[HK]Uit de oude doos......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wranglerbutt

Berichten: 10394
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:09

Wie waren trouwens de eerste in NL met een Paint?
Ik kan me herinneren dat Larissa Dumont met Paints Horses reed, toen je ze verder nog niet zo veel zag.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:49

Wranglerbutt schreef:
Er was in die tijd een hoop geklets over Amerkikaanse 'slachtpaarden' die voor grof geld in NL verkocht zouden worden, maar volgens mij waren die verhalen slechts uitwassen van een concurrentiestrijd in een vrij lucratieve handel?


Ik weet wel dat het voorkwam dat je als europese handelaar die een speciaal paard absoluut wilde meenemen naar Europa, óók 1 of 2 andere (meestal van mindere kwaliteit/ toekomstig recreatiepaard) moest afnemen van die grote USA-ranch. De geimporteerde paarden konden echt niet ziek of krom op de benen zijn, want ze moesten op de röntgenfoto's wel correct zijn voordat ze Europa inkwamen. Ook werden ze getest op vanalles in die quartantaine- faciliteiten waar ze eerst een maand moesten verblijven voordat ze naar Europa kwamen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:57

Ik ben trouwens erg benieuwd wie mijn paard toentertijd naar Nederland gehaald heeft. Dat was een belg die meerdere paarden had, Herb Schindelka heette hij, hij is ondertussen overleden.
Iemand wel eens van gehoord??

Mijn paard schijnt in Canada op een auction verkocht te zijn, en idd met meerdere paarden getransporteerd. Of ze ooit gefotografeerd is toen (1987)? K zou t niet weten eigenlijk....

DubbelFun

Berichten: 88841
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:04

Dat er meerdere paarden tegelijk overkwamen heeft te maken met de containers waarin ze vervoerd worden. 3 ofg 4 kunnen erin. Een lege plek moet toch betaald worden dus ging er alleen een volle container 'over'.
De handelaar waar mijn paard vandaan komt heeft ook weleens een paard ontvangen die hij niet kende omdat dat paard was toegevoegd aan de zending omdat er een plek was vrijgekomen in de container (paard voortijd overleden).

Een paard op een veiling kopen is op zich niet mis mee al weet je natuurlijk van te voren dan vaak niet wat de gezondheidssituatie is.
Nu heb je diverse veilingen in Amerika van goede en slechte naam. Paarden van een 'meat'veiling kun je dus beter niet hebben.

Maar ook daarvandaan zijn er best wel paarden NL in gekomen.
Kromme benen wordt bij export niet naar gekeken, wel of ze alle verplichten injecties hebben gehad en de bijbehorende papieren moeten in orde zijn.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:40

FlyingHigh schreef:
De familie Jonker, toen nog in Echten, haalde ook hele vrachten paarden uit Amerika. Zij maakten ook veel foto's van de paarden, volgens mij. Wanneer zijn zij eigenlijk begonnen met importeren? Veel Lawrance Bisshop (LB) paarden lopen er in Europa rond. Via hem in USA liep die handel en alle betere paarden kregen het beruchte LB op hun bips ge- brand voor vertrek met het vliegtuig. Wie heeft een LB- paard??


ME, ME , ME mijn feline is via Bisschop naar NL gekomen. en zelfs via de fam Jonker.

en ik weet dat Smart little Egger ook het LB brandmerk heeft.

FH je weet ook waar dat LB voor staat he }> Low Budget

Wranglerbutt

Berichten: 10394
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:18

@Rina: Jouw 'Low Budget' Paintje is van grote klasse, vind ik!

Afbeelding

A Saint She Aint [Feline]


*dit zeg ik natuurlijk niet alleen omdat het de moeder van mijn darling is...*

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:41

Wat een mooie foto zeg!!!!
Ik heb een jaar of 9 terug nog mijn zadel bij de Fam.Jonker gekocht.. trouwens alles bij hun gekocht, die spullen kwamen toen tegelijk met de paarden mee.

Mac

Berichten: 11652
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:34

Op de Kalverhoek staat een palomino QH merrie LB op haar bil. Mooi dier; ze heet "Sweet".

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:43

mijn Afbeelding

dat Low Budget is een geintje van de eigenaar van Egger, die zei dat altijd

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:44

Wranglerbutt schreef:
FlyingHigh schreef:
De familie Jonker, toen nog in Echten, haalde ook hele vrachten paarden uit Amerika. Zij maakten ook veel foto's van de paarden, volgens mij. Wanneer zijn zij eigenlijk begonnen met importeren? Veel Lawrance Bisshop (LB) paarden lopen er in Europa rond. Via hem in USA liep die handel en alle betere paarden kregen het beruchte LB op hun bips ge- brand voor vertrek met het vliegtuig. Wie heeft een LB- paard??

Interessant, dat LB-verhaal, dat wist ik niet!
Jonker begon pas met importeren van paarden uit de VS toen Willem Burgmeijer daarmee in ieder geval al lang en breed bezig was.
Er was in die tijd een hoop geklets over Amerkikaanse 'slachtpaarden' die voor grof geld in NL verkocht zouden worden, maar volgens mij waren die verhalen slechts uitwassen van een concurrentiestrijd in een vrij lucratieve handel?


Jonker is volgens mij pas halverwege de jaren '90 begonnen met het importeren van Quarters. Er zat een hoop troep bij. Ab is wel eens wezen kijken "incognito" en er werden hem paarden getoond die volgens jonker super reiners waren, terwijl ze heel slecht op hun benen stonden. Aftekeningen waren ook niet altijd helemaal zoals ze moesten zijn volgens de pedigree's enz enz.
Er zullen heus wel leuke paarden bij gezeten hebben (zoals die Ritche...Tintertoy van die vriendin van jou) maar brandhout zat er ook genoeg bij.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:19

crazycactus schreef:
Jonker is volgens mij pas halverwege de jaren '90 begonnen met het importeren van Quarters. Er zat een hoop troep bij. Ab is wel eens wezen kijken "incognito" en er werden hem paarden getoond die volgens jonker super reiners waren, terwijl ze heel slecht op hun benen stonden. Aftekeningen waren ook niet altijd helemaal zoals ze moesten zijn volgens de pedigree's enz enz.
Er zullen heus wel leuke paarden bij gezeten hebben (
zoals die Ritche...Tintertoy van die vriendin van jou

**Uhm, moet ik die combi van ruiter en paard kennen? Vriendin??**) maar brandhout zat er ook genoeg bij.


Ik was in die tijd een behoorlijke kneus omtrent Quarters en Paints. Ik had maar 1 ideaalbeeld voor ogen, een bonte dikbil, . Van de 80 paarden die ze me daar lieten zien, was er maar 1 die aan de beschrijving voldeed, Straw Miss. De reiners zijn niet eens de stal uitgetrokken voor mij, ook geen hengsten en geen jonger spul dan 3 jaar. Ik heb vanaf 1996 tot 2004 bij Jonker gelest, wedstrijdjes gereden en veeeeeel koffie gedronken. Soms zag ik brandhout, maar dat ging dan ook voor een simpele prijs als recreatie- paard naar Dld oid. Daar werd ook niet geheimzinning over gedaan. Heb wel bij mijn zoektocht naar een tweede paard (quarter) fanatiek de stallen doorgezocht en vond toen een heerlijke QH- merrie, Sheza Cute Remedy. Klein, braaf, bay en een fijn dier om te rijden. Op de röntgenfoto's is ze helaas afgekeurd waarna ze retour is gegaan. (Later als fokmerrie naar Dld verkocht.)

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:05

Jij niet maar Wranglerbutt kent haar wel. Sorry voor de verwarring.

Wranglerbutt

Berichten: 10394
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 01:39

crazycactus schreef:
Er zullen heus wel leuke paarden bij gezeten hebben (zoals die Ritche...Tintertoy van die vriendin van jou) maar brandhout zat er ook genoeg bij.
Rytsees Tinkertoy

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:31

Ja precies... die .. hahaha ik zie dat ik zelfs nog een spelfout heb gemaakt want ik weet dat het tinKertoy is....

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:51

Ik heb toendertijd mijn Miss Little Bit Blue via Willem gekocht en lang voor die tijd Becky Highwood via Herb Schindelka (Cer misschien wel hetzelfde transport, Becky kwam uit Canada geb. '87), later hebben wij Chex n Go via Nedpoint gekocht. Zelf vond ik de service van Nedpoint het beste.. Maar ja, wij mochten 2x gratis naar Texas vliegen, 1x om hem te bewonderen en 1x om hem te halen en toen mocht ik ook nog iemand meenemen.. Service met een

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:54

Mmm dat is zeker superservice......

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:57

@PocoMiss:
Scotch is uit 1985, maar als 2 jarige aan Herb verkocht, dus in '87 idd. Hoe oud was Becky toen ze naar Belgie kwam, weet je dat?
En weet je waar Becky gefokt is??

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:58

Hoi Cer, Becky is van 27 mei 1987, zij is gefokt door Mrs. Eileen Walker te Strathmore Alberta. Herb Schindelka heeft haar op zijn naam laten zetten op 29 april 1989 (Becky was toen dus 2 jaar oud) en wij hebben haar als 3 jarige gekocht op 2 mei 1990.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:00

crazycactus schreef:
Ik.......

Afbeelding


misschien tidj om dit topic weer eens nieuw leven in te blazen? ik vind het namelijk geweldig!!

hier op de achtergrond voor mij bekenden: rechts in het zwart Grischa Ludwig, daarnaast lange man niet te missen Hubertus Jagdvelt en aan de andere kast naar Ruben zie je op de tribune een jongen filmen: da's mn broer! en die film die hij daar maakt... heb ik nog!

veel mensen waren uitgetrokken voor deze pleasure omdat zowel ruben als volgens mij Riecky de pleasure reden! dat moesten we natuurlijk zien!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:09

Deze is wel heueueul oud, maar zeker nog de moeite waard! Heerlijk om die oude foto's nog eens te bekijken! :j

In de meeste gevallen bestond ik nog niet eens. :+

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Uit de oude doos......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:24

Heel oud, maar stond ook nog steeds in mijn lijstje als een van de favo-topics allertijden.
Tot op heden blijft deze foto ook nog steeds de enige van Brio Pat Bars die ik online kan vinden... pappa van mijn Rico. Kan dat filmpje niet online Pienb, of is dat heel moeilijk?

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:26

rina schreef:
Aaaaahhh het befaamde (voor mij althans) NK 97 in Deurne. mijn eerste NK, en een paard wat over de rooie ging vanwege de tribune ;( die was wel bizonder eng.

hier eentje van de pleasure. hij is donker maar oke.


enne weten diegene die toen meegedaan hebben nog hoe de campeerplaats eruit zag ;)
ja je moest kunnen zwemmen toen :+



jaaaa dit weet ik nog! ons tentje was volledig ondergelopen en wij hebben in de trailer geslapen! paarden stonden gewoon in het water, wat een ramp was dat!
jammer dat de foto's het niet meer doen had ze graag gezien....

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:31

FlyingHigh schreef:
crazycactus schreef:
Jonker is volgens mij pas halverwege de jaren '90 begonnen met het importeren van Quarters. Er zat een hoop troep bij. Ab is wel eens wezen kijken "incognito" en er werden hem paarden getoond die volgens jonker super reiners waren, terwijl ze heel slecht op hun benen stonden. Aftekeningen waren ook niet altijd helemaal zoals ze moesten zijn volgens de pedigree's enz enz.
Er zullen heus wel leuke paarden bij gezeten hebben (
zoals die Ritche...Tintertoy van die vriendin van jou

**Uhm, moet ik die combi van ruiter en paard kennen? Vriendin??**) maar brandhout zat er ook genoeg bij.



Grappig, ik zag dit stukje staan uit 2005 en kom ineens de naam van mijn overleden paardje tegen; Rytsees Tinkertoy.
Dat is dus mijn paardje geweest, gekocht ca. 12 jaar geleden van fam. Jonker. Ik heb hier een geweldig paard aan gehad ;) !!

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:31

Ik vind dit ook een geweldig topic.

Als ik ga zoeken heb ik ook nog wel foto's van het NK Deurne, maar ook nog van daarvoor in Ermelo.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:05

ik heb de film op DVD, moet nog eens kijken, door vele malen bekijken op video is de kwaliteit heeel slecht geworden en zijn er flinke stukken uitgeknipt voor de dvd dus moet even kijken of dit er ok opstaat en vervolgens of ik het kan plaatsen....

mijn foto's beginnen pas vanaf rond 1995 en vele in duitsland dus zal proberen er wat nederlandse uit te halen.


dit is volgens mij wanroij? 1996 ofzo? ik met mijn favo aqha judge: Milky! hij vond mijn paard geweldig!
Afbeelding

stukje in de paardenkrant over de aqha show in 1995(?). ik had toen als 12 jarige de all-around open (jeurd was er niet :-)) gewonnen en grand champion (jawel, milky was de judge). Alida was reserve champion, zie je ook op de foto.
Afbeelding


deurne 1996/97? allaround champion jeugd
Afbeelding

NK 1998
Afbeelding

all-around ering op NK 1998.
vlnr:
Rudi Hilgemann met (ben de nama even kwijt... ik stond bij hun op stal, duitsers)
de zus van karin van Bekkum
ik met troys talena
Leon Jacobssen met ?

Afbeelding

verder moet ik nog eens zoeken naar foto's met line-ups ed