Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieser
Berichten: 1519
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:50

Berdien schreef:
Dus dan wordt het Sillebil... 1.68m, 13 jaar. Al ruime tijd in Nederland, heeft zowel in Ierland als in Nederland gejaagd. Crossen gelopen, springt een parcours tot een meter met twee vingers in haar neus. Verschrikkelijk lief, de liefste merrie die ik ken. Ze wil het zó graag goed voor je doen. Niet de dapperste, maar met een onverstoorbare ruiter kan ze alles aan. Vindt buitenrijden fantastisch, kan alleen of in de groep naar buiten. Dressuurmatig rijden snapte ze niet echt, maar daar ziet ze nu de lol van in, zeker als je haar vertelt dat ze SuperSil is :D <3

Ik heb de vriendin die haar wekelijks voor mij rijdt de eerste keuze gegeven. Mocht zij Sil niet willen (of kunnen) kopen, dan zet ik haar officieel te koop.

Jammer dat je niet beide paarden kunt houden. Mocht die vriendin hem niet willen of kunnen kopen, dan hoor/lees ik het graag.

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:18

Yes dan meld ik me zeker bij je!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 10:20

Ach wat jammer dat je Sil weg moet doen Berdien! Maar wel een hele dappere keuze, als je haar zelf niet genoeg kan bieden is het ook zonde. En voor jezelf is het ook belangrijk om je hobby leuk te houden. Er zitten inderdaad nou eenmaal nooit genoeg uren in een dag. Maar komt vast helemaal goed om een fijn nieuw huisje voor Sil te vinden! Ga je iemand anders vast heel blij mee maken. :)

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:25

Ja ik vind het ook echt heel jammer, maar tegelijkertijd lucht het ook op om nu de knoop door te hakken. Paarden zijn een hobby, en zo voelde het al even niet meer. Plus dat ik nu uit beiden niet kan halen wat er in zit, en dat is zo zonde! Wat Fey is een powerhouse in wording, en Sil kan zooooooveel. Ik heb met haar gedaan wat ik nooit had gedacht te doen (oefencross, scheuren over het zand bij de ADT, gave ritten) en nu is het tijd dat iemand anders nog jaaaren van haar kan genieten :j :)

Wat niet wegneemt dat ik er echt nog wel heel hard om ga huilen :=

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:03

marije1109 schreef:
Finn staat inmiddels op FB, MP en sporthorses, dus mochten jullie iemand weten.....


Heb je veel reacties?
Ik zou bij een paard van 15k wel graag foto’s onder het zadel zien, liefst met een sprongetje en/of in het bos als het gaat om een cross- jachtpaard

Berdien, wat zonde. Maar ze klinkt ook als een topper waar je zeker een goed huisje voor kunt vinden. Je bijrijdster zou natuurlijk helemaal fijn zijn!

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:55

Finn is verkocht. Had een filmpje wat ik kon appen naar geïnteresseerden

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:10

Jeetje, wat snel Marije! Ben je er ok mee, of heel verdrietig nu? En is het een plekje waar je je helemaal in kunt vinden? Dat zou voor mij het allerbelangrijkste zijn, zou ik moeten verkopen. Plus, ze moeten verplicht de shetlander erbij nemen :))

Berdien, wat jammer zeg. Ik snap je keuze goed, het is allemaal wel heel erg duur nu.. Ben blij dat ik ze nu aan huis heb staan, als ik nog op pension zou staan, moest ik misschien ook die keuze wel maken. Hopelijk vind jij ook een mooie plek voor haar. Heeft je bijrijder al een keuze gemaakt? Voor haar ook niet makkelijk, denk ik..

Lieser
Berichten: 1519
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:17

marije1109 schreef:
Finn is verkocht. Had een filmpje wat ik kon appen naar geïnteresseerden

Gefeliciteerd!

Charmaine
Berichten: 1415
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:54

Zo dan, dat is héél snel! Zaten ze er toch flink naast met hun 8.000 :+ Uitgaande van dat je om en nabij je vp gekregen hebt }>
Gefeliciteerd! Hopelijk kun je het zo een plekje geven.

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:49

Ook hier wordt erover nagedacht om te gaan verkopen.
Drukke baan, veel jonge paarden die 3/4 volgend jaar, misschien is nu wel het moment om te gaan verkopen.
Maar echt overtuigd ben ik nog niet
Misschien deze winter nog doorrijden naar het M springen.

Afbeelding

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 22:06

marije1109 schreef:
Finn is verkocht. Had een filmpje wat ik kon appen naar geïnteresseerden


Zo dat was snel! Goed gevoel over de nieuwe plek?

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 00:02

Ja top plek. Man van middelbare leeftijd, niet onbemiddeld. Gaat met hem jagen maar heeft daarvoor nog een paard, dan worden ze veel minder belast. Blij en opgelucht dat het zo snel is gegaan en idd verkocht rondom de VP.

Lieser
Berichten: 1519
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:18

Er staat al sinds eind mei een ID op sporthorses. Ik vraag me af of daar iets mee is dan ...

Wiesje

Berichten: 2916
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:14


Charmaine
Berichten: 1415
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:46

Lieser schreef:
Er staat al sinds eind mei een ID op sporthorses. Ik vraag me af of daar iets mee is dan ...


Staat bij dat hij niet makkelijk in de omgang is. Mss haken mensen daarom af? Of wellicht is paard allang verkocht en moet de advertentie er nog af. Dat heb ik vaker meegemaakt op SH.

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:17

Sil is onder voorbehoud van keuring verkocht aan de vriendin die haar nu ook al rijdt :)

Heel blij mee, maar ook wel bitterzoet want het is zo’n verschrikkelijk lief en leuk dier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

Lieser
Berichten: 1519
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:37

Berdien schreef:
Sil is onder voorbehoud van keuring verkocht aan de vriendin die haar nu ook al rijdt :)

Heel blij mee, maar ook wel bitterzoet want het is zo’n verschrikkelijk lief en leuk dier.

[ [url=m/D5vyt7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PmZxLP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4Qu1rE.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

Fijn Berdien!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:01

ja, snap het bitterzoete! maar toch een soort van gefeliciteerd met de verkoop. blijft ze op dezelfde stal staan?

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 22:15

Fijn, Berdien. Zoiets is nooit leuk maar dit klinkt als een fijne match

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:43

Berdien Dit zijn nooit leuke keuzes maar soms moet je ze gewoon maken. Fijn dat ze een goed plekje krijgt.

Gefeliciteerd Marije met de verkoop.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 09:11

Wat fijn dat je vriendin Sil wel wil kopen! Weet je in ieder geval zeker dat ze bij een goede eigenaresse terecht komt :)

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 10:00

Ja heel blij mee! Nog even de keuring afwachten en dan is het helemaal echt.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 22:45

Blijft toch altijd spannend, zo'n keuring. Hopelijk komt ze er zonder problemen door!

Wij zijn gisteren lekker naar het Balloërveld geweest, blijft prachtig daar <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:05

Heerlijk!! Ik hoop daar binnenkort ook met Feyre te rijden :j

Sil is vanochtend gekeurd! Zowel klinisch als op de foto (hoeven, hals, rug) en ze is helemaal goedgekeurd! Zo trots op haar, ze is zo verschrikkelijk braaf. Kliniek is nog in opbouw, dus we moesten op de openbare parkeerplaats draven op het harde en de buigproeven doen. Kwam allerlei verkeer langs, voor de kliniek ook natuurlijk allemaal bouwmaterialen en in de bak ook allerlei materiaal. Ze was zo stoer, zo lief.

En... nu dus niet meer van mij. Koopcontract is getekend, ik heb nu alleen nog maar een blonde grote Ier met sokjes. Wie weet dat er in de toekomst nog een jachtpaard komt, voorlopig ga ik eerst genieten van en met Feyre en de rust die komt met maar één paard :)

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:08

Gefeliciteerd en sterkte Berdien. Wat fijn dat ze naar een bekende is gegaan!