Ik hou niet van ...(vul ras in)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:24

Ik heb niets met veulens..... Sorry.

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:27

00000000 schreef:
WaldemarB schreef:
Tinkers, zó lelijk. En als paarden echt een ramsneus hebben, dan kan ik ze ook slecht hebben ;-).


Precies mijn gedachten ook..


Hier ook. Er zijn maar zelden Tinkers die ik leuk vind. Ramshoofden vind ik bij elk paard lelijk.
Verder heb ik over het algemeen minder met paarden die weinig bloed voeren.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:50

Fjorden en fjord kruisingen. Op de een of andere manier lig ik daar altijd naast of ga in een rotvaart weer terug naar stal op een buitenrit.

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:54

Ik vind dat elk ras iets moois heeft, natuurlijk heb ik mijn voorkeur maar kan niet zeggen dat er een ras is die ik echt niet leuk vind. Alleen rassen die ik juist het leukst of leuker vind. :)

Ik ben alleen wat minder van de 'sportpaarden' niet zo mijn type paard. Maar ook daar zitten ooit hele leuke of mooie tussen.
Laatst bijgewerkt door _Mir op 20-07-20 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15383
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:55

Nielojram schreef:
Het gaat niet om hoe deze TS op de foto’s reageerde, het gaat erom dat je bepaalde rassen gewoon helemaal niets vindt.

Voor de reaguurdertjes die het persoonlijk probeerden te maken. Jazeker, ik ben a-sociaal. Mijn mailbox staat open om je daarover te vertellen.



Ehhh, dat ben jezelf :=
Praat je vaker over jezelf in de derde persoon? :o?

Niemand zegt dat je a sociaal bent maar wel dat je reactie zoals omschreven in je openingspost niet aardig of inlevend is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:36

Tinkers, Tuigers, Spanjaarden. Heb ik gewoon niks mee en zijn denk ik de enige 3 rassen(verzamelingen)/stamboeken/fokrichtingen/vul zelf maar in die ik gewoon niet zou kopen. Althans, dat dacht ik ook over dravers. En wat koop ik... := Ben ze wel meer gaan waarderen door mijn eigen paard nu.

Betekent overigens niet dat ze niet lief zijn of dat er geen leuke exemplaren tussen zitten. Ik vind alle paarden leuk. Maar sommige net wat leuker dan andere. ;)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:44

Stiekem vind ik het dus echt super grappig om te lezen wat de verschillende smaken en meningen van mensen zijn.

Als ik een echte lekkere rechte tuiger zie staan met een ramsneus gaat mijn hart stiekem iets harder kloppen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:53

DreamGuide schreef:
Stiekem vind ik het dus echt super grappig om te lezen wat de verschillende smaken en meningen van mensen zijn.

Als ik een echte lekkere rechte tuiger zie staan met een ramsneus gaat mijn hart stiekem iets harder kloppen. <3

Helemaal met je eerste stuk eens!
Erg gaaf dat de ene persoon het liefst een shetlander ziet, de andere een zware belg, en weer een ander een draver, PRE, haflinger of arabier.
Straks zien we een mooi gebouwd paard van ras x, waar we zelf niet veel mee hebben: 'o, even een foto sturen naar bokker y! Die vindt dat gave paarden'

Met je tweede zin ben ik het ook eens _O-

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 00:11

Ik heb niet echt iets tegen een bepaald ras. Een schimmel of bonte zou ik niet snel kopen omdat ze zich zo smerig kunnen maken. :')
Paarden met veel wit op het hoofd en maanogen of blauwe ogen vind ik niet zo mooi. Met mini Shetlanders heb ik ook niet zo veel. Ze zijn vaak zo klein. Zelfs om mee te mennen.
Ik zou wel graag een quarter of appaloosa willen hebben.
Ik heb.....een draver! :D

Afbeelding

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 00:12

Ik heb niet echt iets tegen een bepaald ras. Een schimmel of bonte zou ik niet snel kopen omdat ze zich zo smerig kunnen maken. :')
Paarden met veel wit op het hoofd en maanogen of blauwe ogen vind ik niet zo mooi. Met mini Shetlanders heb ik ook niet zo veel. Ze zijn vaak zo klein. Zelfs om mee te mennen.
Ik zou wel graag een quarter of appaloosa willen hebben.
Ik heb.....een draver! :D

Afbeelding

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:04

Grappig om zo dit topic te lezen!

Ik ben zelf niet zo fan van trekpaarden, fjorden en mini's. Maar ik kan overal wel Oprecht enthousiast op reageren. Dat ik ze zelf niet hoef te hebben, betekent niet dat ik voor een ander niet blij kan zijn.

Ik vind het lastiger als iemands trainingsmethode tegenovergesteld is aan die van mij. Dan is het moeilijk om samen echt leuk te kunnen praten over onze gedeelde paardenpassie

Anoniem

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:00

Ik vind haflingers niet zo leuk. Ik ken ook geen lieve hafs dus daar zal het wel mee te maken hebben :P

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:15

Qua uiterlijk vind ik haflingers en fjorden ook niet zo geweldig, maar dat komt door de kleur vooral. Ik hou niet van dat lichte vel en lichte manen en ze lijken allemaal zo op elkaar. Qua karakter daarentegen maken ze volgens mij alles goed als ik de verhalen zo lees :-)

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:33

Ik ben absoluut geen fan van fjorden vaak (ik zeg niet altijd) zijn ze echt gigantisch onopgevoed en denderen ze overal doorheen. Tinkers ben ik ook geen fan van.

Ik krijg vaak te horen ohh je paard(mensen zien bont) is een tinker. Nee, mijn paard is een paint horse, leer je rassen kennen. Daar kan je mij echt niet kwader meekrijgen :=

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:59

Ach joh, ik krijg zo vaak te horen dat ik op een fries zit, kan er alleen maar om lachen en ik snap helemaal dat niet paarden mensen het verschil niet weten.
Als ik me daar al boos om moet gaan maken is het leven echt niet leuk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:00

Murphylover schreef:
Ik krijg vaak te horen ohh je paard(mensen zien bont) is een tinker. Nee, mijn paard is een paint horse, leer je rassen kennen. Daar kan je mij echt niet kwader meekrijgen :=


Serieus, daar kan je kwaad over worden :? :')

Je kan het iemand toch niet kwalijk nemen dat hij of zij een vergissing maakt?

Mijn Gelderse paard is zowel uitgemaakt voor Arabier als voor Tuigpaard.

Kon me daar niet kwaad over maken.

kimmie261

Berichten: 19222
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:04

:D Ik had vroeger een Letlander , en die is zijn hele leven voor een fries aangezien... leverde echt wel heel grappige reacties op zo af en toe :j

Kimley

Berichten: 9155
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:06

Nou ik merk al wel als ik ooit mijn beestje wil verkopen moet ik niet hier zijn _O-
Grappig om te lezen dat iedereen tinker niet mooi/stom vinden, ik vind mijne juist prachtig! :+:
Maar indd die slome met zo'n grote kop en mega baard vind ik ook niks aan :Y)
Ik ben niet echt ras gebonden, als het karakter maar goed is!

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:08

Tinkermuts schreef:
Ach joh, ik krijg zo vaak te horen dat ik op een fries zit, kan er alleen maar om lachen en ik snap helemaal dat niet paarden mensen het verschil niet weten.
Als ik me daar al boos om moet gaan maken is het leven echt niet leuk.


Ach ook niet iedere schimmel is Amerigo toch <:)

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:08

Ach is alleen maar lachen, ik zit schijnbaar vaak ook op een koepaard volgens kinderen, ik grap dan altijd terug, nee joh is een schaapje.
Ook volwassen ruiters vinden het grappig om paard voor koe uit te maken, ik lach wel met ze mee want ben dan gewoon heel blij met mijn koetjes

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:09

Mavantos....wat zeg je nu toch ...ben ik weer een illusie armer _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:10

kimmie261 schreef:
:D Ik had vroeger een Letlander , en die is zijn hele leven voor een fries aangezien... leverde echt wel heel grappige reacties op zo af en toe :j

Ik had nog nooit van Letlander gehoord. Even gegoogled, en tot de conclusie gekomen dat ie wel bij mij op stal mag staan! Al moet ik dan eerst een stal bouwen :')

kimmie261

Berichten: 19222
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:13

@Bubblewrap, Letjes zijn gaaf... stoere paarden om te zien :j <3

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:13

Hangt ook beetje af hoe ze het zeggen gelukkig is mijn paarden ras niet echt met een ander te vergelijken mijn hond in tegenstelling wel als mensen vragen is dat een border collie zeg ik netjes nee het is een aussie maar als er wordt gezegd Onderling tegen elkaar nou dat is nou een corgi! Dan gaan mijn nekharen wel overeind staan... Ook husky komt vaak voorbij ivm kleuren ogen maar als ze het vragen heb ik er totaal geen probleem bij alleen het aannemen dat het een vrij dikke border is denk ik laat maar ...

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:14

tuigers ..en dan vooral vossen..nee echt niet!

en waar kom ik dan mee thuis :D