[VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:36

Rizette schreef:
Is daar ook helemaal geen toezicht in de nacht?

Heb je toch eigenlijk nergens?
Ik woon nu 10 meter van mijn paarden af maar een paar maanden terug zijn ze gewoon via de paddock de schuur van de buren leeg gaan halen. Zoiets voorkom je niet.

Heb compleet geen moeite met de paarden achteraf zelf :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:38

Inderdaad.. waar we eerst stonden, stond de hooiruif vooraan in de weide. Tegenover het woonhuis met enkel een smal weggetje ertussen. Die hebben ze snachts gewoon uit elkaar gehaald en meegenomen. Zelfs de honden waren er niet op aan geslagen.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:51

Stel dat er achter in het gebied een paard met koliek ligt, is er dan door verzorgers en dierenarts goed bij te komen?
Kun je er met een auto of desnoods tractor met een trailer bij komen?
Stel dat ze een blessure oplopen en niet meer naar voren kunnen komen.

Dat was altijd mijn grote angst, dat mijn pony achterop de track in het gedrang van de kudde wat zou oplopen en dat hij dan niet meer overeind zou kunnen komen in de bagger.

Sure_lee

Berichten: 10443
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 16:59

Rizette schreef:
Is daar ook helemaal geen toezicht in de nacht?


Ze wonen tegen het gebied aan.
Maar met donker zie je niks natuurlijk.

Met een trekker kom je er wel door verwacht ik.

Kendra

Berichten: 8765
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:23

Ik vind het wel interessant om te volgen en of je paarden hier de winter goed doorstaan.
De meeste plekken die ik ken waar paarden het jaar rond buiten lopen, zien er heel anders uit. Dit is een enorme smeerboel (ook ik vrees de klei..), maar het terrein is wel enorm afwisselend. Het is voor de mens lastig dat het zo slecht toegankelijk is, maar voor een paard is dat geen probleem. Zo te zien wordt er goed gevoerd, en dus is er waarschijnlijk voldoende toezicht. Ik denk ook dat er te veel paarden staan, er kan nooit wat afgesloten worden, dat is erg jammer.
Ik ben wel benieuwd naar dat ene paard met een deken op, want dat lijkt me een ramp in deze blubber.
En zijn er paarden die ook worden gereden? Want dat lijkt me wel een crime, omdat je ze iedere keer bijna moet soppen :-)....
Laatst bijgewerkt door Kendra op 01-12-19 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35737
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:27

Die echte toezicht heb je maar weinig. Zelfs als er iemand direct op het erf woont kun je doorgaans gewoon ‚inbreken‘.
De ‚stel dat‘ scenarios vind ik ook wel erg ver gezocht hoor. Als het echt nodig is dan vind je wel een oplossing.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:27

Op de vorige stalling had ik het opgegeven qua poetsen, ik zorgde dat de plek van zadel, hoofdstel en singel schoon waren.
Ik had me er bij neergelegd dat hij in de winter tot en met z'n buik onder de klei/mest zat.

Gelukkig nooit mok of andere ellende, maar wel afgebroken sokken helaas.

Sure_lee

Berichten: 10443
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 17:29

Er zijn paarden die dagelijks gereden worden. Zadel en singelplek poetsen en hoppa. Er staan 0,0 wedstrijdruiters.

Wendy_Komen

Berichten: 6334
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:16

Ninx schreef:
Wendy_Komen schreef:
Nog even ter illustratie van mijn vorige bericht, zo trof ik mijn paardje in hrt naastgelegen dorp van ts, vandaag in diepe slaap aan in zijn 24/7 paddock:


[ [url=m/kXySUn.jpg]Afbeelding[/url] ]



Waar is dit Wendy?

Biddinghuizen.
En naast de paddock en voorplein hebben ze dus ook nog altijd de beschikking tot deze "schuilstal":

Afbeelding

Libera

Berichten: 3999
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:32

Tsja, ik zou het wel weten... zou gelijk verhuizen als ik TS was. Maar zal ook wel een prijsverschil zijn tussen deze 2 stallen?

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:00

Er moet ook maar net plek zijn. En mss heeft TS het hartstikke gezellig op de huidige stal en wil ze niet weg. Ik zou ook voor mijn paarden kiezen en voor hen beslissen of ik blijf of niet en niet voor mezelf, maar bedoeling vh topic is waarschijnlijk niet om ts te overtuigen om van stal te wisselen.

Margrietjuh

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:04

Heleennn schreef:
Er moet ook maar net plek zijn. En mss heeft TS het hartstikke gezellig op de huidige stal en wil ze niet weg. Ik zou ook voor mijn paarden kiezen en voor hen beslissen of ik blijf of niet en niet voor mezelf, maar bedoeling vh topic is waarschijnlijk niet om ts te overtuigen om van stal te wisselen.


Ik ga voor een combinatie van beide, mijn paard moet happy zijn, maar ik ook.
Ik spendeer zoveel tijd op stal dat ik me er wel thuis wil voelen, het is voor mij een groot deel van mijn sociaal leven :)

Tancreda4

Berichten: 24156
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 01:20

Rizette schreef:
Is daar ook helemaal geen toezicht in de nacht?


Wat is toezicht? Er zijn weinig stallen waar snachts nog even een controle rondje wordt gedaan. Afstallrn en slapen.

Mooi concept maar zou het nu wel te nat vinden als ik de foto's zo zie. Ik zou mij dan serieus afvragen of ze voldoende rust zouden krijgen. Het moeten liggen in nattigheid maar vooral in de modder vind ik ook geen optie.

Hopelijk blijven je paarden het goed doen...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:53

Bij mij staan ze achter huis daar heb ik ook geen toezicht als het donker is.Ik voer net voor het donker,laat rond 23.00 uur de honden nog eens uit ,maar dan zie ik bij de paarden niks meer,hooguit een schim staan. vanaf dat het smorgens licht is zien we ze weer.

Er kan op iedere stal wat gebeuren,ook als ze op stal staan.Dat hoort bij de risico's van het leven.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:04

Ze wonen zelf op het terrein :j
(maar dat was al gezegd)

Ik heb echt bewondering voor deze mensen, zo zonder voorzieningen, t is ook niet dat ze in een stenen huis wonen, wat ik me kan herinneren was het meer een aan elkaar gebouwde stacaravans. Of is dat nu anders?
Mijn informatie is 2 jaar oud. :o

Sure_lee

Berichten: 10443
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 10:23

Op deze foto kun je zien hoe het huis nu is.

Afbeelding

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:01

Vinden die mensen het wel oke dat alles over hun woonsituatie hier zo besproken wordt? En dat er zelfs foto's van hun huis online geplaatst worden? :+

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:11

Heleennn schreef:
Vinden die mensen het wel oke dat alles over hun woonsituatie hier zo besproken wordt? En dat er zelfs foto's van hun huis online geplaatst worden? :+


Je haalt de woorden uit mijn mond.
Ik volg al een tijdje mee maar mijn stalhouders zouden hier op beide plekken toch allemaal niet blij mee zijn :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110899
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:28

De woonsituatie van de staleigenaren lijkt me ook helemaal niet van toepassing.
En een foto van hun huis (hun privé eigendom) plaatsen is niet erg netjes. Die zou ik dus weer verwijderen.

Sure_lee

Berichten: 10443
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 12:38

Die foto's stonden er al een poosje. Op sommige foto's van de paddock en het gebied is het huis te zien.
Ik zal even vragen of ze dat erg vinden. Ze weten van dit topic.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:12

Ja maar goed, de foto’s krijgen natuurlijk wel een andere context nu duidelijk is dat het hun huis is op de achtergrond. Goed dat je het even navraagt inderdaad! Dat kan nooit kwaad :)

Sure_lee

Berichten: 10443
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Paardjes verhuisd naar een heus paardenparadijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 16:39

Ze vindt het prima dat het hier staat.
Maar bedankt voor het wijzen hierop.

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:46

Interessant volgtopic!

Zijn er vanuit de stal eigenaren intenties om meer puin-paden en/of zand plekken (onder overkappingen) te maken? Of misschien andere ideetjes?

Hier staan we op een PP op een kleigrond. Dat het modderig wordt.. Dat is helaas niet te voorkomen. Dus is hier een groot deel bestraat (en is er een ruime inloopstal met stro/zand). Ik moet zeggen dat de paarden zelf eigenlijk voornamelijk kiezen om droog te gaan staan en uit de drek. Dus vanuit dat gegeven is het fijn dat ze die keuze hebben. Ik ben benieuwd hoe je plekje er de rest vd winter uit gaat zien :)

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:44

Wat mij wel opvalt is dat het nu een hoop 'ohhhh TS wat belabberd daar!' is en vervolgens een hoop 'kijk eens hoe goed en geweldig MIJNNN paarden erbij staan!' zichzelf op de schouders kloppen is geworden hier :')
Zolang TS en haar paarden daar happy zijn, prima toch.
De mijne staan ook 24/7 buiten.
Ja gelukkig wel met droge plekken en schuilstal.
Dat is een kwestie van investeren en al jaren dingen proberen.
Was dat in 1 klap op orde?
Nee dat is een blijvend proces.
Zolang ze maar hun best voor de paarden willen blijven doen zal ik ze er niet om veroordelen.

Jaleesaa

Berichten: 450
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Almere buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:16

kimberley82 schreef:
Wat mij wel opvalt is dat het nu een hoop 'ohhhh TS wat belabberd daar!' is en vervolgens een hoop 'kijk eens hoe goed en geweldig MIJNNN paarden erbij staan!' zichzelf op de schouders kloppen is geworden hier :')
Zolang TS en haar paarden daar happy zijn, prima toch.
De mijne staan ook 24/7 buiten.
Ja gelukkig wel met droge plekken en schuilstal.
Dat is een kwestie van investeren en al jaren dingen proberen.
Was dat in 1 klap op orde?
Nee dat is een blijvend proces.
Zolang ze maar hun best voor de paarden willen blijven doen zal ik ze er niet om veroordelen.




Amen !