IJslanders

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:28

je moet ze meer opdrijven naarj je hand. maar kunnen die mensen wel ijslands rijden? is nl heel anders natuurlijk.
race beest rulez Haha!

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:26

Jah de hele goede ruiters wel jah.. Lachen Een kind dat nog nooit ijslands heeft gereden mag daar zeker niet op

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 16:12

hellow,
hier nog een ijsco fan hoor *LOL* ennuh me paardje die tolt eigenlijk pas sinds gister hoe het hoort hihihi..
groetjes

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 19:47

ikzelf heb geen ijslander, ik heb er zelfs nog nooit een in het ecth gezien. of wel, maar die kon ik niet aaien ofzow. maar het lijken me toch erg leuke paardjes!! ik vind ze super mooi en al die verschillende kleuren izjn ook errug leuk!!

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 22:26

en die gangen dan... en het karakter wow slijm slijm hihi helemaal verlieft!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:45

idd mallaslover, de kleuren zijn te gek, je kan het zo zot niet bedenken!!! Haha!

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:29

hey, ik heb twee ijslanders(ik ben nieuw op bokt): met eentje rij ik wedstrijden ik weet niet wat je allemaal moet weten over ijslanders maar ik weet er wel veel van dus als je vragen hebt kan je wel een pb'tje sturen.
Groetjes, Hester

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:52

hey hester, waar rijd jij wedstrijden.. ? ook bij gaedingi regereden toen>> hihi heb ook een merrie en 1 wedstrijd gereden .. Geld, geld! gelijk blunder van de maand whaha

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:04

eey marjoeisla ik weet nog nie hoe dit allemaal werkt maar ik heb je al een mailtje gestuurd dacht ik over ijslanders als het goed is anders moet je het maar ff zegguh

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:05

trouwens waar heb jij een wedstrijd gereden?

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:00

ff iets tegen byrklint en ponyzotje. in nederland kunnen mensen heel goed ijslands rijden, zoals maaike burggrafer maar die ken je natuurlijk niet als je niks met ijslanders doet en kinderen kunnen ook wel op ijslanders rijden hoor ik ben zelf 14 en rijd al een paar jaar op onze eigen ijslanders die zijn super!!! oh jah en hoezo moet je ze meer opdrijven naar je hand, dat snap ik niet echt hoor maar ja, dat licht trouwens er helemaal aan welke ijslander je hebt als je tolt hebben ze meestal hun hoofd zelf al omhoog dussss
nou dat wou ik ff zegguh
groetjes icelandichester

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:06

Gaitkeeper"]
[quote="Botervlieg schreef:
Dank, ponyzotje;
wijze woorden,
die helaas nog aan al te veel
pretfokkers
voorbij gaan...

Er zijn MEER dan genoeg gangen-rassen om
niet tot kruisen over te hoeven gaan.
.


IJslanders jaren gehad.....beetje klein voor een groot stevig mens

ik ben het er niet mee eens over ijslanders jaren gehad..beetje klein voor een groot stevig mens
mensen denken dat altijd dat het zielig is dat een volwassene en iets steviger mens op een ijslander rijd, ijslanders zijn sterke paarden en kunnen heel wat hebben, zelf hebben we een vriendin (een volwassene) die ook hhheeeeeeel stevig is maar die kan ook gewoon op een ijslander rijden dusssss

over al die rassen er zijn inderdaad heel veel mogelijk heden van kruisingen en gewone paarden die kunnen tolten de aegidienberger,
( een kruising) verschillende soorten dravers en nog veel meer deze soorten kun je allemaal wel vinden in een boek dus succes
groetjes icelandichester

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:10

Anoezzz schreef:
Ik ben benieuwd wie er hier op het boktforum ervaring heeft met IJslanders, heb je er een, rijd je er een, etc. Even polsen hoeveel IJsco fans er hier rondhangen.

hey anoezzz ik heb zelf 2 ijslanders, die ik allebei rijd, met de een rijd ik ook wedstrijden wil je meer weten moet je ff een pb'tje sturen
groetjes hester

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:52

icehester schreef:
ff iets tegen byrklint en ponyzotje. in nederland kunnen mensen heel goed ijslands rijden, zoals maaike burggrafer maar die ken je natuurlijk niet als je niks met ijslanders doet en kinderen kunnen ook wel op ijslanders rijden hoor ik ben zelf 14 en rijd al een paar jaar op onze eigen ijslanders die zijn super!!! oh jah en hoezo moet je ze meer opdrijven naar je hand, dat snap ik niet echt hoor maar ja, dat licht trouwens er helemaal aan welke ijslander je hebt als je tolt hebben ze meestal hun hoofd zelf al omhoog dussss
nou dat wou ik ff zegguh
groetjes icelandichester


icehester, moet je even de vorige bladzijde doorlezen. snap je dat wij dat ook al allemaal weten. en de meeste ijslanders zijn zoals ik al aanhaalde met hun oonspronkelijk vurig temperament ongeschikt voor kinderen, hoe je het ook stelt. opdrijven naar de hand is dé stelregel om te tölten. misschien heb je een natuurtölter maar zelfs dan kan je eraan twijfelen of zijn tölt helemaal tactzuiver is.

en van die kruisingen... hebben we het al over gehad en we hoeven dus niet met 'succes!' in een boekje te gaan zoeken Haha!

3sje
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:21

zozo, jij denkt wel dat je veel van ijslanders afweet he ponyzotje

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:04

??? waar slaat dat nou op?
ze zei dat mensen in nederland heel goed kunnen ijslands rijden. wat ik erg relatief vind. maar daar ging het niet over.
en ik zei dus dat de meeste kinderen niet op de meeste ijslanders kunnen rijden, als jij zou weten hoe ze zijn zou je het beamen.
ik zei dus ook de meeste
ze vroeg 'hoezo, naar de hand opdrijven?' en ik legde uit wat het was.
moeilijk voor je??

waarom ik woorden aan je vuil maak?? donnow. reageer je zo op iedereen die meedraait in een discussie?

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:06

Ik leer ook van mijn instructrice dat ik goed been moet geven om te verzamelen. Tegen de hand aandrijven, en zorgen dat ze het bit loslaten.

Ik heb gisteren een lesje gehad op het wedstrijdpaard van mijn instructrice, nou daar wil je geen kind opzetten Knipoog

icehester
Berichten: 61
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:32

icehester, moet je even de vorige bladzijde doorlezen. snap je dat wij dat ook al allemaal weten. en de meeste ijslanders zijn zoals ik al aanhaalde met hun oonspronkelijk vurig temperament ongeschikt voor kinderen, hoe je het ook stelt. opdrijven naar de hand is dé stelregel om te tölten. misschien heb je een natuurtölter maar zelfs dan kan je eraan twijfelen of zijn tölt helemaal tactzuiver is.

en van die kruisingen... hebben we het al over gehad en we hoeven dus niet met 'succes!' in een boekje te gaan zoeken Haha![/quote]

hoi ponyzotje ik ben het niet met je eens dat ijslanders niet geschikt zijn voor kinderen, je moet wel kunnen rijden maar kinderen kunnen er ook wel op hoor! heb je zelf een ijslander?
ik heb geen natuurtolter hoor mijne tolt zelfs heel moeilijk het klopt wel dat je moet opdrijven naar de hand maar dat licht er helemaal aan wat voor paard je hebt wat jij al zei over natuurtolter.
niet reageren op 3sje
groetjes icelandichester

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:42

Hay Icehester,
volgens mij heb ik geen mailtje van je gehad... weet t eigegnlijk wel zeker..
Maarre ik heb de wedstrijd bij gaedingi gereden een viergangen proef. Me paard vond de geluidsboxen alleen zo eng dat ze er elke keer vandoor ging:P..

naar de hand opdrijven moet ik ook hoor, anders word ze veels te lang en lateraal en daarbij nog vreselijk stijf ook :S/

groetjes marjolein

3sje
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:46

zo bedoel ik het helemaal niet. ik bedoel dat ik het niet eens ben met dat er geen kinderen op kunnen rijden

3sje
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:03

o ja, en mischien hebben sommige ijslanders dat, maar dat zijn heus niet alle ijslanders. als je nou één keertje zo'n paard tegenkomt betekent het niet dat alle ijslanders zo zijn hoor. (ok ok, ik overdreef een beetje met jij denkt wel dat je er veel vanafweet) en ik weet trouwens WEL hoe ijslanders zijn. wij hebben er toevallig 2.

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:08

Binnen het IJslandse ras zie je toch heel wat echte "klossebossers" waar je gerust kinderen op kunt laten rijden (waar dacht je dat IJslandse kinderen op rijden, ze hebben daar alleen maar IJslanders).

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:30

Zowheej, Dries niet gelijk beginnen te katten hoor! Je moet hier juist vrienden maken niet iedereen aanvallen ~~}>

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:38

vind ik ook. kan zijn dat je er twee hebt, ik zeg toch niks over die ijslanders. alleen dat het "hoort" dat ze een moeilijk karakter hebben. ze behoren voor hun gangen en voor het algemeen heel vurig te zijn. daarom zijn ze niet geschikt voor kinderen, in hun natuurlijke vorm. ik heb er veel gereden en kinderen kunnen niet die subtiele hulpen geven die bij deze - veel gereden trouwens - paarden nodig zijn. spande je je kont gingen ze lopen, ontspande je door het zadel stonden ze stil. supervurig, en jij moet daar volledig ontspannen op blijven. dat kunnen veel jonge kinderen niet.
er zijn veel makkelijke ijslanders, ik zeg gewoon dat dat niet de natuurlijke aard is. elk paard kan mak worden maar veel ijslanders zijn nu eenmaal heet.
ik geloof dat ik overal MEESTE heb geschreven, lang niet allemaal, dat weet ik ook...
icehester, ligt idd aan het paard. maar wat ik zei over naar de hand drijven hoorde bij de merrie op de foto op pagina 1, daarrond waren we bezig. niet over ijslanders in het algemeen. hoewel het vaak zo is, maar ligt er idd maar aan hoe ie getraind is en hoe ie zelf een beetje is.

3sje, ik ben er niet 1 tegengekomen, maar wel over de 20 Knipoog Haha!
friends again? Knipoog

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:47

Hallo ik ben Marina en heb ook 2 IJslanders; Baldur frá Regnvatninu (16), maar die is niet echt van mij ik heb hem in bruikleen, en Ör frá Höskuldsstöðum (13) die is drachtig van Klerkur.

Hey Hester jij bent toch bevriend met Sanne?

groetjes