Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:12

Oona wat een mooie ontwikkeling maak je door, jullie gaan met sprongen vooruit!!!

Saams jaloezie kan zeker, hebben ze hier ook wel eens last van. Als ik op de een rij staat de ander langs de bak rand en iedere keer als we langs komen gaan de oren naar achter en soms heel soms probeert degene die niet gereden wordt de ander in z’n prachtige billen te bijten

Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:46

Hier mijn kruising Connemara op de foto gezet! Al moet ik eerlijk toegeven dat er weinig Connemara terug te zien is... :=

Wat vinden jullie?
Ik zie toch echt meer Tinker naar boven komen. Zowel karakter als uiterlijk.

En wat leuk ik al jullie verhalen te lezen! Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:00

De wang / kaak lijkt wél heel Connemara typisch!!


Voor die mij op fb of insta hebben... Sorry voor (alweer) de schriktraining spam..... Maar ik ben zó trots op mijn Punzeltje.... op óns..

Wie had dit óóit gedacht:


kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:43

Dingle ik had het in begin ook dat ik maar weinig connemara herkende. Hij was zo beleefd. Maar inmiddels herken ik toch wel genoeg erin hoor. De liefde gaat door de maag. Het o zo super vertrouwde karakter dat ze hebben. Zijn ronde body. Alleen zijn hoofd enerzijds niet en anderzijds toch ook weer wel.
Maar het belangrijkste is de klik.


Punz toch super dat jullie zo een leuke dingen doen. Deze dingen zijn essentieel en helaas worden ze met dressuurpaarden te weinig gedaan.En zeker trots zijn. Je weet waarvan je komt. Je bent goed bezig.

JeaDH

Berichten: 2168
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:17

Punz schreef:
De wang / kaak lijkt wél heel Connemara typisch!!


Voor die mij op fb of insta hebben... Sorry voor (alweer) de schriktraining spam..... Maar ik ben zó trots op mijn Punzeltje.... op óns..

Wie had dit óóit gedacht:

[ Video ]


Alleen nog trouwe meelezer hier, maar nu wil ik toch even reageren.
Super tof Ria, heel knap van Rapunzel! en ook van jou natuurlijk.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:05

Ik kreeg vanochtend een berichtje om de les te verzetten . Mijn juf zou rijden en ze voelde zich niet fit. Dus ik zeg ik kan ook rijden en san geef jij les. Super idee zegt ze. Wauwwat een vooruitgang weeral tegenover afgelopen donderdag. Met in het laatste draf blokje links en rechtsom nageefelijk


Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:04

Tjonge dat had je een paar maanden terug vast niet gedacht van punz, hartstikke knap.

En wat doet paddy het goed!! Wat gaaf zeg jullie blijven grote stappen vooruit nemen. Super om te zien en lezen

Dingle toch wel hoor, je verkijkt je gauw op kleur denk ik. Ben benieuwd hoe je er over een paar maanden over denkt, welk ras meer de boventoon gaat voeren.

EllyC

Berichten: 8136
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:40

Zijn ze bij jullie ook al weer zo aan het verharen.

Cailin wordt al weer helemaal donker.
Ze doet het verder super. Na wat oefenen met trailerladen loopt ze er nu alleen in (altijd wel handig als je ze alleen kunt laden). In de kudde is ze rustiger geworden, moet nog wel leren dat als er een mens in de buurt straat je niet van je af hoeft te bijten/trappen (schrik me rot elke keer). Lijkt wel dat ze dat dan nodig vind want als ik van een afstand kijk vind ze dat niet nodig.
Heerlijk ook dat mijn oude dressuurpaard van bijna 1.80 haar onder zijn hoede heeft genomen. Die voedt haar wel even verder op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:50

Afbeelding

Afbeelding



Pablo *\o/*
Las aantal reacties dat hij zwart was..
Ik vind hem bruin haha!

Saaams

Berichten: 13271
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:13

<3 Oooh die staart!

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:19

1 van zijn ouders valk?
Want het zou zo ook nog een donker valk kunnen zijn

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:48

Super bezig kitobeer! Wat is het een knapperd. :)

EllyC, supermooie pony is Caitlin zeg!

Seiko, ik zou inderdaad ook heel donkerbruin zeggen. Mooie staart! <3

Saaams

Berichten: 13271
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:10

Beauty gaat best goed. In het bos is ze rete fanatiek. Heel blij! Ik ben een beetje passagier geworden van taxibedrijf Beauty :+

Vandaag is ze als proef op speciaal beslag gezet. Ik wil kijken of ze hiermee nog net dat laatste zetje krijgt in demping op de banden en pezen.


Afbeelding


Ook heb ik een hele fijne andere stal gevonden voor Beauty en mag ze 1 oktober verhuizen. Ik denk dat ze vooral van t weiland heel gelukkig word, daar kan ze echt heel hard rond scheuren :=

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:59

Klinkt goed saams.
Je hebt de motivatie weer te pakken. Zeg wel dat ze voorzichtig is met rondscheuren.


Vandaag wat foto's proberen te maken van paddy. Wat ben ik toch blij met mijn pony. Alleen naderhand zet ik hem terug bij zijn vriend en botst hij met zijn heupknobbel tegen het hek wat scherp is. Slip een horizontaal slipje erin. O wat kun je je dan zo dom voelen. Meteen maar honingraat erop gedaan. Echter ik voel me er zo slecht over. Mijn stadgenoten zeggen dat het meevalt en peanuts is. Ik hoop maar dat er gauw een korstje op zit.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:15

Saams: wat mooi om te horen!! Ben heel benieuwd hoe het van hier af verder gaat. Maar dit klinkt al fijn


Oona:
Dat is eigenlijk wel zijn eigen taak he..... Uitkijken waar hij loopt ;) ;) ;)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:24

Punz het was wel mijn schuld ik had het poortje niet ver genoeg open geduwd en ik dacht dat kan wel.
Maar tis alweer dicht en de schade is beperkt. Gelukkig.
Leve Mestitran zalf.

Seiko
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:23

Trots op dit monstertje. Vandaag voor het eerst een mini sprongetje gedaan. Super leuk om zo een beetje hem te spelen

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13271
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:21

Beaut mocht vandaag op de paardenweegschaal. Ze is uiteraard op dieet, dat wil ik echt stevig benadrukken.
Maar ik had niet verwacht dat ze zo zwaar zou zijn :+
Ze doet in ieder geval haar naam eer aan: dik dier. :=

Afbeelding

Afbeelding


Het is gewoon echt lastig dat ze bijna een jaar stil heeft gestaan. We zijn nu al 6 weken aan t opbouwen. Langste tot nu toe. *\o/*

Doel is -40kg.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:32

Zo dat is wel serieus gewicht. :oo
Had je haar al eens eerder gewogen.

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:04

Oeh..
Dat is nog een klus.
Gaat het schraal hooi en geen krachtvoer worden?

Hoe groot is ze eigenlijk?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:12

als ik ze zo zie op de foto vind ik ze niet te dik hoor. Vaak als je met je neus er bovenop staat vertekend het beeld vind ik. Ik kijk altijd van op afstand en in beweging.

Saaams

Berichten: 13271
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 08:54

Ze staat al op hooi, ik maak t ook nog nat. Echt heel erg schraal (graszaad) eet ze niet. Ze staat weinig op gras. (Afgelopen maanden niet)
Beaut is 1.48

Krachtvoer krijgt ze wel, gewogen 200gram. Dat nieuwe pavo inshape, ivm supplementen en handje lucerne.

Ik maak me er niet druk om. Ik weet dat ze te zwaar is maar ik vind dat echt niet raar voor een pony die weinig bewegen heeft gekregen en nog krijgt. Ze is in opbouw he.. ze loopt voornamelijk bosritten. Dat doen we qua conditie en intensiviteit rustig opbouwen. Het komt wel, ze is echt al gewicht kwijt ten opzichten van 6 weken geleden. Verder heeft ze ook geen harde manenkam oid.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 15:26

Ik vind het op de foto ook wel meevallen, terwijl als ik puur in kg denk (in vergelijking met Kiet) dan denk ik poeh. Kiet was in sportconditie +/- 470/480kg, maar wel een stukje breder en toen nog veel spier. Maar wat je zegt, ze heeft lang stil gestaan, het kan er helaas niet in een dag af (ook niet bij ons ruiters :+).

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:24

Het valt ook niet helemaal mee als ze niet aan het werk kunnen. JJ is ook 1.48. Toen hij in Utrecht voor het eerst gewogen werd woog hij 455 kg. Was ik erg tevreden mee, mevrouw de dierenarts vond dat het toch wel wat minder kon nog. Hij woog 440 kg bij vertrek daar en sindsdien (2 jaar alweer) steeds zo rond de 440 en 450;.

Scheelt wel dat hij gestoomd hooi krijgt, dus steeds eigenlijk een vaste portie, stiekem iets te veel geven kan eigenlijk niet. Voor mijn eigen gevoel doe ik in deze portie steevast ook een deel graszaad hooi. Dat gaat inderdaad niet helemaal op. Maar ik denk dan als volgt: als zijn maag dan ruwvoer nodig heeft dan ís het in ieder geval voorhanden ( het graszaadhooi wat hij liever niet wil).... dus dan heeft hij met een beperkte portie toch een soort van onbeperkt toegang tot ruwvoer. ( ook al vind het het niet echt lekker/ dat is dan ook de bedoeling)

Grappig is wel dat het graszaadhooi naarmate het kouder wordt, ook echt ( véél ) beter gegeten wordt. Kennelijk doet het het dan als brandstof wel goed

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:51

Schijnt dat ze in het najaar/winter veel meer behoefte hebben aan de grove vezelstructuur van bijv. graszaadhooi/ stro.
Hier wordt dat in deze periode ook veel gretiger gegeten. Al heb ik inmiddels geen klagen. Ze eten allemaal wat ze voorgeschoteld krijgen. Zelfs Sky. Afgelopen vrijdag is er o.a. graszaadhooi en gerstestro gebracht. Het gzhooi gaat gemengd met gewoon hooi id netten. 2 x daags +/- 12 kg. Daarnaast nog 2 uurtjes op het gras en id stal leg ik wat plakken stro voor de knabbel. ‘s Ochtends is het op en op de camera kan ik zien dat er nog wel geregeld een sprietje wordt geknabbeld.