Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:41

Heel veel succes met Otje! :D

Ah bah, wat zegt de DA erover?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:13

Succes met Otto Pringle! Ik duim voor jullie!!
( en mocht het allemaal heel succesvol gaan worden: óveral zeggen dat het een Connemara is, ok? :D :D :D )

Feline: dat zit er inderdaad wonderlijk uit. Wat zegt de DA er van?

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:26

DA was vrijdag vorige week geweest en die heeft dus antibiotica gegeven. Ik heb hem daarom laten komen, voor de rest kom ik er wel uit met de wond. De rest over hoe we dachten dat het kan staat een paar pagina's terug. Edit. Even hieronder gequoted.

FelineNanet schreef:
Toch even DA gebeld voor antibiotica. Dus pony op cubamix of iets anders, maargoed mevrouw vindt gras genoeg en eet dus niks meer verder (inclusief slobber, muesli, brood soms nog) :+ . Dus morgen dat 'iets anders' ophalen want dat is pasta. Zucht merrie's...

Hij wist ook niet hoe dit zou kunnen komen, enige wat hij opperde was schuren. Echter staat er niks in de wei wat groot genoeg zou zijn, plus is de hele huid en staart nog gaaf en dan zou je op z'n minst iets verwachten. Dus kwamen we op de gedachte die ik zelf al eerder heb gehad, dat de staart is afgekneld geweest... Ik wil natuurlijk niks insinueren en paarden kunnen echt heel raar doen, maar de blik die de DA gaf was toch wel van 'goh ik denk het ook'. De eerste de beste rare vogel die ik op het land zie ... := . Dus nu gewoon verder wassen met betadine, wat ook een feest iedere keer is. Want wisten jullie al dat tuinslangen paardetend zijn? Heel specifiek Connemara merrie - etend _O- .


Moet even gaan kijken hoe filmpjes op youtube moeten :+ maar wilde deze foto wel alvast delen

Afbeelding<3

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:40

Geneest het verder wel een beetje Feline? :)
Blije foto. :)) :))

Mijn dag kan niet meer stuk. Mijn laarzen (1 vd 2 paar) zijn op hollandse bodem. *\o/*

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:19

Weer ff een beetje bijgelezen...gaat snel hier soms!
Het lijkt wel een jonge egel dat ding uit Kiet haar staart... Ziet er echt maf uit. Maar hopelijk is de wond nu schoon, nu dit eraf is gevallen?

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig met jullie paardenbeestjes zeg! Echt leuk om zo een beetje mee te kijken. Gaaf dat iedereen zo blij is met zijn Connie en er zoveel verschilllende dingen worden gedaan. Ik wordt er zelf gewoon enthousiast van! _/-\o_

Pringles veel succes morgen! Zet 'm op!

Clooney heeft afgelopen week haar oranje papiertje ontvangen, en daar leek ze zelf ook erg blij mee... :D Leverde leuke plaatjes op.. :D

Hé, wat is dat?!! Zie ik daar mijn naam??
Afbeelding

Woehoe!!!!! Horen jullie dat?! Ik hoor nu ook bij de Nederlandse Connemara pony's! :)F
Afbeelding

En ze leefden nog lang en gelukkig.... <3
Afbeelding

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:26

Lief. <3 <3

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:39

Schattig en gefeliciteerd Clooney :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:12

Pringle11, succes vandaag!!


Vandaag heeft stalgenootje even gereden. Ik liep zo vast op bepaalde punten en zij is zo handig in haar rijden en vriendelijk. Daarna met de tips zelf nog even opgestapt en wat liep ze heerlijk over haar rug! Wauw.

Heb een heel kort filmpje.


We hebben nog genoeg te knutselen in het rijden, maar we gaat tenminste weer vooruit. :+
Alleen die stomme galop heeft ze zoveel moeite mee om in balans te blijven

En voor de opvallende kijker :')

Afbeelding

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:02

Vandaag voor het eerst een inimini sprongetje gedaan. Ik ben zelf niet van het springen maar als ie het zo blijft doen dan komt het zelfs met mij wel goed. Zo gecontroleerd en iedere x weer netjes uitkomen.
Heerlijk. Volgende week maar eens weer proberen en voorzichtig kijken wat er gebeurd als het hoger staat.
Afbeelding
eerste keer ff kijken maar wel gewoon doen
Afbeelding
Opvallend hoe goede coordinatie hij heeft over de achterbenen, echt niet aanraken dus.
Afbeelding
en vanuit galop, heerlijk relaxt een sprongetje.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:12

Wat een superpony is die valk toch Elly. Dat springen moet wel goed komen. +:)+

Gaaf dekje Saaams. <<)
Leuk he dat knutselen om ze fijn door het lijf te krijgen. Ik hou er van. :):)

Gisteren bericht gekregen dat het eerste paar laarzen op NL bodem is beland. Blij. Als het goed is worden ze maandag of dinsdag bezorgd. *\o/* (sorry FB mensjes....weer een foto _O- )

Afbeelding

Afgelopen week om allerlei redenen weinig gereden. Wel jammer, want daardoor minder met het huiswerk van afgelopen weekend kunnen prutsen. Maar ondanks dat wel echt superfijn gelest en een stipje op de horizon gezet qua toekomstperspectief. _O- De juf schroomt een beetje ambitie niet. :')
Het is inmiddels echt een sport aan het worden om het tempo en rechtgerichtheid tot in de finesses te controleren met zo min mogelijk hulp. Daarbinnen werken aan de nageeflijkheid en het steeds verder opspannen en rekken van de bovenlijn. Af en toe toetert ze een luide au, maar ze probeert en zoekt wel. Weer leuke nieuwe oefeningen meegekregen om tijdens het uitdraven aan te werken dat de grote rugspieren zich weer kunnen oprekken. Ws ziet het er retesimpel uit op beeld en tegelijk vraagt het zoveel handigheid en gevoel en hele subtiele correcties (lees de kunst van het niks doen) om het voor elkaar te krijgen. Of de pony er blij van wordt weet ik niet, maar ik iig wel.

Als kersje op de slagroom gebeurde er nog een klein wondertje met trailerladen. Had haar half voor de klep staan met afzadelen. Ze was zo relaxt dat ik haar een klein zetje heb gegeven waarna ze volledig zelf de trailer op liep. Arno heeft haar aan de voorkant vd trailer nog gemotiveerd om het laatste stapje te zetten en zo stond ze zonder lijnen, zonder veel begeleiding ineens op de wagen. Kon er achteraan lopen en het stangetje dichtdoen. *\o/*
Trots. <3 <3

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:21

Ja, af en toe hoop je dat het sneller gaat. Maar netjes knippen en plakken leerde je ook niet in een week :+

Waaaauw!!!! Gaaaaf! Foto posten als je ze aan hebt hoor met rijden :D
Wat super, zometeen wandelt ze net als JouJou op dat filmpje gewoon de trailer in! Ga je binnenkort nog L starten? Of de punten voor de B nog niet?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:38

Zal tzt vast wel beeldmateriaal komen met de laarzen aan. :D

Ik was al blij dat ze weer gewoon te laden was, maar dit is zeker een cadeautje. :):)
Moet nog minimaal 3 punten in de B. Op zich als ze deze lijn voort zet dan kunnen we ergens in het najaar naar de L. Voorlopig ga ik eerst in juli/ augustus thuis verder trainen. Vind ik denk ik uiteindelijk ook het allerleukste en daarnaast voor de fun iets tussen de hekjes. :D

Dat soms sneller willen herken ik wel hoor. Gelukkig daarin wel goede feedback voor de juf die ook aangeeft waarom het tijdspad in ons geval op bepaalde fronten wat langer duurt en tegelijk de stimulans dat het zeker wel mogelijk is wat ik wil....en een beetje extra ambitie van de juf. Ik zei heel flauw dat we toch geen GP mogen rijden....mwah zegt ze....zou natuurlijk wel tof zijn om haar zover op te kunnen leiden. <<) _O-
We dromen lekker verder. :+

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:12

Welk merk zijn die laarzen SM?

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:21

Saams, super gaaf dekje! Wat een mooie kleur! Gekocht via de connemara vereniging neem ik aan? Zijn ze in alle kleuren te bestellen en ook dressuur?

Elly, dat springen komt vast helemaal goed! Ziet er netjes en gecontroleerd uit! En wat een leuke pony zeg!

SM gave laarzen!!!!!! En als ik het zo lees heb jij een topdag gehad: nieuwe laarzen, lekker gereden en dan nog op zowat eigen initiatief de trailer in! *\o/*

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:23

Via de dunsborg ging dit. Ja je kon uit elk mogelijk dekje kiezen. SM heeft de dressuurversie.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 23:37

Fijn gereden Saaams!
En het valkje springt leuk :)

Je laarzen had ik al gezien via FB, maar ze blijven erg gaaf SM! Hoelang heb je nu moeten wachten?


Voor de fb-ers ook van mijn kant sorry. Maar hij mag er hier ook even op.
Trailer gekocht *\o/*

Afbeelding

Pap is gelijk begonnen met witten. In de hoop dat hij wit blijft...

Afbeelding


En Kiet haar staart vandaag, zit ventramil in vandaar het wittige.

Afbeelding

Positief dus. Vooral omdat de trailer teruggekeerd is zodat ik er ook legaal mee mag rijden. Desondanks ga ik alsnog mn E halen, maar dan kan ik hem ieder geval zo vaak mogelijk even neerzetten en hard aan de bak met Kiet :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:43

Woooow! Gave trailer zeg, luxe!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:43

Oh... Dat blauwe dekje is echt wel gaaf.

Deze dekjes actie was in principe een ONCK actie, daar zijn voor nu geen verdere afspraken over gemaakt.

Verder: wat gaat het hier hárd. Leuke spring en dressuur filmpjes van erg in ontwikkeling zijnde pony's. Superleuk!!

SM: dat lijkt me moeilijk wachten, als je wéét dat je laarzen in Nederland zijn.... alleen nog niet bij jou!


Feline: filmpje uploaden naar youtube ( account aanmaken,en eventueel verborgen plaatsen: dan kunnen alleen mensen met een link het filmpje zien), en dan hier de link plaatsen.


Marieke ( of eigenlijk 'pony van marieke')"Wélkom binnen ons stamboek!!!!!


Edit: FELINE............GAAF!!!!!!!!!!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 04:36

Elly: laarzen zijn van celeris. www.celeris-rijlaarzen.nl maatwerk voor een vaste prijs. :)

Feline: zo gaaf een eigen karretje. :):)
Moeten jullie er veel aan doen of is het puur ter verfraaiing? :)
Wond ziet er netjes uit. +:)+

Levertijd was uitgelopen. Incl bezorgen naar mij toe ruim 17 wk. Wel altijd netjes op de hoogte gehouden. Paar nr 2 moet nog volgen. :o

Punz: ja dat is echt frustrerend. We hebben nog gekeken of het anders kon, maar door planning van mij en de dealer paste het niet in de agenda's. :)
Denk dat ze er dinsdag zijn. Zal de postbode opwachten. }> :') ( heb nu al medelijden met hem :)) )

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 06:57

En waar worden de laarzen dan uiteindelijk gemaakt SM?
Moest overigens wel ff bijkomen van de prijs.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:53

In portugal. :)
Bij petrie/ de niro en consoorten ben je meer kwijt voor maatwerk. Deze prijs is stevig maar meer betaal je ook niet. De anderen hebben vanaf prijzen en betaal je voor elke afwijking op de standaard.
Neemt overigens niet weg dat het duur is. :)

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 11:54

Gelukkig hoeft er eigenlijk niks aan gedaan te worden. We mochten hem voor een leuke prijs overkopen. Alles is nog oké. Alleen 1 lampje moet vervangen worden en een deel van de rubberen mat op de klep even opnieuw verlijmd. Bodem is in ieder geval nog goed en dat scheelt wel. Hij is 30 jaar oud bijna, maar waarschijnlijk een keer compleet gestript en helemaal van polyester, wat best onderhoudsvrij is. Misschien dat er wel over een jaar of 2 een alimuniumbodem in gaat, maar voor nu is hij al ready to go :) :) :)

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:29

Feline, gefeliciteerd met je trailer en fijn dat het zo goed gaat met Kiet.
saaams, nog gefeliciteerd met Bjuut.
Pringle succes met Otje!!
SM, je laarzen zijn super mooi!
Hier niet zo veel nieuws. De bak is al weken te nat om fatsoenlijk te rijden, bos is ook doorweekt. Er staan overal diepe plassen. Vandaag
Afbeelding
wel heerlijk ritje gemaakt met Nienke. Op de foto is duidelijk te zien dat Rebel geen warme band met de palomino heeft. Vorige week wilde ik trouwens ook een foto maken van het duo, galoppeert Rebel er van door terwijl ik met camera in mijn handen te paard zit. De grappenmaker! }>

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:22

De nattigheid is verschrikkelijk. -O- Maaaaaaaar er moet beter weer aankomen. :):)
Nog 1 weekje werken en dan een weekje volledig in het teken van het rijden. *\o/*

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:23

Vanochtend heeft het hier vreselijk gehageld. Ik was ten noorden van Rotterdam en daar is geen druppel gevallen.

Nog 2 weken werken en dan 5 weken rust/vrij.