[VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:37

Sure_lee schreef:
Dit weekend hebben ze de veegmachine gebruikt. De track is nu moddervrij. Er liggen wel plassen maar geen modder meer. Dat is dus wel een succes!



O wow dank je voor de uitleg. Had ik niet gedacht, dat dat zo zou werken!

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:41

Die veger zit voor de shovel of tractor?

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 03:47


Sure_lee

Berichten: 10427
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 07:20


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:13

Libera schreef:
Deze paarden zijn in beslag genomen omdat ze in de Modder stonden...

https://youtu.be/pMAIkI0C-aA


Dat is buitenland en geen nl. Andere regelgeving? Niet relevant voor dit topic denk ik....

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:49


Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:03

Libera schreef:
Deze paarden zijn in beslag genomen omdat ze in de Modder stonden...

https://youtu.be/pMAIkI0C-aA


Die paarden hebben anders een mooi gebied. Heel veel droge stukken. Ook die hele bospartij is volkomen droog.
De crux lijkt eerder te zitten in niet voldoende ontwormen. Want ze zien er toch ook aardig doorvoed uit.
Ze kunnen beter helpen voorwaarden te scheppen voor betere opvang, want door in beslagname gaan ze waarschijnlijk toch op transport naar Canada waar ze om zeep geholpen wordt.

De US is wat dat betreft toch een k.u.t. land met een dubbele moraal.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:05

Heel eerlijk gezegd denk ik dat er maar zo maatregelen door de buurt/dierenwelzijnsinstanties zouden worden genomen als het terrein waar TS staat van bijvoorbeeld een oudere boer zou zijn.
No offence TS; bewonderenswaardig hoe je eerlijke plaatjes plaatst.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:05

Boras schreef:


Ik stel voor dat we allemaal op excursie gaan en gewoon gaan kijken.

Ik vind het heel erg goed dat dierenwelzijn flink op de kaart gezet wordt. Maar laten we welzijn dan goed definiëren.
De standaard is immers nog vrijwel altijd binnen staan. Dat kan niet het alternatief zijn.
Wanneer je dieren vriendelijk wil houden loop je tegen heel veel dichte deuren aan.
Dus misschien beter oplossingsgericht denken ipv lopen dreinen?

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:08

Vind dat veel mensen hier allerlei oplossingen aandragen en meedenken met TS, imo is dat geen dreinen.
24/7 buiten kan alleen wanneer de bodem dat toelaat, bv. terrein gelegen op een zandkop en er beschutte, droge ligplaatsen zijn. Helaas is NL vooral voorzien van veen en/of klei, dat wordt in de winter een zompige bodem.

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:14

Ninx schreef:
Boras schreef:


Ik stel voor dat we allemaal op excursie gaan en gewoon gaan kijken.

Ik vind het heel erg goed dat dierenwelzijn flink op de kaart gezet wordt. Maar laten we welzijn dan goed definiëren.
De standaard is immers nog vrijwel altijd binnen staan. Dat kan niet het alternatief zijn.
Wanneer je dieren vriendelijk wil houden loop je tegen heel veel dichte deuren aan.
Dus misschien beter oplossingsgericht denken ipv lopen dreinen?


Waarom het woord dreinen gebruiken bij een quote van mijn eerste bijdrage aan dit topic in de vorm van formele feiten? :?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:26

Ik vind het ook een beetje flauw om zonder echt de situatie te kennen te stellen dat het uit de hand loopt.
Alle paarden lijken er goed uit te zien dus zo verschrikkelijk erbarmelijk zal het heus niet zijn.

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:31

Paarden op stal zien er ook blij uit dus als dat tegenwoordig de maatstaf is...

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:36

_Nelleke_ schreef:
Paarden op stal zien er ook blij uit dus als dat tegenwoordig de maatstaf is...


Ben jij bij TS op bezoek geweest dan?
Kritisch is in orde maar als TS zegt dat er voldoende plekken zijn waar ze rustig droog genoeg kunnen liggen dan ga ik er niet gelijk vanuit dat ze zit te liegen.
Het zou nog steeds mijn keuze niet zijn, maar mijn keuze is voor vele andere ook geen optie gok ik.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:48

Boras schreef:
Waarom het woord dreinen gebruiken bij een quote van mijn eerste bijdrage aan dit topic in de vorm van formele feiten? :?


Omdat het tot in den treuren herhaald wordt. Op een gegeven moment voegt steeds weer dezelfde kwestie aanhalen niet echt iets toe.

Niemand is er ooit geweest. Ik ook niet.
Mijn indruk is ook dat het wellicht te nat is, maar aan de andere kant is het geestelijk ontzettend stimulerend voor een paard om op zo'n veelzijdig en groot gebied te leven.

Inmiddels ben ik wel nieuwsgierig, dus wellicht breng ik dan wel live-verslag uit ;-)

Grote delen van Nederland zijn te nat en te laag gelegen om betaalbaar veel vrije ruimte te creëren. Daar moeten we dus iets mee. Of mensen verder laten reizen naar paardvriendelijker plekken op zandgrond, of wel investeren in zeer goede drainage en bereid zijn veel stallingsgeld te betalen, en gemeenten er toe bewegen meer 'gereguleerde' natuurstallingen toe te staan waar een degelijke mogelijkheid tot schuilen en droog liggen is.
Qua regelgeving wordt diervriendelijk paarden houden door de meeste gemeenten actief tegengewerkt.

Stallingen waar paarden hun leven lang tegen 4 muren aankijken en er alleen uit komen onder de ruiter lijken nog steeds de, zeer kwalijke, norm.
Mensen die niets weten van paarden denken ook dat een paard dat fijn vindt; "lekker warm en droog binnen de hele dag".

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:57

Ninx schreef:
Boras schreef:
Waarom het woord dreinen gebruiken bij een quote van mijn eerste bijdrage aan dit topic in de vorm van formele feiten? :?


Omdat het tot in den treuren herhaald wordt. Op een gegeven moment voegt steeds weer dezelfde kwestie aanhalen niet echt iets toe.

Niemand is er ooit geweest. Ik ook niet.
Mijn indruk is ook dat het wellicht te nat is, maar aan de andere kant is het geestelijk ontzettend stimulerend voor een paard om op zo'n veelzijdig en groot gebied te leven.

Inmiddels ben ik wel nieuwsgierig, dus wellicht breng ik dan wel live-verslag uit ;-)

Grote delen van Nederland zijn te nat en te laag gelegen om betaalbaar veel vrije ruimte te creëren. Daar moeten we dus iets mee. Of mensen verder laten reizen naar paardvriendelijker plekken op zandgrond, of wel investeren in zeer goede drainage en bereid zijn veel stallingsgeld te betalen, en gemeenten er toe bewegen meer 'gereguleerde' natuurstallingen toe te staan waar een degelijke mogelijkheid tot schuilen en droog liggen is.
Qua regelgeving wordt diervriendelijk paarden houden door de meeste gemeenten actief tegengewerkt.

Stallingen waar paarden hun leven lang tegen 4 muren aankijken en er alleen uit komen onder de ruiter lijken nog steeds de, zeer kwalijke, norm.
Mensen die niets weten van paarden denken ook dat een paard dat fijn vindt; "lekker warm en droog binnen de hele dag".


Een beetje zelfreflectie in het herhalen zal jou ook geen kwaad doen.

De wettelijke kaders die ik noemde zijn een reactie op een foutieve veronderstelling in dit topic, werden nog niet eerder vermeld dus niks herhaling en zijn heel wel mogelijk nu of in de toekomst relevant voor de ts en andere lezers.

Dus niet zeuren tegen mij graag.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:01

Boras schreef:
Dus niet zeuren tegen mij graag.


Vooruit! :9k koffie?

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:02

Ninx schreef:
Boras schreef:
Dus niet zeuren tegen mij graag.


Vooruit! :9k koffie?


Lust ik niet. Thee? :)

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:02

Boras schreef:
Lust ik niet. Thee? :)


Check! Met een koekje :-)

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:41

Nee hoor, in Nederland krijg je ook problemen als ze zo in de modder staan en er meldingen gedaan worden waardoor ze komen men kijken.

Meestal krijg je eerst een waarschuwing om de situatie aan te passen of de paarden te verhuizen naar geschiktere plek en komen ze na een afgesproken periode, bijvoorbeeld 2 weken, opnieuw controleren.

Vorig jaar nog gebeurd bij een kennis die pony's 24/7 in een natte wat modderige wei had lopen. Zij moesten binnen 2 weken aanpassen anders werden de dieren in beslag genomen.

En bij de moeder van die kennis zelfde een keer gebeurd. Vele jaren er voor. En die liepen alleen overdag in de drek. In de avond gingen die op "stal"





LukieBradley schreef:
Libera schreef:
Deze paarden zijn in beslag genomen omdat ze in de Modder stonden...

https://youtu.be/pMAIkI0C-aA


Dat is buitenland en geen nl. Andere regelgeving? Niet relevant voor dit topic denk ik....

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:02

Hoezo niet relevant? Die paarden stonden ook met veel, op een modderig stuk met weinig beschutting... ze hebben zelfs meer droge stukken dan de paarden in het ‘paradijs’ lijkt het.
Ben wel benieuwd hoe het eruitziet na het vegen, zou fijn zijn als ze nu iig op de track droog staan. Mis ik nog wel ligplaatsen, hopelijk helpt het zand

quincydesi12
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:23

dat ziet er goed uit!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:27

Gut nou sorry := ik bedoelde dat meer omdat het buitenland is en het wellicht anders zou zijn :')
Blijkbaar is dat ook zo omdat het daar Nog minder ‘erg’ eruit ziet.
Ik weet ook niet precies hoe de wetgeving hier loopt maar ik herinner me dat nog niet zolang geleden de dierenpolitie of wie ook met een specifiek geval in onze omgeving niets kon.
Want ze hadden een droge schuilstal en dat de rest tot aan hun knieën modder was maakte niet uit. Ze konden er niets mee

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:01

We zijn weer een paar weken verder sinds de werkzaamheden.
Hoe gaat het nu? :)

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:07

Libera schreef:
Hoezo niet relevant? Die paarden stonden ook met veel, op een modderig stuk met weinig beschutting... ze hebben zelfs meer droge stukken dan de paarden in het ‘paradijs’ lijkt het.
Ben wel benieuwd hoe het eruitziet na het vegen, zou fijn zijn als ze nu iig op de track droog staan. Mis ik nog wel ligplaatsen, hopelijk helpt het zand


Dat zeg je goed..... zo LIJKT het....
Jij bent er niet geweest en ik ook niet. Zullen vast wel wat mensen met een gezond verstand rondlopen die goed kunnen inschatten of de huisvesting voldoet.