Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:52

Wat vreselijk Irene. Heel veel sterkte en beterschap voor je mooie merrietje.

Zilkesteyn, de uitslag en foto’s van de keuring wordt aan gewerkt. Is allemaal vrijwilligerswerk dus daar gaat even tijd overheen.
De eigen pagina voor de nieuwe hengsten laat nog even wat langer op zich wachten. Daar kom ik op zijn vroegst volgende week pas aan toe.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:43

Oh Irene, wat afschuwelijk. Heel veel sterkte en beterschap. Ik duim heel erg dat het nu dan toch de goede kant op gaat. Zo ongelofelijk rot om je paard er zo ziek te hebben staan. Wat kun je je dan machteloos voelen he? Bah!!


Lideli, Zilkesteyn:
Dánk voor het compliment! Lasse komt per ci mei beschikbaar voor de dekdienst. We willen hem de komende maand eerst even wat rust gunnen, want het was best wat voor hem, dit hengstenkeuringsavontuur.

Ivm te weinig tijd en geen geschikte accomodatie hebben we hem voor de voorbereiding voor de hengstenkeuring weggebracht om hem professioneel voor te laten bereiden. Dat hebben ze supergedaan, en hij stond er scherp voor ( iets té misschien... Hij was eigenlijk een beetje "overdressed" op de HK :+ ) maar het was wél een avontuur voor hem denk ik.

Dus we hebben besloten hem nu voor de zekerheid even wat bijkom tijd te geven, en dan is hij per mei via KI met vers sperma beschikbaar.

Hij is trouwens zondag op 1.47 gemeten.

En idd... het schrijven van verslag over de hengstenkeuring is dan één van de dingen die na de keuring nog gedaan moet worden ( in de avond uren, want idd vrijwilligerswerk, dus het moet naast de reguliere baan gedaan worden :D :D )

Maar goed: uitslag met foto's zal niet al te lang op zich laten wachten




En ohhh Bar...
Ik begrijp dat ik inderdaad ook nog aan het schrijven moet voor Lasse dan, of niet ? :oo

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:52

Sterkte Irene,

De zorgen om je paard en weten dat het aan zijde draadje hangt, dat kruipt niet in je koude kleren.
Hopelijk komt er toch beterschap en hersteld ze weer.

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:09

Dank voor jullie sterktewensen. Haar leven hangt idd aan een zijden draadje en ja, je voelt je vreselijk machteloos. Vooral de dagen dat we wisten dat het bij haar hart zat, maar nog niet konden behandelen omdat de uitslag van de bacteriekweek er nog niet was, waren vreselijk. Ze werd echt met de dag, en bijna met het uur, slechter en dan kun je dus niks doen omdat niet bekend is welke bacterie het is...
Ik durf geen foto’s te delen, want ze ziet er té slecht uit, maar ik kom er net vandaan en ze stond wat te grazen en wilde zelfs 2 handjes brok uit de hand eten. Meer niet, maar het is een stuk beter dan gisteren. Ze loopt heel wiebel de wabbel, maar ze lóópt iets...ook een verbetering. Maar het kan ook weer zo omslaan.

Leuk, ga zeker het verslag en de foto’s van de hengstenkeuring bekijken als het online staat!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:30

Ik blijf duimen voor je meisje Irene! Hopelijk zet de verbetering door al is het misschien met kleine stapjes.

@punz. Nee dat hoeft niet hoor tenzij je er specifieke tekst bij wil. Maar anders maak ik er zelf wat van. Dat komt goed.

Uitslag en verslag en foto’s staan inmiddels online dankzij het snelle in elkaar draaien van het verslag van Punz en de foto’s van de fotograaf die ik ook snel had!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:21

Bar, je bent GEWELDIG!!!

Dat wist je natuurlijk al... maar dan is het bij deze nóg maar eens gezegd!

Heb net de foto's bekeken, en Inez heeft dat weer zo super gedaan! Ik mocht ze ( met vermelding van haar naam natuurlijk) gebruiken, dus ik kan het niet laten er hier wat te delen:

Lasse ( maar daar hadden jullie al het eea van gezien, dus alleen zijn hoofd nog een keer <3 ):

Afbeelding

En mijn eigen "kleine" ( := ) stoere, dappere, hete maar zondag zoooooo fijn rondspringende Punzeltje

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Zó trots op d'r!! Echt. Zo fijn dat ze zoveel plezier in dit werk heeft, dat de klik met HH er zo is dat ze dit samen kunnen doen. Het is helemaal geen makkelijke dame, maar dít vind ze fantastisch, zoals op de foto's ook wel te zien is.


En
Voor de echt geinteresseerden ( ja ja... hier zit een trotse "mama"... valt het op :) ?? ) :

Eerste parcours, 70 cm


Tweede parcours, 80 cm

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:55

Heel veel sterkte met je pony, Irene. Wat voel je je dan machteloos, hè. Vreselijk. Ik hoop dat het helemaal goed komt met haar. Ik duim mee!

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:05

Gaaf Punz, het springen Leuk dat ze er zoveel plezier in heeft.

Dank Bar en Esje. Ze is er nog en het lijkt heel langzaam te verbeteren. Maar het kan nog alle kanten op.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:23

Hoe gaat het nu Iirene?

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:11

Punz schreef:
Hoe gaat het nu Iirene?


Ze lijkt langzaam de goede kant op te gaan. Is sinds donderdagavond koortsvrij!! En eet weer gras en hooi. Brok neemt ze nog (bijna) niet. Ademhaling was versneld, ga ik straks weer even opmeten. Zou volgens de dierenarts ook kunnen komen doordat het lichaam de thermostaat moet ‘resetten’ en warmte kwijt moet. Dus dat hopen we dan maar, niet dat die longontsteking weer de kop op steekt

Het blijft wel spannend wat de echo gaat uitwijzen. Denk dat ik die pas over een paar weken laat doen, ook om te bepalen of we kunnen stoppen met antibiotica. Maar het kan dus wel zo zijn dat het hart schade heeft opgelopen en dat dat gevolgen heeft.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:19

Voorzichtig positief ,maar uiteindelijk gewoon nog spannend dus. Ik hoop en duim zo voor je dat ze hier gewoon goed én zonder restschade uit gaat komen. Man, wat moet dit een emotionele uitputtingsslag zijn voor je.

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:11

Inderdaad, je verwoordt het goed: voorzichtig positief. Ik ben er nu wel wat rustiger onder omdat ze nu niet meer zo enorm slecht is dat ik ieder moment een telefoontje verwacht dat ze dood is (zoals een aantal dagen geleden). De antibiotica lijkt wel echt aan te slaan, uitslag van de kweek had ook echt niet een dag later bekend moeten zijn volgens mij.

En die echo schuif ik gewoon even voor me uit. Eerst maar eens zien dat ze zich weer wat beter gaat voelen. Alhoewel het vreselijk zuur zou zijn als ze dan is opgeknapt en alsnog de conclusie is dat het hart heel erg veel schade heeft. We gaan het zien...

Geniet van het mooie weer dit weekend!!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:29

Ik duim voor je Irene, Pandora is ook twee keer goed ziek geweest ( gelukkig geen kliniek), duurt lang voor je weer vertrouwen krijgt.

Vandaag sinds lange tijd weer eens op springwedstrijd geweest. En ging boven verwachting goed. Pandora de BB en de B gewonnen met 80 stijlpunten beide rondjes. En Rocks 2 de in de BB , in de B 2 balken. Maar hij was weer meer bezig met protesteren dan met springen. Pandora was weer rete-fanatiek!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:38

We duimen voor je Irene!

Birgit, fijn dat springen zo goed ging.

Ik ben zelf ook helemaal happy. Eindelijk op wedstrijd twee lekkere proeven gereden, stress onder controle weten te houden. Wel wat foutjes, maar dik tevreden. Leverde 186.5 en 189 punten op , twee mooie wp er bij. *\o/*

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:40

Oh... supergaaf dames!!
Foto's van Pandora zagen er geweldig uit Birgit.. En ik ben onder de indruk van hoe je dochter Rocks rijdt. Dat is echt nog niet zo simpel :oo :oo

Esje: wat gaaf, gaaf, GAAF dat het zo goed ging! En nog mooier om te lezen dat je je stress onder controle hebt weten te houden. En super mooie punten ook!! Mag je trots op zijn!!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:54

Dank je Ria! Heel blij met de foto’s. Die man had zelf de moeite genomen om Michelle op te zoeken op Facebook en ze door te sturen. Rocks kan echt wel lief zijn, behalve als hij stress heeft. En dan heeft hij echt wel geluk met Michelle, die is al zijn capriolen inmiddels wel gewend. Gaan nu proberen wat regelmatiger op wedstrijd te gaan, dat het allemaal wat normaler voor m wordt. En misschien nog een keer gaan oefenen in zo’n grote bak. Hij is nu gewoon boos dat hij daar naar binnen moet. Terwijl Pandora juist niet kan wachten. En wachten moest ze best lang. De BB begon om 10 u en de B was om 13 u klaar en zij was de laatste!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:04

Afbeelding
Afbeelding
Pandora heeft inmiddels een sportcoupe, maar bij Rocks vind ik het echt niet passen. Jullie wel?

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:49

Vandaag heerlijk getraind met Qizzy. Meisje kan er zo lekker mee sturen. Ze is zo braaf geworden en de knopjes schouder en wijken werken goed.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:55

Birgit01 schreef:
[img]m/HnHYmV.jpg[/img
[img]m/Wqoleh.jpg[/img
Pandora heeft inmiddels een sportcoupe, maar bij Rocks vind ik het echt niet passen. Jullie wel?


Neeeee zijn woeste manen houden hoor <3

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:11

Birgit: Ik denk dat dit perfect is zo. Pandora de sportcoupe en Rocks letterlijk en figuurlijk wilde haren <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:16

Oké, mooi! Dan laten we het zo :)

Afbeelding
Bij de manege waar de wedstrijd was stond een foto op de site van een mini-Rocks look-a-like <3 ( het is dat Rocks ook op zijn vader lijkt, anders zou ik denken .....)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:01

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


:D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:11

Vorige crossles hebben we Rex al ontmoet. Vandaag was het Rebel! We hebben ons ras weer mooi vertegenwoordigd. Ze waren allebei echt zo braaf!

Dankzij de man van Esther nog een leuke foto en wat filmpjes


Afbeelding

Afbeelding

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:38

Leuke foto's.
Vandaag als oefening Qizzy in de bandages gezet en gevlochten. Zaterdag gaan we als oefening BB starten. Jammer dat een startkaart zo duur is voor een paar wedstrijdjes want eigenlijk is L meer het niveau

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:01

Mag je niet versneld starten?