SBS en BWP

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 22:57

leentje schreef:
ehhhh, het BWP is wel een "kruisingen-ras" he Knipoog


een prestatie ras, ja. maar meestal met warmbloeden, met new-foresters zag ik er nog geen. daarmee.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:45

mijn BWP'er heeft aan zn moeder kant Gelders en ook wat hannoveraans bloed zitten, maar zn vader is dus wel een echte BWP'er
maar ik denk dat in ieder ras, ook bij het kwpn zie je dat veel, eigenlijk overal wel Gelders bloed achter zit.
en veel Holsteiners(denk aan Burggraaf, Landgraaf, Lord enz)bloed zit er ook in het KWPN

maar wat er meestal achter BWP'ers voor andere rassen zitten weet ik niet, ja bij de mijne dus veel gelders en een klein beetje hannoveraans bloed

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 12:56

ik denk dat er minder gelders in het bwp zit. alleszins hannoveraan en holsteiner. veel duits. voor de sbs lopen er veel nimmerdor's (maar waar niet? Lachen ) Tlove heeft bv. ook een kleindochter van nimmerdor (elegantxnimmerdor), een sbs.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:27

hey
Tinne: ik ken de hengst Radieux niet zelf, maar we hebben op de stal waar ik werk 4 Heartbreakers staan en ik raad het je af. Ze springen misschien wel goed, maar ze ontploffen bij het minste en geringste. Je kan 10 keer de piste rond rijden, en de 11de keer schrikken ze van iets dat er al van in het begin stond.

Alleszins, ik heb zelf ook een SBS'er, ruin van 8 jaar oud. Hij is naar het schijnt vroeger gestart in het 1m30. Ik rij er dressuur mee. Hij kan redelijk veel (wijken, sb, uitstrekken in draf, galopchangement, keertwending om voorhand en om achterhand, ...) Ik zie wel waar ik eindig. Ik moet trouwens nog starten hoor Knipoog
Hij is bijna volledig Frans gefokt. Zijn vader is de KWPN'er Hamlet, van I Love You (SF) van Almé. Langs moederszijde is het allemaal frans (ik ken die lijn niet) maar weet ik niet zo, dan moet ik op zijn papier kijken.
Hij heeft trouwens wel een goed karakter, hij houdt het hoofd koel voor dressuur, maar aan zee gaat het wel wat vlotter *LOL*
xxx