Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:11

Ja naar de keuring uiteindelijk lijkt me een toffe ervaring moet alleen stamboek nog even bellen over hoe en wat ze heeft belgishe papieren dat moet geloof ik dan omgezet ofzo ?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:34

Punz en sky klopt hoor, het is een super leuke combi samen dus dat voelt voor ons ook echt goed.

Leuk It naar de keuring, echt een hele leuke ervaring om mee te maken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:24

Ze moet op naam gezet worden It. Moet ik bij Taartje ook nog regelen. Stiekem wel benieuwd op welke stokmaat ze uitkomt. Mijn eigen meting hield op bij 138,5/139. Duim voor wat extra cm’s. :7

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:34

Te schattig. Y)(^) <3




TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 07:18

Heerlijk diertje <3

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:23

SkyMarian schreef:
Ze moet op naam gezet worden It. Moet ik bij Taartje ook nog regelen. Stiekem wel benieuwd op welke stokmaat ze uitkomt. Mijn eigen meting hield op bij 138,5/139. Duim voor wat extra cm’s. :7



Ah dat ga ik dan vd wek even bekijken hoe ik dat kan regelen, zoiezo eb ik met keurigen etc geen ervaringen haha.
Hoe oud is die van jou op het moment Marian ? Ik ben ook zo benieuwd hoe groot Lin word, haar ouders waren beiden rond de 148 maar het bijft toch een beetje een gok. Ik had al gegoogeld maar enigste wat ik kon vinden is dat paarden op hun 2e jaar zo een 92% van hun hoogte bereikt hebben. Nu weet ik niet hoe dat met Connemaras zit maar de tinker van mijn zus vroeger is tussen zijn 4e en 8e nog bijna 10 cm extra de hoogte in gegaan haha

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:11

Taartje wordt in mei 4. Ruim 3,5 jaar dus.

Over het op naam zetten en de keuring kan je info opvragen via het stamboek of even zoeken ih topic. :)

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:33

Ben benieuwd hoeveel ze nog groeit Skymarian.

Ik zat er aan te denken om die van mij eens te meten maar viel me enorm tegen wat zo een meetstok kost. Ga het vd week dus maar proberen te schatten met een lintje

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:23

Ik heb een mobiele lengtemeter (voor mensen) vanuit mijn praktijk. Daar blijkt het vrij aardig mee te lukken. Heb je zelf overigens niks aan... meetstok is goedkoper. :+

Ze was iig uitermate braaf met bekappen. Eerste paar keer vond ze het lastig om zo lang de aandacht erbij te houden. We hebben haar toen als eerste gedaan met alleen de voorvoeten. Poosje pauze en als laatste de achtervoeten gedaan. Vandaag kon ze het prima handelen en om haar te belonen voor het goede gedrag toch nog een keer halverwege pauze gegeven.
Sky was ook braaf, maar vond het zelf uitermate briljant om bij de laatste voet toch een paar keer fanatiek met haar been te maaien ipv braaf op de bok zetten. Witte feeks. :roll:

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:13

It wij zetten die van ons voor een muur, leggen een waterpas op de schoft en zetten een streepje op de muur. Daarna een rolmaat erbij en dan klopt het over t algemeen aardig goed.
Sinds kort hebben we wel een meetstok dus mocht je in de buurt wonen kun je m lenen

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:49

Oh, wat een heerlijk knuffeltaartje! <3

Punz

Berichten: 8586
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:34

Voor de liefhebbers.. De uitnodiging voor de HK en aansluitend dressuurwedstrijd staat online:

http://connemara.nl/

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:44

Heeft het stamboek op voorhand al globaal een idee hoeveel hengsten er zouden kunnen komen?

Punz

Berichten: 8586
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:19

Geen idee. De inschrijvingen moeten nog komen natuurlijk.



Maar goed op basis van wat er rondloopt ( wat ik nu zo snel even weet dan.. don't shoot me als ik er per ongeluk eentje vergeet) kan ik er dit over zeggen


Ik denk Inez met 2, Anouk met 1 (nakomeling van Jack/ Midnight Thunder), Folkert weet ik het niet zeker van, maar ik dacht dat hij ook weer een jong hengstje heeft? En dan misschien nog het vosje wat vorig jaar niet gekeurd kon worden omdat hij toen de pech had onregelmatig te zijn.

Mbt al goed gekeurde hengsten kan ik er al helemaal niet veel zinnigs over zeggen nu. Lasse is inmiddels volledig in eigendom van Eline. Ik denk dat zij wel met hem komt. Maar voor de rest weet ik het niet. Hoop dat Otto kan komen. Isabelle komt denk ik niet met haar hengsten. Ik weet niet wat Els doet, of zij komt met Parsifal en/of Jeans. Blackwoodland Rock zal niet komen, die is weer naar Ierland verkocht ( maar als het goed is nog wel via diepvries beschikbaar)
Zou leuk zijn als Safin weer komt, maar ik denk dat Jan en Sonja vorig jaar er mn waren om tóch nog eens te proberen hem klasse 1 te krijgen ( was eerder in DTL klasse 2 gekeurd). Dat is vorig jaar gelukkig gelukt, maar ik weet dus niet of ze nu dan nog een keer met hem komen.

Saaams

Berichten: 13285
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:43

Blackwoodland verkocht? Jemig als ik voor dat paard het geld had. Mijn droom is nog altijd een veulen van hem..

Punz

Berichten: 8586
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:59

Ja, naar Ierland. Wel weer als sportpony als ik het goed heb, maar geloof maar dat de Ieren hem ook als dekhengst gaan gebruiken. Aan hem verwante hengsten in Ierland worden op dit moment al met veel bombarie aangeprezen / op de markt gezet als "halfbroer van Black Woodland Rock" etc.


Zo zonde dat hij in Nederland weinig ( tot niet) als dekhengst gebruikt is. Wát een springkanon is dat, met een echt top karakter. Gewoon in alle opzichten een kinder rij pony ( maar dan wel ook op EK's presteren/medailles winnen). Maar goed: ga er vanuit dat Carry wel het eea aan rietjes heeft.

Dus wie weet... ooit... ..
( Maar ben nu net zo lekker zelf aan het rijden met Punzel.. dus deze plannen stellen we royaal uit..)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:01

Punz schreef:
(don't shoot me als ik er per ongeluk eentje vergeet)


Naaaaahhh ... vooruit dan maar. :P

Zou nog best een leuke opkomst kunnen zijn. Fingers crosst.

Lasse niet meer van jou? Was dat altijd al het plan? ( sorry gewoon benieuwd) :)

Saaams

Berichten: 13285
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:23

Als ik het geld had om in de toekomst 2 paarden te onderhouden en nog uit huis te kunnen. Had ik er dit voorjaar nog gedekt. Maar ik vrees dat ik dan toch die hbo studie moet gaan doen met bijbehorend salaris anders blijft het dromen..

Ik heb het altijd al een machtig dier gevonden.
Echt? Wat tof voor Eline!

Punz

Berichten: 8586
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:28

Bij Lasse is er heel eerlijk gezegd helemaal niets gepland. :D Die is ons overkomen.

Wat wel duidelijk was, van begin af aan al, dat hij bedoeld is als dressuurpony voor Eline. Dat was de reden om hem te kopen.

Dat hij daarbij ook nog hengst is was en is bijzaak. We hebben hem aangeboden op de hengstenkeuring omdat de genenbasis binnen het Nederlandse stamboek best smal is, er zijn veel verwante dieren, en hij kan in ieder geval zorgen voor een beetje verbreding van de genen-basis/ vers bloed.

Maar goed. Dat was en is niet het belangrijkste voor ons. We hebben hem gekocht als goedbewegende Connemara voor Eline, als dressuur pony waarmee ze tzt tussen de paarden goed kan meerijden.

We hebben hem samen gekocht, maar waarbij ik al van begin af aan eigenaar op afstand was. Hij staat bij Eline, zij verzorgt hem, traint hem, rijd hem. Een paar maanden geleden gaf Eline aan dat ze het toch wel een heel fijn idee zou vinden dat hij helemaal van haar zou zijn. En daar had ik geen probleem mee. Ik heb nooit de ambitie gehad om een hengst te hebben.

Vind het eerlijk gezegd als voorzitter van het stamboek ook oprecht héél veel makkelijker om geen hengst te hebben. Moet je nagaan: ik heb muv de stamboek opname de afgelopen jaren Punz en JJ niet meegenomen naar de keuring, om elke ruis ( die er dus heel makkelijk ontstaat) te vermijden.

Kortom: Eline blij dat hij nu helemaal van haar is, en ik blij dat ik weer volledig zonder "belang" op de keuring kan staan. Want de situatie van vorig jaar wil ik eigenlijk nooit meer. Dat je daar staat en met heel je hart hoopt dat Safin dagkampioen wordt. Omdat hij het oprecht van mij had mogen worden/misschien zelfs had moeten worden.. Maar dat níemand dat geloofd... én er van alles van denkt dat jouw hengst dan dagkampioen word.

Lang verhaal kort:
Eline heeft haar dressuur hengst, en ik sta de komende jaren gewoon weer zonder "belang' op de HK. Zijn we allebei HEEL tevreden over :)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:38

Och meerdere pony’s is niet per se zaligmakend. 1 is veel overzichtelijker. :))

Mooi toch als je samen zo een win/win kunt creëren? +:)+

Punz

Berichten: 8586
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:43

Citaat:
Mooi toch als je samen zo een win/win kunt creëren?


Precies!!
En ik blijf hem ( en zijn eventuele nakomelingen met veel belangstelling volgen natuurlijk )

Maar goed.. dat doe ik eigenlijk ook wel weer met elke hengst :+

Zonnetje81
Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:49

Waar kan ik Lasse bewonderen??? Ben nu benieuwd haha. Want dat heb ik in mn afwezigheid gemist.

Zonnetje81
Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:53

Oh gevonden!!! Knappie en wat een lopen!

Punz

Berichten: 8586
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:58

Yup... Daar werden wij dus verliefd op toen we in Denemarken bij Skaergarden waren

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:17

Goh Punz, ik wist niet dat Lasse nu helemaal van EK is. De gedoe met de HK vorig jaar hebben jullie zeker niet verdiend. Ik hoop dat we hem t.z.t. in de ring mogen zien schitteren, want sjouwen kan hij wel!!!