Western met een niet western ras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:38

Belgische Limburg regio Lummen/Beringen

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 07:29

Art_Ificious schreef:
Belgische Limburg regio Lummen/Beringen

Gipsy horses ranch zit niet ver van jou!!! :)) ik ben daar ookal regelmatig geweest.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:15

Daar komt mijn paard vandaan :)

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:27

Aaahhh die blouse **\O/** :~ heeel tof. Bling kan nooit te veel zijn hoor :+

Nog een Arab hier! Start allround met mijn liefste Diva (by name and by nature), voluit KD Divaali
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Momenteel bezig met haar darmen te behandelen, dat was enorm uit balans en heeft ons soms best parten gespeeld. Gedragsmatig beetje maf, maar door de lichte buikpijn kantelde ze ook haar bekken niet onder, en dan gaat je galop dus stuk :+ Nu nog effe moeilijk stukje maar hopelijk werkt alles dan eindelijk weer normaal voordat het wedstrijdseizoen begint *\o/*

En ik wil nieuwe blankets bij een aantal blouses maar ze zijn zo duuuuur -O-

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:42

Gerliev schreef:
Art_Ificious schreef:
Belgische Limburg regio Lummen/Beringen

Gipsy horses ranch zit niet ver van jou!!! :)) ik ben daar ookal regelmatig geweest.

Is toch nog 32km :')

Om dat nou elke maand 4x te doen als ik ook les wil nemen (heb geen eigen trailer dus moet ik ook huren) kost me net teveel eigenlijk.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:14

Dat hoeft toch niet 4x per maand? Gewoon 1x per maand en verder thuis lekker doortrainen!

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:31

Oh ik vind dat kwa afstand wel meevallen… maar ik rijd ook overal heen :)

Hey Amy! Volgens mij hebben wij samen een keer een koeienclinic bij Wendy gedaan, was de eerste keer voor jouw paard toen! Kan dat kloppen :D ?

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:44

Gerliev schreef:
Oh ik vind dat kwa afstand wel meevallen… maar ik rijd ook overal heen :)

Hey Amy! Volgens mij hebben wij samen een keer een koeienclinic bij Wendy gedaan, was de eerste keer voor jouw paard toen! Kan dat kloppen :D ?


Ohh leuk, dat zou kunnen ja! November 2022 ergens dan denk ik toch? Mn boomloze zadel ging toen wat glippen, 1 of 2 weken ofzo daarna hing ik met zadel en al aan dr buik op wedstrijd. Ik heb nu dus een boomzadel :')

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 15:01

amyz schreef:
Aaahhh die blouse **\O/** :~ heeel tof. Bling kan nooit te veel zijn hoor :+

Nog een Arab hier! Start allround met mijn liefste Diva (by name and by nature), voluit KD Divaali
[ [url=m/rsPpfD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dh6k3i.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TcVeeK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LqFo3R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Momenteel bezig met haar darmen te behandelen, dat was enorm uit balans en heeft ons soms best parten gespeeld. Gedragsmatig beetje maf, maar door de lichte buikpijn kantelde ze ook haar bekken niet onder, en dan gaat je galop dus stuk :+ Nu nog effe moeilijk stukje maar hopelijk werkt alles dan eindelijk weer normaal voordat het wedstrijdseizoen begint *\o/*

En ik wil nieuwe blankets bij een aantal blouses maar ze zijn zo duuuuur -O-


Hey! Daar is de brave knapperd weer. Vond hem zo mooi toen ik jullie zag op de gecombineerde dawra wran show.
Ja de prijs valt tegen, al kan je soms hele mooie halen bij Country mill!

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:36

amyz schreef:
Gerliev schreef:
Oh ik vind dat kwa afstand wel meevallen… maar ik rijd ook overal heen :)

Hey Amy! Volgens mij hebben wij samen een keer een koeienclinic bij Wendy gedaan, was de eerste keer voor jouw paard toen! Kan dat kloppen :D ?


Ohh leuk, dat zou kunnen ja! November 2022 ergens dan denk ik toch? Mn boomloze zadel ging toen wat glippen, 1 of 2 weken ofzo daarna hing ik met zadel en al aan dr buik op wedstrijd. Ik heb nu dus een boomzadel :')


Jaaa toen!!!!! :+

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:41

Hallo allen! Ook ik wil mij voorstellen. Ik ben Sharon en rij western met mijn freiberger Leandra. Gisteren voor het eerst 2 onderdelen bij de wedstrijd van de cowgirls gestart. Working western rail(6e plaats) en ranchriding (2 e plaats)Ik heb haar nu 2 jaar en de weg was niet altijd makkelijk, eerst gelest bij Roos Knip en nu bij Natascha Holtrop.
Leandra is echt mijn maatje ben zo gek met haar!

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:03

Knappe freiberger en mooie 2e plaats gefeliciteerd.

Wat betreft lessen, dat zou idd 1x per maand ook kunnen. Als het goed en duidelijk uitgelegd wordt kan ik thuis wel verder oefenen.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:13

Hey Chery ik heb je zien rijden!! :)) zag er goed uit!! Gefeliciteerd nog! Mooie locatie was het hè?

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:15

Gerliev schreef:
Hey Chery ik heb je zien rijden!! :)) zag er goed uit!! Gefeliciteerd nog! Mooie locatie was het hè?

Hoi! Ja was echt leuk! Nog wel heel veel verbeterpunten hoor!
Reed jij ook mee?

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:46

Nee ik was kijken met mijn dochter. Veel bekende deden mee, was erg gezellig. De volgende wedstrijd doe ik wel weer mee (inhand trail), ik hoop dan op beter weer. Met dit weer heb ik geen mogelijkheid om mijn paard schoon te houden of maken :+

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:51

Ik moest vandaag ook zo lachen… :+ hoe hij op het eind ook schrik van mij :') :')

chery

Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 19:40

Gerliev schreef:
Ik moest vandaag ook zo lachen… :+ hoe hij op het eind ook schrik van mij :') :') [ Video ]

Geweldig!!!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 19:55

chery schreef:
Hallo allen! Ook ik wil mij voorstellen. Ik ben Sharon en rij western met mijn freiberger Leandra. Gisteren voor het eerst 2 onderdelen bij de wedstrijd van de cowgirls gestart. Working western rail(6e plaats) en ranchriding (2 e plaats)Ik heb haar nu 2 jaar en de weg was niet altijd makkelijk, eerst gelest bij Roos Knip en nu bij Natascha Holtrop.
Leandra is echt mijn maatje ben zo gek met haar!

[ [url=m/2F25SR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi paard! Hoe ging je wedstrijd, was het leuk?


Gerliev schreef:
Ik moest vandaag ook zo lachen… :+ hoe hij op het eind ook schrik van mij :') :') [ Video ]

Hahaha te grappig! :')

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:31

Ahhh leuk, knap paard!

Ik les om de week (bij Sporthorse Dynamics) en zou niet minder willen hoor := We vallen er niet van om als er een keer een les niet doorgaat ofzo maar dat stukje begeleiding maakt echt wel een wereld van verschil. _/-\o_

Al viel ik afgelopen maandag met mn neus in de boter.... 1 uur regen op DE HELE DAG, en wie leste er in? :') -O-

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:05

Ik hoop echt dat de regen nu weg blijft!!! De grond heeft nu wel even genoeg gehad. Ik les ook om de week, op een les paard zodat ik mijzelf klaar stoom voordat ik mijn paard zadelmak ga maken. En dat gaat gebeuren zodra het 15+ is :P

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:20

Ahh spannend! Diva toen in december onder het zadel gestart, meteen alles maar gehad ook qua storm en kou enzo :')
Maar die regen is echt vreselijk inderdaad! Komt gewoon geen eind aan, was hier laatst in het bos ook meer zwemmen dan wat anders :=
Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 20:02

Hier helaas niet zo veel les als dat ik zou willen, binnenkort komt Ed Gosen wel naar ons toe :)
En we doen de 17e van maart de trainingsshow met Barry Schuurman mee, starten daar nog meer mensen?

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:30

fenijro_tani schreef:
Hier helaas niet zo veel les als dat ik zou willen, binnenkort komt Ed Gosen wel naar ons toe :)
En we doen de 17e van maart de trainingsshow met Barry Schuurman mee, starten daar nog meer mensen?

Heb je daar meer info over??

Ik zag de wedstrijd kalender van de DAWRA, met 2 allbreed klasses. Misschien een domme vraag, maar 1 van die wedstrijden zou ik eventueel kunnen. Maar moet ik dan perse lid worden van de DAWRA? Dit is nog helemaal nieuw voor mij…

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 22:46

Gerliev schreef:
fenijro_tani schreef:
Hier helaas niet zo veel les als dat ik zou willen, binnenkort komt Ed Gosen wel naar ons toe :)
En we doen de 17e van maart de trainingsshow met Barry Schuurman mee, starten daar nog meer mensen?

Heb je daar meer info over??

Ik zag de wedstrijd kalender van de DAWRA, met 2 allbreed klasses. Misschien een domme vraag, maar 1 van die wedstrijden zou ik eventueel kunnen. Maar moet ik dan perse lid worden van de DAWRA? Dit is nog helemaal nieuw voor mij…


Over de trainingsshow?
Die is 17 maart bij het Keelven in Someren! De jury is Barry Schuurman.
Dit zeggen ze erover:

Afbeelding

Prijs per onderdeel is 12,5 euro, en administratie kosten een 10tje.
Heb eventueel een tijdschema al gehad mocht je die willen hebben? :)

Heb er wel erg zin in! Vroeger was Beau Dandys bij ons in de buurt dus konden we regelmatig lessen en clinics volgen van leuke trainers maar die tijd is helaas voorbij.

Phoe dat weet ik niet, ik weet niet of je iemand kent van de DAWRA? Anders kan ik het wel voor je navragen bij mensen in het bestuur.

Onlylienn

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:50

Leuk Topic!

Ik sluit me hier ook bij aan! Ik heb een Tinker x Haflinger en rij dus western (recreatief) met af en toe een (onderlingen) wedstrijd.