(tinker) Ik heb gezondigd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:52

ik knip bij quinto wel de oren bij als de winter voor bij is en heel af en toe iets van zijn staart om die een beetje netjes recht te hebben, maar voor de rest blijf ik er vanaf.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:38

Hey,

ben gisteravond toch maar eens aan de slag gegaan met Chubby. dat vond ze niet helemaal geweldig, maarrehm ~~}>
Onder haar buik is de "hanekam" nu ver weg, hij mag nog korter, maar het scheelt al een hele hoop! Haar baard was eigenlijk langer dan ik dacht, dus ook die is mooi gekortwiekt. De oortjes waren het grootste probleem. Oor 1 ging makkelijk, maar toen oor 2.... Ahum.... Dat heb ik in fases gedaan (voor en na het rijden) Knipoog

Groetjes,
Jacqueline en een veeeeel chiquere Chubby

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:04

Moet nog steeds oren van Sox doen, zijn helemaal dichtgegroeid... Maar na rit van vandaag had ik echt geen puf meer om ook nog maar iets te doen. Zal wel een hele verbetering zijn Chubby nu die baard weg is, het hoofd wordt er veel mooier door. En de buiklijn ook. Ik heb terriers die geplukt moeten worden en als dat dan gebeurd is (ook de buik dus) zie je tenminste weer wat lijn in het geheel. Eigenlijk zou ik de manen ook een stuk korter willen maar dat vind ik wèl een grote stap. Het is nu echter zo warm onder die dikke lange manen, ze is daar constant bezweet. Ik zou wel eens willen leren om een hengstenvlecht te maken.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:07

Soxje schreef:
Ik zou wel eens willen leren om een hengstenvlecht te maken.


Oefenen! Ik heb het ook mezelf aangeleerd Lachen

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:09

Ik heb het ook zelf geleerd Haha! Het scheelt als je manen lang zijn gaat het beter. Onderhands is ook mooi Haha!

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:12

Dan wil ik jullie wel eens uitdagen om hier een mooie hengstenvlecht in te maken:

Afbeelding

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:15

Jammer dat je zo ver weg woont. Anders was ik even langsgekomen Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:31

Je kan het jezelf wel aanleren maar moet toch een béétje weten hoe het moet. Ik vlecht nu maar een stuk of 6 vlechten in de manen en de bovenkant van de staart, ziet het er ook netjes uit. In de nieuwste Bit, de 100e, staan ook verschillende technieken voor de manen maar niet hoé dat nou precies moet. Met katoenen draden in de manen vlechten is ook heel mooi voor de afwisseling trouwens. Zo'n vlecht die langs de manenkam loopt staat wel heel chique Lachen

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:34

Ik heb even in de prullebak gedoken en heb nog wat gevonden. Zo maak ik dus mijn hengstenvlecht. Dit is onderhands gevlochten. De staart doe ik ook maar heb ik geen foto meer van.

Afbeelding

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:57

Echt héél mooi Tinkiebel, zoiets bedoel ik nou. Wáár kan ik een handleiding vinden, en anders: waar ligt Barchem? Vast een heel eind van Zuidlaren af ... De voorpluk zou je ook moeten meevlechten, wat heel simpel is gewoon een vlechtje maken en dan schuin onder de frontriem instoppen, zag ik dus ook in de Bit, zou hier heel mooi bij staan Lachen

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:33

Als ik ooit mijn rijbewijs haal kom ik wel eens bij je langs soxje!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:55

Prachtig, die hengstenvlecht! Ik maak er ook wel eens een, maar die hangt dan halverwege de hals... Ik maak voor het rijden ook wel eens een 10-tal gewone vlechtjes in de manen, maar deze durf ik niet in te laten zitten in de wei ivm. evt. schuren... Verdrietig
Mocht iemand de "gebruiksaanwijzing" voor zo'n vlecht kort op de hals weten, please let me know! Knipoog

Groetjes,
Jacqueline

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:04

Afbeelding

Niet heel goed te zien, maar zo zit een hengstenvlecht bij mij. Ik doe het meestal als ik ga rijden, heb ik niet de hele tijd manen in mijn handen. Is in minder dan 5 minuten gepiept zo'n vlecht.

irish _lady, ik krijg het voor elkaar met nog langere manen Haha! Probleem is dan alleen dat je aan het einde een mega-lange vlecht overhoudt.
Hoe vlecht jij de manen dan trouwens in op wedstrijd? Of laat je ze gewoon los hangen?

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:24

Ik zal proberen om eens foto's te maken om het uit te beelden. Ok? Haha!

enne Soxje, Barchem ligt dicht bij Lochem en dat ligt in de buurt van Zutphen. Best eindje rijden dus. Scheve mond

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:56

Jammer, alles wat ik leuk vind schijnt heel ver weg te liggen. Ik zit nu dus ook wel in het hoge noorden wat met een hoop dingen lastig is. Behalve met Divoza en de bossen Lachen Probeer het maar eens met foto's of tekst uit te leggen. Ik weet in ieder geval dat je bovenin begint met 3 plukjes maar dan raak ik het spoor al bijster helaas Knipoog

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:02

Soxje schreef:
Jammer, alles wat ik leuk vind schijnt heel ver weg te liggen. Ik zit nu dus ook wel in het hoge noorden wat met een hoop dingen lastig is. Behalve met Divoza en de bossen Lachen Probeer het maar eens met foto's of tekst uit te leggen. Ik weet in ieder geval dat je bovenin begint met 3 plukjes maar dan raak ik het spoor al bijster helaas Knipoog



je houdt steeds drie plukken, maar pakt er steeds een plukje bij..... Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:01

Dus als je de eerste 3 plukjes hebt gevlochten pak je er een nieuw plukje bij? , en je zet niks vast?

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 22:27

Soxje schreef:
Dus als je de eerste 3 plukjes hebt gevlochten pak je er een nieuw plukje bij? , en je zet niks vast?


klopt........je pakt steeds bij het plukje wat je omgaat slaan zeg maar een pluk erbij.....je houdt dus steeds 3 plukken...en zet het aan het eind pas vast.....met een stiekkie Haha!

dus als ie helemaal klaar is.....

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:17

Oh, ikke ben dom: als ik een vlechtje maak heb ik één stukje (na het vlechten van 3 plukjes) en daar pak ik dan een plukje bij, dan heb ik toch 2 plukjes??? Ik sla nooit iets om, doe aan het eind van het vlechtje een stiekje Knipoog

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:27

Soxje schreef:
Oh, ikke ben dom: als ik een vlechtje maak heb ik één stukje (na het vlechten van 3 plukjes) en daar pak ik dan een plukje bij, dan heb ik toch 2 plukjes??? Ik sla nooit iets om, doe aan het eind van het vlechtje een stiekje Knipoog



je doet steeds 1 slag....en bij elke slag pak je er een plukje bij...zo hou je steeds 3 plukjes........en aan het eind.....dus na het steeds omslaan 1 plukje erbij pakken .zo ga je door tot je er geen plukjes meer bij kan pakken en vlecht je verder......en dan 1 stiekje erom Haha!

moeilijk uit te leggen per pc...... Schijnheilig

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:28

je pakt het plukje steeds bij de streng die je om gaat slaan zeg maar......steeds de buitenste...

snap je het een beetje??? Tong uitsteken

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:35

Ah, ik geloof dat ik het begin te snappen, dus vanaf het begin, eigenlijk vanaf de 2e keer omslaan denk ik, begin je met het bijpakken van plukjes. In het begin start je met 3 plukjes ja, ik begin met het rechter over het middenste te doen en dan het linker erbij. Met het linker pak je dan het extra plukje van de manen, en dan weer dezelfde volgorde ? Ik ga het gewoon proberen morgen. Maar wil eerst gaan rijden voordat het weer zó enorm heet wordt. Laat in de middag kwam er gelukkig wat wind, hopelijk blijft het een beetje waaien.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:38

gaat helemaal goed komen...en oefening baart kunst OK dan!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:47

Anders kom ik wel naar Leeuwarden Haha!

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:47

irish_lady schreef:
Dan wil ik jullie wel eens uitdagen om hier een mooie hengstenvlecht in te maken:[/img]

Ken wel iemand die dat voor mekaar zou kunnen krijgen Cynthia namelijk, Lowara heeft namelijk nog langere manen dan Irish zo te zien. En Cynthia is twee weken geleden op vakantie gegaan, heeft er een ontzettend mooie hengstenvlecht gemaakt en die zit er nog steeds goed in OK dan!