wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:26

oh is hij een dekhengstje dan? :D

als ik aan mijn merrie haar uiers durf te komen dan vlieg ik de andere wei in vrees ik :D

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 19:31

ik heb ooit een jachtpaard gereden waarbij de koker regelmatig werd schoongemaakt door de eigenares,gevolg: giga ontstekingen en ellende.

Ik heb nu 3 ruinen en maak NOOIT kokers schoon, als ze uitschachten zijn ze brandschoon, kwestie van voer:geen suikers, melasse en troep voeren.
Voorheen stonden er 3 KWPNers bij die bakken biks, müsli en supplementen kregen en die hadden de vellen erbij hangen.

Bij Nono komt er nu veel rottigheid uit, ik heb hem al 3 x met Sebacil behandeld maar ik weet dat dittijdelijk is, als het eruit is, zal hij gezond zijn.

Ik heb ook geen gewone V-arts,maar een holitische (Steffie van der Laarse), ik ent ook alleen eens in de 2 jaar tetanus en geen influenza/rhino whatever meer, ontworm alleen wanneer uit mestonderzoek blijkt dat het nodig is en probeer bij mijn dieren niet aan symptoombestrijding te doen,maar de oorzaak aan te pakken..... ter compensatie ben ik zelf een zorgmijder (kom nooit bij een dokter) en slik me suf aan ongezonde pijnstillersen eet erg ongezond,maarik kan kiezen, mijn dieren niet

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 19:32

tessyke schreef:
als ik aan mijn merrie haar uiers durf te komen dan vlieg ik de andere wei in vrees ik :D

dit kan je oefenen,vroeger was dat een oprdacht bij level 2 Parelli: de edele delen van je paard (ezel) aanraken.Mijn paard schacht uit op commando :+ (kan je geld mee verdienen: weddenshcappen over aangaan :D )

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:40

Hihi, nee hij denkt dat hij hengst is.... Dus hij dekt maar er komt niks uit zijn gevalletje... We hebben ook laten controleren of het een klophengst was... Want hij dekt net als een hengst en gedraagt zich ook zo _O- Als ik zijn koker schoonmaak geniet hij ervan... _O- Hou het er maar op dat hij van het vrouwtje houdt :D

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:41

Mijn hoefsmid heeft vandaag al enkele rake klappen gehad omdat hij nog maar haar achterbenen wou pakken.
No way dat ik aan Pepita haar uiers kom :')

Mijn meisje kan opzij trappen...

haha de profiteur :')

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:45

Rommy is ook heel creatief met zijn voor en achterbenen en tanden... Maar hij weet dat ik dat ook ben :D Dus hij laat het wel...

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:46

Gijs denkt ook dat hij hengst is, die zat regelmatig bovenop z'n moeder (die het overigens niet erg vond :P ). Ze heeft nu alleen iets chronisch aan haar achterbenen dus ze kunnen niet meer bij elkaar staan.

Ezels kunnen opzij trappen, dat klopt. Ze zijn heel bewegelijk, veel meer dan paarden. Los in de heupjes :) dierenartsen met ervaring weten dat ook wel dat ze naast een ezel ook niet altijd veilig zijn.

Daarnaast kunnen de meesten waanzinnig goed mikken. Ik weet nog wel dat Keji drachtig was en ze had liever niet dat mensen aan haar buik zaten - toen ging een jongen toch haar buik poetsen en pats! de borstel uit zijn hand geschopt, zonder hem te raken. :))

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 19:52

mijn grote koudbloed is niet zo snel en weet inmiddels ook dat Nono creatieve achterbenen heeft :+

Vanmiddag kwam Nono aangalopperen, dat kan ie echt niet, net een duikboot, hij galoppeert zo op de voorhand dat ie zowat de grond in duikt :D

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:52

haha :D
ja mijn hoefsmid was een volhouder hoor.
Hij wou de voet dan niet lossen en dan gingen alle beentjes de lucht in :wow:

Ik heb haar uiteindelijk bij haar neus gepakt en omgedraaid.
De werking van de praam maar het had wel effect :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:56

Hier vallen ze in slaap met hoeven doen :') Gijs vind hoeven raspen zo heerlijk dat hij helemaal in droomstand gaat. _O-

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:06

Muah, Rommy doet altijd 1 poging bij de hoefsmit, want ja hij moet aan zijn reputatie denken. Maar daarna geeft hij zich en dan gaat hij heel netjes wachten tot de hoefsmit klaar is :D Ochjee wat een goed opgevoed kind _O-

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:08

ik ga volgende week zaterdag meemaken hoe hij het bij de smid doet.
Ik oefen iedere dag met voetjes geven,maar als er een hoevenkrabber te zien is, slaat ie alle kanten op, zonder hoevenkrabber doet ie het braaf ...

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:14

ik had speciaal een hooinet opgehangen zodat ze zich niet op de HS zou fixeren :')

Toen hij haar hoeven eindelijk had dacht ik dat ze het hooinet ging vermoorden :+

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:16

_O- Ik schop gewoon terug als hij mij schopt, bijt terug als hij mij bijt... Maar accepteer dat niet dat de hoefsmit dit doet _O- Er was ooit een hoefsmit die zo heel hard op de schouder heeft geslagen met zo'n hamer gevalletje... Die is ook niet weer gekomen :')

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:17

hier is maar 1 hoefsmid, dus ik heb weinig keus :)

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:20

Hihihi, ja...Inderdaad...

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:21

mijn hoefsmid was nog te druk bezig met terug recht te krabbelen dus ik heb haar een lap met de vijl gegeven :+
de arme jongen zo molesteren... en goede hoefsmeden zijn al zo moeilijk te vinden 8-)

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:24

Nonotrekt zich bijzonder weinig aan van een knal,hij heeft er van de week een paar gehad toen hij door m'n kleren heen wilde bijten op zoek naar een paardensnoepje... (dat niet eens in m'n zak zat)....hij schudt dan z'n kop es en probeert het evengoed nog een keer....

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:26

Wij doen de hoeven zelf, beetje bijhouden om de zoveel tijd.

Jason heeft mij een keer gebeten, al was het niet expres maar uit lompheid. Maar ik werd toen zo boos op hem van de schrik (riep heel hard KIJK UIT en gaf hem een knal) dat hij met zijn staart tussen de benen in een hoekje ging staan. :+ Hij lette meteen beter op daarna. :P

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:32

Muah bijt rommy gewoon in zijn bovenlip of neus..... Gaat hij zo IEHHHWWW geduidje maken _O- Doe het alleen als ik bloed van hem heb :D

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:36

Pepita riskeert het niet om mij te bijten of slaan maar bij een hoefsmid of DA draait ze er haar hoef niet voor om :D

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:38

Hahahaha, nou mijn kereltje nu ook niet meer _O- Soooms heeft hij nog van de nukken, maarja als ik zijn verleden bekijk... Snap ik hem wel... Maar nog het vrouwtje wordt niet getrapt of gebeten snapt hij nu _O-

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:55

van mijn paard en pony doe ik de hoeven ook zelf, iedere week weer rugpijn..... maar ik vermoed dat Nono niet zoveel ervaring heeft met vijlen en mesjes, dus mag de smid het even doen... kan ie meteen m'n paard checken

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:02

Oke... Handig als je dat zelf kan :D

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 21:08

ik doe de hoeven al zeker 6 jaar zelf, maar laat de smid het wel regelmatig checken.Morrie (de koudbloed) is extreem toontredend, hoortwel een beetje bij het ras,Ukkie, de Welsh is erg week gekoot en staat Frans... Nono stond van de week overkruist met de voorbenen, toen ie weigerde het bruggetje over te gaan dus ook een beenstandafwijking.... :+