Ik hou niet van ...(vul ras in)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:27

Bubblewrap schreef:
Ik was nieuwsgierig, aangezien je niet van de warmbloeden bent.
Dit type neigt iets meer richting koudbloed met hun bouw en is nog steeds KWPN ;)

Haha, maar het niets aan vinden is ook prima :D


Ik vind deze paarden juist nog ieliger lijken haha. Maar indd wel groot verschil! Geef mij alsnog maar een een belg of een ardenner onder mn reet <3

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:34

Molfre schreef:
Ik vind alle paarden leuk om te zien en als ik een nieuwe collega met paarden heb zou ik daar, ongeacht het ras, ontzettend enthousiast van worden! Ik hoef een paard niet mooi te vinden om ervan te kunnen genieten.

Daarnaast gaat het mij veel meer om het individu... Ik had nooit wat met Koniks en nu heb ik een ontzettend leuke Konik x Sorraia merrie gekocht. Een heel ras afschrijven is wat mij betreft behoorlijk kortzichtig.

Het is ook vaak,onbekend maakt onbemind. Ik vind Koniks nu ook heel leuk.En verder,ervaringen.Vroeger vond ik Tinkers leuk tot ik er zelf een kocht en dat vreselijk tegenviel.Nu vind ik zelfs alle paarden die de zwartbonte kleur hebben die die Tinker had,niet meer leuk.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:35

Bruine kwpn is nu ook niet waar ik wild van ben, doe mij maar een gek kleurtje, ramshoofd, maanogen etc. Shetlanders zijn ook mijn ding niet, de jack russels onder de pony's. Komt uiteraard door de mensen die ze houden maar 9 van de 10 zijn te dik, verwend, slecht gemanierd etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:38

Mand schreef:
Bubblewrap schreef:
Ik was nieuwsgierig, aangezien je niet van de warmbloeden bent.
Dit type neigt iets meer richting koudbloed met hun bouw en is nog steeds KWPN ;)

Haha, maar het niets aan vinden is ook prima :D


Ik vind deze paarden juist nog ieliger lijken haha. Maar indd wel groot verschil! Geef mij alsnog maar een een belg of een ardenner onder mn reet <3

Haha, wat grappig! Ielige paarden trekken mij minder. Ben wel koudbloed en gelders-fan. Maar ik kan me het wel indenken. Zet een gelders type naast een brede belg, dan zie je wel een verschil... :D

Natasja, mee eens hoor ;) Dat body was ook waar ik op doelde. En het verschil is er zeker met de echte koudbloeden. Zo zag ik eens een belg op springwedstrijd. Dat valt op. De geldersen en groningers herken ik wel, maar vallen in het niet bij de belg. (Die ook nog een hindernis sloopte. Want waarom zou ik zo hoog springen als het zo ook lukt?)

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:51

TurboDi schreef:
Hutcherson schreef:
Ik vind eigenlijk alles waar geen karakter koppie op zit, niet interessant.
Merries sowieso weinig kans dat ik die leuk vind, tenzij stoer of echt mooie goeie kop erop.
Verder alle 13 in dozijn rassen (haflingers, fjorden, etc) zijn niet bijzonder.

Als je iets interessant vindt met een eigen(wijs) karakter en waar een kop op zit dan moet menig haflinger je toch aanspreken :') :')

Nee maar zonder gekheid.. ik had toen ik nog in de sport reed met mn kwpner helemaal niks met koudbloeden/haflingers. En wat heb ik nu? Precies, een haflinger :Y) dusja het is ook maar wat er op je pad komt, heb er niet specifiek naar gezocht. Een vriendin wilde ervan af want ze kon er niks (meer) mee. Ik reed haar 1x en was stapel verliefd, ondanks haar extreem eigenwijze gedrag en nog sterkere eigen mening. Ik ben nu dolgelukkig en ik wil niet anders weer. Denk dat het per paard gewoon heel erg verschilt. Mijn pony is ook qua bouw niet helemaaaal de typische haflinger. Mooi sjiek hoofdje erop, geen extreem lomp beenwerk

Mn draak:

[ [url=m/OKucKG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2kpwfQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb zeker interesse in iemand anders zn paard. Zeker wat ze samen doen en of hij/zij iets leuk vind om te doen. Natuurlijk vind ik dat interessant. Echter zie ik in elke haflinger echt een evenbeeld. Zet 9 haflingers op een rij en voeg die van jou toe.. Ik zou m er niet uit kunnen pikken. Dat is vaak ook zo met de standaard bruine paarden of fjorden etc. Ik vind niet perse een karakterkop op haflingers zitten. Ze zijn wel tof om mee te werken hoor daar niet van.. En ze zijn lachen om naar te kijken als ze aan het stoeien of rennen zijn. Kunnen het leuk doen op wedstrijd etc. Maar echt heel veel zegt het mij niet.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:30

Tja, ik heb misschien geen voorkeur voor bepaalde rassen. Echter weet ik dat ik stapelgek kan zijn op de persoonlijkheid van paarden, ongeacht hun ras of kleur. Ik hou van eigenzinnige, koele, slimme, speelse, fysiek wat zwaarder gebouwde paarden.

Ik ben dolgelukkig met mijn kruising Fjord/Anglo Arabier met zijn prachtige red dun kleurtje. Die zijn echt zeldzaam. Maar ik hou ook zielsveel van mijn grote, zwarte Black Beauty Shetlandermerrie. En wat doet het er toe wat een ander vindt???

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:41

Sunnda schreef:
Nielojram schreef:
Friezen en Tinkers...

Afgelopen week nieuwe collega op het werk, ook paardenmevrouw, zo werd ze bij mij geintroduceerd.
Enfin. Ze heeft een aantal Friezen..
Werd uiteraard met enthousiasme wat foto’s getoond van ‘haar Friese parels’
Ik keek ernaar alsof ik naar sokken keek..
‘Ja.
Leuk
Mooi, hoor’

Ik vind het lastig, maar net niet lastig genoeg om de eigenaar een goed gevoel te geven...

Ik ben slecht in ‘oh’s’ en ‘ah’s’ ongemeend.

Herkenbaar?


Je bent gewoon bijzonderslecht gemanierd dus..ik vind een heleboel dingen niet leuk wat anderen prachtig vinden en daarom hoef ik mij niet obeschoft te gedragen, maar ben ik geinterreseerd en vind het belangrijk dat anderen zich gerespecteerd en gewenst voelen.
Dat ik best durf te zeggen dat het dan niet direct mijn hobby is staat daar compleet los van.


Joh, alsof dat niet vaker gebeurd. Ik heb 2 andalusiers in de kleur wit van het geslacht merrie. Het gebeurt echt wel vaker dat je mensen ziet "uitpluggen" als ik ze m'n paarden laat zien. Of dat ze niet verder komen dan een beleefte "ze zijn wel schoon" of de aaah's . Denk dat elk paardenmens dat wel kent. Maakt toch niks uit, als wij maar gelukkig zijn met onze paarden.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:30

Er zijn geen paarden waar ik een hekel aan heb, wel heb ik mijn voorkeuren in ras en zou ik andere rassen niet zo gauw kopen. Zo vind ik de warmbloeden al gauw ‘13 in een dozijn’ paarden en vind ik Geldersen voor mijzelf niet zo leuk en zou ik nooit een Haflinger kopen en begrijp ik het nut en plezier van minipaardjes niet. Maar dan zitten er echt wel gave warmbloedpaarden tussen en kan ik sommige Haflingers woest gaaf vinden. Als ik iemand dolgelukkig op een Gelderse zie rijden kan ik daar echt wel van genieten. Maar niet voor mij. :)

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:36

Tinkers... en dravers vind ik ook niet wat (ondanks dat ik er ooit een gehad heb).
Maar liever paardloos dan een tinker. En dat meen ik!

"so i wanna be a cow-paarden"... koeien heb ik al genoeg.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:42

Er bestaan ook tinkers zonder koeien vlekjes :D

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:49

Alles met teveel haar :+

Bij mijn barock pinto scheer ik de sokken ook vanaf en heeft een sportcoupe :D

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:51

Ik heb niet echt een ras wat ik lelijk of iets vind.
Wel heb ik rassen waarvan ik zeg, zo'n een zal ik zelf niet snel kopen.
Maar dit komt dan meer omdat ik nooit echt met deze rassen in aanmerking ben gekomen (beetje vooroordeel misschien :+ )

Zo spreekt de arabier mij niet echt aan, maar ik heb dan ook nog nooit met een arabier gewerkt. Misschien dat als ik in de toekomst ooit met een arabier aan het werk kom dat ik ze dan wel heel mooi ga vinden door de ervaring. Meestal bepaalt voor mij de ervaring/karakter of ik een ras leuk vind of niet.
Klinkt allemaal misschien heel raar of onlogisch maar zo zie ik het :Y)

Thioro

Berichten: 3996
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:07

Mja, het lijkt me wel logisch dat je bepaalde voorkeuren hebt en die voorkeuren kunnen ook nog eens veranderen in de loop van de tijd.
In z'n algemeen houd ik niet van alles wat veel haar heeft en/of er lomp uitziet. Tinkers, Friezen, fjorden, shetlanders etc, nope niet voor mij.
Een gewone saaie bruine ook niet, maar toch is dat wat ik heb.

Verder staat een paard me aan of niet en dat is dan vaak het geheelplaatje van uiterlijk, uitstraling en karakter.
Als het niet m'n smaak is, is dat geen ramp, even goede vrienden. Blij dat de eigenaar er blij mee is maar ikzelf wordt niet warm of koud van het dier.
Ik heb dat nu recent met het veulen van een vriendin, een kruising lusitano-quarter-nog iets.
Een hele lichte palomino (vind het geen mooie kleur), een net iets te opvallend ramshoofd, niet verkeerd gebouwd maar ook niets bijzonders, gangen zijn gewoontjes, verder wel een fijn karakter.
Ik wordt dus niet warm of koud van dat dier maar zij is er dolblij mee dus dan ben ik blij voor haar.
Smaken verschillen.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:22

TS heeft wel enigzins gebrek aan hetbinleven in een ander persoon :+
Als iemand vol enthousiasme vertelt over iets wat niet mijn ding is kan ik echt wel oprecht aardig en enthousiast reageren.

Qua paardenrassen heb ik voor mijzelf niet zoveel met rijpaarden KWPN etc, vooral bruine, en koudbloeden. Maar Als er er voor mijn stalgenoten op pas tijdens vakantie etc zorg ik er met net zoveel liefde voor als ieder ander paard.
Mij hoor je regelmatig roepen dat ze intelligentie erbij het KWPN hebben uitgefokt. :Y)

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:53

Eerlijk, zelfs al rijdt iemand op een type paard waar ik niet persé van hou, als ik een mede-paardengek tegenkom komen we sowieso wel super gezellig aan de praat.

We zijn toch allemaal paardenmensen. :D

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:57

Ik vind interesse tonen in iemand anders gewoon fatsoen hebben... het leven is niet altijd ikke ikke ikke ... er zijn Genoeg mensen die niet van honden of paarden houden maar toch interesse tonen als je erover hebt.

Ieder is gek op z’n eigen dier en vind het alleen maar mooi als ze vol passie erover praten.

Ik persoonlijk zou nooit een koudbloed willen of iets wat ermee gekruist is (tinkers, haflingers enz) tuigers en Gelderse ook niet ... maar met honden rassen heb ik dat ook vind bulletjes best leuk maar zou er nooit een willen hebben ...

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:58

Tinkers en vooral arabieren. Vreselijk
Ramsneus heb ik ook niks mee, net als maanogen. Bleh

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:01

DreamGuide schreef:
Eerlijk, zelfs al rijdt iemand op een type paard waar ik niet persé van hou, als ik een mede-paardengek tegenkom komen we sowieso wel super gezellig aan de praat.

We zijn toch allemaal paardenmensen. :D


Precies! Ik vind wel dat iedereen hier een plaatje mag tonen van hun topper/lieveling :j

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:03

Ik hou niet van zwarte pony's/paarden........

En dat terwijl ik op een gegeven moment 4! zwarte pony's had....
Maar t ging in de 1e plaats om het karakter van de pony's.
Ik geef hobbymatig les aan kleine kinderen, vandaar............

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 21:28

Het gaat niet om hoe deze TS op de foto’s reageerde, het gaat erom dat je bepaalde rassen gewoon helemaal niets vindt.

Voor de reaguurdertjes die het persoonlijk probeerden te maken. Jazeker, ik ben a-sociaal. Mijn mailbox staat open om je daarover te vertellen.

Nu weer terug naar het onderwerp.

Ik vind PRE’s wel mooie paarden, alleen de mensen die ze hebben doen vaak zo sektarisch....

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:34

Geen ras, maar luxe paarden }>
Geef mij maar parels met dikke billen <3

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:37

Ik heb niks met tinkers..
M'n telefoon maakt er zelfs tuinkers van haha! #damnyouautocorrect

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:44

Ik kan van elk paard wel wat maken, als het maar past bij wat ik op dat moment nodig heb. Ik heb welsh pony's gehad, daarna een hittepetit warmbloed en nu een tinker. Die laatste omdat hij perfect past in de huidige situatie.

Anomien

Berichten: 7390
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:53

_Penotti schreef:
Er bestaan ook tinkers zonder koeien vlekjes :D


We hebben ook koeien zonder vlekjes.
Dus nee... nog steeds geen reden om een tinker te nemen.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:15

WaldemarB schreef:
Tinkers, zó lelijk. En als paarden echt een ramsneus hebben, dan kan ik ze ook slecht hebben ;-).


Precies mijn gedachten ook..