Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:51

Hier paar centimeter grote hagelstenen!
Afbeelding
Echt naar!! Dak van auto vol deuken. Pony vast blauwe plekken (staan in paddock), maar wel oké.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:54

Zonde zeg!!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:55

Oh dat is balen van de auto. -O-

Heb net kaartjes gescoord voor HE. Lucky shot met bieden op ticketveiling. _O-

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:57

Ik heb 2 kaartjes van de zitcompetitie en hoop via bokt nog te kunnen voor een clinic met pony. Ga me iig inschrijven :D
Ik ga anders vrijdag en zaterdag, jij?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:02

Ik heb echt nog geen idee. :') Vrijdag zo goed als zeker niet. Moet werken van de baas (ik zelf :+ )

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:04

Haha. Strenge baas :+

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:08

Nee joh....doorgaans best meegaand en af en toe een onmogelijke biatch. :))

Zonder gekheid was niet van plan naar HE te gaan. Toch een bod gedaan en toen was het geregeld. :+

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:27

Wat een hagelstenen!

Ik heb net nog even een kwartiertje gereden. Alleen wat losgewerkt en lang en laag gereden. Ler was weer braaf. <3

En is Leo weer voor het eerst de wei op geweest, hij was zo blij dat ze met z'n 2en zeker 5 minuten keihard rondjes gerend hebben. >;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:28

Gaat het goed met zijn been? :)

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:32

Hechtingen zijn eruit dus als alles nu goed gaat dan kunnen we zondag maar weer een keer gaan longeren.
Het been wat gehecht was is weer dun, de bobbel op zijn andere been wordt ook steeds minder door de goede werking van cortisone. :D

Ik duim vooral dat hij nu wél heel blijft. :+

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:45

Dat kan ik me voorstellen. :')

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 22:52

Nou mijn pollewoppie is niet echt heel

Niet voor zwakke magen, geen idee hoe ik een foto in een spoiler zet.
links (dit moet er nog vanaf vallen)
Afbeelding
Rechts (heeft DA er net afgehaald, want het viel er al bijna af)
Afbeelding


Toch even DA gebeld voor antibiotica. Dus pony op cubamix of iets anders, maargoed mevrouw vindt gras genoeg en eet dus niks meer verder (inclusief slobber, muesli, brood soms nog) :+ . Dus morgen dat 'iets anders' ophalen want dat is pasta. Zucht merrie's...

Hij wist ook niet hoe dit zou kunnen komen, enige wat hij opperde was schuren. Echter staat er niks in de wei wat groot genoeg zou zijn, plus is de hele huid en staart nog gaaf en dan zou je op z'n minst iets verwachten. Dus kwamen we op de gedachte die ik zelf al eerder heb gehad, dat de staart is afgekneld geweest... Ik wil natuurlijk niks insinueren en paarden kunnen echt heel raar doen, maar de blik die de DA gaf was toch wel van 'goh ik denk het ook'. De eerste de beste rare vogel die ik op het land zie ... := . Dus nu gewoon verder wassen met betadine, wat ook een feest iedere keer is. Want wisten jullie al dat tuinslangen paardetend zijn? Heel specifiek Connemara merrie - etend _O- .

Soms wil je ze toch gewoon achter het behang plakken he.
Alleen met dit koppie en als ze braaf d'r voedsel eet... Dan wil ik 200 Kita's <3 <3 <3


Afbeelding

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:57

Tribunals....wat jammer dat Vaderdag net geweest is....Anders had je hem mooi een les bij de plaatselijke manege cadeau kunnen doen! _O-

Er is een wonder gebeurd, iets wat me normaal bijna nooit lukt.... Ik heb mijn dienst geruild!! Dus we gaan toch naar de info middag over de keuring op 24 juli! *\%/*
Hoef ik jullie niet meer lastig te vallen met allerlei stomme vragen over witte broeken, halsters en knotten... :+

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:00

Jee...wat vervelend Feline... Het lijken wel een soort fistels...echt wel diepe gaten. Goed dat je de dierenarts hebt laten kijken! Maar wat een eng idee dat er misschien wel iemand aan je paard heeft gezeten met vervelende bedoelingen????

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:04

Oh Feline..Dat is toch wel erg naar. Hoop dat ze snel opknapt!
Ziet er zo op deze foto's idd compleet niet uit als rainrot.. Wel even kijken of er iets is waar ze met haar staart óver heen kan om dan echt haar billen te schuren.. als er dan aan dat 'iets' aan de andere kant iets scherps zit, zou dat ook kunnen natuurlijk..



Verder: het stamboek staat niet op het Horse Event.. (iets met forse kosten om er te mogen staan... pff). Paard Hardenberg doen we wel altijd én.... we staan dit weekend op de Farm en Country Fair in Aalten en geven daar op vrij, za en zondag ook een demo

Morgen geef ik met Jou en Punz een simpele rassenpresentatie, aan elkaar gepraat door iemand anders. Zaterdag is er een pas de deux van twee kinderen met ervaren sport connemara's en wordt er door een kind bescheiden gesprongen. Zondag komt ons demoteam in actie, waaronder ook EK met Jou-Jou. Ben er zelf muv zaterdagochtend ( werk) alle drie de dagen. Echt zo veel zin in, is zo'n gezellige Fair!


Zie ook:
Connemara's op de Farm en Country Fair in Aalten!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:42

Bedankt voor jullie berichten, ik laat het hem zeker lezen!

Net klaar met werken dus ik lees morgen bij.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:27

Veel plezier in Aalten voor degene die gaan. :)

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:09

Bah wat een naar idee Feline, dat het misschien toch door mensenhanden is gebeurd. Ik hoop het toch echt van niet.
Hopelijk wil Kiet de pasta wel eten. Mijn merrie is ook zo'n miep wat poeders en supplementen betreft.

Fijn dat Leo weer de wei in mocht Change!

Top dat je je dienst hebt geruild Marieke!

Tribunals, succes met je vader. heel vervelend voor je dat hij zo reageert. Ik sluit me aan bij alle reacties van de anderen. Volgens mij heeft Jackson een meer dan prima leventje bij jou!

Geen Aalten voor mij dit jaar, Mark en ik gaan vandaag naar de landenwedstrijd springen in Rotterdam.
Punz, veel plezier daar. het is inderdaad een gezellig evenement!

Alexandra_x
Berichten: 464
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:56

Goedemorgen, het nieuwe topic gevonden (zo laat, schaam schaam :o :o )
Leuke stukjes allemaal en ik ga nu even alles goed bijlezen.

Dark heeft van maandag tm woensdag op de kliniek in Utrecht gestaan, haar goede oog was zondag toen ik haar binnenhaalde helemaal dik en maandag werd het maar erger en toen reageerde de pupil niet meer. DA was bang dat het ook maanblindheid was en dan is het afgelopen want een blind paard heeft weinig tot geen kwaliteit van leven :n Dus met spoed naar Utrecht gebracht. Allemaal onderzoeken en 'gelukkig' waren het ontstoken slijmvliezen in het oog en mocht ze woensdag naar huis en moeten we nog een week 3x pd zalf erin doen. Was wel ff schrikken maar met een sisser afgelopen :)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:19

Poeh dat is heftig Alexandra. :oo

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 14:41

Jeetje! Das niet niks. Ziet ze wel alles weer 100%?

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:04

Heftig! Maar ik vind niet dat een blind paard geen kwaliteit van leven heeft. Paard van een bokker Boke dacht ik doet het ook heel goed.
Maar gelukkig is het niet zo ver gekomen!

Alexandra_x
Berichten: 464
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:26

Ja gelukkig is alles goed gekomen. Ze is al zo goed als blind aan 1 oog, daar ziet ze waarschijnlijk alleen schimmen mee ong 10% denken de dierenartsen en ik zelf ook. Dat heeft ze al 15 jaar ongeveer en is ze helemaal aan gewend en ze kan alles nog gewoon met 1 blind oog. Dat andere oog is nu goed en daar ziet ze weer 100% mee :) .

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 17:21

Gelukkig maar!

Even niet paard-gerelateerd: ik heb mijn bindend studie advies binnen (bepaald aantal studiepunten dat je tegenwoordig moet halen) en daarmee mag ik door naar het tweede jaar. Vanavond opdrinken, ben echt heel opgelucht!


En vanochtend super fijne les gereden, kietje wordt rechter en rechter. Nu alleen nog sterker en ik moet mezelf een schop onder mijn geven en er meer aan gaan rijden. Wat ik makkelijk doe op een ander paard, maar niet op mn eigen fluffy natuurlijk.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:19

Gelukkig is het weer goed.!

Rosie staat opgetut op stal :=
Vanavond even mijn Penny naar boven laten komen en rosie voorbereid voor de onderlinge wedstrijd voor morgen _O-
Afbeelding
Afbeelding