Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 22:07

Wat fijn dat ze de keuring goed doorgekomen is!
Kun jij weer lekker rustig gaan genieten van je hobby, en Sil kan iemand anders heel blij gaan maken :)

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:22

Mijn Ier komt te koop.
Tijdgebrek is de reden.
Nieuwe baan en 3 paarden is echt teveel.
Mocht iemand belangstelling hebben, stuur me een pb.

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:05

Zo, ik ben jullie een tijdje kwijt geweest en er is nogal wat gebeurd! Veel sterkte nog met de verkochte paarden, maar het klinkt alsof ze naar goede huisjes gegaan zijn.

En dat Balloërveld blijft prachtig! Mijn vriend is eindelijk overtuigd dat ik zijn auto mag gebruiken voor de trailer. En Gijs loopt nog steeds goed, ondanks dat ik best fanatiek aan het rijden ben. Dus ik heb goede hoop :D

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:19

och Elsje wat jammer. Er zijn toppic waar mensen paarden zoeken. Je mag niet adverteren, maar misschien kun je een balletje opgooien.

Sannie Fijn dat hij er goed tegen lijkt te kunnen en altijd handig dat je de auto mag gebruiken.

Hier zijn we veel in het bos te vinden. Ed is wat vol uit de zomer gekomen, dus op dieet. Gaan gestaag de goede kant op. Gelukkig vinden wij allebei het bos geen straf. En met dit weer al helemaal niet.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 23:05

Wat jammer dat je hem moet verkopen esje! Zaten er maar wat meer uren in een dag he...

Dat zijn positieve berichten san4nie! Dat wordt nieuwe plekken ontdekken en mooie ritten maken :D

Lekker het bos in is inderdaad nooit een straf egnie!

Hier gaat alles ook lekker zijn gangetje. Skinny mocht een tijdje geleden na ruim 5 jaar weer een keertje de ring in tijdens de onderlinge wedstrijd en wat deed hij het goed, de oude knapperd <3

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:41

Hij is knap Sille!

Hier mijn Ier 6 weken terug in moeten laten slapen :( Hij had al 2 jaar PPID. Was daardoor toch hoefbevangen geraakt, toen ie daarvan net weer ok was haalde ik hem weer kreupel van zijn paddock: gaten in de oppervlakkige buiger...
Mickey is 8 jaar mijn beste maatje geweest en drie maanden ervoor had ik ook al mijn andere paard in moeten laten slapen ;( (de rechter is mickey en de andere leeft dus ook niet meer, was haar afscheidsshoot maar nu nog meer betekenis deze foto)
Afbeelding

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 13:32

Ach jeetje wat ontzettend sneu zeg! Wat een rotjaar voor je. Heel veel sterkte met het verlies van je twee vriendjes! Y;(

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:58

Oh wat zwaar om zo kort na elkaar twee vriendjes te verliezen

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:57

Och ;(
Wat een prachtige foto. Bittersweet om naar te kijken nu, denk ik.. Sterkte!

@Sille <3 <3

@Esje, wat jammer dat je moet verkopen! Hopelijk vind je een fijne baas voor hem.

Hier gaat alles zijn gangetje. Rond en gezond..
Sjors heeft een nieuw maatje, de 'pensionklant' en ik klikten niet erg goed, ze vertrok op mijn verzoek dus ik heb een nog rondere miniatuur gekocht :Y) Ze gaan redelijk goed samen, hoewel hij wel altijd op z'n hoede moet zijn voor die bazige merrie..

Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:55

Ik ben op zoek naar een fijne ier voor de jacht, wie weet wat, of weet nog adressen?

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:08

Wat zo in me opkomt zijn Max en Hester, maar die had je waarschijnlijk ook al bedacht.
Sporthorses? Staat er sowieso een op en nog een klein merrietje.
In Ierland zelf?
Zoekertje op fb jachtpaarden?

Hoe is het met jullie Ieren? Mijn bonte blijft toch wat kwakkelen met haar been.
Mijn schimmeltje doet nog niet zoveel, daar probeer ik een paar keer per maand even op te zitten en paar rondjes mee te maken.
Laatst bijgewerkt door kamsel op 13-12-22 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:12

Ja Max kijkt voor ons uit, zelf importeren zie ik helaas niet gebeuren.
We hebben ook echt een groter paard nodig, een ruin bij voorkeur…

Charmaine
Berichten: 1415
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:21

Johan Laseur, Clover Stables, Ellen Jansen...
Jachtwereld is 'ons kent ons' dus via bekenden?

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:08

Ach, wat enorm verdrietig paljaslaura! Nog veel sterkte gewenst.

Prachtige foto lies! Wat een knap dier.

Mira10
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:58

Wat leuk. Een topic met Ierse paarden.
Ons paard komt uit Ierland en is waarschijnlijk Irish Draught. Al is er een wat vaag Iers paspoort met papa en mama onbekend :')

Wat leuk om zoveel andere 'speknekken' hier te zien.
Leuk feitje, die van mij is nergens bang voor maar een grote boomstam of steen, daar kijkt ze altijd naar alsof ze wordt opgegeten. Ik vind het hilarisch voor een paard wat waarschijnlijk voor de cross is gefokt.

Afbeelding
Afbeelding

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 19:34

Prachtig paard Mira!

Dat van die boomstam of steen is heel herkenbaar. Trekkers, motoren, vrachtwagens etc kijkt die van mij niet van op, maar een omgevallen of afgezaagde boomstam is vaak maar vreemd en gevaarlijk :+

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:44

Ik heb er ooit een gehad, braafste dier ooit, in de baan, springen, op de hei alles. Schrok nooit, behalve van fietsen die ergens tegen aan geleund stonden. Tegen een boom bijvoorbeeld, dan verongelukte ik bijna met dat dier. Echt ongelooflijk.

Hier nog steeds bezig met onze zoektocht naar een fijne ier voor de jacht. Aanbod is schaars inmiddels zijn er meerdere afgekeurd helaas.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:47

Mijn halve ID is daarentegen super reactief op werkelijk alles, vooral in de winter echt een heethoofdje, maar verkeer is ze dan weer super braaf mee. Soms snap je er niks van. :')

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:36

Leuk paard Mira, welkom! Vind het ook wel lijken alsof er tinker in zit.

Zo positief als ik in november nog was.. vanaf half december liep hij weer niet goed, maar niet heel duidelijk wat er aan de hand was. Niet iedereen zag er iets aan, maar ik zag dat er iets niet goed was. Vorige week zijn we naar de veearts geweest en uiteindelijk bleek het een ontsteking in de hoefgewrichten te zijn aan beide voorbenen. Die zijn ingespoten en vandaag is hij op ijzers met zooltjes gekomen. Nu dus nog even stappen en dan hopelijk weer rustig verder opbouwen. Afbeelding

Hoe gaat het met de andere Ieren?

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 22:46

Wat balen, zeg! Moet hij nu blijvend op ijzers met zooltjes? Hopelijk is ie snel weer ok.

Leuk paard, Mira! Wat er ook in zit, hij is wel schattig <3

Mira10
Berichten: 12
Geregistreerd: 01-01-23

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:12

Wat goed dat je hebt gezien dat er iets mis was, ook al was het niet erg opvallend. Hopelijk is t paardje nu zo goed als pijnvrij en kan je snel weer gaan opbouwen. Beterschap!

Mira zou idd wel iets van Tinker kunnen hebben, maar is wel heel lenig, dat vind ik er dan niet zo bij passen. Maar goed, ik wil niet alle Tinkers over 1 kam scheren. We dachten wel dat het flink Tinker was toen we haar kochten. Ze was toen qua spieren meer ingevallen en heeft ongeschoren echt een vacht als een Shetlander .

Toen we thuis de scheer machine erover heen haalde bleef er weinig van over en dachten we huh. Wat een mooi stevig maar toch slanker paard dan we dachten. Lijkt wel een warmbloed zo. En ook qua beweging s ze niet zo lomp als de meeste tinkers

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:28

Oh oeps, ZIJ is wel schattig. Ze lijkt wat mannelijk/stoer (de mijne wordt ook altijd met 'hij' aangesproken', maar dat komt ook omdat ik haar Sjors noem, denk ik :D ).

Heb je full body foto vaan haar? Ben wel benieuwd naar de rest :)

san4nie
Berichten: 3568
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:58

lies schreef:
Wat balen, zeg! Moet hij nu blijvend op ijzers met zooltjes? Hopelijk is ie snel weer ok.

De smid verwacht nu 2-3 rondes zo en dan met de veearts overleggen of en hoe we kunnen afbouwen. Ik zou het fijn vinden als we tzt terug kunnen naar blote voeten (om meerdere redenen).
Hij was toen we bij de veearts waren al weer wat beter, dus ik hoop ook dat het stappen, de zooltjes en het inspuiten snel effect heeft.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:49

Sannie Wat kak zeg. Hopelijk knapt ie snel op.

Mira Leuk beest en tinker kan heel goed. Ik heb ook 1 afkomstig uit Ierland. Dat is een kruising Tinker x volbloed. Hij heeft de bouw van een tinker maar de go van de volbloed en is in zijn beweging alles behalve lomp. Ik scheer zijn sokken en houdt de manen kort, dan halen mensen het er lastig uit. Zijn ook altijd verbaast als ik zeg wat voor een kruising het is.

De mijne is heel braaf, maar ziet altijd wel bakkabouters. Verder kan ik wel alles met hem maar soms heeft meneer ff overtuiging nodig. Hoe langer ik hem heb hoe makkelijker het gaat, lijkt alsof hij nog steeds meer en meer vertrouwen heeft dat het echt wel goed komt.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:00

egnie schreef:
Mira Leuk beest en tinker kan heel goed. Ik heb ook 1 afkomstig uit Ierland. Dat is een kruising Tinker x volbloed. Hij heeft de bouw van een tinker maar de go van de volbloed en is in zijn beweging alles behalve lomp. Ik scheer zijn sokken en houdt de manen kort, dan halen mensen het er lastig uit. Zijn ook altijd verbaast als ik zeg wat voor een kruising het is.


Zit in je profiel te kijken. Nee, dat had ik er echt niet (vandaar je naam hier? :D ) uitgehaald! Knap koppie heeft ie <3

Sannie, hopelijk kunnen ze er idd na een paar rondjes af, snap dat je ze er liever af hebt.
Fijn dat ie bij de veearts al wat beter was +:)+