Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8593
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:02

Baroeg: Zorg wel dat je voor je zelf helder hebt wat je met je pony wil. Want als dit dier inderdaad aan beweging te kort komt, en je wil er wel graag dressuur mee rijden, dan is dit dier mogelijk niet wat je zoekt.

Connemara's zijn allereerst all rounders, goede springers en horen in principe ook een gewoon normaal goede beweging te hebben. Er zijn steeds meer gewoon goede bewegers, dus laat je in ieder geval door een verkopende partij niets wijs maken mbt de beweging, in de zin van dat iemand zegt dat dat nu eenmaal zo hoort bij de Connemara.

Nogmaals, bedenk goed wat je zelf wil. Want als déze Connemara niet voldoende beweging heeft, en je wil wél dressuur rijden, dan moet je misschien toch naar een ander dier gaan kijken..

Punz

Berichten: 8593
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:16

Ben nog even aan het nagenieten van de Fair en ons Connemara demo team. Zie hier de ereronde:


Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:13

Gaaf filmpje Ria <3

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 10:32

Korte bewegers kan ik me wel invinden als je totaal iets anders gewend bent: het zijn immers ponys en als je het gaat vergelijken met een 1.60 paard dan hebben ze inderdaad een korte beweging. Ik denk dat de grotere, bredere connies daarom ook meer beweging hebben. Mijn bodybuilder heeft XL schouders en die kan echt wel heel ruim draven (zonder mij :+). Al hoewel op buitenrit...

Zaterdag heerlijke 20km gereden met 9.3km/h gemiddeld. Zo trots en blij :). Vooral ook omdat mam hierdoor wat positiever is geworden over het endurance verhaal en dat ik dus nu serieuzer kan gaan kijken naar echt starten. Hopelijk dit jaar nog maar dat is afhankelijk van of er nog starts zijn natuurlijk.

Afbeelding <3

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:34

Leuke beelden van Aalten. :D

Hoezo was moeder niet zo positief over het endurance verhaal? :)

Voor de mensen die zich vervelen....impressie van de les van zaterdag.

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:37

Punz, dankjewel voor je tip. Maar ik heb echt geen dressuur ambities. Tzt wellicht een wedstrijdje starten. Maar laat mij maar lekker boscrossen en beetje springen.
Verkoper heeft niet gezegd van korte draf raseigen. Ze is ook pas 4 dus ohz wat kort vind ik niet erg. Maar vroeg het me af

Change3x

Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:38

Er zijn ook kleine pony's met giga bewegingen, maar die worden daar veel meer op gefokt dan dit ras. Even als goed voorbeeld de pony van een vriendin van mij:
https://youtu.be/XSa1-rcwNYE

Maargoed, iedereen mag z'n eigen mening erover hebben! Dat maakt het ras niet minder leuk. :D

Endurance, een keer wat anders! Ik vind het echt knap dat je zo lang in een zadel kunt zitten zonder rugpijn of iets te krijgen. :')

FelineNanet

Berichten: 1633
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 12:41

Vorig jaar hebben we in 14 dagen 300km gereden, waarvan niet iedere dag gereden. Denk zo'n 8 of 9 rijdagen. Een na laatste rit was 5.5 uur en dat is de enige rit dat zowel als ik als kiet echt moe waren. Voor de rest is wel weleens moe, maar loopt ze eigenlijk altijd wel door. Fijne is ook dat ze heel snel weer 'oke' is. Vorige training echt even doorgezet en gelijk hartslag gemeten, kwam uit op 65 jammer genoeg. Maar na 3 minuten alweer 54. Dus dat is heel positief.

Ouders zijn niet heel positief, althans meer van 'weet je het zeker' over endurance verhaal omdat A. Bij alle wedstrijden kiet ergens heen moet in een trailer en B. Het is iets 'nieuws' is. Ik verdiep me er al zo'n 2 jaar in, zij natuurlijk niet. Dus voor hen komt het idee uit de lucht vallen. Bovendien is er niemand die zij kennen die het doet. Hoewel pap met murielle opeens wel vrij is omgeslagen. Hij wilt bijvoorbeeld nu ook een trailercursus doen :'). Al met al wel leuk, want het wordt nu wel echt onze pony. Nooit gedacht dat kiet nog een familiepaard kon worden :)

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:21

FelineNanet wat leuk dat je endurance wilt doen. Ik had me der vroeger ook in verdiept maar helaas ben ik er nooit echt aan begonnen omdat je in Noord Holland geen wedstrijden in hebt.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:12

Jeetje die heks haha, die laatste bok was best wel een rotbok of niet :p

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:14

De stills zijn uit 1 beweging. Op het filmpje kan je de volledige sprong zien rond 6 minuten. En jups het was op een haartje na zandhappen. De linkerteugel heeft me gered dat ik mede hierdoor op de hals bleef hangen.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:11

Oho!!!! Wat een heksje is het écht! Maar ze doet dat bokken wel parmantig! Een échte dame! O:)

Wat een mooie beelden van Joujou! <3 En dat bewegen tijdens de ere-ronde!!!! *\%/*

Schirocco, filmpje van je proef ziet er super uit! En wij vinden roze (en zowieso opvallende kleurtjes!) erg gaaf! _/-\o_
Tineke, erg gaaf ook dat Fuchsia setje met springen! Perfect gematcht met de Pavo-hindernis! :D

Baroug...en....je nieuwe maatje door de keuring gekomen en op stal???

Feline, super leuk lijkt me dat endurance! Ik zie dat als een hele lange buitenrit in wedstrijdverband...? Is vast veel te penny en te makkelijk gedacht. Maar ik ben er wel nieuwsgierig naar?

Wij gaan zometeen met Clooney op pad naar de ponymeter. Weer een klein stapje dichter naar een wedstrijddebuut... :D Ik ben voor Marlon en Cloon dispensatie aan het aanvragen zodat ze eerst wat bixie mogen starten. (mag niet meer omdat Marlon L2 is) Zou leuk zijn als ze een paar keer laagdrempelig naar vreemd terrein kunnen en daar dan een leuk proefje kunnen rijden. Het is toch wel spannend met een grotere en jonge pony.

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:31

nog niet, morgen is de echte onderhandeling! super veel zin in!

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:43

Marieke: zou Marlon misschien ergens op een FNRS-manege een F-proefje kunnen starten? Bixie lijkt me wel weer erg laagdrempelig. Dat is meer een kuil....

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:45

Bixie is inderdaad wel laag als je L2 gereden hebt. Je kan inderdaad fnrs proberen of BB

Kijk, gave ruin! Jammer genoeg wel een kruising
http://www.bokt.nl/markt/ad/408410/gave-connemara-ruin

SM wat ondeugend! Echt heksenstreken, knap dat je bleef zitten :=


Merries :+ op een heuvel gaan staan om natte voeten te voorkomen.

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:13

SM, ze moet maar eens met melody babbelen. Zij springt van voor ontzettend omhoog en mel van achter, dus na een goed gesprek zijn ze beide misschien wat meer in evenwicht :)

Saams groot gelijk heeft ze!

Baroeg succes morgen!

Marieke ik ben benieuwd naar de stokmaat. Leuk hoor straks op wedstrijd.

Feline wat een leuke plannen heb je, hou ons vooral opde hoogte!

Punz ik vind het een geweldig filmpje....ze geven nog echt even een showtje weg!!

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:22

FelineNanet wat leuk dat je endurance wilt doen. Ik had me der vroeger ook in verdiept maar helaas ben ik er nooit echt aan begonnen omdat je in Noord Holland geen wedstrijden in hebt.

lavie22
Berichten: 126
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Noordbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:41

Bedankt Tineke! Van zo'n verhaal fleur ik nou echt een beetje op :) .

En Kitobeer, bedankt voor de tip, ik ga het proberen. Hopelijk gaat het dan beter met haar. Want vandaag was het weer niet geweldig. :n

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:20

Citaat:
Jammer genoeg wel een kruising


Jammer, jammer...ik wil mijn gouden connemara-kruising voor geen goud kwijt of ruilen hoor!

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:54

Een kruising is ook absoluut niet minder of slecht! Maar als je ziet wat voor vader erop zit, met zo'n vader wil je het liefst een raszuivere lijkt me dan :D als zal een goede nrps merrie ook fijne beweging kunnen meegeven.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:14

Haha, Wilma!!! Je hebt ook wel gelijk hoor! :o Maar L2 met een B-pony moet je niet vergelijken met L2 tussen de groter pony's. Wordt echt wel milder gejureerd! Maar we denken ook over gewoon een keer BB starten. Maar waarschijnlijk pas in september. T/m augustus rijdt Marlon nog met Dream (haar B-pony die we leasen) omdat ze met het AB-viertal mee doen aan de Gelderse kampioenschappen. Daarna kan ze zich volledig richten op Clooney en gaan we maar eens wat BB opzoeken. :D Het voordeel is dat ze voor Clooney niet snel te groot zal worden, dus we nemen lekker de tijd!

Tineke, Clooney is 1.47 gemeten en dus D-pony! Ze is net 6 geworden, dus ze moet nu nog 2 keer gemeten worden.

Baroeg heel veel succes morgen!! Houd je ons op de hoogte?

En nog bedankt mensen voor de complimenten aan Marlon.... Ze leest wel eens mee en straalde van oor tot oor! :D

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:15

En Saams....je hebt gewoon een super slimme Merrie! Ze was alleen even haar hals vergeten tijdens haar schoonheidsslaapje?? :D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:16

Bonte incognito. :)) :D

Saaams

Berichten: 13309
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:25

Ze zet de baas graag aan t werk. Het varken :+

Marieke, rijtechnisch zou ze het best aankunnen hoor! Ik zou het gewoon lekker gaan opbouwen vanaf BB/B. Een B pony rijd je ookniet met twee vingers in je neus door de L heen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:36

Zo da's een best gelukte kruising <3 <3

Kruipt heel even onder de mee lees steen vandaan, hier niet zo veel te vertellen, beetje weinig energie en dat in combi met die hele warme dagen en een osteopaatje zorgt voor bijna 2 weken vakantie voor pollewopsie.
Morgen maar weer eens een zadel erop.

Er komen weer mooie foto's en filmpjes voorbij, heerlijk !!

Hoe is het met de geblesseerde knollies en met Kiet haar gekke plekken op dr staart ?