Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:36

kamsel schreef:
Meyzen, leuk paard! Zelf geïmporteerd?
Mijn paard verrast altijd mensen. Ze denken allemaal dat die kleine dikke ‘tinker’ niet kan springen.



Haha nou ja, precies dat dus een beetje. Ik vind hem te zwaar om zichzelf over een hindernis te krijgen. We zullen wel zien.

Nee, niet zelf geïmporteerd. De stal waar ik sta kent mensen die paarden importeren en zij hebben het voor ons geregeld. Ik moet zeggen, het enige wat ik nooit wilde was een schimmel. Tadaaa :D

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:41

'Kleine dikke tinker' := :=

Ze kunnen echt wel springen hoor! Sil is geen kleintje en ook geen lichtgewicht maar die springt zo verschrikkelijk makkelijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben alleen zelf niet zo'n held :') :') :')

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:47

Berdien schreef:
'Kleine dikke tinker' := :=

Ze kunnen echt wel springen hoor! Sil is geen kleintje en ook geen lichtgewicht maar die springt zo verschrikkelijk makkelijk.

[ [url=m/RTj28R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g9RbTe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TPaj6e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben alleen zelf niet zo'n held :') :') :')


Mooie foto's!! Ik ben ook geen held haha! Vorig paard was een slanke die vrij 1.60 sprong, parcours 1.15. Ik zie dat gewoon niet in de nieuwe. Maar ik moet zeggen dat ik me ook wel meer op andere dingen focus, want als je paard goed kan springen, maar je kunt er niet blijven opzitten heb je er ook niets aan kan ik je vertellen _O-

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:50

Echt Berdien, iedere keer weer..

Afbeelding

Deze foto is van een clinic inclusief foto’s van Odd fotografie, heb alleen nog niet doorgegeven welke ik wil bestellen, vandaar even zo

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:53

Och dat is toch geen Tinker?! Lekker dan := Die dikke blonde van bij, dát is een Tinker.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:54

kamsel schreef:
Echt Berdien, iedere keer weer..

[ [url=m/3ntnJ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze foto is van een clinic inclusief foto’s van Odd fotografie, heb alleen nog niet doorgegeven welke ik wil bestellen, vandaar even zo



Is dit jouw kleine dikke tinker? Nou zeg, hoe verzinnen ze het. Knap paard!!! En springt lekker <3

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:01

Dat zeggen ze voordat ze haar hebben zien springen. Eerlijk gezegd is ze ook nooit helemaal afgetraind. En ja, ze heeft een brede boeg en ook wat korte pootjes..
Maar verder is ze zo stoer en wil ze zo graag..

Welke regio zit jij? Hoop binnenkort ook een zoekertje te hebben. En het moet zeker weten een Ier zijn.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:07

kamsel schreef:
Dat zeggen ze voordat ze haar hebben zien springen. Eerlijk gezegd is ze ook nooit helemaal afgetraind. En ja, ze heeft een brede boeg en ook wat korte pootjes..
Maar verder is ze zo stoer en wil ze zo graag..

Welke regio zit jij? Hoop binnenkort ook een zoekertje te hebben. En het moet zeker weten een Ier zijn.



Haha en dan zien ze haar springen :wow:

Ik woon vlak bij Antwerpen. Ga je binnenkort op zoek naar uitbreiding?

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:57

Oh dat is een eind uit de richting. Meer vervanging van mijn KWPN-er. Die zou pijnvrij grasmaaier kunnen zijn. Maar ik wil dat altijd zeker weten... nu reageert hij goed op pijnstillers. Dus dat is duidelijk. Alleen kan ik nu niks uitproberen omdat ik van mijn merrie afgekukeld ben. Eerst zien hoe dat hersteld en dan zien we wel verder.

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:03

Welke regio zit je Kamsel? Misschien heeft Ellen Janssen wat staan? Zij zit in Groesbeek. Sil komt er ook weg :D

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:11

Leuk om jullie berichten te lezen!

Ik had een tijd geleden gemeld dat ik me hier ook wilde melden. 6 juli is mijn 3 jarige Draught kruising aangekomen na een lange reis van 3 dagen!

Ze is heel erg sensibel, snel beledigd/bang maar ontzettend lief en met het hart op de goede plek. Ben helemaal weg van d’r! En heel anders dan mijn KWPN springpaarden. :D


Foto’s zijn van door de maand heen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:56

Meyzen schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Sinds gister een nieuw paard wegens ontbreken van een klik bij ons vorige paard. Ditmaal een (kruising) Irish Draught. Hij is 3 jaar en behoorlijk grof (toch vergeleken met zijn voorganger).

Mijn dochter heeft springambities, en dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben, al hebben de berichten en foto's in dit topic wel laten zien dat groffe paarden ook kunnen springen, wil mijn hoofd nog niet helemaal mee.

We zijn ook op zoek naar een naam, in zijn paspoort staat 'unnamed' dus als iemand suggesties heeft :D


[ [url=m/NSfATG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie zijn zijn ouders en waar is ie geboren? Daar kan je vaak leuke namen mee bedenken :)

Rose is leuk Elysa! Wel echt een ponypaard net zoals Mickey haha

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:45

Welkom bij de ponyclub. :')
Wie weet komt er nog wat bij..

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:28

Ik denk dat jullie draughts beter springen dan mijn ish. Of, in elk geval met mij op z’n rug. :+

Wie weet wordt het ooit beter, nu doen we af en toe kleine huppeltjes. Maar we durven al steeds meer.

Prachtig dieren meyzen en change. Maar ze zijn ook allemaal leuk hier!

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:43

Change3x wat een leukerd zeg!

Paljaslaura goed idee! Ik zal straks eens kijken in zijn paspoort.


Kamsel wat heftig. Heb je die al lang? En hebben jullie dan zelf een wei of iets waar hij kan maaien? Fijn dat de pijnstillers werken, wel vervelend dat hij dan dus inderdaad pijn had.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:43

san4nie schreef:
Ik denk dat jullie draughts beter springen dan mijn ish. Of, in elk geval met mij op z’n rug. :+

Wie weet wordt het ooit beter, nu doen we af en toe kleine huppeltjes. Maar we durven al steeds meer.

Prachtig dieren meyzen en change. Maar ze zijn ook allemaal leuk hier!



Ik dacht even spieken wat een ish is. Dacht een afkorting van een ras, maar denk nu een paardennaam haha. Dankje!

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:57

Meyzen, je eerste gedachte klopte hoor. Staat voor Irish sport horse. Meer sportpaard type dus.
De mijne zit vooral veel volbloed in. Alleen 1 oma is een ish x draught.

De laatste dagen is die super braaf buiten. Afbeelding
Profiteer even van de warmte, lekker relaxed paard en kunnen we grenzen verleggen. :D

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:14

san4nie schreef:
Meyzen, je eerste gedachte klopte hoor. Staat voor Irish sport horse. Meer sportpaard type dus.
De mijne zit vooral veel volbloed in. Alleen 1 oma is een ish x draught.

De laatste dagen is die super braaf buiten. [ [url=m/agUzso.jpg]Afbeelding[/url] ]
Profiteer even van de warmte, lekker relaxed paard en kunnen we grenzen verleggen. :D



Oh oeps haha! Wat een heerlijke foto, genieten zo zeg!

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:34

Meyzen, heb er 2, aan huis staan met 1,5 ha aan grasland. Maar goed, inslapen betekent dan dat er 1 alleen is, dat is geen optie.
Dierenarts wilde nog wat proberen. Ik zie daar nog geen effect van, maar hij is in ieder geval pijnvrij met medicatie, dus het heeft ook geen haast.
Berdien, ik zoek in principe meer een geïmporteerde Ier zoals ze bekend staan. De brave recreatiepaarden die nog geen dressuurmatig opleiding hebben gehad (en daardoor vaak onterecht een slechte naam krijgen).

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:43

kamsel schreef:
Meyzen, heb er 2, aan huis staan met 1,5 ha aan grasland. Maar goed, inslapen betekent dan dat er 1 alleen is, dat is geen optie.
Dierenarts wilde nog wat proberen. Ik zie daar nog geen effect van, maar hij is in ieder geval pijnvrij met medicatie, dus het heeft ook geen haast.
Berdien, ik zoek in principe meer een geïmporteerde Ier zoals ze bekend staan. De brave recreatiepaarden die nog geen dressuurmatig opleiding hebben gehad (en daardoor vaak onterecht een slechte naam krijgen).


Lijkt me heerlijk, aan huis! Je staat wel voor een moeilijke keuze zeg. Fijn dat je hem pijnvrij hebt gekregen.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:10

Kamsel Wat een tof beest heb je, en hoe komen ze erbij een tinker.... Hoe gaat het nu met je KWPN-er? Lastige keuzes zijn het altijd.

Meyzen Welkom en veel plezier met jullie Ier!

Change3x Leuk dier wat wil je er precies mee gaan doen?

San4nie Heerlijke foto's. Dit pakken ze jullie niet meer af.

Berdien Knappe Sil!

Hier zijn we er weer van vakantie. Ruim 2 wkn weg geweest en afgelopen zondag terug gekomen. Maandag peerd uit stal getrokken en heerlijk gereden. Fijn beest, wordt er gewoon niet anders van. Merk dat hij steeds meer rust vindt en meer zelfvertrouwen krijgt. Ook onze samenwerking gaat steeds beter.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 09:33

Dankjewel Egni! En wat fijn die vooruitgang!

Ik wil even een paar foto's delen hoor <3

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Sorry voor de spam :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor degene die twijfelt of een zwaardere kan springen!
Ik heb een volle Irish Draught niet heel groot (1.62, ik 1.80) maar die springt leuk mee.
Sowieso een veelzijdig paard! We zijn nu L1+1 dressuur en springen en crossen BB (training op B hoogte) oh ja en als het sneeuwt knoop ik er een slee achter

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:09

friesam schreef:
[ [url=m/tlA2YG.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zkToQd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZqRk0L.png]Afbeelding[/url] ]

Voor degene die twijfelt of een zwaardere kan springen!
Ik heb een volle Irish Draught niet heel groot (1.62, ik 1.80) maar die springt leuk mee.
Sowieso een veelzijdig paard! We zijn nu L1+1 dressuur en springen en crossen BB (training op B hoogte) oh ja en als het sneeuwt knoop ik er een slee achter


Dat was ik haha. Wat een gaaf paard! Lijkt er wel een beetje op! Alleen al wit haha.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:10

friesam schreef:
[ [url=m/tlA2YG.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zkToQd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZqRk0L.png]Afbeelding[/url] ]

Voor degene die twijfelt of een zwaardere kan springen!
Ik heb een volle Irish Draught niet heel groot (1.62, ik 1.80) maar die springt leuk mee.
Sowieso een veelzijdig paard! We zijn nu L1+1 dressuur en springen en crossen BB (training op B hoogte) oh ja en als het sneeuwt knoop ik er een slee achter


Welke maat hoofdstel heb jij? Heb vandaag een full gepast met een kaakriempje op dezelfde plaats als bij jouw micklem en ik mis dus een stuk riem om dicht te kunnen. Heb jij dat ook? Tips? Kan de schoenmaker daar nog iets mee? Nieuw riempje ofzo?