Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 00:14

We willen haar nog wat meer bevestigen eerst

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 06:53

EllyC schreef:
We willen haar nog wat meer bevestigen eerst


Ik wil niet vervelend doen. Maar je vond er toch al klaar voor het L? Dan ben je met deze punten in het BB waarschijnlijk met een paar wedstrijden de B door.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:39

B zijn we zo door, geen probleem. Maar bevestigen in gedrag bedoel ik meer voor we een nieuw plekje zoeken (Was reactie op verkoop).
En zoals al eerder aangegeven ben je alleen al 100 euro aan een startkaart kwijt. Voor een paar wedstrijden staat me dat bedrag gewoon tegen.

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:47

Even een andere vraag, hoe groot is het terrein in Laag-Someren bij de onck? Zijn er net zo veel ringen als in Ermelo? Of is het kleiner?
Dit omdat ik twijfel met of zonder pony te komen. Vorig jaar vond ze het te overweldigend en was het echt niet aan haar besteed. Misschien dat het nu kleiner is en wat overzichtelijker zodat ze het wat minder eng vindt. Wie weet het?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:56

Veel kleiner! Er zijn 2 ringen voor de dressuur.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:10

Carol: Het terrein is inderdaad veel kleiner, en oogt veel beschutter. Onze jonge hengst vond het er bij de hengstenkeuring niet bovenmatig spannend. Dus misschien is het voor jouw pony ook wel een heel stuk beter te doen! Wel even het juiste adres in toetsen: Laag Soeren

Enne... Bar??
Je hebt vast op fb al wel gezien wat ik vanmiddag zelf durfde met Punz ( *\o/* ) :


Afbeelding


Dussss
Stiekem aan het fantaseren over zélf een rondje 60...........Vólgend jaar :D :D

Want als Hanneke dít met haar kan (fb gangers hebben dit al royaal gezien :') ) :




En het begint mij te lukken om op haar te stappen,draven, galopperen én haar mee naar buiten te nemen..

Dan mag ik best dromen over een ONCK deelname volgend jaar.......... Toch??

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:47

#Ria, gewoon doen! Het zag er netjes uit. Spellingscontrole had er laag Someren van gemaakt ( ik heb daar nl nog nooit van gehoord)
2 ringen moet te overzien zijn. Dan ga ik mijn debuut met June maken...

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:02

ik word inmiddels gek. Paddy zou vandaag aankomen. Maar si inmiddels 2 u vertraagd vanwege storm op zee. Hij zit nog steeds in Dovre.
Als ze vandaag caleis nog halen komt die als eerste. Zo iet dan gaat hij op stal en komt hij morgen.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:41

Dat verwacht je helemaal niet als je zo naar buiten kijkt, kitobeer. Balen.

Vandaag hebben we met Qizzy gesprongen voor t eerst. Ging goéd, af en toe nogbwatbte dicht eronder maar gecontroleerd op de hindernis aantrekken. Heerlijk.

Afbeelding

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:27

O wat balen @kitobeer, ik zou ook gek worden van de spanning!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:39

Ohhhh Oona, wat een stress!!!

En Carol: braaf en goed te rijden bij Hanneke, wil nog niet perse zeggen dat ze dat bij mij ook is :+

Ik vrees dat het op dit moment nog wel wat vakvrouwschap vraagt om haar zo rond te sturen ... dus volgend jaar is nog best opportunistisch :D

Enne: gewoon komen met June!! Gezellig!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:59

Maarrrr.... we maken vorderingen !
Dit is vandaag :




*\%/*

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:20

Ja en hij is inmiddels 2 dagen thuis. En ik had niet eens de tijd om hier te updaten.
En hij is zo lief *\o/* .

Op stal zeggen ze dat hij al helemaal weet dat die bij mij hoort.

Deze week staat hij nog even apart. En volgende week mag hij samen met het veulen op stal de wei op. Maar we beginnen met enkele uurtjes .
Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:19

*\o/* gaaf hoor, hij ziet er als een lieverd uit <3

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:35

Ik zeg het nog maar eens: Hij is prachtig Oona!

Sasja_2000

Berichten: 63
Geregistreerd: 25-01-18

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:56

Ooh wat leuk dit allemaal te lezen!! Wou dat ik dit eerder had geweten heb inmiddels mijn connemara Emma verkocht, maar ga dit zeker volgen! Wat een mooie pony's

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:32

Oona, hij zier er heel vriendelijk (en errug jong...) uit. Veel plezier met elkaar!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:03

Oona, nogmaals heel veel geluk en geniet van elke dag met je knappe Paddy! Hij lijkt veel op Sky qua uitdrukking.

Beaut is helaas ziek. Sinds vorig weekend verkouden. Flinke snotneus en hoesten. Het gaat beter, zolang ze stilstaat of eet is er niks geks. Als ze draaft hoest ze de longen uit haar lijf. Snotneus is gelukkig stukke minder, maar sporadisch nog aanwezig. Ze heeft vrij tot ze weer beter is maar hoop dat ze snel zich fitter voelt. De wei op vind ze in ieder geval geweldig :+
Ze krijgt een hoestsiroop en luchtwegondersteunend drankje. Dus duimen dat het hoesten snel weg is.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:29

wilma84 schreef:
Oona, hij zier er heel vriendelijk (en errug jong...) uit. Veel plezier met elkaar!
Ik weet het maar hij word volgende maand dan ook nog maar 2 . Maar hij is echt wel 2. Want ik heb hem op de foto gehad en de groeisschijven die nu dicht horen te zijn . Die zijn ook dicht.


Saaams schreef:
Oona, nogmaals heel veel geluk en geniet van elke dag met je knappe Paddy! Hij lijkt veel op Sky qua uitdrukking.


Ja ik weet het ik had hetzelfde in mijn eerste blik toen ik hem zag. Maar hij is Paddy en hij is zo anders dan SKy.
Bij Sky was alles heel moeilijk en drama en bij Paddy is alles heel simpel en toch sensibel.

Ik had mijn wensen de kosmos ingestuurd. Wat betreft mijn nieuwe paardje.
De looks van Sky omdat ik hem zo mooi vond. Ook zijn sensibelheid. Maar wel betrouwbaar, eerlijk en lief.


Toeval of niet 1,5 week later met een serieuze omweg kwam hij al op mijn pad. Ik had meteen zoiets van ik moet gaan kijken.


Ik kan sky zijn eerste verkoudheid nog herinneren 2 maanden. Vooraleer het beter was. Hij moest het echt uitzitten en weerstand opbouwen.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:27

Beterschap voor Beauty! En Paddy is echt heel leuk!

Morgen weer wedstrijd, in Hoogerheide, Pandora was echt pinnig vandaag ( misschien hengstig?), ze kon zo in de Snicker-reclame ( je bent jezelf niet als je honger hebt). We gingen haar wassen terwijl ze dacht dat ze eten kreeg. Hopelijk morgen wat beter humeur!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:49

Saams: Ziek of allergische reactie ? Ik duim in ieder geval voor je dat het snel over is!

Birgit:
Ik duim dat het humeur van Pandora opgeknapt is!
Punzel had deze week voor het eerst van haar leven voor het eerst serieuze ruzie met mijn hoefsmid.. :')

Hormonaal ook.... :+ .

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:01

Nou, helemaal normaal was der humeur nog niet, ze geeft dan ook iedere keer van die duwen met der hoofd, dan krijg ik ‘r echt ruzie mee. In het parcours had ze ook weer der eigen mening, in allebei de parcoursen een weigering. Ze was nog wel 2de in de BB, maar dat was meer omdat de rest het slechter deed.
Rocks was wel in een brave bui vandaag. Allebei de rondjes foutloos met 75 stijl, dus weer 2 winstpunten. En het was deze keer een ouderwetse barrage achteraf met de balken een gaatje hoger, dus hij heeft de L al eens kunnen oefenen. Ook weer netjes foutloos voor onze kleine wilde bruine.

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:48

Gefeliciteerd Kitobeer, leuk dier!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:11

Ohh Birgit.. Die Pandora! Maar goed: geeft Rocks wel de kans een keer het braafste jongetje te zijn :)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:25

Ja, alleen jammer dat Pandora eigenlijk de betere springer is en ze daar heel graag L mee zou starten. Met haar staat ze nogsteeds op 5 en nu met Rocks op 8. Maar goed vandaag heeft hij best lekker gelopen.