Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:08

Inge3366: ik was benieuwd, hoe gaat het nu met je paard, heb je wat aan de tips gehad?

Vandaag hebben wij heerlijk 7 kilometer gewandeld.

Kusje haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:16

Wauw mimo hij wordt echt steeds knapper en meer paard. Ziet er goed uit! Fijn dat het wandelen ook zo goed gaat. Schrikt hij nooit ergens van??

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:12

Dank je wel! Ja hij wordt al echt een paard hè, en hij is zo lief :) Nee eigenlijk schrik hij nergens van en is ook bijna nergens bang voor! Ik heb al heel wat kilometers met hem erop zitten en hij is bijna aan alles gewent. Toen ik hem net had moest hij alles nog leren en vond hij vooral groot verkeer eng, dat gaat ook al bijna Helemaal goed. Toen wij van de week gingen wandelen liepen we langs een voetbalveld. En op een gegeven moment staken ze daar vuurwerk af met veel en harde knallers.. Ik dacht nu gaan we het beleven.. Maar zelfs toen schrok hij niet en bleef braaf bij mij, de topper hij is al bijna boomproef O:)

Hoe is het met jou en je paard? :)

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:09

Knap hoor.
Met Qoke gaat het goed is ook zo goed als bomproof maar als hij bang is dan moet je ook alle zeilen bijzetten vooral aan de hand.
Onder het zadel valt het goed mee.
Verder hobbelen we rustig verder

Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:49

Hoi Mimo, wat een prachtige foto, hij heeft ook zo'n mooie donkere voskleur zeg!
Ik ben jaloers! Ik verlang zo erg om met Schnapps ook te gaan wandelen, maar voorlopig enkel grondwerk (stel je voor dat er een hengstige merrie in een weide staat onderweg, hij beseft nog niet goed dat hij 'ze' kwijt is...)
En ja hoor, bedankt voor de tips, het was een beetje zoeken, maar de daling van de hormonen begint ook een BEETJE te helpen := , nog een paar maand geduld.
Ondertussen is hij verhuisd van stalling, sinds maandag staat hij op een boerderij waar een 'paddock paradise' is, morgen mag hij eindelijk (!) bij een maatje staan, een zeer rustig brabands trekpaard. Na een weekje mag hij dan samen met die brabander bij de kudde. Ik prijs me gelukkig dat er op minder dan 1 km van onze woning zo'n Paddock Paradise is, want ik wil hem een gelukkig paardenleven bieden, in een kudde dus, en liefst waar ik dagelijks meerdere keren kan langsgaan. (stond al heel z'n leven bij 2 shetlanders, en nu plots sinds 2 maanden alleen, hij wist volgens mij niet wat hem overkwam)
Soms voel ik me als een mama met een ziek kindje in het ziekenhuis: je vertrekt en hebt alweer zin om onmiddellijk terug te keren :D
Een vraagje: kan je me enige richtlijn geven wanneer het de geschikte moment is om de eerste keer te gaan wandelen? Hoelang deed je grondwerk daarvoor? Of moet je zelf aanvoelen wanneer hij voldoende respect heeft, je erkent als 'veilige leider' ?

Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:01

@ Suuske: inderdaad, ik heb het spel 'join up' met Schnapps gedaan, vorige week, is ongelooflijk hoe onderdanig hij na een tijdje op me af kwam stappen, geeft een heerlijk gevoel!
De dag erna had hij het onmiddellijk door, meneer vond het overbodig om zich nog eens in het zweet te lopen, en kwam na 2 rondjes al op me af stappen, hihi _/-\o_

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:46

@inge ja die methoden werkt echt goed en al hij je erkent als leider hoef je dit inprincipe niet meer te doen dan heb je genoeg aan grondwerk en aan consequent gedrag. Gewoon duidelijke grenzen stellen. En als je merkt dat hij toch weer dominant gedrag begint te vertonen dan kun je weer opnieuw een joint up doen.
Zo blijft je aan een goede relatie werken.
Maar top!! En fijn dat het nu beter gaat.

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:03

@ Suuske: Wat fijn dat Qoke ook zo braaf en boomproef is :) Ja aan de hand schrik hij toch iets sneller?Dat geloof ik wel dat je dan alle zeilen bij moet zetten om hem te houden dan!

@ Inge3366: Bedankt! ja ik vind zijn donkere kleur ook heel erg mooi!
Fijn te horen dat je wat aan de tips hebt gehad en dat het al beter gaat tussen jullie!
Met het wandelen snap ik dat je daar nog even mee wacht tot de hormonen zijn uitgewerkt, niks vervelenders dan dat je idd een hengstige merrie onderweg tegen komt...Maar gewoon lekker door gaan met grondwerk en met jullie band en dan komt het wandelen straks vanzelf wel *\o/*
Ik heb met Ulano geen grondwerk vooraf gedaan, ben gewoon met hem gaan wandelen. De eerste keer was er een ander paard bij maar daar trok hij zich niks van aan dus toen dacht ik prima kunnen we ook zonder een ander paard. We begonnen eerst met kleine stukjes en hebben het langzaam uitgebreid (aanvoelen idd hoe het gaat en met elkaars vertrouwen) en kon daarna al snel kilometers met hem wandelen, wat we ook vaak doen! Grondwerk doe ik denk ik sinds een klein half jaartje 1x per maand en half uurtje ongeveer.
Wat fijn dat je een andere stalling hebt, en ook nog eens super dichtbij! (waar woon je?)
Heerlijk ook dat hij straks weer bij andere paarden mag en kan staan!! Alleen staan voor een paard is ook niet leuk.

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:49

Zoo leuk ik ga in mijn vakantie 18 september naar een Vlaamse trekpaarden keuring in België!
Kan ik eindelijk eens andere Vlaamen zien in verschillende leeftijden, maten, bouw ect ect *\o/* Ken alleen mijn eigen Ulano en ben zo benieuwd naar het ras!
Ooit lijkt het mij ook wel wat er met Ulano heen te gaan, maaar zo ver weg voor ons (Drenthe)...

lisamanon98

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-03-13

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:30

Hoi hoi,

Even een kleine update over onze kleine grote Winston! Het gaat erg goed met hem en groeit enorm hard. Een aantal dagen geleden weer even wat foto's gemaakt /3 :o

1. Enorm nieuwsgierig, wat heb je daar voor enorm 'ding' in je handen? :?
Afbeelding

2. Even lief kijken want nu begrijp ik volgens mij wat het is *-:)
Afbeelding

3. Even aan de boom knabbelen! :))
Afbeelding

4. En ja wat moet je zonder de melk van mama?
Afbeelding

5. Nog even poseren dan maar! :o
Afbeelding

6. Knapperd <3
Afbeelding

7. En nog één om af te sluiten :')
Afbeelding

Tot de volgende keer! :wave:

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:53

Winston is ook al echt een knappe vent.
Ook nog een paar foto's van Qoke vandaag eindelijk weer even gereden door de hevige regen is alles hier een grote modder veldwegen zijn amper te doen hij glijdt overal uit en loopt ook niet helemaal goed last van zijn Linker

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:49

Heeft toevallig iemand van jullie recent een jong paard gekocht bij stal talpe die mij een prijsindicatie kan geven?

Liever per pb :)

Wat is Qoke braaf met je kleintje erop !

Mooi veulen ook, lekker bijdehand tegen moeders ;)

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:27

Nee helaas ik niet, maar particulieren gekocht. Wat ik wel weet is dat het ras vrij prijzig is! Succes met je zoektocht.

Suuske wat is die toch lief zo let de kleine er bij op:) hoop dat die snel weer beter loopt.

Lisamanon98 was ia die toch geweldig fijn dat alles goed gaat!

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:58

Jij hebt een jonkie he! Een hele grote als ik het goed heb?
Ik ben meer thuis in de shires, maar vroeg me zo eens af wat er gevraagd wordt voor een jonge Vlaam. Ze zijn toch ook wel erg imposant :)

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:37

Klopt hij is in mei 2 jaar geworden en meet nu al 1,77! Ben daarom ook erg benieuwd hoe hij zal uitgroeien :j
Ow Shire zijn ook leuk heb je er zelf een paar? Heb ooit een keer zoon Shire rit gemaakt op eentje die 2,07 was _/-\o_ Je hebt dus gelijkt Vlaamse trekpaarden zijn idd ook zeer imposant!
Uhm eigenlijk heb ik geen idee wat ze kosten in wat voor leeftijd dan ook, waar ik hem gekocht heb fokken hun af en toe voor de lol met hun eigen merrie en heb er dus ook niet de hoofdprijs voor hoeven te betalen. Wist ook niet precies dat deze paarden zo duur waren ( wat op zich wel logisch is omdat ze hier niet veel voorkomen en het natuurlijk een geweldig ras is!), ik wou gewoon een speciaal trekpaard en gevonden wat ik kwam hem toen tegen :)
Misschien weet lisamanon98 wat meer over de prijs? Ze heeft er 2 lopen met een veulen.
Of eens bellen naar stal Talpe?
Wel ga ik in september naar Beglie om een Vlaamse trekpaarden keuring te bewonderen, zal daar eens mensen aan spreken die meer bekend zijn met dit ras wat de vragen prijzen ect ect zijn van deze paarden. Ook welo leuk voor mij zelf om wat meer info van andere mensen te krijgen die het zelfde ras hebben als ik :) Er is weinig te vinden op internet helaas he over de Vlaame he...

Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:32

Hoi allemaal,
Even een tussentijdse evaluatie over mijn grote jongen: alles gaat in sneltempo vooruit! Ben superblij! Wandelen aan de leadrope gaat heel goed, hij schrikt werkelijk nergens van (tractors, bestelwagens, vrachtwagens, fietsers, enz). Eén keer blokkeerde hij plots voor een verkeersbord, maar met een klein boogje errond, en daarna nul schrik meer voor verkeersborden.
Ondertussen wordt hij 3x per week 20 minuten bereden, gaat òòk heel goed (goede manieren, bokt niet, schrikt niet, steigert niet, staat zelfs mooi stil op met een opstapje op te stappen :D ). En grondwerk ook alles ok.
Dit had ik enkele weken geleden nog niet durven dromen...

Ik lees hier enkele vragen over Vlaamse Paarden te koop: de fokker van mijn paard is hobbyfokker, en de moeder van mijn Vlaams Paard heeft sinds begin juni een nieuw veulen, een merrietje. De vader is Circle W. Maxamillion. En zoals ik momenteel aan den lijve kan ondervinden heeft mijn paard bij deze hobbyfokker een heel goede opvoeding gekregen, sinds een paar weken is hij echt 'ruin' en durf ik echt alles met hem, en nu pas ondervind ik hoe makkelijk hij z'n voeten geeft, hoe graag hij gewassen wordt (drinkt zelfs van de tuinslang :9 ). Hij kent eigenlijk alles qua verzorging heel goed, en da's absoluut een verdienste van de fokker die hem zo goed 'in de hand' opgevoed heeft. Het is een paard met vele kilo's zelfvertrouwen, en zonder schrik of trauma's.
Ik weet nu wel niet wat de plannen met het nieuwe merrieveulentje zijn, of hij haar binnen enkele maanden wenst te verkopen of zelf zal houden...

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:24

Wat fijn inge dat hij het nu zo goed doet!! Genieten is het hè een braaf paard hebben. Ook goed dat je hem 3x per week rijdt.lekket rustig opbouwen. Zo krijgt hij ook de kans het allemaal te verwerken. En daar hebben jullie allebei profijt van.

Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:55

Onze eerste wandeling aan zee! Gelukkig met een ervaren Freiberger merrie erbij, hij week geen meter van haar zijde :)

Afbeelding

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:27

Wat een goed en fijn bericht zeg! Kan mij voorstellen dat je dol gelukkig bent zo! En war ziet het erg goed uit op de foto zo bij het strand :j /3 dan kan de knop ook zo om zijn hè en zijn ze zo ineens hartstikke braaf :) als je meer foto's heb, ben benieuwd :o

San_P
Berichten: 28
Geregistreerd: 04-04-14

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:29

Hoi iedereen! Het heeft hier niet stil gelegen. Leuk om alle verhalen te lezen en te horen dat 't bij iedereen zo goed gaat! 't Zijn toch pareltjes die Vlamen!

Met onze San gaat ook alles zijn gangetje. Wij verwachten nu elk moment ons 3e kindje, dus heb weeral een hele tijd niet zelf kunnen rijden, zonde. Ik kijk er enorm naar uit om weer zelf op zijn rug te gaan kruipen. Momenteel hebben we gelukkig wel iemand gevonden die hem wekelijks blijft rijden, en hij blijft vooruitgang maken.

Jammer genoeg blijft San ook steeds meer sarcoïden krijgen. In de winter lieten we hem behandelen, maar helaas zonder resultaat, en er komen er steeds meer bij. 't Doet telkens pijn in mijn hart, zo'n prachtdier en dan zo'n vervelende wratten. Hopelijk kunnen we toch nog lang van hem genieten en gaan ze hem niet te veel in de weg zetten.

Nog een vraagje aan iedereen: met welk bit rijden jullie? Wij rijden momenteel nog met een ongebroken trens, maar om hem wat soepeler te krijgen in de mond en hals (zeker voor het aanspringen in de juiste galop, daar wordt hij nog wat zenuwachtig van) zouden we eens een gebroken bit willen gebruiken. Maar mijn eerste zoektocht levert helaas nog niets op. Een gebroken bit van dat formaat (18cm) is precies niet makkelijk te vinden. Iemand ideeën?

Ik zou hier ook een fotootje posten van onze reus, maar helaas ben ik niet zo sterk met foto's uploaden en dergelijke. Misschien heb ik komende maanden wel wat tijd om me daar eens in te verdiepen ;-)

Ik blijf alleszins meelezen en -leven met jullie verhalen!

San_P
Berichten: 28
Geregistreerd: 04-04-14

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:47


Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:52

@San
Proficiat, binnenkort nog een kleintje erbij! En ik kan me voorstellen dat het kriebelt om daarna terug paard te rijden.
Betreft een bit: mijn paard is nu sinds 4 maanden zadelmak (en ja! Al naar zee geweest voor een wandeling, joehoe!!), en ik heb hem altijd gereden met een dubbel gebroken bit, is zacht voor de mond. Het was idd niet gemakkelijk te vinden in zijn maat, ik heb het uiteindelijk gevonden bij een winkel waar ze alle materiaal voor mennen verkopen (dat zijn ook meestal zwaardere paarden).
Veel succes met je zoektocht, ik had moeite om alles in de goede maat te vinden: hoofdstel, zadel, teugels, halster, enz enz

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:09

Haaii iedereen, ik heb even een vraagje. Graag zou ik voor Ulano een vliegendeken willen kopen (zonder hals) maar welke maat moet ik hebben?! Maat 215 of 225 waarvan 225 lastig de vinden is trouwens. Hij is 2jaar en meet 1,77 groeid dus nog, hij mag en kan er in groeien maar moet ook nu goed zitten.
Iemand een idee?

Alvast bedankt

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:39

Ik heb een heel brede tinker gehad, meer drum horse eigenlijk. Deze kocht ik dekens van Bucas, die had je in heel grote maten 7.0 en verder, Ik geloof dat horseware ook heel erg grote maten heeft, maar weet niet als de pasvorm goed is voor een Vlaams paard. Ik bestelde ze.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:13

Heey allemaal,

Een enkel of dubbel gebroken bit kun je kopen bij https://www.horseshopinternational.nl/r ... rdbit.html
Die hebben wel de grote maten.
En wat betreft een deken Qoke heeft een 2.15m deken en die past goed ook nog wat ruimte om te groeien of te bewegen. Je kan het beste gewoon de maattabel van dekens aanhouden

@San proficiat!! wat leuk dat er een 3e kindje opkomst is.
En is idd bagger die tijd dat je niet kan rijden. Vond en vind ik het ergst van de hele zwangerschap.
Ik ben momenteel ook in verwachting van mijn 2e kindje nu 17,5 week. Bij mijn zoontje heb ik gereden tot 27 weken hopelijk lukt dat dit keer ook. Want ik mis het rijden toch wel