Ik hou niet van ...(vul ras in)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 00:37

AmoorM schreef:
Kaitlyn schreef:
Oh ja ik snap het heel goed! Ik ben vooral van de sportpaarden, met name de spring en dressuur gefokte paarden. Maar ook daar zitten er heel veel in die ik niet leuk vind, omdat de “kop” mij niet aanstaat bijvoorbeeld. :')
Koudbloeden (of bijvoorbeeld Friezen) vind ik echt niks aan, met een enkele uitzondering ertussen. Die zou ik zelf nooit willen hebben, maar vind het dan wel een leuk dier voor een vriendin.

Hetzelfde heb ik ook met honden en katten hoor. Genoeg rassen die ik echt niet leuk vind...


Maar een tinker/fjord/halflinger die in de sport loopt is toch ook gewoon een sport paard? Of zie ik dat verkeerd?

Die zijn niet dressuur of spring gefokt.
Renpaarden, dravers, eventers, etc zijn waarschijnlijk in de ogen van Kaitlyn ook geen sportpaarden...

Amado7

Berichten: 10736
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 00:38

Ik heb weinig met paarden. Vind pony s zoveel leuker. :+ Maar dat is niet echt een ras natuurlijk. Ik vind degene die een beetje leuk lopen qua dressuur onder het zadel meestal wel leuk, ongeacht welk ras. Daar heb ik meer mee dan bijv een wat overbouwde fjord die met zijn nek de lucht in loopt. Beetje overdreven dit maar jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik. Een mooie fjord die netjes in de sport loopt vind ik dan meestal wel weer tof!Als hij leuk kan lopen maakt voor mij echt een beetje een pony. Apart is dat, want daar gaat het ook helemaal niet om. Maar misschien gewoon de soort bouw oid.

O ja, en de draver zie ik hierboven staan. Die zou ik ook niet zo snel kopen.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 00:44

Tinkers en Ijslanders, vreselijk.
Quarters vind ik ook niet leuk.
Qua kleuren hou ik niet van stippels, vlekken en schimmels.

Natuurlijk heb ik niets tegen deze paarden zelf, het is alleen uiterlijk waar ik niet van hou.

Telpeva

Berichten: 14757
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 01:16

Ik heb dat bij arabieren met extreme dish, en ook bij extreem halter gefokte paarden :o gelukkig ken ik niemand die zulke paarden heeft en ik hoef daarom geen interesse te faken.

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 02:09

Telpeva schreef:
Ik heb dat bij arabieren met extreme dish, en ook bij extreem halter gefokte paarden :o gelukkig ken ik niemand die zulke paarden heeft en ik hoef daarom geen interesse te faken.

Maar je kan toch wel blij zijn voor iemand die een paardje heeft waar hij/zij trots en blij mee is.. ook al is dat absoluut niet jouw type?

Als een vriendin een nieuwe liefde heeft en hem helemaal blij aan mij voorstelt en degene is absoluut mijn type niet dan kan ik echt wel gemeend zeggen: ik ben super blij voor je.
Ik ben nl niet degene die er naast hoeft te liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 05:33

Mand schreef:
Ik heb dat met kwpners. Ik vind ze allemaal op elkaar lijken en er saai uit zien. Verder vind ik warmbloeden sowieso niet interessant

Wat vind je van dezen?

Danser foto van bokt: boktwiki
Afbeelding

Edmundo foto van bokt: aniek1985
Afbeelding

De krachtpatsertak van het KWPN, dus net wat grover en allround (tsja, wel warmbloed. Dus als je het niets vindt; even goede vrienden!)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 05:41

Ikzelf vind tinkers niet altijd even mooi, dat ook met Arabieren vanwege hun dish. Friezen vond ik altijd lelijk tot we uiteindelijk er zelf een hadden en nu wel verkocht haha :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 05:49

Akhal Teke. Ik vind ze gewoon te pezig en te schraal. En vaak ook nog zonder manen en met iel staartje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101849
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 05:55

Ik hou niet van Dravers, Fjorden, Tinkers. Haflingers...zeg maar de koudbloeden. Uitzonderingen daargelaten.
Ben ook geen fan van KWPN.

Ben wel fan van Quarters, Paints, Appaloosa's, Arabieren, Criolllo, Akal Teke bijvoorbeeld.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 05:57

Er zijn zat rassen die niet bij mij passen, ik houd echt van grof en harig, en ook het karakter wat dat vaak met zich mee brengt.
Maar ik kan zeker wel enthousiasme opbrengen als mensen foto's van hun paard laten zien wat niet zo mijn ding is, voor diegene is het het mooiste paardje net zoals die van mij voor mij is.
Ik vind dat zo kinderachtig dat je niet een beetje blij en enthousiast voor een ander kan zijn.
Verder houd ik van de meeste dieren, alleen het 1ne ras past meer bij mij dan een andere.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:11

Ik ben het volledig eens met Benfan en Lukasje. Als het maar vier benen heeft en hinnikt, dan ben ik al tevreden. :j Groot, klein, stevig, slank, ongeacht welke kleur.

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:28

Ik hou van.........dit soort antwoorden :)

Shenavallie schreef:
Ik ben het volledig eens met Benfan en Lukasje. Als het maar vier benen heeft en hinnikt, dan ben ik al tevreden. :j Groot, klein, stevig, slank, ongeacht welke kleur.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 06:45

Tinkermuts schreef:
Er zijn zat rassen die niet bij mij passen, ik houd echt van grof en harig, en ook het karakter wat dat vaak met zich mee brengt.
Maar ik kan zeker wel enthousiasme opbrengen als mensen foto's van hun paard laten zien wat niet zo mijn ding is, voor diegene is het het mooiste paardje net zoals die van mij voor mij is.
Ik vind dat zo kinderachtig dat je niet een beetje blij en enthousiast voor een ander kan zijn.
Verder houd ik van de meeste dieren, alleen het 1ne ras past meer bij mij dan een andere.



Dit.

Tuurlijk zijn er rassen die ik zelf nooit zou willen hebben maar ik kijk ook naar het individu.
Zelf heb ik een fjord gehad, hij was zeker niet de mooiste maar als ik hem vergelijk met 2 fjorden die wij nu op stal hebben dan springt de mijne er echt uit. Vergelijk ik hem met bepaalde fjorden(hengsten) die ik dan weer mooi vind dan valt hij in het niet.
Ik houd van koudbloedrassen, maar er zitten zeker ook dieren bij die me dan weer absoluut niet aanspreken.

Maar een gesprek afkappen omdat ik een paard niet mooi vind? Lekkere vriendin/ collega ben je dan.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:20

Ik begrijp je gevoel hoor. Ik voel weinig als ik een tinker of fries zie, maar ik maak me daar verder niet druk over. Als een ander er blij mee is prima toch

MallyBelly

Berichten: 3539
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:01

Ik kan gelukkig in elk paard wel iets zien, of het nu KWPN, tinker of Shetlander is. Ik zou zelf geen arabier of ander rank paardje kopen omdat ik er niks mee kan maar voor het zicht kan ik het nog best mooi vinden.
Ik zie het ras echt los van het paard, fjorden over het algemeen, vind ik niks en toch ken ik er aantal waar ik helemaal weg van ben. Tinkers vind ook niet altijd wat, slechte (of niet type bouw), te veel behang, lomp. En toch heb 2 hele fijne, lieve tinkers.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:06

Och man, van die Spaanse paarden, die PRE's. Heb ik dus echt hélémaal niks mee. :')

En er zijn zoveel mensen die ze prachtig vinden. Staan mijn stalgenoten met hartjes in hun ogen te praten dat ze later graag zo'n 'spaanse' willen hebben.

Ja, nee. Bedankt, maar ik pas.

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:13

Ik heb daar niet echt specifieke rassen van. Ik val op uitstraling, wat bij ieder (al dan niet ras-)paard anders aanwezig kan zijn. Interesse veinzen heb ik ook nog nooit hoeven doen, als een ander maar blij is met z'n paard. :)

Ik heb in principe niet zoveel met Friezen, maar ik kan een fries wel degelijk leuk vinden. Ik zou zelf ook nooit een KWPN'er kopen maar heb ook geleerd: zeg nooit nooit _O-

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:13

Shetlanders en Jack Russell vind ik exact hetzelfde. Alleen de één blaft en eet vlees, de ander hinnikt en eet gras. Zelfde overmoedige karakter, heb er helemaal niks mee!

Heb het met hondenrassen meer trouwens. Maar dat heeft meer met gestoord fokken te maken.

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:14

Hutcherson schreef:
Ik vind eigenlijk alles waar geen karakter koppie op zit, niet interessant.
Merries sowieso weinig kans dat ik die leuk vind, tenzij stoer of echt mooie goeie kop erop.
Verder alle 13 in dozijn rassen (haflingers, fjorden, etc) zijn niet bijzonder.

Als je iets interessant vindt met een eigen(wijs) karakter en waar een kop op zit dan moet menig haflinger je toch aanspreken :') :')

Nee maar zonder gekheid.. ik had toen ik nog in de sport reed met mn kwpner helemaal niks met koudbloeden/haflingers. En wat heb ik nu? Precies, een haflinger :Y) dusja het is ook maar wat er op je pad komt, heb er niet specifiek naar gezocht. Een vriendin wilde ervan af want ze kon er niks (meer) mee. Ik reed haar 1x en was stapel verliefd, ondanks haar extreem eigenwijze gedrag en nog sterkere eigen mening. Ik ben nu dolgelukkig en ik wil niet anders weer. Denk dat het per paard gewoon heel erg verschilt. Mijn pony is ook qua bouw niet helemaaaal de typische haflinger. Mooi sjiek hoofdje erop, geen extreem lomp beenwerk

Mn draak:

Afbeelding

Afbeelding

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:16

Shenavallie schreef:
Ik ben het volledig eens met Benfan en Lukasje. Als het maar vier benen heeft en hinnikt, dan ben ik al tevreden. :j Groot, klein, stevig, slank, ongeacht welke kleur.


Precies dit. Ik ben in de eerste plaats paardengek. En ja, er zijn rassen waar ik nog een beetje blijer van wordt, maar ik vind echte alle paarden leuk en ik vind het altijd tof om paarden mensen te ontmoeten zodat we lekker over paarden kunnen praten.

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:16

Er zijn rassen waar ik minder mee heb als andere rassen, maar ik ben nu al een half uur aan het nadenken welk ras ik echt niks vind en ik kan mij niks bedenken.
Ramshoofden en (extreem) lange manen hou ik niet van, maar daar stopt het voor mij ook wel weer.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:18

ik vind Arabieren vreselijk ze worden ook steeds meer doorgefokt.
En alleen al dat karakter wat ze hebben nee hoor geef mij maar een chille koudbloud ipv zo opgefokt beest

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:24

Ik heb best wel veel rassen die ik niks vind. Zo vind ik tinkers 9 vd 10 keer helemaal niks, zowel karakter als uiterlijk. Ook andere zware, niet sjieke paarden hou ik niet van. Al vind ik een echt trekpaard nog wel eens leuk, maar niet voor mezelf.
Friezen en zware warmbloeden (Gelders, PRE) vind ik dan wel weer geweldig, zijn zelfs favoriet bij mij.
Shetlanders en andere kleine paarden heb ik ook niet zoveel mee, maar dat is vooral omdat rijden geen optie is en ik hou gewoon niet zo van klein :+ ook niet met honden.
Verder vind ik Arabieren vaak spuuglelijk maar hun karakter vind ik dan weer geweldig.

Maar, ook al vind ik dit soort rassen niks, ik ben wel altijd enthousiast als iemand een paard heeft en deze laat zien. Dan maakt ras, kleur en leeftijd niet uit. Al word ik natuurlijk nog enthousiaster als iemand wat laat zien wat ook in mijn straatje past.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:27

Smaken verschillen nu eenmaal, maar ik zou nooit hardop zeggen dat ik bepaalde rassen lelijk vind. Want waarom er iemand mee kwetsen die daar wel wat mee heeft.

Ja er zijn rassen waar ik bv qua karakter minder mee heb, maar dan zijn ze nog niet per definitie lelijk in mijn ogen.
Maar soms kan je een ras mooi vinden maar dat wilt niet altijd zeggen dat je zo'n ras ook gelijk wilt hebben.
Ik hou persoonlijk niet van de iele rassen, juist wat meer body hou ik van. Maar ook weer niet teveel haha

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:32

Ik vind paarden met een extremer uiterlijk gewoon niet mooi, zoals arabieren met een hele diepe dish, akhal tekes, minipaardjes etc. Fjorden vind ik ook niks aan en met 9 van de 10 koudbloeden heb ik ook niet zoveel. Ondanks dat heb ik vorige maand toch een halve Shire gekocht, met bijbehorend zwaar beenwerk met iets teveel haar, vanwege zijn geweldige karakter :+:

Afbeelding