het eerste wat ik dacht was ook of hij niet ontzettend heeft geleden in de periode tot hij is opgeknapt maar ik denk dat dat een normale gedachtte is bij iedereen. Maar jullie zullen daar wel alles aan hebben gedaan, en ook wel je paard genoeg kennen.

Ik heb na aanleiding van het youtube filmpje ook gelijk even je andere filmpjes bekeken waar er op gereden word toen hij was opgeknapt. Ik vind het er erg goed uit zien hij lijkt nergens meer last van te hebben? Ook zie ik op het laatst dat jullie de rug bekijken als het zadel er af is, heeft hij er dan nog last van of last van gehad met zadel, lijkt mij namelijk dat dat wel weer even wennen is ? Of gaat het irriteren na langdurig rijden?

Vind het wel echt super dat jullie dat paard zo hebben opgeknapt!

booster
Berichten: 2569
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:28

veel respect voor de eigenaren
ik denk dat veel mensen een andere keuze haden gemaakt maar dit paard bewijst dat dat niet altijd de juiste keuze is.
als hij nu nog pijn zal hebben zal die denk ook geen ruiter op zijn rug zo toelaten en een hoofdstel om zijn hoofd willen dus ik denk niet dat hij er erg veel last van zal hebben

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:29

De één vind het bewonderingswaardig wat de eigenaars voor dit paard gedaan hebben en de ander vind het egoïstisch. Gelukkig is het voor dit paard tot nu toe redelijk afgelopen alhoewel ik mij afvraag wat zijn kwaliteit van leven is. Maar wat als het paard toch uiteindelijk het niet had gered? Dan waren de reacties hier vast heel wat anders geweest.

Benfan

Berichten: 4009
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:30

Niks zo bekend als het gezeur van bokkers op de vroege ochtend. Ik wil nog wel eens zien wat jullie doen als je in deze positie staan. Geloof me dan denk je er heel anders over. Maar goed, bokt is zoals bokt is (al is dit meer omdat we meerderdeel vrouwen zijn en die kunnen zeuren en klagen zeg.. hemeltjelief)

Maar hemeltje lief, wat heeft dat paard een klote tijd moeten doorstaan. Maar zo te horen/zien is hij inderdaad een vechter en wil hij niet zomaar ten onder gaan. Moet zeggen dat ik de laatste foto erg leuk vind :) hij ziet er dan al erg opgeknapt uit. Succes verder met pasha!

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:33

http://www.youtube.com/user/guilhermema ... mfMC3RyNtA

Hier is nog een filmpje van Pacha. Het enigste waar hij nog wat last van heeft is aan zijn oor, waar hij een stukje van verloren is.

Zipporah: Ze kijken inderdaad na, of het geen kwaad kan. Je ziet ook dat ze er even op duwen, en Pacha blijft gewoon staan. Ze rijden ook met een wolletje, zodat het niet zou schuren.

Roxanneexxx
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:38

wat een heftig verhaal !

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:41

Och arm paard, je zult zoiets maar mee moeten maken. Ik persoonlijk heb heel veel respect voor de eigenaren dat ze het niet direct opgegeven hebben maar door zijn gegaan, als het paard echt op was geweest was dat ook snel genoeg gebleken.

Ik zou wel even schrikken als ik hem zo tegen zou komen hoor

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:43

Juliette86 schreef:
tita schreef:
:D jij bent da hoor ik iid een zwaar beschadigd hoofd durf te wedden dat meer dan 50% van de zenuwen kapot zijn dus praktisch geen pijn...of acceptabel.
Maar goed ga eens naar de kliniek paarden die echt pijn hebben en niet willen....eten niet drinken niet gaan liggen en wachten.....blijkbaar gaf dit paard ander signalen af.

Ik vind het toppie

Misschien verstandig om eens langs te gaan bij het brandwonden centrum. En dan ook het lef hebben om die mensen te vertellen dat ze geen tot nauwelijks pijn hebben, omdat de zenuwen verbrand zijn. Dat de punten kapot zijn wil nog niet zeggen dat de rest van de onbeschadigde zenuw dieper in het lichaam nog prima functioneert.



Hoeft niet ik heb in India een meisje verzorgd met 75% verbrand over het hele lichaam ik weet voldoende

sefanja
Berichten: 1483
Geregistreerd: 13-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:47

Ik vind het een heftig verhaal. Of het nou egoistisch is of niet? Wat anderen zich afvragen... Of het paard nou pijn heeft gehad of niet? Wat anderen zich afvragen.... Moet je het paard nu zien... Dat is het belangrijkste... Hij geniet....

Maar als ik die man in het fimpje was; zou ik eerder het halster helemaal losmaken, als Pacha daar zo'n last heeft met zijn oor. OFFTOPIC 3e graads brandwonden bij de mens doet geen pijn meer, geheel pijnloos..... Het paard van mijn vriendin was ook verbrand (de hele linker kant).... Ik heb nog geholpen met revalideren en dergelijke... Maar ook hij is er uiteindelijk goed van af gekomen....

Mensen moeten het paard in werkelijkheid om te kunnen beoordelen dat hij er wat aan over heeft gehouden, maar één ding is zeker; Het is een super sterk en trouw paard.... Daar zeg ik AMEN voor....

Naisven

Berichten: 1016
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:48

Nee, mijn keuze zou het niet geweest zijn om het paard te behouden, hij heeft toch heel wat meegemaakt en kan helaas niet praten over pijn en andere trauma's, maar dat is mijn mening...

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:51

Tjee wat een verschil vind dat het paard behoorlijk opgeknapt is.
Pijn zal hij zeer zeker wel gehad hebben.
Heeft hij geen schade aan de longen door de rook?
Toen ons huis afgebrand is, hadden we er 3 paarden er behoorlijk snel uit,
maar de 4e wilde niet, stikte bijna zelf door de rook, maar toch eruit gekregen,
maar helaas hebben we hem een aantal maanden later nog moeten laten inslapen
door de schade wat de rook aan de binnenzijde had aangericht.

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:56

Arme ziel.. En wat een vreemd verhaal, dat van de deuren dicht doen :? .. Erg apart, je probeert toch alle paarden eruit te halen? Hoe is het met de rest afgelopen?

Hopelijk knapt het dier nu verder goed op, zonder al te veel pijn.. want brandwonden laten nog tot jaren erna littekens achter, die pijn kunnen veroorzaken.
Bah.. dit is toch je ergste nachtmerrie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:01

fjordwendy schreef:
....
Ben even sprakenloos van de foto's te zien...
Dat paard mag geluk spreken met zo'n baasjes! +:)+
En zo te zien gaat alles terug goed komen!


Ja ik ben ook helemaal in schok gewoon .. wat verschrikkelijk.

IndiraDay

Berichten: 124
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:48

Jeetje wat een heftig verhaal zeg! Wat goed van die mensen dat ze zo veel voor hun paardje gedaan hebben!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:12

Ik sta even stil bij die foto's en het filmpje.

Veel mensen zeggen hier dat dit paard uit zijn lijden had moeten verlost worden. Misschien wel, maar ik kan mij voorstellen dat dit paard als een kind voor die mensen is. Dan zeg je niet zo makkelijk "geef hem maar een spuitje". Zeker als blijkt dat het paard zelf nog heel veel vechtlust heeft! Indien het paard teveel pijn had, of het zelf niet meer zag zitten, dan had hij niet meer gegeten of gedronken. En dan is een spuitje een correcte beslissing.
Als je elke dag de vechtlust in de ogen van je paard ziet, ook al is hij zwaar gekwetst, dan ben je niet eerlijk ten opzichte van hem om de strijd op te geven, om welke reden dan ook.

Daarom is het belangrijk dat mensen zich bewust worden van de gevolgen van een paard hebben. De eventuele kosten naar aanleiding van een ongeval of ziekte moeten betaald worden!

Ik wens de eigenaren veel succes verder met de revalidatie van Pasha! Hij is duidelijk een echte vechter!

Niikiit
Berichten: 530
Geregistreerd: 19-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:13

Superheftig! En wat ben ik blij dat er nog zulke mensen zijn, je ziet ook duidelijk dat Pascha het gewoon naar zijn zin heeft... Wat een doorzettingsvermogen!
Ben benieuwd naar verdere foto's...